Hej, Mam możliwość kupienia 997 turbo ze skrzynią tiptronic, model z 2008. Samochód w bardzo dobrym bym stanie technicznym, przebieg ok 60.tys. Zastanawiają mnie niektóre negatywne opinie w necie na temat tej konfiguracji, a ko kret ie samej przekładni.. że jest wolna, szybko się przegrzewa,a sam samochód bedzie szybko będzie tracił na wartości.. Będę wdzieczny za Wasze opinie..
Ta skrzynia to muł i dziadostwo. Kompletnie nie wykorzystuje potencjału silnika. Po miesiącu stwierdziłem że jednak się do niej nie przekonam i sprzedałem. Ale co kto woli. Kwestia gustu.
Najlepiej się przejechać i sprawdzić czy pasuje.Kwestia indywidualna. Ja po testach 997 turbo stwierdzam że tiptronic zabija ten potencjał tego silnika.
A ja jeżdżę dobrych kilka lat i mi wystarcza. Nie wyobrażam sobie wajchowania manuaLem w korkach miejskich.A ze wolniejsza niż Pdk , cóż zrobić , musze z tym żyć . No i nic się z nią nie dzieje.
Nie jestem fanem automatów w 911 ale kolega miał przez kilka latek takie auto i bardzo dobrze je wspominam, szatan był straszny, oczywiscie ze dwusprzęgłówka będzie szybsza ale tiptronic spokojnie daje radę. Po wymianie kolektorów, wydechu i programie auto robiło 3.1 do 100, to chyba nie ma co narzekać, problemem jest trochę jej wytrzymałość ale słyszałem ostatnio że remont można zrobić w normalnych pieniądzach gdzie remont pdk to inna bajka. Ogólnie ja bym się nie zastanawiał, świetne auto.
W normalnej eksploatacji tj. trasa lub miasto tiptronic daje radę. Mnie najbardziej irytuje nie sama skrzynia, a przyciski na kierownicy. To fatalny pomysł. Reszta jest na prawdę ok. Przejechałem kilka tysięcy i nigdy nie miałem zastrzeżeń. Mam również porównanie z manualem i pewnie są skrajne okoliczności w których można wycisnąć z auta więcej, ale nawet na górskich trasach w konwoju z kolegami machającymi drążkami nie odstawałem nigdy. Co do trwałości to trzeba pamiętać, że jest to skrzynia Mercedesa montowana w większości AMG z tego okresu, więc serwisuje się ją podobno właśnie u kolegów z gwiazdą. Porsche zaleca wyłącznie wymianę. Ja nie miałem (odpukać) do tej pory problemów. Przy zakupie tiptronica odpada też problem obrotów w niebezpiecznych zakresach.
Dzięki za Wasze opinie, jestem pozytywnie zaskoczony tym co napisał Maciej odnośnie tiptronica, mianowicie, że zabezpiecza przed przekroczeniem obrotów w niebezpiecznych zakresach..Nie jestem maniakiem bicia rekordów na torze,samochód będzie głównie na wypady weekendowe, także myślę, że skrzynia mi wystarczy na moje potrzeby.. Chyba się zdecyduję, Trzymajcie kciuki 😉
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Musisz jeszcze wiedzieć, że na automacie niestety nie zrobisz "przegazówki" niestety automat odcina obroty na ciepłym powyżej 4200 a na zimnym przed 4000 obrotami, więc pohałasowanie sobie odpada
Daro. W jakich okolicznościach do 4200? Nie zauwazyłem tego. Mój kręci normalnie >6000. Podkreślam, ze mój egzemplarz to pełny stock, żadnych modyfikacji i szczerze mówiąc nie za często zapuszczam się w te rejony.
W 964 odcina gdzies w okolicach 5500, ale w 997TT? Dzięki.
Daro. W jakich okolicznościach do 4200? Nie zauwazyłem tego. Mój kręci normalnie >6000. Podkreślam, ze mój egzemplarz to pełny stock, żadnych modyfikacji i szczerze mówiąc nie za często zapuszczam się w te rejony.
W 964 odcina gdzies w okolicach 5500, ale w 997TT? Dzięki.
Chodzi o "przegazówkę" na postoju zdaje sie w trakcie jazdy oczywiscie jest normalnie
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Maciej964 napisał(a):
Daro. W jakich okolicznościach do 4200? Nie zauwazyłem tego. Mój kręci normalnie >6000. Podkreślam, ze mój egzemplarz to pełny stock, żadnych modyfikacji i szczerze mówiąc nie za często zapuszczam się w te rejony.
W 964 odcina gdzies w okolicach 5500, ale w 997TT? Dzięki.
Mówiłem tylko o gazowaniu na postoju, w normalnej jeździe wiadomo do czerwonego lecz nie do odcięcia jak to w manualu
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników