Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.02.2011, 23:37 

Dołączył: 19.02.2011
Posty: 139
Zastanawiam sie nad zakupem 997TT ale ostatnio duzo dobrego czytalem o 996TT. Nie jestem ekspertem wiec prosze o pomoc. Jak duzo sie zmienilo w tym modelu, cena nie jest moim kryterium, ale wiadomo jezeli mozna zaplacic 200.000 zamiast 400.000 to czemu nie. Te ktore mam na oku sa w tiptronicu, 996TT ma maly przebieg od I wlasciciela kupiony w Polsce, to chyba duza zaleta. Jak duze nastapily zmiany , prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 0:08 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Porownaj sobie parametry obydwu aut i pomysl ktore bys chcial miec w swoim aucie.
Jesli cena nie jest pierwszym kryterium.
Jesli wystarcza ci te z 996 to nie ma sensu wydawac o 200 tys wiecej. Poza tym 997 chyba jednak mozna kupic juz taniej. Ale kupujesz starsze auto. I widac na oko ze starsze ze wzgledu na przednie swiatla przede wszystkim.
No i idac dalej tym torem masz ewntualnie potencjalnie mniejsza strate na odsprzedazy.
Jest chyba sporo technicznych roznic, hamulce, zawieszenie, naped, moc prowadzenie. Wiadomo - nowszy model bedzie lepszy / nowoczesniejszy.
Nie ma si co czarowac.
Ale uwazam ze oprocz tych swiatel z przodu to roznica az tak ogromna nie jest. .




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 8:11 

Dołączył: 27.01.2011
Posty: 26
Podlacze sie nieco pod temat. A tak na marginesie jaki byłby koszt (rząd wielkości chociaż) przeróbki tych świateł na takie jak 997? Widziałem już na allegro 2 czy 3 takie auta. Oprócz oczywistej profanacji nadwozia (które i tak jest już nieco sprofanowane przez te światła :P) są jeszcze jakieś minusy takiej akcji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 9:10 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Może Rafał D się wypowie, on w swoim 996 robił taką operację - poszukaj w fotach z imprez - pomarańczowe z naklejkami GT3 RS.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 12:22 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Rafala auto jest fajne, bo zrobione na hardcora GT3, ja bym w zwyklej 996 nie robil takiej rzezby na lampy od 997, bo to bedzie wygladac jak jakis ulep....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 13:40 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
jest sporo roznic.

nie wiem co konkretnie chcialbys wiedziec?

motor? naped?

motor to przedewszystkim nowy vanos ktore powoduje ze mozna zmienic wyprzedzenie obu walkow, nie wspominajac o sprezarkach w technoligi vtg, wiekszych wtryskow innego ukladu dolotowego i itp

naped, inna skrzynia biegow i manualna i automatyczna, no i roznice w samym napedzie ale to napisze jesli bedziesz konkretnie tym zainteresowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 17:56 

Dołączył: 19.02.2011
Posty: 139
Dzieki, wlasnie o to mi chodzi. Jak bardzo technika poszla na przod, czytalem ze skrzynia w automacie to jeszcze z wczesniejszej generacji, wiec troche slaba, 911 wolniej przyspiesza i wiecej pali. Zmian jak piszesz jest duzo tylko na ile ma to znaczenie i odczucie w uzytkowaniu i samej jezdzie?
Kwestia zawieszenia, hamulcow itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 19:37 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
Akurat 997 z tiptronikiem ( automat ) przyspiesza lepiej niż manual :). Zdarzają się awarie, które najczęściej skutkują wymianą całej skrzyni. Nie chcę jednak straszyć, bo nie znam statystyk dotyczących częstotliwości tej usterki.

Bodajże niegdyś ś.p. Colin McRae siłował się ze startami z manualem i zaliczył czas szybszy od automatu. Przeciętny kierowca szybszy będzie z automatem. ( katalog podaje 3,7s do 100km/h dla automatu i 3,9s dla manuala ).

Nawiązując do tego co pisze anonim... 997 Turbo technicznie stanowi duży krok naprzód w stosunku do 996 Turbo. Poprawione zawieszenie, PASM, PSM w serii. Silnik mocniejszy o 60 KM ( 480 KM ), ale moc inaczej i płynniej się rozwija dzięki VTG ( zmienna geometria łopatek turbin ).

Automat w 996 Turbo jest wolniejszy niż manual i lubi "zasypiać" przy szybkich redukcjach. Jeden z klubowiczów ( M.Rybarczyk? ) śmigał kiedyś turbiną w automacie po Torze Poznan. Może i on się wypowie.

Patrząc jednak na wybory klientów, jesli 996 Turbo miała służyć nie tylko do gran tourismo, ale i do szybkiej jazdy po torze, to w grę wchodził tylko manual.

Jesli chodzi o układ jezdny to napiszę tylko co co zasłyszałem:

996 Turbo ma prostrzy układ 4x4 i mimo pojawiającej się czasem podsterowności potrafi być całkiem przewidywalne.

W 997 Turbo nad zawieszeniem pracuje już większa ilość elektroniki ( mechanicznie też są spore różnice w stosunku do poprzednika ). Tu też pojawia się podsterowność, ale trzeba naprawdę szybko jechać, żeby ją poczuć ( no i mieć włączony PSM... ).

Na forum jest kilka osób użytkowujących 997 TT w tiptronicu. Znajdą się też ze dwa "manuale", ale jeden zdrowo pomodzony, więc się nie liczy;).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 20:25 

Dołączył: 19.02.2011
Posty: 139
Ta 996TT ktora rozpatruje jest w automacie i to mnie najbardziej martwi, ze ta skrzynia jest slaba, szybkosc przelaczania, redukcja przy wysokich obrotach i opoznienie reakcji. Prosze o wypowiedz osob ktore jezdzily taka wersja czy tak jest faktycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 21:07 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
996tt w polaczeniu ze stara automatyczna skrzynia biegow to nie jest dobry wybor. nie odczujesz wogole ze to jest porsche turbo.
podejrzewam ze carrera 2 z pdk jest szybsza od 996 turb w automacie :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 22:22 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
anonim... napisał(a):
podejrzewam ze carrera 2 z pdk jest szybsza od 996 turb w automacie :roll:


no niestety tak prawie jest, Jacek (prezes klubu) ma Carrere S PDK i na trasie musialem sie mocno napocic, zeby go doganiac moja 997TT, a niby 100KM roznicy na papierze... dopiero przy wyzszych predkosciach byla przewaga...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2011, 22:34 

Dołączył: 19.02.2011
Posty: 139
A jezdziliscie na torze? Jakie czasy ma twoja TT w porownaniu do S. Jest jedna rzecz ktora mi nie pasuje w Turbo mianowicie dzwiek silnika, a w sumie jego brak w porownaniu do wolnossacych.
Matschke jezeli mialbys jeszcze raz wybierac kupilbys te TT ktore masz czy wybralbys inny model.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum