|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bart78
|
Napisane: 11.02.2014, 23:18 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
Witam wszystkich forumowiczów !
Jestem posiadaczem auta jak w temacie. Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o obsługę i wszystko co wiąże się z tym autem. Zawsze chciałem takie mieć i dwa miesiące temu po prostu kupiłem Zakupu dokonałem w jednym z Niemieckich salonów Porsche w Hagen. Auto po dużym serwisie i w na prawdę super kondycji wizualnej i mechanicznej. W tym momencie ma przejechane 104 tyś km. Podczas dzisiejszej przejażdżki coś się stało i auto na wyższych obrotach wariuje i nie ma mocy. Skrzynia wydaje jakieś dziwne dźwięki i dziwnie się zachowuje. W pewnym momencie auto przeszło w tryb awaryjny i kręciło się tylko do 3 tyś obrotów. Nie wiem co się stało ! :-/ Pomóżcie mi... !!! Wiem że najprościej było by jechać do ASO i wyrzucić worek kasy. Ale nie mam jej teraz. Zwracam się z prośbą czy znacie jakiś sprawdzony warsztat który ogarnął by temat za mniejsze pieniądze niż Serwis Porsche. A po za tym może ktoś wie o co kaman w moim wymarzonym aucie które własnie się zepsuło.... Z góry dziękuje doświadczonym posiadaczom Porsche albo znawcom tematu
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 11.02.2014, 23:44 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Jak podasz skąd jesteś to będzie łatwiej kogoś polecić, bo zapewne nie planujesz targać samochodu na drugi koniec Polski.
Co do obaw przed ASO to dobrze kombinujesz, jak nie masz gwarancji (a rozumiem , że nie masz skoro pytasz) to ściągną Ci spodnie przez głowę (temat przerabiałem to wiem )
Jest kilka osób , również na tym forum , więc zapewne same się zgłoszą.
Jak masz w miarę blisko do Katowic to polecam Rafała Duszę (AutoDusza).
Co do samej awarii to nie chcę się wypowiadać bo są na tym forum bardziej biegli w temacie, ale zastanawiam się czy masz rację pisząc że problem jest ze skrzynią.
Na podstawie Twojego opisu, to bardziej wygląda na silnik. Piszesz , że silnik wszedł w tryb awaryjny ograniczając obroty (skrzynia w trybie awaryjnym przestaje zmieniać biegi i wywala stosowny komunikat).
Powodzenia w naprawie i daj znać co się stało i jak to naprawiono.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 12.02.2014, 0:02 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Witamy na forum.
Jaka to skrzynia?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Bart78
|
Napisane: 12.02.2014, 0:05 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
Uff ! Joko tchnąłeś we mnie nadzieję, dzięki ! Jestem z Łodzi. Wiesz ja nie mam pojęcia co to się mogło wydarzyć.... :-/ Ale jak auto zgasiłem i ponownie odpaliłem to tryb awaryjny zniknął i silnik chodził normalnie ale jak wcisnąłem to przy ok 5 tys obrotów znowu zaczęło coś wariować ale nie wskoczył tryb awaryjny ! Jak będzie potrzeba to i do Katowic polecę Byle tylko moje "szczęście" wróciło do zdrowia
|
|
Góra |
|
Bart78
|
Napisane: 12.02.2014, 0:11 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
Skrzynia PDK 7 biegów. Panowie (i ewentualne panie ) przepraszam z góry za mój brak wiedzy jestem kompletnym laikiem. Ale jak będę mógł tak tylko opiszę co na mój chłopski rozum słychać albo co się dzieję
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 12.02.2014, 0:41 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Miejmy nadzieje że to jednak nie awaria skrzyni, tylko ewentualnie coś
prostego i niezbyt drogiego przy silniku. Do skrzyń PDK istnieje tylko
jeden element w PET który da się wymienić, reszta mechanizmów jest
niewymienna według fabryki i trzeba wymieniać cała skrzynię biegów.
Może już ktoś się podejmował naprawy tej skrzyni, ale nic mi o tym nie
wiadomo.
Proponuje najpierw sprawdzić jaki błąd komputer wyrzucił. Będzie jakieś
odniesienie na początek gdzie może leżeć przyczyna problemów. Silnik
czy skrzynia, a może coś innego?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 12.02.2014, 1:12 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Podłączenie komputera, zczytanie i analiza błędów to podstawowe informacje dyskryminujące dalsze działania i szukanie usterki. Na odległość nic nie da się zdiagnozować. Może to być drobna usterka ale również i powazna awaria skrzyni ale raczej w to wątpię - trochę za maly przebieg chociaż analizując różne fora o audi i vw to przy tym przebiegu zdarzają się juz usterki sterowania czy też samych sprzęgieł.
Czy na tym bogatym przeglądzie był wymieniany olej w skrzyni?
Kolejne pytanie to czy auto jest w stanie dotrzeć do warsztatu o własnych silach.
|
|
Góra |
|
maras
|
Napisane: 12.02.2014, 10:40 |
|
Dołączył: 30.11.2012 Posty: 30
|
Nie musi być awaria skrzyni, może poszła chłodnica skrzyni,uszkodzony przewod?
|
|
Góra |
|
Bart78
|
Napisane: 12.02.2014, 10:41 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
Jak mi się to wydarzyło od razu obrałem kierunek dom i dojechałem bez problemu. Auto do 4 tysięcy obrotów jedzie normalnie więc dojedzie bez problemu. Jeżeli chodzi o to czy był wymieniany olej w skrzyni to z tego co widzę na fv jest taka pozycja jak: Getribeoel, Mobil 1 SHC 75W-90 w ilości 9.
|
|
Góra |
|
gtsvectra
|
Napisane: 12.02.2014, 11:46 |
|
Dołączył: 9.07.2012 Posty: 108
|
Bart78 napisał(a): Jak mi się to wydarzyło od razu obrałem kierunek dom i dojechałem bez problemu.
No to się nie zastanawiaj tylko jedź do Michała do Raszyna, masz lekko ponad 100km
|
|
Góra |
|
Bart78
|
Napisane: 12.02.2014, 16:07 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
gtsvectra... juz dzisiaj ok godziny 10:00 umówiłem się na jutro i jestem u Michała
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 12.02.2014, 20:41 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Czy w modelu 997 można korzystać z czytnika błędów OBD2, oczywiście posiadając "kopie" odpowiedniego programu diagnostycznego na literę "D"
Jeżeli tak, to zaopatrz sie weń, korzystając z portalu Allegro.pl
Szczególnie w takich sytuacjach bardzo sie przydaje.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 25.02.2014, 22:44 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Dla ciekawych rozwiązanie zagadki.
Skrzynia jak najbardziej okazała się w porządku.
Winny okazał się silnik a konkretnie padła pompa wysokiego ciśnienia układu bezpośredniego wtrysku.
Tryb awaryjny, brak mocy i szrpanie silnika powodowały anomalie w pracy skrzyni.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 25.02.2014, 23:48 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Fajnie, że to jednak nie skrzynia
|
|
Góra |
|
Bart78
|
Napisane: 28.02.2014, 13:01 |
|
Dołączył: 11.02.2014 Posty: 6
|
Ufffff.... Tak jak napisał michał928 (który był lekarzem w tej chorobie ) to tylko (w porównaniu do ewentualnej awarii skrzyni) pompa ciśnienia. Problem zdiagnozowany, część zamówiona, wymieniona, kasa zapłacona i dalej mogę cieszyć się jazdą swoim "maleństwem" Pozdro dla Michała
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.02.2014, 13:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tomashbo
|
Napisane: 2.03.2014, 2:15 |
|
Dołączył: 12.07.2009 Posty: 58
|
Taki finał cieszy a na przyszłość - jeżeli faktycznie sprzedającym był podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu samochodami i to faktycznie on jest stroną w umowie to obowiązuje rękojmia. Oczywiście to nie jest gwarancja, ale jeżeli w przeciągu roku objawi się usterka, która nie jest typowym objawem dla danego modelu danej marki (jak np. rdza w W210 jest raczej typowa) i w momencie zakupu nie zostałeś poinformowany o danej wadzie to masz prawo żądać usunięcia usterki. W Polsce to działa 50/50 - czasem ktoś zgodzi się pokryć koszty, czasem trzeba się sądzić, a w Niemczech dużo sprawniej możesz wyegzekwować swoje prawo. Jeżeli nie ma syfu w umowie i miałaby Ci pójść skrzynia (czego oczywiście nie życzę) to sądzę, że sprawę da się załatwić bez ponoszenia większych kosztów
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 2.03.2014, 16:22 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Witam.
Nie wiem czy to ważne , bo pompa wymieniona, ale
pompa wysokiego ciśnienia w niektórych 911 z lat 2008 - 2009 była wadliwa i jest wymieniana w ASO w ramach akcji serwisowej. W mojej 911 wymieniono ją za darmo.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 2.03.2014, 18:37 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Auto bylo juz po akcji wymiany pompy na nowy typ - na tyle dawno temu, ze gwarancja tego nie obejmowala.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|