Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 13:27 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 386
Rozpocznę taki wątek bo lada chwila przyjdzie na to czas. Wiadomo, że silnik samochodu stanowi dużą część wartości. Wiadomo też, że trwałość 996/997 jest dość nieprzewidywalna,a w przypadku rzeźników technicznych " dan mu na zimnym " jeszcze krótsza. Trafiają się zatem fajne nie zniszczone samochody " bez silnika " . Czy zatem nie czas rozważyć zamiast remontu , wymiany dokonanie konwersji na elektryka ? Ktoś w pl się zajmuje takim tematem bo zachód już powoli ruszył. Mamy dobrych mechaników, elektryków samochodowych w ogóle mamy w dziedzinie motoryzacji głowy na karku. Było by to i na czasie i krokiem do przodu. Pomiń my w dyskusji wątki : ale jak można zamiast silnika spalinowego włożyć elektryczny, a gdzie dzwięk , to barbarzyństwo itd. Po prostu z innego poziomu dywagacja na ww temat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 15:51 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Jedziemy do Rumunii końcem czerwca między innymi będziemy w firmie która przerabia klasyki w tym Porsche na elektryki.
Zestaw na silniku Tesli wychodzi coś koło 20k euro za pełną konwersję.
Mają swoj demo car Porsche 944, w czasie jak będziemy powinni mieć na warsztacie 964..

Ogolnie to można tylko pytanie po co.. Śmiejemy się z Tesli a zaraz będziemy ich silniki elektryczne wkładać do prosiakow?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 18:13 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Tu 964 elektryczne - https://www.youtube.com/watch?v=Fd_QrRWrHJ0

Dla mnie spoko. Ciekawe jak takie elektrycznie modyfikowane auto wygląda w papierach? To jest jako Porsche czy jako Tesla? Niby rama VIN itd Porsche, więc czy rejestracja będzie na zielone blachy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 20:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A czemu miałoby nie mieć w dokumentach Porsche? I zielonych blach?

Sam planowałem swap na LS1, gdy padł mi silnik w 996, ale dziś zdecydowanie bym rozważył konwersję na elektryka

PS. Kumpel kiedyś chciał kupić 996.1 bez silnika, żeby włożyć… 1.9 TDI ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 20:35 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
996.1 z silnikiem 1,9 TDI :lol: :lol: :lol:
Ciekawe czy zmieściłby się na tylnej szybie , napis PANASONIC ?? :lol: :lol:
I jak by można zrobić drzwi z pleksi , to by paski Adidasa było widać na spodniach :lol: :lol: :lol:




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 20:39 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
BartekG napisał(a):
Ciekawe czy zmieściłby się

Trzeba by qbaka zapytać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 20:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
A elektryczne 356?
https://youtube.com/watch?v=OXhOyghwJnE&feature=share




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 22:03 

Dołączył: 4.02.2022
Posty: 35
Nr klubowicza: 782
Najpierw zadaj sobie pytanie do czego służy Tobie Porsche i w zasadzie ogólniej po co jest ta marka i jej sportowe modele. Później przy drugim pytaniu zapytaj jak ten twór ma realizować jakiekolwiek cele z pierwszego pytania.
Są oczywiście wyznawcy marki, którzy kupują 911 wizerunkowo bo lepiej się przy tym się wygląda są też entuzjaści osiągów mierzonych od 0-100 km. Mam nadzieje, że nie jesteś żadnym z nich.
W przeciwnym wypadku do zrobienia jest wszystko kwestia pieniędzy i determinacji. Jednak zakup bo jest tanio bez silnika jest nieracjonalny bo tanio na pewno ostatecznie się nie skończy.
I nie da się na Twoje pytanie, będąc na forum Porsche, odpowiedzieć nie poruszając wątku sensowności samego pomysłu.
Pewnie bardziej będzie Tobie odpowiadała odpowiedź, gdybyś ją zadał na forum elektryków (podobno już organizują swoje ekstrawaganckie zloty w okolicach stacji ładowania).
Pozdro i osobiście życzę nawrócenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2022, 23:46 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 386
kacper993 napisał(a):
Najpierw zadaj sobie pytanie do czego służy Tobie Porsche ...
Pozdro i osobiście życzę nawrócenia

Odpowiem trochę przewrotnie. Wszystko czego mogłem oczekiwać od spalinowego silnika ( w tym i Porsche ) już osiągnąłem. Jestem świadomym jego ograniczeń i możliwości. W zupełności mnie one zadowalają i cieszą ( nawet bardzo). To co w moim doświadczeniu dało mi Porsche jest kwintesencją doznań motoryzacyjnych ( łączenie skrajnych sprzecznych sobie wartości). Nie jest to dla mnie najlepszy samochód ale ma dużo więcej tego czego innym brakuje. Mam to szczęście lub nie że mam/ miałem trochę różnych marek w wersjach sportowych +/- top, co przekłada się na obraz i lokowanie marki Porsche. I mimo całej mojej miłości do klasycznej motoryzacji świat idzie dalej i nie zatrzyma się. Konsekwencją będzie następny poziom ( zły , dobry ) nikt nie wie. To co dziś jest szczytem za jakiś czas będzie jedynie akceptowalnym poziomem. Nie ma też żadnej pewności, że elektryfikacja to to do czego mamy się kierować. Ale poszerzanie granic myślenia daje jakąś wartość . Przypomnij sobie jak świat zareagował na cayena , a następnie na panamerę ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2022, 22:33 

Dołączył: 4.02.2022
Posty: 35
Nr klubowicza: 782
Z dwiema sprawami się w pełni zgadzam:
-Elektryfikacja to pewien pomysł i czy jest krokiem do przodu to nie do końca wiadomo. Poza oczywiście lobby i nurtom dość mocno promowanym w Europie zachodniej początkowo subtelnie niebawem przymusem, czego już mamy przedsmak w macanie i niebawem boxsterze. Osobiście nie lubię przymusu więc robienie tego dodatkowo z własnej woli- chwilowo niechętnie ;-)

-Ideałów nie ma i każdy model ma coś innego co kochamy. Tutaj można na szczęście czerpać radość z wielu marek i modeli porsche ma jednak najwięcej sportowo-użytkowego rodowodu.

Świat idzie do przodu ale kwintesencja doznań motoryzacyjnych od początku jej istnienia była jasna i oczywista: niska waga, hałas, zwiększone ryzyko, zapach ( i nie mówię o wiszącej choince na lusterku). Czyli angażowanie wielu zmysłów w wybuchowej mieszance.

Wszystko to jest w absolutnej opozycji do tego z czym elektryfikacja aut sportowych ją obecnie utożsamia. Nawet Porsche chce zachować unikalność modelu 911 jako wyjątkowego/specjalnego pozostawiając mu silnik spalinowy a poświęcając resztę stajni.
Ludzie się tym procesem zachwycają a samo Porsche w ten sposób daje do zrozumienia że 911 jest wyjątkowym modelem a silnik elektryczny mu nie służy wizerunkowo i w charakterze.

Panamera i Cayene wolałbym nie komentować. Tak są takie modele. Widziałem kiedyś na ulicy. Ale jeżeli to synonim rozwoju to wolę świat taki jakim jest.

Nie mniej jeżeli podejmiesz jakiś projekt będę szczerze trzymał kciuki. Bez procedur, ograniczeń i norm każda inicjatywa jest ciekawa i warta grzechu. Sam ciągle szukam materiału na auto zrobione pod siebie z wykorzystaniem obecnej technologii w ciele i sercu staruszka.

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2022, 15:23 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 386
myślę że to powolutku pójdzie w tą stronę ... https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... d=msedgdhp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2022, 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Parę lat temu już pisałem o przeróbkach głównie 912 na elektryki z pierwszych Tesli w Kalifornii tam to ruszyło najprędzej, bo rygorystyczne normy których ponoć stare 912 nie spełniały i nie mogły jeździć.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum