Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.03.2013, 9:09 

Dołączył: 24.10.2011
Posty: 22
Witam,
gdyby ktoś był zainteresowany:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=3098149280
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 9:56 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Szkoda, ze srebrno czarny...
Co było robione w silniku? Był tulejowany?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 13:49 

Dołączył: 28.02.2012
Posty: 228
michal928 nawiązując do tulejowania... Myślisz ze to złe? Ponieważ jestem na etapie kupna 997s w której sie robi wlasnie jeden cylinder. Nie wiem czy tego nie odrzucić z miejsca. Moze doświadczyles tego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 14:18 

Dołączył: 20.05.2012
Posty: 128
Bez wątpienia auto warte swej ceny.
Życzę by szybko się sprzedał i cieszył nowego właściciela.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 14:30 

Dołączył: 24.10.2011
Posty: 22
Tak silnik był tulejowany.
Kilka miesięcy trwały poszukiwania oryginalnego dobrego bloku.
Niestety u nas jest praktycznie nieosiągalny podobnie jak u naszych zachodnich sąsiadów. Żaden do niczego się nie nadawał :(
Dlatego został naprawiony mój (przynajmniej wiem co mam).
Wał był w porządku, więc nie był dotykany :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 18:56 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wcale bym nie odrzucal tulejowanego silnika - w przypadku porsche nie ma chyba innej drogi naprawy bloku.
Jesli tulejowanie bylo zrobione dobrze czyli wycięte wszystkie cylindry i wstawione nowe tuleje mokre (zatytaj Rafala) to taka naprawa powoduje, ze w przypadku silnika 3,4 blok jest lepiej zrobiony niz fabryka. Podkreslam - dobrze zrobione. Wyeliminuje to jedną z wad fabrycznych silnika.
Nawiazujac do tematu - jesli silnik zrobiony tak jak napisalem to propozycja godna rozwazenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 19:20 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z jakiego materiału powinny być takie tuleje? Stop aluminium o składzie jak fabryka? Z żeliwa? Są o tym jakieś materiały w necie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2013, 19:55 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Aluminium - innych nie biore pod uwage.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2013, 13:43 

Dołączył: 28.02.2012
Posty: 228
W wypadku tego egzemplarza tulejowanie musiało być dobrze zrobione ponieważ samochód stał u Rafała ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2013, 16:52 

Dołączył: 24.10.2011
Posty: 22
8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.03.2013, 7:49 

Dołączył: 24.10.2011
Posty: 22
Ponieważ auto jeszcze się nie sprzedało to odświeżam temat:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=3134319463

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.10.2013, 23:04 

Dołączył: 19.10.2013
Posty: 56
aktualne ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2013, 12:37 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
michal928 napisał(a):
Aluminium - innych nie biore pod uwage.


Tak z ciekawości - dlaczego położenie nikasil nie wchodzi w rachubę ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2013, 12:45 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Blok trzeba by rozwiercac na wiekszy wymiar a wieksze tloki nie istnieja... bynajmniej nie jako rozwiazanie fabryczne. Silnik 3,4 ma i tak za cienkie sciany cylindrow przez co one pekaja wiec pozostaje tylko tulejowanie jako sposob na naprawe bloku. Dlaczego tuleje aluminiowe a nie zeliwne - inna rozszerzalność cieplna materiałow...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2013, 14:08 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Dzięki za wyjaśnienie. Ciekaw jestem, jak długo mój silnik będzie cierpliwie znosił regularne dawanie w palnik na torze ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2013, 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5191
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
TomRS, te informacje oraz przykłady uszkodzeń dotyczą silników 3,4 ale
montowanych w pierwszych latach produkcji modelu 996 :) Myślę, że
o swojego Boxstera możesz być spokojny, nie słyszałem żeby ta generacja
3,4 miała podobne problemy :D Także możesz spokojnie upalać na torze
i imprezach PCP :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2013, 11:02 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Czytałem sporo o tym silniku który mam u siebie w aucie. I faktycznie wygląda na to, że poprawili wszystkie wady wcześniejszych konstrukcji.
A w kwestii jazd po torze - nie mam zamiaru przestawać jak długo będę w stanie to obsłużyć finansowo :) Auto sportowe powinno od czasu do czasu trafić na tor - po to jest :) Jakbym miał nim jeździć tylko do pracy i turystycznie na wycieczki tempem spacerowym, to byłbym nieszczęśliwy mocno. Te auta zaczynają żyć kiedy się je przyciśnie :) A na naszych zakorkowanych, dziurawych drogach, mało jest ku temu możliwości.
Ale mimo wszystko zamierzam przedłużyć gwarancję :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum