Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.03.2015, 19:47 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 23
Witam forumowiczów. Proszę o wasze opinie na temat skrzyni biegów dla 911 996 z okolic 2000 roku. W tym roku chciałbym sprawić sobie takie cacko i na dodatek kilka lat nim pojeździć (w większości po mieście, ale kilka razy w roku do Norwegii, żeby się nim nacieszyć). Interesuje mnie wasza opinia na temat, czy 15-letnie automaty "dają radę", albo czy jako nowy w Porsche (jeszcze takim nie jeździłem) nie będę np. palił sprzęgła - czytałem że ciężko chodzi, albo jakiekolwiek wasze spostrzeżenia. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 21:01 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Miałem automat z 2003 roku i chodził niezwykle płynnie.
Uważam że miał jednak zbyt długie przełożenia dlatego teraz wolałbym manual w 996. Co nie wybierzesz będzie świetne byle stan techniczny był dobry to radości nie zabraknie.
Typ skrzyni wrzuciłbym na drugi plan.
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 21:50 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 23
Dzięki, powoli składam wszystko w jedną całość i mam już chyba w głowie zwykłe 3,4 i 300 koni, manual i koniecznie czarne. Jak się trochę ociepli to mam zamiar trochę pojeździć i pooglądać, wtedy będę miał więcej pytań. A orientujesz się może jaki jest koszt wymiany skrzyni automatycznej (ewentualnie jak by miała paść?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 21:56 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
ASB w 996/997 są dobrej konstrukcji i trwałe.

Prawidłowo używana i serwisowana według mnie przeżyje motor.

Z wymianą ASB jest jak zawsze z używkami.

Rozsądniej jest remontować.

Koszt w zależności od zakresu od 3 do 7 tys + VAT.

8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 22:10 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 23
wielkie dzięki, jak zacznę się konkretnie rozglądać to wrzucę pare aut na forum, to będzie konkretniejsza rozmowa, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 22:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Automat zjada sporo osiągów w 996, ale jeśli autem nie zamierzasz jeździć na tor to będzie lepszym wyborem.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Witku ty powinieneś zmienić ksywkę na Wiki007 bo chodząca encyklopedia z Ciebie ;)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2015, 22:49 

Dołączył: 24.10.2014
Posty: 124
Ja ostatnio stałem przed tym samym dylematem - z tymże jedynie w rachubę u mnie wchodziło 996.2 i koniecznie 4x4. Jeździłem na jazdach próbnych i manualem i tiptroniciem. Osiągi manuala i radosć z jazdy jest o wiele większa i koniec końców kupiłem manuala z pakietem X51


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 11:15 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 23
A, właśnie, dlaczego 4x4? To znaczy jak bardzo różni się jazda między tym, a normalnym? Zdarza się ,że piszecie, że ktoś wymienia 4x4 na normalny bo to większa przyjemność z jazdy, lżejszy itd.? Ja osobiście chciałbym kupić zwykłe 3.4 lub 3.6, a na zimę będę miał "dupowóz", to chyba w moim przypadku nie ma sensu kombinować z napędem? zwłaszcza, że im bardziej zaawansowany technicznie, tym częściej może się coś zepsuć, a ja jak na razie nie wiem nawet np.ile wchodzi do silnika oleju, a co dopiero mówić o jakiś usterkach. Ze Świnoujścia do mechaników znających się na Porsche pewnie daleko, więc zostają tylko Niemcy. Chyba że znacie kogoś w okolicach Szczecina?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 11:40 

Dołączył: 24.10.2014
Posty: 124
4x4 bo chcę używać auta cały rok i na śniegu też przydałaby się jakaś trakcja. Do sportu to używam rajdówki ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 14:09 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
tylko ze 4x4 w 996 jest technicznie gorsze i od 964 i od 993..... nie jest stałym napędem.
Na YT są filmiki jak to 4x4 nie działa, tylne koła mielą, przód stoi, problemy z wyjechaniem z trawnika w deszczu etc.
Myślę więc, że Carrera2 w zimie wcale nie gorzej sobie poradzi niż Carrera4, w przypadku 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 17:23 

Dołączył: 24.10.2014
Posty: 124
boogie napisał(a):
tylko ze 4x4 w 996 jest technicznie gorsze i od 964 i od 993..... nie jest stałym napędem.
Na YT są filmiki jak to 4x4 nie działa, tylne koła mielą, przód stoi, problemy z wyjechaniem z trawnika w deszczu etc.
Myślę więc, że Carrera2 w zimie wcale nie gorzej sobie poradzi niż Carrera4, w przypadku 996

Wydawało mi sie ze wszystkie maja takie samo rozwiazanie - czysto mechaniczne w postaci sprzęgła wiskotycznego poiędzy osiami i ten naped jest tyle warty na ile jest jeszcze sprawny - na 100% jego sprawnosc spada wraz z duzym przebiegiem.
Generalnie najwazniejsza i tak jest trakcja na tyle, ale to 4x4 na pewno na sniegu daje wiecej trakcji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 21:04 

Dołączył: 29.05.2009
Posty: 160
Jazda 996 z napędem 4x4 nawet po śniegu nie stanowi problemu.
Gorzej z hamowaniem :wink:


Styczeń - Połonina Wetlińska
( i wygrany spory zakład )


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 21:09 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 865
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
mam jedno 996 4S automat i powiem szczerze ze jestem bardzo miło zaskoczony jazda tym autem. Jako daily car jest fenomenalny pod kazdym względem: jeździ naprawdę sprawnie, trakcja bardzo ok, automat wystarczajaco szybki, wygląd akurat 4S ma tez ok i jeszcze kosztuje tyle co Passat w dieslu. Bose jest dodatkowym atutem. Natomiast zimówki zakładamy i auto jest w 100% całoroczne. Nawet przy wieku moich dzieciaków, spełnia bazowe funkcje family car :)

reasumując: 4 buty w 996 i automacie bardzo dają rade.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 21:14 

Dołączył: 29.05.2009
Posty: 160
Dokładnie - 4 Super opony to podstawa
- ja mam też automat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 21:16 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 865
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
Witek, tylko u Ciebie 130 koni wiecej ciągnie te buty :)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 22:10 

Dołączył: 4.03.2015
Posty: 20
zdecydowanie manual, automat w modelu 997(996 pewnie jeszcze więcej) zabiera bardzo dużo, ta skrzynia działa jak typowy "stary automat" kiedy przejechałem się "manualem" od razu kupiłem;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 22:39 

Dołączył: 24.10.2014
Posty: 124
Jeżeli ktoś po wolnossącym 996 oczekuje efektu "wow" to zdecydowanie manual. Oczywiście tiptronic nie jest wolnym autem i napewno to wygodne rozwiazanie, ale brakuje mu tego czegoś.......


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 22:57 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Z tym śniegiem to na YT wygląda, jakby w ogóle przód nie ciągnął.
Tak jakoś z opóźnieniem się załącza:

https://www.youtube.com/watch?v=K8M6oB8NWiI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2015, 23:30 

Dołączył: 24.10.2014
Posty: 124
Bo taka jest specyfika tego rozwiazania technicznego. Raczej nie ma co liczyć ze przód uciagnie to auto i będzie mielił kołami, bo tu nie ma sztywnego połączenia mechanicznego na drodze silnik-skrzynia-przednie koła. To działa na zasadzie - tył mieli więc powoduje "sklejanie" sprzegła wiskotycznego i częśc momentu trafia na przód, ale to jest wspomaganie napedu tylnych kół, a nie jest wstanie go zastąpic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum