Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.05.2015, 16:55 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
Proszę o informację, czy air pump wystepowała w wersji europejskiej 911 z silnikiem 3.0 w roczniku 1983?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.05.2015, 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli masz na myśli 93011312200 to tak, występowała taka cześć
w wersji ROW. Natomiast tyle mówi mi katalog, niech ktoś może
jeszcze potwierdzi :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.05.2015, 18:18 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
tak chodzi o tę część, przeglądając oferty w necie na zdjęciach silnika raz występuje ta pompa a w innych przypadkach nie w tym samym roczniku i silniku, skąd ta różnica i o co chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.05.2015, 18:27 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z tego co pamiętam to pompa powietrza ma rozrzedzać spaliny, czyli 'eko' na siłę. I dodatkowy odbiór mocy z silnika ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2015, 9:23 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
A czy ta pompa ma wpływ na utratę mocy silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2015, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A czy ty jak pompujesz koła chociażby w rowerze nie męczysz się? :D




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2015, 14:21 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
W modelu 993 występuje tylko w wersji USA. Służy szybszemu podgrzaniu sond lambda, których w wersji USA są 4 szt (po 1 przed i za katalizatorem po każdej stronie). Ma negatywny wpływ na silnik i wyzwala kontrolkę Check Engine.

Ja rozstałem się ze swoją i raz na jakiś czas kasuję Checka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2015, 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A gdzie by była ta pompa fizycznie w aucie możesz jakąś fotkę podrzucić?




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2015, 15:39 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
a to wygląda tak jak na zdjęciu:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2015, 0:13 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
DK napisał(a):
A gdzie by była ta pompa fizycznie w aucie możesz jakąś fotkę podrzucić?


W 993 wygląda tak - jest elektryczna (fotka i ręka by Kacper):


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2015, 9:07 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
Wszytsko fajnie ale chciałbym powrócić do mojego pytania:
Czy air pump występowała w wersji europejskiej 911 z silnikiem 3.0 w roczniku 1983?
Przeglądając oferty SC w necie w tym samym roczniku i z tymm samym silnikiem występuje przedmiotowa pompa, ogólnie była stosowana w Porsche na rynek US a nie mamm pweności czy wychodziła tak na Europę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2015, 9:27 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Wg rysunków w katalogu PET jset to wyposażenie standardowe wersji ROW (w sensie tego, że nie jest mu przypisany kod opcjonalnego wyposażenia) - i dotyczy to również rocznika 1983.
A więc moim zdaniem - każde 3.0 SC miało fabrycznie (w domyślnym wyposażeniu) montowaną pompę powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2015, 13:12 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
Mariusz zapytałbyś tam gdzie trzeba to byłoby szybciej.
Tutaj nie wiem czy mi faktura za ten post nie przyjdzie pocztą ale co tam :D

Air pump jest standardowym osprzętem silników 3.0 wszystkich wersji łącznie z 930.
Ludzie często wywalają ten układ na który składają się oprócz zmodyfikowanych wymienników ciepła:
thermal reactory, spider, pompa powietrza i EGR.
Robią to głównie z powodu nieco obniżonej mocy ( w przypadku 2.7 jest to kilkanaście koni mechanicznych) oraz uciążliwej eksploatacji zaworów EGR.
Przy takiej operacji amputacji układu trzeba zmienić wydech i zaślepić gniazda dysz powietrznych w głowicach a także wejście i wyjście po obu stronach Airboxa.

Dlatego też na rynku znajdziesz auta z tego rocznika zarówno z jak i bez pompy powietrza.

Na desce między zegarami powinieneś mieć też kontrolkę OXS, która co 20tyś przypomina o kontroli EGRa

Układ składa się również z filtra węglowego w bagażniku oraz zbiornika oparów w błotniku za przednim lewym reflektorem.

Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2015, 18:15 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
Dzięki, właśnie na tego typu odpowiedź czekałem, jeszcze raz dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum