Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 6:35 

Dołączył: 12.09.2017
Posty: 40
Alfa Romeo 4C vs Porsche 718 Cayman


Dylemat. Proszę wszystkich o ciekawe argumenty odnośnie za i przeciw obydwu aut. Szczegolnie tych uzytkowników,
którzy mieli z nimi stycznosc, lub wiedzą ciekawe rzeczy, których nie wyczyta się w "auto swiat" czy nie zobaczy na youtube ;)

Docelowy rocznik aut: 2016-2017, jesli temat sie przeciagnie (nie spieszymi sie) to w 2018 odpwiednio: 2018 lub 2017 r. Czyli prawie nowy, ale kupiony jako uzywany ;)

Cele: Czasem wyjazd po okolicy odstersowac się. Tor: 4-5 razy w roku na track daye, 3x tor Poznan, 1x Silesia i 1 z moze Ułęz.

Na początku pojade poewnie na kolach sie przejechac , raz, moze dwa, ale pozniej albo lekka autolaweta, albo laweta.

Z biegiem czasu czy to Alfa czy 718 bym pomodzil (to choroba;) )

Moje plusy i minusy:

Alfa: silnik podobno od razu fabrycznie zakuty, 1,75turbo 240KM, 350Nm, automat z lopatkami przy kierownocy, pare dodatkow, 9xxkg wagi,
prosty dostep serowiswy (aso omijam w kazdej marce) wiele rzeczy zrobilbym sam, albo moj zaufany mechanik.
O dziwo wychodzi drozej w zakupie niz Cayman (nie licze upustu ktory moge dostac) jako golas jest drozsza, po jakims tam doposazeniu 300 tys zl, ale taka roczna mozna kupic za 250, a nawet mniej w DE.

718: wiadomo klasa, wygoda, renoma, marka... silnik 2.0 B 300 KM, 380 Nm, waga 1380 kg... ale stworzyli ten pojazd tak, aby jak najczesciej ASO odwiedzac, z gory tam do niczego nie da sie zajrzec...
Tutaj ciekawostka: baza kosztuje 228, i tu MANUALa bym chciał, doposazenie ... zadne, doslownie , dywaniki chyba tylko i mozna wyposazyc w CERAMIKE, po paru pierdolach i ceramice wychodzi 29x zl....
uzywki czy rocznego auta prawie gołego z manuelem i ceramika bedzie ciezko...


Ogolne spostrzezenia:

Podobno te hamulce w Alfie nie sa takie zle (maja podobne wymiar co stalowe w 718, gdzie 9xx kg vx 1380kg) oczywiscie ceramika w 718 rzadzi, ale jesli chodzi o 718 z ceramika to roczna uzywke w takiej specyfikacji bedzie ciezko znalezc.
Alfy nigdy nie mialem, z Porsche mialem stycznosc.

Czekam na jakies senswone argumenty za i przeciw.

Oczywiscie jest jeszcze Lotus Elise Cup 250, ale nie wiem czy nie jest to auto troche za surowe.

Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 11:26 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
Jezdze takim lotusem na codzien. Jak chcesz poznac auto blizej to odezwij sie. Do tego co piszesz imho fajniejsza opcja niz 718. Alfy nie znam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 16:52 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Alfa podobno mega hardcore, wóz wyłącznie na krótką przejażdżkę w ładny weekend, 718 można jeździć na co dzień. Dostęp serwisowy - a co takiego chcesz tam robić? Boxster od samego początku ma taką konstrukcję, raczej nie po to, by jeździć do ASO




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 16:55 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
Marion napisał(a):
mariuszsoq napisał(a):
Czekam na jakies senswone argumenty za i przeciw


Jak kupisz alfę to nie będziesz mógł się zapisać do klubu Porsche


Za to kolegow z klubu Alfy bedzie codziennie w serwisie spotykac ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 17:10 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
tunix napisał(a):
Marion napisał(a):
mariuszsoq napisał(a):
Czekam na jakies senswone argumenty za i przeciw


Jak kupisz alfę to nie będziesz mógł się zapisać do klubu Porsche


Za to kolegow z klubu Alfy bedzie codziennie w serwisie spotykac ;)


Alfy już się tak nie sypią jak kiedyś.
Brat ma od lutego Quadrifoglio i jest to naprawdę fantastyczne auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 18:15 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Jakiś czas temu Warsawdrive pokazał, jakie jest fantastyczne i jak fantastycznie potraktowała go Alfa. Dopiero po nagłośnieniu akcji i wylaniu swojej frustracji na fanpage'u dostał zastępczą 4C...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 19:03 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
Bristol napisał(a):
Alfy już się tak nie sypią jak kiedyś.
Brat ma od lutego Quadrifoglio i jest to naprawdę fantastyczne auto.


Z kazdym kolejnym modelem slysze, ze teraz to Alfa wraca do gry. A potem wychodzi jak zawsze. Dla mnie ta marka miota sie i robi niezrozumiale ruchy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 20:38 

Dołączył: 22.09.2013
Posty: 31
tunix napisał(a):
Bristol napisał(a):
Alfy już się tak nie sypią jak kiedyś.
Brat ma od lutego Quadrifoglio i jest to naprawdę fantastyczne auto.


Z kazdym kolejnym modelem slysze, ze teraz to Alfa wraca do gry. A potem wychodzi jak zawsze. Dla mnie ta marka miota sie i robi niezrozumiale ruchy.


Ale co by nie mówić, design ( np. 4C ) mają mistrzowski :)
Wizualnie bije caymana w każdym calu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2017, 9:17 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
W mojej opinii alfa to właśnie jedynie design i wykorzystywana do jazdy na torze szybko się rozpadnie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2017, 11:16 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
michal928 napisał(a):
W mojej opinii alfa to właśnie jedynie design i wykorzystywana do jazdy na torze szybko się rozpadnie...


Zobacz jak ja sklejaja :)

https://m.youtube.com/watch?v=Vz00kWEgSws

Btw - Lotus tez jest sklejany tyle ze z aluminium a nie z wlokna weglowego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2017, 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Bella jest piękna, Cayman jest perfekcyjnie wykonany - i chyba w ostatnim wydaniu można o nim powiedzieć, że także jest piękny !
Chciałbym mieć... je oba :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2017, 9:54 

Dołączył: 14.07.2011
Posty: 167
ogladajac film na YT jak sie uzupelnia plyn do spryskiwaczy w alfie, to nie zaryzykowalbym stwierdzenia, ze jest to daily driver.

za to sam jezdze juz trzeci sezon caymanem 981 i jak najbardziej jest to daily driver. dwa wygodne bagazniki (tylny na teczke/aktówkę, zaś przedni miesci dwie duze walizki, tudziez 6 zgrzewek wody :) ). jest twardy, ale nie jakos przesadnie. natomiast przez krotki rozstaw osi jazda np na autostradzie to raczej meczarnia. po miescie lub krotka trasa - super.

sam sie wahalem nad wymiana na boxa 718, ale raz ze czas oczekiwania bardzo dlugi, dwa ze jednak przeczekam i kupie 911 za jakis czas.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2017, 11:13 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
waran napisał(a):
natomiast przez krotki rozstaw osi jazda np na autostradzie to raczej meczarnia. po miescie lub krotka trasa - super.


Czemu męczarnia, mocno telepie? Masz PASM? Pytam, bo sam się czasem zastanawiam czy nie wziąć Boxa (tylko pewnie 718) jako daily na jakiś czas (póki nie mam dzieci :P ). Miałem 986 jako zabawkę i w sumie był całkiem wygodny, ale nie jezdziłem nim w dłuższe trasy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2017, 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2013
Posty: 544
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
Ja tam nie czuję dyskomfortu , jeżeli to przez sportowy wydech jest raczej trochę za głośny podczas jazdy z jednostajną dużą prędkością. Natomiast co do rozstawu osi to z tego co pamiętam w caymanie /boxie 981 i 718 jest większy niż 911 991.




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2017, 20:35 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Owszem rozstaw osi większy niż w 911, głośność wydechu z PSE rozwiązuje się wyższa prędkością :wink: poza tym 718 już dużo cichsze jeśli chodzi o dźwięk silnika.

No i pytanie jaki zawias ma samochód, bo PASM ma duży wpływ na komfort, jest mocno odczuwalna różnica po utwardzeniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2017, 12:44 

Dołączył: 14.07.2011
Posty: 167
nie mam pasm. auto raczej z tych golych.

mnie meczy jazda jednostajna autostrada nim przy duzych predkosciach. predkosci w limicie sa ok, ale jak dojdzie np boczny wiatr, itp to nie jest zbyt wygodne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2017, 17:03 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
quizas napisał(a):
Ale co by nie mówić, design ( np. 4C ) mają mistrzowski :)
Wizualnie bije caymana w każdym calu


A, to właśnie są gusta i guściki. Może nie ascetyczna, ale bardziej elegancka i stonowana estetyka 718 jest rewelacyjna. W sam raz by pasował na podjazd mojego domu, który jest najpiękniejszy na świecie a dla niektórych - najbrzydszy w okolicy. Gusta :-)

Skoro Mariuszsoq do tej dwójki dopisał Lotusa, to ja już wiem które auto mu się bardziej podoba :-) Napisał temat, żeby pobajdurzyć, ale na Alfę zbiera :-) Plus kwestia serwisu, gdzie nieautoryzowany serwis Porsche to jak ASO w innych markach i ograniczone możliwości dłubania w nowych prosiakach- a na tym mu zależy, więc wybór jest przesądzony.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2017, 14:37 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Dla mnie 718 2.0 jest swietna opcja jak ktos wczesniej sobie nie mogl pozwolic aby wejsc do klubu Porsche a teraz prosze za 240k pln jezdzi nowym Caymanem. Ale to nie jest auto dla entuzjasty jakim sie wydajesz byc! Doloz juz do Caymana S albo idz w Alfe.

PS. Podejrzewam ze uzywane 2.0 z ceramika jest jak czarny labadz..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2017, 12:15 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Czasami jezdze po autostradach i w moich odczuciach bardzo fajnie się jedzie szczególnie na twardym zawieszeniu . Tylny spojler i aerodynamiczne karoseria fajnie kleją auto do drogi .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2017, 12:17 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
718: wiadomo klasa, wygoda, renoma, marka... silnik 2.0 B 300 KM, 380 Nm, waga 1380 kg... ale stworzyli ten pojazd tak, aby jak najczesciej ASO odwiedzac, z gory tam do niczego nie da sie zajrzec...
Tutaj ciekawostka: baza kosztuje 228, i tu MANUALa bym chciał, doposazenie ... zadne, doslownie , dywaniki chyba tylko i mozna wyposazyc w CERAMIKE, po paru pierdolach i ceramice wychodzi 29x zl....
uzywki czy rocznego auta prawie gołego z manuelem i ceramika bedzie ciezko...


Możesz kupić golasa, a ceramikę sam dołożysz .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum