Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 9:43 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
Witam

Rozstałem się ze swoją 996 4s. Teraz czas na model wyżej:) Poszukuję ciekawego egzemplarza wersji 997, czy ktoś może coś polecić?

Czy możecie napisać mi główne różnice techniczne w samochodach przed liftem a po lifcie?

Czy ktoś zna ten pojazd? http://otomoto.pl/oferta/porsche-911-ca ... yj4LD.html

Z góry dziękuję za wszelką pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Najoczywistsza roznica jest Skrzynia w 997.2 jest PDK (ktora maskaruje porzedniego tiptronica)
997.2 DFI (Direct Fule injection) -wiecej koni, silnik znacznie szybciej reaguje i jest bardziej ekonomiczny. Auta drugiej generacji sa poprostu szybsze.
Nowszy PCM
Kwestie wizualne z zewnatrz
Poprawiony zawias
Wieksze doloty powietrza
Ogolnie jesli mozesz sobie pozwolic na wydanie wiecej i kupienie 997.2 to nawet nie patrz w strone pierwszej generacji.

Auto z ogloszenie wyglada ok ale jest to 1 997.1 w zamiennikami swiatel tylnych zeby wygladalo na 997.2. Niktorzy przekladaja cale elementy zeby wygladalo jak mk2. Kwestia gustu ja sam tego nie rozumiem ale....

pzdr




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 20:19 

Dołączył: 30.08.2015
Posty: 48
Nie do konca zgadzam sie z przedmowca. Owszem 997.2 jest lepsze od poprzednika, jest to oczywiste. Ale pytanie czy warto wydac na starcie prawie 100k wiecej i czy poprawiony silnik rekompensuje uutrate wartosci na poziomie ok 30k rocznie ;) I nie do konca jest to dylemat pomiedzy rozumem a sercem. Bo jesli kierujesz sie rozumem (ekonomia w tym przypadku)to lepiej kupic 997.1, a jesli sercem, to nie baw sie w 997.2 tylko wez po prostu turbo ktore silnik ma najlepszy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 20:54 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
997.2 lepiej trzymie wartość, i w ostatnim czasie widać że prawie wogóle nie traci - jest ich bardzo mało na rynku.
Za to w 997.1 niestety silniki mają wady - dużo o tym ostatnio było...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 22:30 

Dołączył: 22.02.2016
Posty: 41
Ogólnie Porsche to SYF ...
Moja S7 po lekkiej modyfikacji ma 550KM i zero problemów z awariami, ubytkiem oleju itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 0:02 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Radek80 napisał(a):
Ogólnie Porsche to SYF ...
Moja S7 po lekkiej modyfikacji ma 550KM i zero problemów z awariami, ubytkiem oleju itd.

:shock:
A gaz można założyć ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 10:20 

Dołączył: 12.04.2015
Posty: 23
Oglądałem ten samochód miesiąc temu - ogólnie prezentuje się ładnie. Ma zadbany środek. Lakierowane było tylne lewe nadkole, prawe drzwi i próg, na nadkolu, drzwiach i progu jest szpachla. Zdjęcia z przed naprawy nadkola mają w r-cars ale o drzwiach i progu nic nie wiedzą. Osobiście nie wyciągałem go na przegląd techniczny ponieważ to niestety wersja z przed liftu a po drugie cena... Z tego co jeszcze pamiętam - poci się chłodnica w rogu po stronie kierowcy.

arek1976 napisał(a):
Witam

Rozstałem się ze swoją 996 4s. Teraz czas na model wyżej:) Poszukuję ciekawego egzemplarza wersji 997, czy ktoś może coś polecić?

Czy możecie napisać mi główne różnice techniczne w samochodach przed liftem a po lifcie?

Czy ktoś zna ten pojazd? http://otomoto.pl/oferta/porsche-911-ca ... yj4LD.html

Z góry dziękuję za wszelką pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 10:56 

Dołączył: 22.02.2016
Posty: 41
Raihkim napisał(a):
Radek80 napisał(a):
Ogólnie Porsche to SYF ...
Moja S7 po lekkiej modyfikacji ma 550KM i zero problemów z awariami, ubytkiem oleju itd.

:shock:
A gaz można założyć ?


Możesz se tam nawet choinkę zapachową pod lusterko zawiesić jak dla mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 12:00 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Radek80 napisał(a):
Ogólnie Porsche to SYF ...
Moja S7 po lekkiej modyfikacji ma 550KM i zero problemów z awariami, ubytkiem oleju itd.

Audi S7 to samochód drogowy o parametrach czołgu na torze, Porsche 911 to samochód sportowy na torze, który dobrze jeździ na co dzień, to tak jakbyś porównywał schabowego z kapustą do dobrze zrobionego wiener schnitzer z sałatką ziemniaczaną, powinno być prawie tak samo, ale nie jest, podobnie jest z Audi, co do Ciebie to mam prosty wniosek Porsche nie jest dla Ciebie, jeśli nie widzisz różnicy, życzę smacznego schabowego a jak będziesz w Wiedniu to spróbuj dobrego wiener schnitzel, może to kiedyś zrozumiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 14:17 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Schabowy jest z wieprzowiny a Wienner z cielęciny. Różnica musi być :-). A jak ktoś nie czuje... To smakuje mu cokolwiek.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 18:51 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Dokładnie tak.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Kabi napisał(a):
Nie do konca zgadzam sie z przedmowca. Owszem 997.2 jest lepsze od poprzednika, jest to oczywiste. Ale pytanie czy warto wydac na starcie prawie 100k wiecej i czy poprawiony silnik rekompensuje uutrate wartosci na poziomie ok 30k rocznie ;) I nie do konca jest to dylemat pomiedzy rozumem a sercem. Bo jesli kierujesz sie rozumem (ekonomia w tym przypadku)to lepiej kupic 997.1, a jesli sercem, to nie baw sie w 997.2 tylko wez po prostu turbo ktore silnik ma najlepszy ;)


Niestety z tym spadkiem wartosci rzedu 30K rocznie mocnao przesadziles. Ostatnio wogole nie tanieja a na rynku dobry egzemplarzy bez przygod i z polskiego salonu raczej nie znajdziesz. A jak ktos juz takowy sprzedaje to jesli bedziesz chcial kupic to i tak zaplacisz tyle ile bedzie chcial :D




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Radek80 napisał(a):
Ogólnie Porsche to SYF ...
Moja S7 po lekkiej modyfikacji ma 550KM i zero problemów z awariami, ubytkiem oleju itd.

Nie wiem skad masz informacje o ubytku oleju w 997.2 ???
Od wymiany do wymiany bez dolewek i przy jezdzeniu po torach. Sproboj zrobic z tym swoim S7. A pozatym z "Porsche to syf" pomyliles forum.
Proponuje takie komentarze wrzucac na forum audi i wspierac sie na wzajem jakie to switne wozy macie.
A tak na serio postaw ta swoje S7 z 550KM na torze i zobacz czy bedziesz sie nia choc przez chwile mogl utrzymac w zakretach za jakimkolwiek 911.

Powodzenia




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2016, 20:17 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Trudno jest się zbliżyć do poziomu jaki zaprezentował Radek80, wystarczy spojrzeć na poprzednie posty, hejt bez pokrycia i teoretyzowanie o 911 bez spróbowania i porównania, ja z chęcią chciałbym zobaczyć ww. swoją torpedą w konfrontacji na torze, poziom wypowiedzi gówniarski, do którego trudno byłoby dorównać.
Myślę, że nie warto komentować tego poziomu.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2016, 15:17 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 11
explosiv napisał(a):
Najoczywistsza roznica jest Skrzynia w 997.2 jest PDK (ktora maskaruje porzedniego tiptronica)
997.2 DFI (Direct Fule injection) -wiecej koni, silnik znacznie szybciej reaguje i jest bardziej ekonomiczny. Auta drugiej generacji sa poprostu szybsze.
(...)


Rozumiem, że nowa jest szybsza, ale czy tiptronicowi czegoś brakuje? Jest bardziej awaryjny? Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2016, 16:01 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
emsi napisał(a):
explosiv napisał(a):
Najoczywistsza roznica jest Skrzynia w 997.2 jest PDK (ktora maskaruje porzedniego tiptronica)
997.2 DFI (Direct Fule injection) -wiecej koni, silnik znacznie szybciej reaguje i jest bardziej ekonomiczny. Auta drugiej generacji sa poprostu szybsze.
(...)


Rozumiem, że nowa jest szybsza, ale czy tiptronicowi czegoś brakuje? Jest bardziej awaryjny? Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Michał


Co do awaryjności Tiptronica to jak się dowiadywałem i sprawdzałem to nie ma kłopotów (wręcz przeciwnie). Natomiast jest to dość wolna 5 biegowa skrzynia w starym stylu - jeździłem Boxterem S i 996 MK.2 z taką skrzynią i ogólne wrażenia ok ale zupełnie inne niż choćby w przypadków skrzyń s-Tronic/DSG z grupy VAG czy nowoczesnych skrzyń automatycznych BMW. Te ostatnie są dużo bardziej "sportowe" i mają więcej przełożeń (co nie jest przecież bez znaczenia dla zachowania odpowiedniego poziomu obrotów a tym dynamiki). Podejrzewam że w przypadku PDK jest podobnie tylko, że lepiej.

Chyba najlepiej różnicę pokazują osiągi (specjalnie biorę słabszy silnik) w przypadku np. Caymana gdzie w wersji 2.7 ze skrzynią tiptronic przyśpieszenie 0-100 km/h było gorsze o 0,9 s niż w manualu a po modernizacji z silnikiem 2.9 i skrznią PDK lepsze o 0,1s niż w przypadku manuala. Zmiana silnika przełożyła się wieć na lepsze o 0,3s osiągi w przypadku manuala a zmiana silnika i skrzyni o lepsze o równą 1s osiągi w przypadku tiptronic/PDK. W przypadku 911 większa moc skompensuje trochę niedostatki skrzyni tiptronic ale zawsze...

Reasumując moim zdaniem zależy do czego szukasz auta. Jak do jazdy po torze czy częstego ścigania się (osiągów) to różnica na korzyść PDK będzie kolosalna. A jeśli będziesz traktował je jako auto typu gran turismo to różnica będzie mniejsza.

PS

Jak szukałem to koszty remontów czy części do tiptronica są stosunkowo niskie. O PDK nie szukałem ale mając dość spore doświadczenie ze skrzyniami grupy VAG i kosztami napraw ich skrzyń dwusprzęgłowych to w przypadku PDK będzie pewnie podobnie tylko że drożej czyli $$$ :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2016, 17:54 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 11
Dziękuję, szukam auta do cruisingu :-) na tor już mam.

Pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum