Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.06.2023, 12:04 

Dołączył: 9.03.2008
Posty: 63
Witajcie forumowicze,

Jak w temacie - 992 Turbo 580ps - ktoś miał/ma/jeździł/znajomy ma?

Polska jest tak specyficznym krajem jeśli chodzi o marki premium, że tu wszystko musi być TOP i z tego co widać "wszyscy" dopłacają do wersji Turbo S.

Ale czy naprawdę jest to potrzebne? Czy znacie kogoś kto przejechał się Turbo i stwierdził - nie no porażka, to nie jedzie :mrgreen:

Materiałów na YT jak na lekarstwo, testów polskich brak, testówek brak, jakby nie istniał ten pojazd :)

A jednak kiedyś widziałem na grupie "oddam leasing" przepiękne GT Silver Turbo Cabrio z brązowym wnętrzem bodajże, oraz w PCS teraz zostało dostarczone British Racing Green Turbo bez S, zapierające dech w piersiach.

Zapraszam do dyskusji :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.06.2023, 16:23 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 66
n4s napisał(a):
Witajcie forumowicze,

Jak w temacie - 992 Turbo 580ps - ktoś miał/ma/jeździł/znajomy ma?

Polska jest tak specyficznym krajem jeśli chodzi o marki premium, że tu wszystko musi być TOP i z tego co widać "wszyscy" dopłacają do wersji Turbo S.

Ale czy naprawdę jest to potrzebne? Czy znacie kogoś kto przejechał się Turbo i stwierdził - nie no porażka, to nie jedzie :mrgreen:

Materiałów na YT jak na lekarstwo, testów polskich brak, testówek brak, jakby nie istniał ten pojazd :)

A jednak kiedyś widziałem na grupie "oddam leasing" przepiękne GT Silver Turbo Cabrio z brązowym wnętrzem bodajże, oraz w PCS teraz zostało dostarczone British Racing Green Turbo bez S, zapierające dech w piersiach.

Zapraszam do dyskusji :)


Nie miałem, nie jeździłem, ale konsensus prasie jest taki, że od kiedy Carrery są turbodoładowane, to prócz GT3 auta różnią się głównie mocą, którą czuć tylko przy maksymalnych obciążeniach i pełnych przyspieszeniach.

Nawet w stosunku do 4 GTS, w Turbo masz niewiele okazji żeby pokazać mocną przewagę poza np. torem.

Za to dostajesz jednak inny większy motor niż 3.0, więc jakiś konkretny krok naprzód jest. IMO nie musi być S, to już szalony szalenie szybkie auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.06.2023, 22:18 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Znajomy tuner z Uk, który robi jedynie Porsche 911 praktycznie- stwierdził, że w przypadku 992 różnica to ceramiczne hamulce oraz soft. Po takich samych modach w przypadku T i TS różnic nie ma. Ile w tym prawdy- tego nie wiem. Powielam zdanie właściciela ES MOTOR.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.06.2023, 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
n4s napisał(a):
Witajcie forumowicze,

Jak w temacie - 992 Turbo 580ps - ktoś miał/ma/jeździł/znajomy ma?

Polska jest tak specyficznym krajem jeśli chodzi o marki premium, że tu wszystko musi być TOP i z tego co widać "wszyscy" dopłacają do wersji Turbo S.

Ale czy naprawdę jest to potrzebne? Czy znacie kogoś kto przejechał się Turbo i stwierdził - nie no porażka, to nie jedzie :mrgreen:

Materiałów na YT jak na lekarstwo, testów polskich brak, testówek brak, jakby nie istniał ten pojazd :)

A jednak kiedyś widziałem na grupie "oddam leasing" przepiękne GT Silver Turbo Cabrio z brązowym wnętrzem bodajże, oraz w PCS teraz zostało dostarczone British Racing Green Turbo bez S, zapierające dech w piersiach.

Zapraszam do dyskusji :)


Mam 992 Turbo bez S i jest super szybki i w miarę wygodny , więcej do szczęścia nie potrzeba a i zwykłe hamulce w zupełności wystarczą .
POLECAM .




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 0:43 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Panowie jak porównacie 992 GT3 do Turbo S ? Da się żyć z GT3 poza torem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 8:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 291
Nr klubowicza: 724
n4s napisał(a):
Polska jest tak specyficznym krajem jeśli chodzi o marki premium, że tu wszystko musi być TOP i z tego co widać "wszyscy" dopłacają do wersji Turbo S.


99,99% ludzi nie odróżni wersji Turbo od Turbo S. Ba - nawet nie będą widzieć różnicy między bazową Carrerą a 2x droższym TS dopóki im palcem nie pokażesz wlotów i spoilera.

Nie ma sensu oglądać się na innych, zresztą i tak zawsze znajdzie się ktoś z lepszą furą :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.07.2023, 18:53 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 66
Hugs napisał(a):
Panowie jak porównacie 992 GT3 do Turbo S ? Da się żyć z GT3 poza torem ?


W USA jest mały life-hack na zdecydowanie bardziej hardcorowe w porównaniu do 991.2 992 GT3: "gorsze" opony. Czasem dodatkowe wyciszenie... Zakładają sobie chyba najzwyklejsze Pirelli P Zero i to pomaga uspokoić auto. Na Rennlist bodajże będą tematy na forach, jak "ugrzecznić" 992 GT3 żeby było znośne do jeżdżenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2023, 2:45 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Rozum mówi aby brać GT3, serce jest za Turbo S Cabrio :) a w tle słyszę głośny krzyk dochodzący z oddali Mclaren 720s...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2023, 8:21 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
Hugs napisał(a):
Rozum mówi aby brać GT3, serce jest za Turbo S Cabrio :) a w tle słyszę głośny krzyk dochodzący z oddali Mclaren 720s...


a po co Ci GT3 jeśli nie bedziesz jeździł na tor ?
szkoda kręgosłupa, krawężników itp...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2023, 11:57 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 66
Hugs napisał(a):
Rozum mówi aby brać GT3, serce jest za Turbo S Cabrio :)


Jak to w ogóle możliwe? Myślałem, że może być tylko na odwrót. Codziennym GT jest Turbo zdecydowanie, więc skoro nawet serce to podpowiada (i nie tęskni za 9k RPM) to nie ma o czym mówić IMO ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2023, 20:06 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Zgłebiałem kiedyś temat Turbo non-S i info jak na lekarstwo oraz zero testów. Generalnie dealerzy upychają TS’a, nie było żadnego zwykłego Turbo demo, tak samo teraz BMW Mki są teraz tylko w Competition a AMG tylko w wersji S itp zwykły upselling.
Jak dla mnie Turbo to jedyna sensowna opcja, jak chcesz auto w miarę wygodne z większym silnikiem i bez ceramiki, zakładając że jak 99% użytkowników nie spędzasz życia życia na torze licząc tysięcznych sekund i przeciążeń przy hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2023, 11:22 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Hugs napisał(a):
Znajomy tuner z Uk, który robi jedynie Porsche 911 praktycznie- stwierdził, że w przypadku 992 różnica to ceramiczne hamulce oraz soft. Po takich samych modach w przypadku T i TS różnic nie ma. Ile w tym prawdy- tego nie wiem. Powielam zdanie właściciela ES MOTOR.



W 992 są inne turbiny przy Turbo vs Turbo S.
Oczywiście po modyfikacji Turbo dmuchnie więcej niż seryjne Turbo S, ale Turbo S po modyfikacji dmuchnie jeszcze więcej. Szczególnie na dole. Ale oba auta po sofcie są bardzo szybkie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2024, 19:36 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
n4s napisał(a):
Witajcie forumowicze,

Jak w temacie - 992 Turbo 580ps - ktoś miał/ma/jeździł/znajomy ma?

Polska jest tak specyficznym krajem jeśli chodzi o marki premium, że tu wszystko musi być TOP i z tego co widać "wszyscy" dopłacają do wersji Turbo S.

Ale czy naprawdę jest to potrzebne? Czy znacie kogoś kto przejechał się Turbo i stwierdził - nie no porażka, to nie jedzie :mrgreen:

Materiałów na YT jak na lekarstwo, testów polskich brak, testówek brak, jakby nie istniał ten pojazd :)

A jednak kiedyś widziałem na grupie "oddam leasing" przepiękne GT Silver Turbo Cabrio z brązowym wnętrzem bodajże, oraz w PCS teraz zostało dostarczone British Racing Green Turbo bez S, zapierające dech w piersiach.

Zapraszam do dyskusji :)


Jaki happy end tej historii? Kupiles Turbo (nonS)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2024, 19:37 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
KoKoS napisał(a):
Hugs napisał(a):
Znajomy tuner z Uk, który robi jedynie Porsche 911 praktycznie- stwierdził, że w przypadku 992 różnica to ceramiczne hamulce oraz soft. Po takich samych modach w przypadku T i TS różnic nie ma. Ile w tym prawdy- tego nie wiem. Powielam zdanie właściciela ES MOTOR.



W 992 są inne turbiny przy Turbo vs Turbo S.
Oczywiście po modyfikacji Turbo dmuchnie więcej niż seryjne Turbo S, ale Turbo S po modyfikacji dmuchnie jeszcze więcej. Szczególnie na dole. Ale oba auta po sofcie są bardzo szybkie.


Jaki rezultat dla Turbo, dla samego programu? Trzeba pruć sterownik czy idzie po kablu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2024, 20:37 

Dołączył: 30.03.2021
Posty: 52
Na Renlist za jednorożca uważa się GT3 i to bez znaczenia której generacji.Turbo zawsze będzie tracić na wartości.Turbo S nie,bo mało ich produkują w każdej generacji.
Jeśli miałbym taki dylemat to brałbym zawsze GT3.Jak jedziesz Turbo czy z S czy bez S ,czy nawet zwykłą carrerą to czujesz jak wiele wspólnego mają te samochody.Gt3 to już zupełnie inny pojazd.Takie inne porsche ,inny wymiar.Uczysz się auta od nowa.
Z przebiegami też bym się nie zadręczał bo czy to Turbo będzie praktyczniejsze czy inne to i tak na daily będzie męczące i w końcu przesiądziesz się do rodzinnego wozu.Wystarczy zobaczyć w ogłoszeniach jak niskie przebiegi mają kilkuletnie 911
Warto się przejechać .Testowałem z wypożyczalni i na torze praktycznie wszystko co dostępne.Po salonach nie chodzę bo to zawracanie dupy,i tak nie kupię.Po za tym jestem fanem wiatraków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2024, 20:43 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Nie otwieramy sterownika.

Około 730-740PS.


Turbo to też inne auto od Carrera.
Nie zgodzę się z tym, że ludzie nie używają 911 na codzień. Zobacz na mobile jest pełno 991 z przebiegami ponad 200k km oraz 992 z przebiegami ponad 100k km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2024, 23:05 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
TomaszW napisał(a):
Na Renlist za jednorożca uważa się GT3 i to bez znaczenia której generacji.Turbo zawsze będzie tracić na wartości.Turbo S nie,bo mało ich produkują w każdej generacji.
Jeśli miałbym taki dylemat to brałbym zawsze GT3.Jak jedziesz Turbo czy z S czy bez S ,czy nawet zwykłą carrerą to czujesz jak wiele wspólnego mają te samochody.Gt3 to już zupełnie inny pojazd.Takie inne porsche ,inny wymiar.Uczysz się auta od nowa.
Z przebiegami też bym się nie zadręczał bo czy to Turbo będzie praktyczniejsze czy inne to i tak na daily będzie męczące i w końcu przesiądziesz się do rodzinnego wozu.Wystarczy zobaczyć w ogłoszeniach jak niskie przebiegi mają kilkuletnie 911
Warto się przejechać .Testowałem z wypożyczalni i na torze praktycznie wszystko co dostępne.Po salonach nie chodzę bo to zawracanie dupy,i tak nie kupię.Po za tym jestem fanem wiatraków.


Zazwyczaj nie wchodzę w takie dyskusje, ale takiego zestawu nieprawd, półprawd i snucia opowieści to dawno nie słyszałem. Normalnie uznałbym że to internetowe wypociny bo:
1. Jeśli o mnie chodzi to zależy mi na cabrio/targa wiec GT3 mnie nie interesuje w tym wątku.
2. Najwięcej jeździłem 996 GT3, więc lekki zabytek (choć wtedy nie był), ale dla mnie daily tego auta to tylko dla lansu, szczególnie z właściwymi fotelami dla tego modelu i bez umilaczy podróży - bo jaki sens ma GT3 na wypasie oprócz lansu?
3. Nie wiem co Cię meczy, ale wierze że pare godzin w GT3 może Cię męczyć, nigdy nie czuje potrzeby żeby trasę 600km zrobić M5 albo RS6 C8 zamiast dotychczasowym 992 4S. Nawet kolega, który ma 2 metry bez problemu komfortowo podróżował w swoich 997 i 991.
4. Przebiegi 911 są niskie, bo rzadko jest to jedyne auto. Mało kiedy ktoś może pozwolić sobie podróżować tylko w 2 osoby, nie mówiąc o dalekich wyjazdach na wakacje bez dzieci. Do tego przebieg jest czynnikiem obniżającym znacznie wartość pojazdu, więc ten kto na to patrzy, nie bije zbędnych kilometrów. Pomijam, że w pewnym momencie 80% 992 na otomoto była kupiona przez "fliperów". PS. Znam 991GTS Cabrio z przebiegiem ponad 250 000km - polski wóz, 1 ręka.

Temat trochę zeskoczył. Mało jest informacji nt. Turbo (nonS), dlatego dobrze by było nie schodzić z tematu. Dla mnie temat interesujący, bo mam na oku niewiele droższe 992T od Targa4GTS. Mimo wszystko różnica w cenie TurboS jest taka jak między GTS->Turbo, a 70koni to nie różnica, bo szybko się to poprawi...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2024, 6:55 

Dołączył: 30.03.2021
Posty: 52
Kune napisał(a):
1. Jeśli o mnie chodzi to zależy mi na cabrio/targa

:lol:
Targa-samochód stworzony wyłącznie do lansu .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2024, 17:09 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
TomaszW napisał(a):
Kune napisał(a):
1. Jeśli o mnie chodzi to zależy mi na cabrio/targa

:lol:
Targa-samochód stworzony wyłącznie do lansu .

Albo, żeby w zimie też pojeździć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum