Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2011, 1:43 

Dołączył: 24.12.2009
Posty: 8
Cześć,

Tytułem wstępu - wiem doskonale, że za pieniądze przeznaczone na 30 letnie Porsche mógłbym zapewne kupić nawet nowy dupowóz. Wiem też jednak, że takie auto byłoby dla mnie zupełnie bezpłciowe - stąd przymiarka do stare... klasycznej 911 :wink:

Mam na wstępie kilka pytań, byłoby super gdyby wywiązała się z tego jakaś ciekawa dyskusja.

  1. Byłoby to moje jedyne auto. Myślę sobie jednak, że nie stanowiłoby to dla mnie wielkiego problemu:
    • Robię ok 9000km rocznie, niemalże bez dalszych tras.
    • Aktualnie jeżdżę zupełnie niekomfortowym autem na twardym zawiasie KW z polibuszami, głośnym wydechem i wyjącym kompresorem i... wcale nie narzekam. W sumie, to nawet klimatyzację rzadko włączam.
    Jeśli się mylę, proszę o wyprowadzenie z błędu.
  2. Kwestia rdzy w aucie z 80-81-82-83 roku. Tego nie ukrywam boję się najbardziej, bo tak jak klocki sobie wymienię, to z rudą będzie ktoś musiał walczyć za mnie. Pociesza mnie, że:
    • Porsche już od lat 70' były ocynkowane (od 81' w całości)
    • Miały (ponoć) porządną konserwację podwozia
    Mógłby mi ktoś szerzej naświetlić sprawę, jak to realnie wygląda w naszym klimacie? Jakieś słabe punkty (wiadomo, po dzwonie będzie rdzewieć)?
  3. Eksploatacja. Muszę zadać to pytanie, bo chcę wiedzieć dokładnie na co się porywam. Jeśli kogoś urazi to proszę nie odpowiadać :wink:
    • Sprawdziłem ceny części eksploatacyjnych - jest... normalnie. Filtry, amortyzatory, tarcze, klocki. Jest gdzieś w SC haczyk? Wiem, że np. oleju wchodzi sporo, ale czy są jakieś części, które lubią się zużyć a kosztują krocie?
    • Średnie spalanie +/-? Na forach Rennlist czytam, że te auta palą zadziwiająco mało i trochę w to nie wierzę. Jeśli jednak jest to 20+ litrów przy normalnej jeździe, to musiałbym chyba nieco ograniczyć przebiegi.
  4. Szeroko rozumiana usterkowość. Znów, przeglądając osławione zagraniczne fora spotkałem się z opinią, że Super Carrera to jedno z najmniej awaryjnych i najporządniej zbudowanych Porsche. Widziałem raporty Dekry. Niemniej jednak:
    • Czytałem o problemach z cieknącym olejem, napinaczami łańcucha, szpilkami głowic. Częste przypadłości?
    • Jak się sprawuje skrzynia 915? I jak wygląda sprawa z jej synchronizatorami?


Jestem bardzo ciekaw wszelkich odpowiedzi/sugestii.

Ostatnia kwestia - finanse. Ile, z Waszego doświadczenia, należy przygotować środków na kupno takiego Porsche? Nie mówię absolutnie o stanie kolekcjonerskim - chodzi o to, żeby trafić coś co nie będzie ulepem. Pierdoły, lakier, kosmetykę z czasem ogarnę!

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2011, 10:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Trochę się spóźniłeś :) pdmobil sprzedawał jakiś czas temu chyba właśnie SC, ale z wymienionym silnikiem na 3.2. Piękny egzemplarz.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2011, 11:12 

Dołączył: 29.09.2008
Posty: 253
spalanie ... po W-wie 12-17L jeżeli nie cisnę, ale jadę w korkach, jadąc na nurburgring na autostradzie do poznania spalił mi o dziwo 8L :)

rdza .... nie zauważyłem nic poważniejszego

w zimę wyprowadzam go max 1 - 2 razy na rozprostowanie felg, także dużego doświadczenia nie mam, jedyne co powiem to ...trzeba uważać :)

przez 3 lata w sumie nie miałem żadnych poważniejszych napraw. poza klockami, alternatorem, maglownicą.

do skrzyni trzeba się przyzwyczaić :) z tego co czytałem przed zakupem mojej faktycznie dużo osób pisze o problemach z synchronizatorami, itp, u mnie odpukać wszystko ok :)

reasumując trafisz na dobry egzemplarz = nie będziesz miał problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2011, 21:11 

Dołączył: 24.12.2009
Posty: 8
wit007 napisał(a):
Trochę się spóźniłeś :) pdmobil sprzedawał jakiś czas temu chyba właśnie SC, ale z wymienionym silnikiem na 3.2. Piękny egzemplarz.


Idealne połączenie, choć całą Carrerą 3.2 też bym nie pogardził :)
Wiadomo za ile poszło tamto auto? Pytam, bo jak dotąd najbardziej zbił mnie z tropu rozrzut cenowy - od 50 do ponad 100 tysięcy za SC :shock:

Bartek, dzięki za odpowiedzi. Z tego co piszesz to może się okazać, że takie Porsche przeżyje moje obecne auto. Masz może jakąś bazę wiedzy/konkretnych linków do przeczytania? Wiedzy nigdy nie za wiele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2011, 21:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wiem dokładnie, ale z pewnością bliżej tej dolnej granicy ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2011, 22:19 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 207
juri napisał(a):

jak dotąd najbardziej zbił mnie z tropu rozrzut cenowy - od 50 do ponad 100 tysięcy za SC :shock:


hej,
uzbroj sie w cierpliwosc, nie kupuj od razu pierwszego auta, ktorym sie przewieziesz. na pewno trafi sie cos ciekawego za sensowne pieniadze.

nielatwo sprzedac w Polsce SC za cene rzedu 100tys zl - rynek weryfikuje oczekiwania sprzedajacych, czasami dosc brutalnie.

Niedawno w Bydgoszczy w komisie AUTO-FRED stala carrera '87 za zdaje sie 65 tys zl. nie wiem czy jeszcze jest i nie jestem przekonany, ze jest warta tych pieniedzy, ale z racji, ze nie masz daleko, moze warto na nia spojrzec celem wyrobienia sobie opinii:)

mam kilka jej zdjec - jak by co to PW

powodzenia! :P

pozdrawiam Noworocznie!

Krzysztof
'76 911S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 0:09 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
wit007 napisał(a):
Nie wiem dokładnie, ale z pewnością bliżej tej dolnej granicy ;)


60......parę, i wiem że za tanio, bardzo za tanio, patrząc na przekrój tych które znam. To było - tzn, jest nadal świetne auto i z przyjemnością wielką je nadal doglądam. Cały czas uważam, że 3.2 to najlepsze połączenie legendy, prostoty i ceny. 964 to już bardzo zaawansowane i znacznie droższe auto, no ale i bez porównania lepsze - głownie w aspekcie właśnie codziennej eksploatacji. lepsze w rozumieniu wygodniejsze, cichsze, no lepsze, ale jak cosik "pęknie" to potrójny grosik kosztuje. Nic za darmo. Rachunek prosty - jeżeli SC w dobrym tzn. takim "beznakładowym" stanie ma kosztować ok.70 tyś, to jak się kupi za 50, to 20 trzeba dołożyć, jak 964 odpowiednio 80-90, to zakup za 65 będzie wymagał dopłaty min.15. Jak ma coś kosztować 100, to za 50 jest ..połowa i już.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 14:16 

Dołączył: 24.12.2009
Posty: 8
Dobra, w takim razie skupię się na razie na analizie cen Porsche SC i Carrery - byłoby super gdyby udało się znaleźć np. 84' na Motronicu w moim budżecie. Znalazłem nawet check-listę przy kupnie: http://www.356-911.com/modelinfo/911checklist.txt :lol:

Widzę swoją drogą, że ceny "Porszaków" są w naszym kraju zupełnie inne niż np. w Niemczech. Ciekawe, czy są po prostu zaniżone z braku popytu czy odzwierciedla to ich stan techniczny :wink:

Czy ktoś w Polsce zajmuje się sprzedażą takich w miarę (bo mówimy wciąż o niemal 30 latkach) porządnych egzemplarzy - mam paskudne doświadczenia z komisami...
Widziałem też stronę internetową i dużo dobrego o użytkowniku Komancz - może się po prostu tu uderzę!

Korzystając z okazji - wszystkiego najlepszego w nowym roku!

Pozdrawiam,
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 16:40 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Za poziom cen na krajowym rynku odpowiada głównie (niemal) znikomy popyt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 8:35 

Dołączył: 29.09.2008
Posty: 253
juri napisał(a):
Bartek, dzięki za odpowiedzi. Z tego co piszesz to może się okazać, że takie Porsche przeżyje moje obecne auto. Masz może jakąś bazę wiedzy/konkretnych linków do przeczytania? Wiedzy nigdy nie za wiele.



Nic konkretnego, ale najlepszą bazą jest google :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 9:40 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
juri napisał(a):
Widziałem też stronę internetową i dużo dobrego o użytkowniku Komancz - może się po prostu tu uderzę!


Komancza oczywiście polecamy, myślę że znacznaaaaa większość :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum