Autor |
Wiadomość |
fx45
|
Napisane: 15.04.2025, 22:22 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 406
|
Tak dla potomnych jak będą szukać . M2 kupione w manualu ale to forum Porsche więc już porównuje. Miało być G87 jest F87 jeszcze takie trochę analogowe ( za rekomendacjami kolegów z tego wątku). Porównanie: Baza 987s MT , rozwinięcie 997s MT . Cayman wypada w tym jako samochód sportowy kompletny wszystko w nim jest na tak ( może moc troszkę mała ale o tym za chwilę). Pozycja za kierownicą, hamulce, prowadzenie,filing , responsywność i przyjemność z jazdy . Praktycznie w każdych warunkach mamy to wszystko. 911 robi to samo ale bardziej ospale ale jak już złapie się z nią kontakt to zapomina się o ciut większej masie i wymiarach . M2 to dzikus. Wady: Pozycja za kierownicą przy MT słaba , ciągle coś muszę przestawiać , a to za blisko za nisko za daleko. Brak hamowania silnikiem to najgorsza jak dla mnie z wad. Hamulce są strasznie agresywne i po przesiadce z Porsche trzeba się przyzwyczaić bo dziwnie jest. Samochód którym jadąc szybko trzeba soją uwagę skupić bardzo mocno na tym co się robi,a na mokrym podwoić. Od najmniejszych prędkości angażujący i dający mnóstwo adrenaliny. Ale zabawki mają to do siebie , że nawet one po jakim czasie potrafią męczyć . Cayman czy 911 tego nie robi. Cieszę się , że go kupiłem. Pozostanie ze mną trochę bo mogę sobie na to pozwolić. Ale gdybym musiał wybierać i zostawić jeden nie kierując się modą, wizerunkiem czy akceptacją otoczenia to został bym z caymanem. 911 fajna ale jakoś cayman mimo że słabszy, wolniejszy dla niektórych brzydszy ale jak dla mnie fajniejszy . A , że tak jest odkryłem porównując roczne przebiegi gdzie caymanem jeździłem o 40 % częściej .
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 19.04.2025, 13:08 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
Dlaczego nie możesz hamować silnikiem?
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 19.04.2025, 14:56 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 92
|
Niepopularna opinia na forum, ale u mnie M3 e92 (V8) > 911 997.1, które także bardzo sobie cenię i uważam za świetny samochód dla kierowcy. BMW w swoich dobrych latach potrafiło zrobić coś co miało sporo charakteru i radowało kierowcę, zawsze mu brakuje historii i polotu w porównaniu do 911, ale nadrabia łobuzerką.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 19.04.2025, 21:09 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 406
|
moon48 napisał(a): Dlaczego nie możesz hamować silnikiem? Hamowanie silnikiem w m2 wygląda jak spuszczenie gazu na 6 biegu w caymanie . Praktycznie nie zwalnia , koła nie dają oporu. Nawet przy bardzo wysokich obrotach jest to delikatne . Nie wiem może to przypadłość silników turbodoładowanych ? Może wolnossące mają inny stopień sprężania i dają większy opór ? W każdym razie nie ma mowy żeby na wejściu w zakręt przy redukcji spowodować płynięcie tyłu.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 19.04.2025, 21:10 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 406
|
mariushh napisał(a): Niepopularna opinia na forum, ale u mnie M3 e92 (V8) > 911 997.1, które także bardzo sobie cenię i uważam za świetny samochód dla kierowcy. BMW w swoich dobrych latach potrafiło zrobić coś co miało sporo charakteru i radowało kierowcę, zawsze mu brakuje historii i polotu w porównaniu do 911, ale nadrabia łobuzerką. Nie jeździłem, jakoś nie było okazji. Ale dużo dobrego słyszałem o tym V8 choć sam nie przepadam za ósemkami.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 21.04.2025, 10:15 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1651
|
Ja wiem, że to rzecz subiektywna, ale jak można było zepsuć wygląd drugiej generacji M2... Ona jest paskudna... 🫣 Za to ta pierwsza z wyglądu jest znakomita ! 👍 Nie wiedziałem też, że ta druga aż tak urosła i przytyła. Jestem tym zaskoczony. No i te ekrany - kolega z filmu trafnie to ujął - analog zawsze będzie piękny i miło będzie na niego patrzeć choćby za 20 lat, natomiast każdy ekran już po chwili staje się po prostu przestarzały i okropny, za każdym rogiem będzie jakiś nowszy, bardziej kolorowy i z kolejnymi gadżetami 🤪🤮
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 21.04.2025, 10:48 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 406
|
rafie napisał(a): Ja wiem, że to rzecz subiektywna, ale jak można było zepsuć wygląd drugiej generacji M2... Ona jest paskudna... 🫣 Za to ta pierwsza z wyglądu jest znakomita ! 👍 Nie wiedziałem też, że ta druga aż tak urosła i przytyła. Jestem tym zaskoczony. No i te ekrany - kolega z filmu trafnie to ujął - analog zawsze będzie piękny i miło będzie na niego patrzeć choćby za 20 lat, natomiast każdy ekran już po chwili staje się po prostu przestarzały i okropny, za każdym rogiem będzie jakiś nowszy, bardziej kolorowy i z kolejnymi gadżetami 🤪🤮 G87 jest cięższa ale i bardziej cywilna , a z drugiej strony ma większe możliwości zwiększania mocy za śmieszne pieniądze. Jeździ doborze i maskuje tą masę. Przy bezpośrednim porównaniu dopiero widać różnicę na korzyść F ( korzyść oczywiście w kategorii wariat  . Zaskoczeniem są też opony . Nowa na przedniej osi ma taką szerokość jak stara na tylnej !?!? Stąd ta umiejętność maskowania masy. Natomiast potwierdzam słowa kolegi chyba Tunix-a . Pozycja w manualu jest dziwna, ciężko znaleźć dobre ustawienia względem sprzęgła, kierownicy, pozycji. Konkluzja jest następująca. Porsche nie zastąpi w całości, ale samochód bardzo rozrywkowy który nawet przy niskich prędkościach daje mnóstwo adrenaliny.
|
|
Góra |
|
Deaver
|
Napisane: dzisiaj, 8:57 |
|
Dołączył: 15.07.2014 Posty: 107
|
M240i X-drive... ja tylko potwierdzę to co już w tym wątku padło miedzy słowami. Odkrycie roku. I na co dzień i do zabawy. Jak masz ochotę to mega oszczędne jak masz fantazję na szaleństwo to po chwili mówisz pod nosem "skąd mu się to bierze"??? Między trybem Comfort a SportPlus jest ogromna różnica. Albo ciche potulne i grzeczne albo ryczy, strzela z wydechu i zasuwa jak byś solą pod ogonem posypał...  Rozważałem M2 ale ostatecznie padło na M240i z napędem na cztery. I pewnie w 2 % przypadków M2 by było nieco lepsze ale na co dzień w 98% to M240i jest górą. Brać puki są bo słyszałem, że zaraz genialne R6 B58 za zostanie uśmiercone. Do tego 8HP pasuje tu jak ulał. Wiem że to oklepane medialne stwierdzenie, ale on na prawdę zdaje się czytać w myślach (przynajmniej moich) i zawsze ma ten bieg co trzeba a szybkością zmiany dorównuje DSG. Jest trochę za ciężkie, fakt, ale na na co dzień się o tym nie pamięta a jadąc na ostro można pobawić się balansem tej masy i mimo 4x4 pozamiatać tyłem.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|