Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.07.2014, 13:32 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Czy ktorys z kolegow moze podpowiedziec czego sie moge spodziewac? Jakie ewentualnie czesci (jesli znacie numer czesci, byloby najlepiej) beda potrzebne? Przez jakis czas przy odpalaniu czy redukcji biegow czasami piszczal ktorys z paskow. Tak bylo mniej wiecej od 2 miesiecy po sporym serwisie - sprzeglo (RS), hamulce, swiece, kable... W ten weekend, w tym samym czasie zapalily mi sie dwie lampki kontrolne podczas jazdy - ABS (pomaranczowa z napisem ABS) i (chyba) alternatora (czerwona z rysunkiem akumulatora)... Czy ktos moze pomoc?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2014, 19:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Może naciąg paska alternatora jest niepoprawny (tam jest automatyczny napinacz? bo nie pamiętam?). Piski paska -> słabe ładowanie -> kontrolki ostrzegawcze zapalają się, gdy napięcie spada poniżej wymaganego minimum... Moim zdaniem problem jest po stronie ładowania (albo pasek albo zużyte elementy alternatora -> alternator do regeneracji bądź wymiany). Jeśli to to, to możliwe, że po naprawie lampka ABS sam zgaśnie (może się zapalać, gdy nalpięcie jest zbyt niskie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2014, 21:09 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 864
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
simprez napisał(a):
Może naciąg paska alternatora jest niepoprawny (tam jest automatyczny napinacz? bo nie pamiętam?). Piski paska -> słabe ładowanie -> kontrolki ostrzegawcze zapalają się, gdy napięcie spada poniżej wymaganego minimum... Moim zdaniem problem jest po stronie ładowania (albo pasek albo zużyte elementy alternatora -> alternator do regeneracji bądź wymiany). Jeśli to to, to możliwe, że po naprawie lampka ABS sam zgaśnie (może się zapalać, gdy nalpięcie jest zbyt niskie)


+1. Dokładnie tak jak kolega napisał. Wraz z ładowaniem w 993 zapala się kontrolka ABS. Sprawdź czy w ogóle masz pasek - jak piszczał to mógł się zerwać.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2014, 22:18 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Wielkie dzieki. Rzeczywiscie w calym pospiechu nie sprowdzilem czy nie widac czegos co mogloby byc powodem problemu, np. zerwany pasek.... Sprawdze i dam znac. Jesli rzeczywiscie to pasek od alternatora/alternator, czy beda to katalogowe czesci 999 192 343 50 i 964 603 156 01? Wyglada, ze problem z ABS-em jest powiazany, bo obie kontrolki zapalily sie jednoczesnie...

P.S. Mam nadzieje, ze to tylko pasek, bo ciezko westchnalem patrzac na cene nowego alternatora (ponad $2000). A propos, czy w takiej sytuacji bezpiecznie moge dojechac do mechanika (ok 10 km), czy powinienem holowac?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2014, 22:32 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 864
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
Spokojnie możesz przejechać kawałek - ostatni zerwał mi się pasek w 993 i jakoś wróciłem na bazę ;) ALternator jest w pełni naprawialny, więc spokojnie nie sa to taki koszty jak napisałeś. To jest po prostu alternator i wymienia się bebechy za kilkaset zł i jeździ znowu. Ale myślę że to pasek, alternator nie pada z reguły nagle. Piski mówia same za siebie - sprawdź pasek :)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2014, 13:58 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
No i wszystko jasne. Pasek w dwoch czesciach, wiec chyba najnizsza z mozliwych kar... Czy jak bedzie nowy pasek zakladany, powinienem rozwazyc cos innego, np. inne paski? Ostantnio (ponoc) byly wymieniane troche ponad 3.5 roku i 13 tys km temu (na miesiac przed moim zakupem).... Dzieki za pomoc.

P.S. W wakacje mam opozniony zaplon. Przeciez wlasnie w takim celu kupilem Bentley'a "Porsche 911 Carrera Service Manual 1995-1998", i tam powinienem najpierw spojrzec (a wszystko super opisane)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2014, 20:01 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Zamów pasek w salonie. Skoro do 944 są raptem 2x droższe niż w normalnym sklepie z częściami sam. to sądzę, że do 964/993 jest podobnie. Choć pewnie z ASO przyjdzie DAYCO (a nie GATES jak onegdaj ;) ).
Sam się przymierzam do tego manuala od Bentleya. Rzeczywiście warto? Bo na np. wersja do AUDI A6 C5 nieco mnie rozczarowała... (spodziewałem się więcej info)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2014, 13:48 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Ceny paskow u dealera i gdzie zwykle kupuje (Pelican Parts) sa bardzo zblizone (u dealera $28.73 za zewnetrzny alternator belt i $18.31 za pasek klimatyzacji). Tak jest to Dayco, choc sa oznaczone jako "Porsche" parts (a w Pelican maja dwie opcje - Dayco - duzo tanszy i Porsche)... Nie wiem czego oczekujesz od manuala Bentley'a, ale dla mnie super, choc pewnie dla kogos kto jest bardziej "zmechanizowany" niz ja, pewne informacje sa oczywiste, niepotrzebne czy zbyt pobiezne. Podobaja mi sie kolorowe zdjecia, gdzie sa naniesione strzalki dokladnie pokazujace czego dotyczy opis, czyli po prostu opisy DIY....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.07.2014, 14:35 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Panowie, czy ktoś miał w ręce Bentleya do 996? Możecie go ocenić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum