Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.09.2017, 17:47 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Witam,

Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego bo już rok przeleciał i kila wizyt na torze więc czas najwyższy zalać nowy płyn. Z tego co sprawdziłem to do 991.2 i pewnie 991 leje się Dot 4 w specyfikacji SL6. Na forum czytałem że większość osób poleca płyny Motul RBf ale mechanik powiedział mi, że ten płyn ma zbyt dużą lepkość i mogą być problemy z działaniem esp w szczególności w niższych temperaturach i system może nawet wywalać błędy. Jakie jest Wasze doświadczenie w tym temacie ? Wymieniam klocki na mocniejsze i przy okazji chciałem również wrzucić lepszy płyn aby zestaw dawał radę na torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2017, 18:49 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Używam Motula od pierwszej wymiany płynu hamulcowego, bez jakichkolwiek problemów, również na torze i w niskich temperaturach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2017, 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja polecam Pentosin RBF.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2017, 8:26 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Dzięki za info. Ktoś używa Motula w 991 ? Ciekawy jetem czy rzeczywiście przez swoją wysoką lepkość może spowalniać działanie esp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2017, 14:28 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jak ktoś chce porównać parametry płynów hamulcowych lub sprawdzić co ma w aucie to mam specjalny tester który pogrzewa płyn i podaje rzeczywistą temperaturę wrzenia.
Sami byliśmy zaskoczeni jak niewiele wspólnego z prawdą ma to co jest napisane na opakowaniu i metodą testów wybraliśmy RBF Pentosina który miał najlepsze parametry a nie kolorowe pudełko.
Zupełnie niezły jest też ATE Blue Racing i ma ogromną zaletę - jest produkowany w dwóch kolorach co przy wymianie płynu pozwala jednoznacznie stwierdzić, że płyn został przepompowany przez cały układ aż do zacisków gdyż zmiany robi się innym kolorem płynu.
Dzięki testerowi można się równiez przekonać w jak wielu autach płyn jest niekiedy tak stary, że nie spełnia żadnych parametrów...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2018, 10:51 

Dołączył: 20.03.2018
Posty: 6
Korzystam od dłuższego czasu z płynów hamulcowych firmy pod nazwą organika https://organika.com.pl/produkty/chemia ... hamulcowe/ i nie mogę złego słowa powiedzieć. Jest to pierwszy Polski producent, mają długi staż na rynki i nadal świetną jakość.
Płyn powinien być odporny na wysokie temperatury, odporny na wodę, bez konieczności częstego wymienienia. Płyny hamulcowe organika to mój dobry wybór, polecam przetestować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum