Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.02.2014, 23:18 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
Witam wszystkich forumowiczów ! :-)
Jestem posiadaczem auta jak w temacie. Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o obsługę i wszystko co wiąże się z tym autem. Zawsze chciałem takie mieć i dwa miesiące temu po prostu kupiłem :-) Zakupu dokonałem w jednym z Niemieckich salonów Porsche w Hagen. Auto po dużym serwisie i w na prawdę super kondycji wizualnej i mechanicznej. W tym momencie ma przejechane 104 tyś km. Podczas dzisiejszej przejażdżki coś się stało i auto na wyższych obrotach wariuje i nie ma mocy. Skrzynia wydaje jakieś dziwne dźwięki i dziwnie się zachowuje. W pewnym momencie auto przeszło w tryb awaryjny i kręciło się tylko do 3 tyś obrotów. Nie wiem co się stało ! :-/ Pomóżcie mi... !!! Wiem że najprościej było by jechać do ASO i wyrzucić worek kasy. Ale nie mam jej teraz. Zwracam się z prośbą czy znacie jakiś sprawdzony warsztat który ogarnął by temat za mniejsze pieniądze niż Serwis Porsche. A po za tym może ktoś wie o co kaman w moim wymarzonym aucie które własnie się zepsuło.... :-( Z góry dziękuje doświadczonym posiadaczom Porsche albo znawcom tematu :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 23:44 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Jak podasz skąd jesteś to będzie łatwiej kogoś polecić, bo zapewne nie planujesz targać samochodu na drugi koniec Polski.
Co do obaw przed ASO to dobrze kombinujesz, jak nie masz gwarancji (a rozumiem , że nie masz skoro pytasz) to ściągną Ci spodnie przez głowę (temat przerabiałem to wiem :-) )
Jest kilka osób , również na tym forum , więc zapewne same się zgłoszą.
Jak masz w miarę blisko do Katowic to polecam Rafała Duszę (AutoDusza).

Co do samej awarii to nie chcę się wypowiadać bo są na tym forum bardziej biegli w temacie, ale zastanawiam się czy masz rację pisząc że problem jest ze skrzynią.
Na podstawie Twojego opisu, to bardziej wygląda na silnik. Piszesz , że silnik wszedł w tryb awaryjny ograniczając obroty (skrzynia w trybie awaryjnym przestaje zmieniać biegi i wywala stosowny komunikat).

Powodzenia w naprawie i daj znać co się stało i jak to naprawiono.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 0:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum.
Jaka to skrzynia?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 0:05 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
Uff ! Joko tchnąłeś we mnie nadzieję, dzięki ! :-) Jestem z Łodzi. Wiesz ja nie mam pojęcia co to się mogło wydarzyć.... :-/ Ale jak auto zgasiłem i ponownie odpaliłem to tryb awaryjny zniknął i silnik chodził normalnie ale jak wcisnąłem to przy ok 5 tys obrotów znowu zaczęło coś wariować ale nie wskoczył tryb awaryjny ! Jak będzie potrzeba to i do Katowic polecę :-) Byle tylko moje "szczęście" wróciło do zdrowia :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 0:11 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
Skrzynia PDK 7 biegów. Panowie (i ewentualne panie :-)) przepraszam z góry za mój brak wiedzy jestem kompletnym laikiem. Ale jak będę mógł tak tylko opiszę co na mój chłopski rozum słychać albo co się dzieję :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 0:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Miejmy nadzieje że to jednak nie awaria skrzyni, tylko ewentualnie coś
prostego i niezbyt drogiego przy silniku. Do skrzyń PDK istnieje tylko
jeden element w PET który da się wymienić, reszta mechanizmów jest
niewymienna według fabryki i trzeba wymieniać cała skrzynię biegów.
Może już ktoś się podejmował naprawy tej skrzyni, ale nic mi o tym nie
wiadomo.

Proponuje najpierw sprawdzić jaki błąd komputer wyrzucił. Będzie jakieś
odniesienie na początek gdzie może leżeć przyczyna problemów. Silnik
czy skrzynia, a może coś innego?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 1:12 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Podłączenie komputera, zczytanie i analiza błędów to podstawowe informacje dyskryminujące dalsze działania i szukanie usterki. Na odległość nic nie da się zdiagnozować. Może to być drobna usterka ale również i powazna awaria skrzyni ale raczej w to wątpię - trochę za maly przebieg chociaż analizując różne fora o audi i vw to przy tym przebiegu zdarzają się juz usterki sterowania czy też samych sprzęgieł.
Czy na tym bogatym przeglądzie był wymieniany olej w skrzyni?
Kolejne pytanie to czy auto jest w stanie dotrzeć do warsztatu o własnych silach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2014, 10:40 

Dołączył: 30.11.2012
Posty: 30
Nie musi być awaria skrzyni, może poszła chłodnica skrzyni,uszkodzony przewod?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 10:41 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
Jak mi się to wydarzyło od razu obrałem kierunek dom i dojechałem bez problemu. Auto do 4 tysięcy obrotów jedzie normalnie więc dojedzie bez problemu. Jeżeli chodzi o to czy był wymieniany olej w skrzyni to z tego co widzę na fv jest taka pozycja jak: Getribeoel, Mobil 1 SHC 75W-90 w ilości 9.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 11:46 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
Bart78 napisał(a):
Jak mi się to wydarzyło od razu obrałem kierunek dom i dojechałem bez problemu.

No to się nie zastanawiaj tylko jedź do Michała do Raszyna, masz lekko ponad 100km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 16:07 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
gtsvectra... juz dzisiaj ok godziny 10:00 umówiłem się na jutro i jestem u Michała :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2014, 20:41 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Czy w modelu 997 można korzystać z czytnika błędów OBD2, oczywiście posiadając "kopie" odpowiedniego programu diagnostycznego na literę "D"
Jeżeli tak, to zaopatrz sie weń, korzystając z portalu Allegro.pl
Szczególnie w takich sytuacjach bardzo sie przydaje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2014, 22:44 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Dla ciekawych rozwiązanie zagadki.
Skrzynia jak najbardziej okazała się w porządku.
Winny okazał się silnik a konkretnie padła pompa wysokiego ciśnienia układu bezpośredniego wtrysku.
Tryb awaryjny, brak mocy i szrpanie silnika powodowały anomalie w pracy skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2014, 23:48 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Fajnie, że to jednak nie skrzynia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2014, 13:01 

Dołączył: 11.02.2014
Posty: 6
Ufffff.... :-) Tak jak napisał michał928 (który był lekarzem w tej chorobie :-) ) to tylko (w porównaniu do ewentualnej awarii skrzyni) pompa ciśnienia. Problem zdiagnozowany, część zamówiona, wymieniona, kasa zapłacona i dalej mogę cieszyć się jazdą swoim "maleństwem" :-) Pozdro dla Michała :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2014, 13:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
:thumbup:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 2:15 

Dołączył: 12.07.2009
Posty: 58
Taki finał cieszy :) a na przyszłość - jeżeli faktycznie sprzedającym był podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu samochodami i to faktycznie on jest stroną w umowie to obowiązuje rękojmia. Oczywiście to nie jest gwarancja, ale jeżeli w przeciągu roku objawi się usterka, która nie jest typowym objawem dla danego modelu danej marki (jak np. rdza w W210 jest raczej typowa) i w momencie zakupu nie zostałeś poinformowany o danej wadzie to masz prawo żądać usunięcia usterki. W Polsce to działa 50/50 - czasem ktoś zgodzi się pokryć koszty, czasem trzeba się sądzić, a w Niemczech dużo sprawniej możesz wyegzekwować swoje prawo. Jeżeli nie ma syfu w umowie i miałaby Ci pójść skrzynia (czego oczywiście nie życzę) to sądzę, że sprawę da się załatwić bez ponoszenia większych kosztów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 408
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Witam.
Nie wiem czy to ważne , bo pompa wymieniona, ale
pompa wysokiego ciśnienia w niektórych 911 z lat 2008 - 2009 była wadliwa i jest wymieniana w ASO w ramach akcji serwisowej. W mojej 911 wymieniono ją za darmo.




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 18:37 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Auto bylo juz po akcji wymiany pompy na nowy typ - na tyle dawno temu, ze gwarancja tego nie obejmowala.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum