Autor |
Wiadomość |
Jarecki
|
Napisane: 30.12.2018, 12:13 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Panowie, powiem Wam że czwarta strona dywagacji o jakimś ulepionym 996 (przede wszystkim zmieniony kolor na jakiś nieoryginalny z palety niewiadomo czego, drewno wystrugane z plastiku i tapicerka uszyta z koziej skóry) + historia niepotwierdzona niczym itd i dywagacje czy tanio czy drogo, czy warto bo 150, ale bez akcyzy i bez vatu itd itd... Dla porównania @BAVARIAM5 ma do sprzedania 996 Turbo, w pierwszym lakierze, w stanie można powiedzieć menniczym, wnętrze jak nowe ze sportowym fotelem i mechanicznie tip-top, wystawione za 189 tys. Nie rozmawiałem konkretnie o cenie ale pewnie jakiś drobiazg jeszcze do ugrania. Co tu porównywać powiedzcie? Czytam tą dyskusję i niestety dochodzę do wniosku, że w naszym kraju każdy szuka okazji. Tylko że najczęściej to na koniec jest "okazja", a uczciwe auta z rozsądnej cenie się omija.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 30.12.2018, 13:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Jarek Dyskusja o arabskim turbo z Poznania to taki zapychacz na sezon ogórkowy. Ja akurat byłem na święta w domu to wziąłem Darka, pojechaliśmy obejrzeć i tyle... Może między innymi też po to by skończyć dywagacje na odległość i ze zdjęć... Auto Bavarii to zupełnie inna liga i chyba każdy kto jest tutaj o tym wie Jest to natomiast jedno z tych aut, co do których kompletnie nie rozumiem dlaczego nie zmieniają właściciela Odnoszę ostatnio wrażenie, że rynek się nasycił i jednak grono osób, które są zainteresowane tego typu autami jest wciąż bardzo wąskie w tym kraju. Ty pewnie więcej możesz powiedzieć ze swojej strony na ten temat... Czy generalnie nie jest tak, że to nie tylko kwestia pory roku ale ostatnio po prostu ten business „kręci się” słabiej? Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 30.12.2018, 13:51 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Mata, szanuję że pojechaliście i zakończyliście domysły. Dla mnie auto nie jest warte nawet 100 tys zł, bo przywrócenie go do ori nadal nie zrobi z niego ori i ładnego samochodu. Co do Twojej tezy/pytania: zdecydowanie rynek się nasycił, albo może inaczej - wraca do normalności czyli 996 Turbo będzie kosztowało 150-200 tys a nie jakieś pieniądze z kosmosu. Dodatkowo każdy juz w zasadzie bez wyjątku kupuje starsze Porsche, żeby urosła cena i zarobić na tym w przyszłości, a nie żeby pojeździć takim czy innym autem. Czyli już każdy jest inwestorem, albo chce być. I co? Nie rośnie? No nie rośnie bo granice zdrowego rozsądku już dawno zostały osiągnięte. 996 Turbo jest dla który ma budżet do 200 tys i chce kupić Turbo, a nie chce wydać 250-280 na ładne 997 Turbo. I tyle.
Ktoś kto kupił ten brązowy egzemplarz z nadzieją na zarobek i w tym stanie, najzwyczajniej w świecie nie ma wiedzy o realiach świata Porsche.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 30.12.2018, 14:17 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Ludzie trochę boją się turbinki. Wiedzą też, iż nie wykorzystają tego potencjału zbyt często. To częste opinie.
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 30.12.2018, 14:42 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Panowie mierzyłem ciśnienie w normie nie sprzedam to nie na pewno nie oddam w cenie arabskiego bo już zresztą był mądrala który stwierdził że oglądał egzemplarz z Poznania i tak naprawdę to nie widzi różnicy właściwie plusem mojego auta dla niego jest tylko kolor. Ja jestem wyrozumiały i cierpliwy ale natychmiast po wizycie Pana eksperta wycofałem ogłoszenie. A cena dla klubowiczów to 180K.Już więcej nie wystawię na żadnym polskim portalu bo długo trzeba czekać aż się trafi ten jeden z dziesięciu który rozumie że w dzisiejszym świecie nie ma okazji i doceni auto które jest warte swojej ceny i wie że wsiądzie i po prostu będzie jeżdził. Ps.mareknowak jeśli się boją to w jakim celu przjeżdzają,dzwonią. Ja jak nie chcę kupić Golfa czy innego Ferrari t to nie dzwonię.Myślę że ja np. moje auto było by w cenie tego z Poznania to i strach pewnie odszedł w siną dal.
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 30.12.2018, 14:57 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Bavaria. Wszyscy chcą turbo. To normalne - legendarne turbo 911. Ja tez chcę , ale wiem co mówią klienci, którzy akurat oglądali mojego wolnossącego. To tyle w temacie.
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 30.12.2018, 15:07 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
|
Jarecki napisał(a): Mata, szanuję że pojechaliście i zakończyliście domysły. Dla mnie auto nie jest warte nawet 100 tys zł, bo przywrócenie go do ori nadal nie zrobi z niego ori i ładnego samochodu. Co do Twojej tezy/pytania: zdecydowanie rynek się nasycił, albo może inaczej - wraca do normalności czyli 996 Turbo będzie kosztowało 150-200 tys a nie jakieś pieniądze z kosmosu. Dodatkowo każdy juz w zasadzie bez wyjątku kupuje starsze Porsche, żeby urosła cena i zarobić na tym w przyszłości, a nie żeby pojeździć takim czy innym autem. Czyli już każdy jest inwestorem, albo chce być. I co? Nie rośnie? No nie rośnie bo granice zdrowego rozsądku już dawno zostały osiągnięte. 996 Turbo jest dla który ma budżet do 200 tys i chce kupić Turbo, a nie chce wydać 250-280 na ładne 997 Turbo. I tyle.
Ktoś kto kupił ten brązowy egzemplarz z nadzieją na zarobek i w tym stanie, najzwyczajniej w świecie nie ma wiedzy o realiach świata Porsche. Zgadzam się. U mnie w garażu poparkowane ferrari i inne cuda z nadzieją na zarobek. Goście przychodzą, nie potrafią odpalić bo akurat się rozladowal, a teraz na zimę jakieś szmaty pozakladali. Żeby było śmieszniej na niektórych kartki z cenami wiszą . Ceny jak za stare ,masowe! samochody są absurdalne. I uprzedzam ze nie pisze tego, żeby kogoś obrazić, czy skłonić do sprzedaży. Zakupy zakończyłem, wrócę po korekcie albo wcale albo z 997.2/991 Dodam jeszcze ze auta kupuje tylko z myślą o frajdzie z jazdy i dzisiaj tez zasuwalem 993 . Zrobiłem w sezonie ponad 7000km co "inwestorów" przyprawiloby pewnie o zawał serca.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 30.12.2018, 17:52 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2916
|
Dlatego z pięknymi autami trzeba jak ze sztuka. Kupuj pod siebie, a czy kiedyś zyska na wartości to czas pokaże. W najgorszym razie będziesz się cieszyc wiele lat pięknym autem / obrazem / rzezba. Co do 996tt to auto ma znamiona supersamochodu które w przyszłości stanie się ważnym ogniwem każdej kolekcji. Ale trzeba poczekać kolejne 10 lat, tak jak trzeba bylo czekać z 965 czy 993tt az osiągnie wlasciwy wiek. Może tak się nie zdarzy, ale wówczas patrz początek mojego posta
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 30.12.2018, 20:33 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
996tt to genialne auto do (w miarę) codziennej jazdy. Jeśli w tym złotym napęd jest OK, mechanika trzyma się kupy, to zachęcam do brania i cieszenia się nim jak najczęściej! Odpłaci się frajdą za każdą wydaną złotówkę. Lepszym wozem byłby tylko boxster AWD, ale takiego jeszcze ( ) nie stworzyli
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 30.12.2018, 20:36 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
Bez przesady, ze okazji nie ma. Raczej 996-997 turbo jest ciezko sprzedac z dnia na dzien. Czasami ktos najzwyczajniej na swiecie potrzebuje szybko uwolnic zamrozone w aucie srodki. Inna sprawa, ze trzeba uzbroic sie w cierpliwosc, poswiecic sporo czasu i miec jako takie pojecie zeby potrafic zweryfikowac pewne rzeczy po zdjeciach czy samej rozmowie telefonicznej. Bez spelnienia ostatniego warunku moze byc ciezko. Ja osobiscie wolalem delikatnie przeplacic ale miec pewne auto i poswiecic czas na cos innego.
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 30.12.2018, 22:53 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
simprez napisał(a): Jeśli w tym złotym napęd jest OK, mechanika trzyma się kupy, to zachęcam do brania i cieszenia się nim jak najczęściej! Odpłaci się frajdą za każdą wydaną złotówkę. No właśnie o tym pisałem powyżej... Droższy niż Krzyśka, ulep ale jak napędy są dobre to brać
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 30.12.2018, 23:07 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
Krzyśka byś kupił i postawił pod kocykiem. Bo żal zarysować, przytrzeć, zużyć wnętrze, bo się lakier zmatowi, przebieg zwiększy... I kolejny klient będzie nosem kręcił... A gdzie frajda z normalnego użytkowania? Pojechać do miasta, lokalną dróżką po opłotkach. W śnieg się wybrać, pod schronisko? Postawić pod drzewkiem, nie przejmując się, że ptaszek przyozdobi? Pojechać na myjnię ze szczotami, bo się błoto i breja zebrała. A nie detaling z miesięcznym umówieniem terminu? Wymieniać te wycieraczki przedniej szyby raz na pół roku, a nie patrzeć żeby były jeszcze te ori, z fabryki... Ulep, nie ulep. Lakier i brak historii serwisowej to jeszcze nie powody by wóz przeżegnać i wysłać na żalnik... Pewne rzeczy są priceless. I to auto na pewno takich rzeczy może komuś dostarczyć BTW. Jedna z zabawniejszych historii okołoporszakowych, które miałem okazję doświadczyć. Gdy jedno z wystawianych na sprzedaż przez firmę 911tek, za kwotę niemal 3krotnie większą niż ten oto złoty, miało feler z jednym z drzwi. Mianowicie należało być bardzo ostrożnym przy ich otwieraniu. Miały zerwany ogranicznik. Czemu nie zostało to naprawione przez wystawiającego? Taka duperela, wydawałoby się. Ergo: ideałów nie ma.
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 30.12.2018, 23:50 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Trochę żyję na tym świecie ale dopiero dzisiaj się dowiedziałem że dbanie o auto to wada,że lakier fabryczny też wada,że nie był przystankiem też nie ogarniam teraz mam wycieraczki do wymiany sprawdzę może od Ursusa podejdą będzie taniej bo ori to zbrodnia dla Porsche opony też mogą być piętnastoletnie grunt to bieżnik już i takie opinie tu były.
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 31.12.2018, 0:00 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Simprez, no na pewno bym kupił jakąś przemalowaną arabską taksówkę drożej niż mega zadbany samochód taniej. Tylko po to żeby mnie nie bolało że ptak narobił... A czemu sprzedawca nie naprawił ogranicznika? Bo był niechlujny i miał to w gdzieś. Ja bym naprawił.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 31.12.2018, 0:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
yoshi napisał(a): Dlatego z pięknymi autami trzeba jak ze sztuka. Kupuj pod siebie, a czy kiedyś zyska na wartości to czas pokaże. W najgorszym razie będziesz się cieszyc wiele lat pięknym autem / obrazem / rzezba. +1 I to jest chyba najzdrowsze podejście do tematu
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 31.12.2018, 0:06 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
|
Ale się fajna dyskusja zrobiła!
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 31.12.2018, 0:07 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Mata napisał(a): yoshi napisał(a): Dlatego z pięknymi autami trzeba jak ze sztuka. Kupuj pod siebie, a czy kiedyś zyska na wartości to czas pokaże. W najgorszym razie będziesz się cieszyc wiele lat pięknym autem / obrazem / rzezba. +1 I to jest chyba najzdrowsze podejście do tematu +1000 - Yoshi mega w punkt.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 31.12.2018, 0:32 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
BAWARIA M 5 napisał(a): Trochę żyję na tym świecie ale dopiero dzisiaj się dowiedziałem że dbanie o auto to wada,że lakier fabryczny też wada,że nie był przystankiem też nie ogarniam teraz mam wycieraczki do wymiany sprawdzę może od Ursusa podejdą będzie taniej bo ori to zbrodnia dla Porsche opony też mogą być piętnastoletnie grunt to bieżnik już i takie opinie tu były. Przepraszam Cię najmocniej, ale nie napisałem nic takiego! Nie chciałem, by ktoś zrozumiał tak moją wypowiedź. I jest mi przykro, że doszło do takiego uproszczenia. Auto kolekcjonerskie to auto kolekcjonerskie. Wymaga innego poziomu dbałości i zaangażowania w utrzymanie. Twoje, z tego co mi wiadomo, jest właśnie taką kolekcjonerską sztuką. Nie przewidzianą do częstego użytku. Złoty kolekcjonerskim nie jest, ale to nie oznacza, że z automatu jest już trupem, padłem, i w ogóle najlepiej byłoby go zezłomować. Można się nim cieszyć, po prostu go eksploatując. Jak najczęściej. Bez troski o lakier, przebieg czy stan foteli. Cena jak cena. Czy drożej wyjdzie czy taniej dowie się dopiero nowy właściciel.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 31.12.2018, 1:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2102 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
A tak trochę z innej beczki. Jakie robicie przebiegi roczne swoimi Porsche? Ja w tym roku Boxsterem nalatałem tylko 5-6 tys. km, bo od lipca powiększyłem stadko o 911 i nim z przyjemnością zrobiłem 11 tys. km. I tak mi teraz okropnie żal tego Boxstera, że tyle stał w garażu Nadzieja jest w mojej córce, bo już dzisiaj latała 996turbo po torze (z użyciem kierownicy w Grand Tourismo), że Boxsterek pojeździ więcej. Szkoda tylko, że ma dopiero 6 lat, a prawko w Polsce od 18 A może syn za 1.5 roku Boxsterem zechce do szkoły jeździć? Cała nadzieja w młodym pokoleniu! Serce mi się kraje, jak czytam o tych wszystkich „inwestycyjnych” Porsche robiących 500-600km rocznie.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.12.2018, 11:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Od czasu jak mam 997 zrobiłem 42 tys. km. W marcu stuknie 4 lata więc wyjdzie średnio jakieś 11 tys. rocznie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|