Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.03.2018, 21:47 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Nieaktualne.Auto kupione.


Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 8.04.2018, 20:01 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Up.

Optymalnie 996.2 bezwypadkowe ale rozważę każde „dobre” auto (poza cabrio).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 8.04.2018, 20:06 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Ja mam w bardzo dobrym stanie




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 8.04.2018, 20:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Ty dalej nie kupiłeś? Pamietam, że jakoś na jesieni też pisałeś że chcesz kupić.
Aż taki są słabe te z ogłoszeń, czy ceny z kosmosu?
Ja się zastanawiam nad 996.2 ale z drugiej strony 997.1 to praktycznie te same ceny zaczynają być.
Czy ktoś może rzetelnie porównać obydwa modele?




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 8.04.2018, 21:22 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 8.04.2018, 23:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
braindead napisał(a):


Spoko. Filmik Ok, ale bardziej zależało mi na opinii użytkowników i osób serwisującym.
Na co zwracać uwagę przy zakupie.
Czy 997.1 też mają problemy z rysami na cylindrach? Jak osławiony IMS?
Jedni mówią że 996.2 brać, inni że tylko 996.1.
A jak jest z 997.1?
Podobno dużo lepiej się prowadzi.
Czy 997.1 cabrio ma zauważalnie więcej miejsca z tylu? Planuję wozić tam 6 letnią córkę.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 9.04.2018, 8:45 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Nie napalam się i spokojnie szukam jak znajdę taką którą do mnie przemówi i powie do mnie "weź mnie, weź mnie" to kupię :) A jak nie to będę czekał na "tą jedyną"

A nie cabrio i nie TT (od MY2001) wybór jest dość skromny. Zdarzają się perełki jak jeden z kolegów wystawia(ł?) Targe z polskiego salonu z przebiegiem kilkadziesiąt tysięcy kriometrów ale wtedy cena adekwatna (150K za 996 to zbyt dużo jak dla mnie)

Byłem blisko kupna tej srebrnej z Poznania ale temat mnie trochę przerósł. Ponadto w cabrio (zarówno 996 jak i 997 w kolejnych pewnie też ale nie inwestygowałem) w z tyłu oparcie jest dużo bardziej pionowo co powoduje (lub praktycznie uniemożliwia) montaż większości fotelików (a czasem fotelik z tyłu będę potrzebował przewieźć). Jeśli masz starsze dziecko i mowa o "poddupniku" to już problemu nie powinno być ale z drugiej strony od pewnego wzrostu głowa dziecka zacznie wystawać za siedzenie...

Co do różnic to dwa zupełnie inne auta. 997 jest nazwijmy współczesne a 996 już mocno "niedzisiejsze" albo ładniej mówiąc" vintage" :) I ten "vintage" do mnie przemawia. To chyba powód niespełnionego marzenia o 993 ale tyle na auto do zabawy nie mam zamiaru wydawać w przewidywalnej przyszłości.

Ponadto jeśli chodzi oceny to 997.1 zaniżają ceny wersji 997.1S (zdarzają się auto od 120-130K PLN) ale w takich autach przebiegi spore a silnik z dużym prawdopodobieństwem już albo za chwilę do remontu w takim aucie (dla odmiany są też 997.1S za 180K PLN więc pytanie skąd taka różnica narzuca się samo). Za ładne/zadbane 997.1 (bez S) moim zdaniem trzeba zapłacić 150-170 tys. PLN.


Co do śliników (jak kupowałem swoje pierwsze Porsche) to na forum (oraz np. na Rennlist) opinię są podzielone natomiast co do zasady :
1. Najbardziej podatne jest M97.01 (3.8 z 997.1) - gładzie
2. Sporo problemów sprawia 3.4 z pierwszych lat produkcji (IMS choć jak miał paść to już padł).

Zostają dwa "lepsze" silniki tj :

M96.04 (996.1 3.4 od MY2001)
M96.03 (996.2 3.6)

I tu zdania są podzielone. Obu dotyczy w jakimś stopniu problem gładzi czy panewek (tu bardziej 3.6) jeździłem obydwoma i 3.6 robi lepsze wrażenie.

W 997.1 masz M96.05 i w niego się nie zagłębiałem ale chyba co do zasady podobnie jak M96.03.

Finalnie wybór wersji silnika to tylko próba zmniejszenia prawdopodobieństwa jego padnięcia. Finalnie prawda taka, że są i takie M97.01, które przejeżdżają 180-200 tys. Km (choć to rzadkość) i takie M96.03 które padają po 100 tys. Km. Wszystko zależy od tego jak kto danym autem jeździł (w pewnym stopniu powie o tym dobry przegląd przed zakupowy - > stan gładzi, przekroczenia obrotów, etc. ale tylko w pewnym).

Ja ograniczam się do M96.04 oraz M96.03

Poszukaj jest sporo tematów na forum. A finalnie to i tak zawsze Twoja decyzja :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 10.04.2018, 2:11 

Dołączył: 24.10.2017
Posty: 223
b0g0b0jny napisał(a):
Nie napalam się i spokojnie szukam jak znajdę taką którą do mnie przemówi i powie do mnie "weź mnie, weź mnie" to kupię :) A jak nie to będę czekał na "tą jedyną"

A nie cabrio i nie TT (od MY2001) wybór jest dość skromny. Zdarzają się perełki jak jeden z kolegów wystawia(ł?) Targe z polskiego salonu z przebiegiem kilkadziesiąt tysięcy kriometrów ale wtedy cena adekwatna (150K za 996 to zbyt dużo jak dla mnie)

Byłem blisko kupna tej srebrnej z Poznania ale temat mnie trochę przerósł. Ponadto w cabrio (zarówno 996 jak i 997 w kolejnych pewnie też ale nie inwestygowałem) w z tyłu oparcie jest dużo bardziej pionowo co powoduje (lub praktycznie uniemożliwia) montaż większości fotelików (a czasem fotelik z tyłu będę potrzebował przewieźć). Jeśli masz starsze dziecko i mowa o "poddupniku" to już problemu nie powinno być ale z drugiej strony od pewnego wzrostu głowa dziecka zacznie wystawać za siedzenie...

Co do różnic to dwa zupełnie inne auta. 997 jest nazwijmy współczesne a 996 już mocno "niedzisiejsze" albo ładniej mówiąc" vintage" :) I ten "vintage" do mnie przemawia. To chyba powód niespełnionego marzenia o 993 ale tyle na auto do zabawy nie mam zamiaru wydawać w przewidywalnej przyszłości.

Ponadto jeśli chodzi oceny to 997.1 zaniżają ceny wersji 997.1S (zdarzają się auto od 120-130K PLN) ale w takich autach przebiegi spore a silnik z dużym prawdopodobieństwem już albo za chwilę do remontu w takim aucie (dla odmiany są też 997.1S za 180K PLN więc pytanie skąd taka różnica narzuca się samo). Za ładne/zadbane 997.1 (bez S) moim zdaniem trzeba zapłacić 150-170 tys. PLN.


Co do śliników (jak kupowałem swoje pierwsze Porsche) to na forum (oraz np. na Rennlist) opinię są podzielone natomiast co do zasady :
1. Najbardziej podatne jest M97.01 (3.8 z 997.1) - gładzie
2. Sporo problemów sprawia 3.4 z pierwszych lat produkcji (IMS choć jak miał paść to już padł).

Zostają dwa "lepsze" silniki tj :

M96.04 (996.1 3.4 od MY2001)
M96.03 (996.2 3.6)

I tu zdania są podzielone. Obu dotyczy w jakimś stopniu problem gładzi czy panewek (tu bardziej 3.6) jeździłem obydwoma i 3.6 robi lepsze wrażenie.

W 997.1 masz M96.05 i w niego się nie zagłębiałem ale chyba co do zasady podobnie jak M96.03.

Finalnie wybór wersji silnika to tylko próba zmniejszenia prawdopodobieństwa jego padnięcia. Finalnie prawda taka, że są i takie M97.01, które przejeżdżają 180-200 tys. Km (choć to rzadkość) i takie M96.03 które padają po 100 tys. Km. Wszystko zależy od tego jak kto danym autem jeździł (w pewnym stopniu powie o tym dobry przegląd przed zakupowy - > stan gładzi, przekroczenia obrotów, etc. ale tylko w pewnym).

Ja ograniczam się do M96.04 oraz M96.03

Poszukaj jest sporo tematów na forum. A finalnie to i tak zawsze Twoja decyzja :)


Oj cos czuje ze te poszukiwania beda jeszcze długo trwały :) zważywszy ze "weż mnie , weż mnie" bedzie ciezko usłyszec Hahaha . Ale zycze powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 10.04.2018, 6:13 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Tak może być :) Choć z Caymanem zeszło mi się tylko jakieś 9 miesięcy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 10.04.2018, 7:30 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Podziwiam :) U mnie od zobaczenia do decyzji czas jest tak krótki, że nie raz sam jestem zaskoczony.
Czasami poszukiwania same w sobie są zajęciem.
Tak czy innaczej powodzenia.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 10.04.2018, 7:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Ja trochę szukałem, ale decyzję podjąłem w godzinę!
Bo tyle miałem czasu pomiędzy pociągami.
I nawet nie zrobiłem jazdy próbnej :)
Ale i tak rekordem jest mój kolega, który kupił 993, za moją w zasadzie namową, oglądając tylko zdjęcia w necie i nawet sam go nie odbierał, tylko mnie to zostawił.
To dopiero zaufanie... i do sprzedawcy i do mnie.
Tutaj żadnej kryptoreklamy nie zamierzam uprawiać, po prostu warto skorzystać z kogoś kto się tym zajmuje i traktuje to też jako hobby.
Kilku takich kolegów mamy na forum i w klubie!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 10.04.2018, 7:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
I jeszcze jedno takie spostrzeżenie bo 996 też było/jest w moim zainteresowaniu. Tych fajnych egzemplarzy zdecydowanie ubywa. Model zaczął cieszyć się większym zaintetesowaniem.
Ale życzę Ci szybkiego znalezienia fajnego samochodu!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [K] 996
PostNapisane: 27.04.2018, 18:36 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Up.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2018, 8:48 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Minęły 2 tygodnie więc podbijam. Może ktoś rozważa sprzedaż ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 11:53 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Up.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 20:00 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Kolego. Obserwuje Twoje posty i już chyba z rok chcesz kupić 996.
Jest sporo fajnych auto na rynku do sprzedania - na co czekasz?
Na 4S/turbo z 2004 z przebiegiem 35.000 za 70k pln? Panie, takie to tylko w Erze były;)


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 20:22 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
adamax napisał(a):
Kolego. Obserwuje Twoje posty i już chyba z rok chcesz kupić 996.
Jest sporo fajnych auto na rynku do sprzedania - na co czekasz?
Na 4S/turbo z 2004 z przebiegiem 35.000 za 70k pln? Panie, takie to tylko w Erze były;)


Wysłane z Commodore C64


Dokładnie od września 2017 :) Kiedy to sprzedałem 987.1S, którego szukałem tez prawie rok i żeby nie powiększenie rodziny to by zostało na długie lata.

Czy jest dużo 996... moim zdaniem niewiele. Sporo jest ładnych ale cabrio a cabrio mnie nie interesuje. Było ostatnio ładne srebrne, które kupił bez sprawdzenia w warsztacie kolega Lusti - z tego co pisał w poście zrobil przegląd pozakupowy i wszystko cacy więc super. Ja bez weryfikacji nieznanego auta nie kupię a terminy było dopiero na około 10 czerwca wiec moja strata jego szczęście.

Na chwile obecna nie widzę w necie nic fajnego (poza Targa brata Cichego i niebieskim 996.1 C4 kolegi Witka ale oba maja po 70 tys. przebiegu i cenę rzędu 130-140 tys. PLN - pewnie są jej warte ale ja do takiej ceny za 996 nie Turbo czy nie 4S nie dojrzałem... ).

A zupełnie serio i bez uszczypliwości jeśli są jakieś fajne auta i ich nie widzę lub znasz takie na sprzedaż to prośba o informacje ;)

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 20:23 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Ile chcesz wydać?


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 20:51 

Dołączył: 23.04.2017
Posty: 683
Powiem tylko albo aż tyle nie ma tanio i dobrze wiem że to slogan ale niestety prawdziwy nikt nie sprzeda auta bez przygód i sprawnego mechanicznie z jasną przeszłością za pól darmo chyba że ma nóż na gardle ale na to bym nie liczył.
Mimo wszystko życzę powodzenia w poszukiwaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2018, 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Turbo za 130-140???
Ja nie mogę, co tu się wyrabia...
Już jeden kolega proponował 150 ale okazało się że to pracownik jego ;).
Ale powodzenia życzę, bo z natury tak mam!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum