Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Boxster 981
PostNapisane: 22.11.2023, 20:38 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Koledzy, trzepałem testy i nic strasznego nie znalazłem więc zapytam jeszcze tu. Czy boxster/cayman 981 cierpią na jakieś krytyczne usterki? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach i który silnik polecacie? Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 22.11.2023, 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 590
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
Z własnego doświadczenia, jako użytkownika 981 GTS, mogę tylko potwierdzić, że te modele są bezawaryjne. Od nowości w moich rękach (7 lat), wiele imprez torowych oraz długodystansowych podróży i wciąż szczęśliwie bez żadnych usterek. Jedynie regularny serwis raz w roku i wymiany klocków/tarcz/opon wg. zużycia.
Najlepszą rekomendacją niech będzie opinia kolegi klubowego, u którego serwisuję auto, że nie ma sensu nawet przedłużać gwarancji fabrycznej na ten model, bo tu się nie ma co zepsuć, a ewentualną naprawę pdk można ogarnąć relatywnie niskim kosztem. I tego się trzymam :D
Powodzenia w poszukiwaniach :)




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 22.11.2023, 22:10 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Dzięki. O Twoim Boxsterze gdzieś już na forum czytałem. Ciekaw jestem, czy podobnie sprawa wygląda w przypadku innych wersji silnikowych. Szczerze to GTSów jest bardzo mało a jeśli się pojawią, to ceny są znacznie wyższe od słabszych wersji a to już poza moim budżetem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 22.11.2023, 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Idziesz w dobrym kierunku, bo 981 z wolnossakami jest lepsze od uturbionych 718. Sam mam GTS ale S jest najrozsadniejsza opcja, bo cena za GTS jest zawyzona wzgledem tego co oferuje. 3.4 S/GTS to silnik z bazowej Carrery 991.1




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 10:23 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
No właśnie, ale w czym lepsze? Wiadomo, 6 cylindrów turbem nie zastąpisz. Czytałem kilka testów 718 i w większości było napisane, że 718 jest pod każdym względem o nieco lepsza niż 981.
Miałem okazaję pojeździć 718 i powiem szczerze, że byłem zachwycony i to do tego stopnia, że cały czas myślę, czy nie zamówić nowej sztuki.
W 981 nie jeździłem. Na zdjęciach wnętrze jest praktycznie to samo, z zewnątrz też mi się podoba i jednak to 6 cylindrów.

A jak wygląda kwestia silnika 2,7 w 981? Czy jest się tam czego bać?
Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2013
Posty: 544
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
Użytkuję 981 S od początku 2013 roku i potwierdzam bezawaryjność tych aut. Mam świnkę krajową i przebieg w okolicach 85000. Oprócz rutynowych przeglądów i wymianie tarcz/klocków, jedyna rzecz która uległa uszkodzeniu, to cewka zapłonowa. Zawieszenie od nowości w oryginale. Zasadnicza różnica między 981 a 718 to dzwięk silnika. Boxer 6 cylindrowy moim zdaniem przepięknie drze "japę". Powinieneś się przejechać jednym i drugim. 718 dzięki turbo ma lepszy dół i brzmi też fajnie (dla mnie trochę jak subaru). Co do awaryjności, nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Może parujące tylne lampy to powtarzająca się przypadłość.




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 18:10 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Dziękuję. Porównywałem dźwięk w filmikach na YT i faktycznie 6 cylindrów brzmi, szczególnie jeśli jest tam sportowy wydech.
Muszę gdziś obejrzeć 981 na żywo. Ilość ofert jest mocno ograniczona a szczerze to też nie chcę kogoś sprzedającego "naciągać" na jazdę próbną nie wiedząc, na który model się zdecyduję.
Z 718 było łatwiej - mają ją w salonach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 449
Nr klubowicza: 797
Ja ostatnio jeździłem chwile 981 S w PDK i bardzo pozytywne zaskoczenie. 981 GTS czy GT4 może i mają ten sam silnik 3.4 co w S’ce, ale właśnie dla tych smaczków jakie oferują warto się nagiąć. Dla mnie 981 każde jest fajniejszy od 718 4 cylindrowych, a 981 S jedzie na tyle fajnie, że 718 GTS 4.0 nie sprawia wrażenia dużo szybszego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 565
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
JayKay napisał(a):
Ja ostatnio jeździłem chwile 981 S w PDK i bardzo pozytywne zaskoczenie. 981 GTS czy GT4 może i mają ten sam silnik 3.4 co w S’ce, ale właśnie dla tych smaczków jakie oferują warto się nagiąć. Dla mnie 981 każde jest fajniejszy od 718 4 cylindrowych, a 981 S jedzie na tyle fajnie, że 718 GTS 4.0 nie sprawia wrażenia dużo szybszego.
981 GT4 ma 3.8 nie 3.4. Wykastrowane 3.8 z gt3




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 449
Nr klubowicza: 797
Loras napisał(a):
JayKay napisał(a):
Ja ostatnio jeździłem chwile 981 S w PDK i bardzo pozytywne zaskoczenie. 981 GTS czy GT4 może i mają ten sam silnik 3.4 co w S’ce, ale właśnie dla tych smaczków jakie oferują warto się nagiąć. Dla mnie 981 każde jest fajniejszy od 718 4 cylindrowych, a 981 S jedzie na tyle fajnie, że 718 GTS 4.0 nie sprawia wrażenia dużo szybszego.
981 GT4 ma 3.8 nie 3.4. Wykastrowane 3.8 z gt3


Ojjj nie prawda. I było to w wielu publikacjach wyjaśniane. GT4 to Porsche GT bez silników GT. To 3.8 jest konstrukcyjnie identyczne jak 3.4 a ściślej 3.8 z S’ki. Tak samo 4.0 z GTS czy GT4 718 nie ma nic wspólnego z 4.0 GT3’jkowym. Bardzo fajnie wyjaśnia to DeMan Motorsport który zarówno 3.8 z 981 jak i 4.0 z 718 przebudowuje na 4.5. 😉✌️ Jednak nie zmienia to nic w tym temacie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 21:08 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Co do 2.7 to moim zdaniem silnik jest za słaby, szczególnie brakuje mu dołu.

Z 981s największy problem jest taki, że podaż jest bardzo mała a jak już auta się pojawiają to w cenach praktycznie takich samych jak 718.

Ja jestem fanem wolnossących Porsche (to wyróżniało długo Porsche od innych aut sportowych) więc jeśli byłby fajny egzemplarz w rozsądnej cenie brałbym 981S ale 718 to też super auto (jak na turbo też się wysoko kręci i równo rozwija moc) i jeśli różnica w cenie 4-5 letniego 718 będzie niewielka do 10 letniego 981S to bym chyba brał 718. Tylko koniecznie z PDK i Sport Chrono.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 565
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
b0g0b0jny napisał(a):
Co do 2.7 to moim zdaniem silnik jest za słaby, szczególnie brakuje mu dołu.

Z 981s największy problem jest taki, że podaż jest bardzo mała a jak już auta się pojawiają to w cenach praktycznie takich samych jak 718.

Ja jestem fanem wolnossących Porsche (to wyróżniało długo Porsche od innych aut sportowych) więc jeśli byłby fajny egzemplarz w rozsądnej cenie brałbym 981S ale 718 to też super auto (jak na turbo też się wysoko kręci i równo rozwija moc) i jeśli różnica w cenie 4-5 letniego 718 będzie niewielka do 10 letniego 981S to bym chyba brał 718. Tylko koniecznie z PDK i Sport Chrono.
Podaż 981S i GTS (już w ogóle) jest tragiczna. Ostatnio zerkam trochę za wielka wodę na taka sztukę na wydmuszkę, nawet po zalaniu… już łatwiej znaleźć 718 pod niska akcyzę ale to już nie to samo, o gustach się nie dyskutuje ale jak kiedyś dostałem 718 podstawę jako testowe… no nie.

A co do wątku właściwego - w temacie awaryjności i na co zwrócić uwagę - dla mnie klasycznie sprawdź wloty chłodnic z przodu czy są w środku liście albo inny syf, od razu wiesz z kim rozmawiasz i jak był świadom tego samochodu. Z typowych problemów to jak wspomniane tylne parujace lampy. A tak to nic mi do głowy nie przychodzi z jakiś typowych usterek…. Elektronika na mocnym mrozie :D czasami lubią byc błędy na konsoli ale po chwili znikają także bez paniki ;)




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 22:17 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Dzięki wszystkim. Patrząc w Niemczech to 981 jest praktycznie na tym samym poziomie co młodsze 718, 981S jest jeszcze droższe i bądź tu mądry.
Szczerze powiem, że nigdy nie myślałem, że będę w stanie kupić auto za tyle pieniędzy ale jakoś się udało i dylemat polega na tym, że bez względu na to, czy kupowałem auto za 20k czy za 250k to znalezienie czegoś ciekawego jest niewiarygodnie trudne.
Za 981S trzeba włożyć mniej więcej 55k EUR a za 10-15k Eur więcej mogę skonfigurować nowe 718 (kupno w Polsce, rejestracja w Czechach gdzie mieszkam- niższy podatek i pełen zwrot akcyzy).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 23.11.2023, 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 565
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
LuckyLuk napisał(a):
Dzięki wszystkim. Patrząc w Niemczech to 981 jest praktycznie na tym samym poziomie co młodsze 718, 981S jest jeszcze droższe i bądź tu mądry.
Szczerze powiem, że nigdy nie myślałem, że będę w stanie kupić auto za tyle pieniędzy ale jakoś się udało i dylemat polega na tym, że bez względu na to, czy kupowałem auto za 20k czy za 250k to znalezienie czegoś ciekawego jest niewiarygodnie trudne.
Za 981S trzeba włożyć mniej więcej 55k EUR a za 10-15k Eur więcej mogę skonfigurować nowe 718 (kupno w Polsce, rejestracja w Czechach gdzie mieszkam- niższy podatek i pełen zwrot akcyzy).
Teoretycznie najlepiej zatem Ci zamówić nówkę, jednak sprawdziłbym czy są sloty… ostatnio jeden klubowicz mi mówił że temat jest ciężki…




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 26.11.2023, 20:12 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Jestem właścicielem Caymana 981 2.7 od 8 lat i 100 k przebiegu . Nigdy nic nawet najmniejszego nie uległo awarii . Jak jesteś zainteresowany to pisz na pv bo mam na sprzedaż ale nigdzie nie jest wystawiony .

Czy jest za słaby ? Nie wiem . To już raczej osobiste odczucia . Na autostradzie może i tak jeśli jeździliśmy czymś szybszym ale do miasta myślę że jest idealny bo można powkrecac trochę silnik bez utraty prawka :D .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 28.11.2023, 13:42 

Dołączył: 21.09.2021
Posty: 42
Ja podepnę się pod temat z pytaniem, które wiem że dla właścicieli Porsche nie jest szczególnie istotne ale ja nigdy nie lubiłem jak auto dużo pali :) Pewnie wiele aut tutaj ma normę 30+ ale jak ja robię swoją hybrydą Lexusa 25-30.000 km rocznie to dla mnie by było wyrzucanie kasy w błoto.

Aktualnie mamy Cayman 2,9 987.2 PDK z 2009 roku, auto daily żony i co jakiś czas dla frajdy ja sobie go biorę. Miałem gdzieś spalanie, bo przebieg miał być znikomy no i co wyszło, że w rok jest ponad 10.000 km :)

Auto śmiga tylko po Warszawie i najbliższych okolicach, jak jeździ żona codziennie to Warszawa i korki = spalanie 16 litrów wzwyż, ostatnio zobaczyłem komputer z jej wyjazdu w godzinach szczytu od nas z ochoty do centrum i pokazywało 22 a jeździ bez szaleństw.

Jak ja zabieram auto, to jest trasa i spokojne 110-120 km/ daje 7-8, jak trochę chce szybciej to 9-10l/100 km. Średnie z ostatnich 3000 km to 14,5 l/100 km.

Czy 2.0 718 pali odczuwalnie mniej, czy ten uturbiony silnik i tak swoje musi wypić? Mówię o spokojnej jeździe jak każdym normalnym autem, a nie sprintach od świateł do świateł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 28.11.2023, 15:01 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Nie odpowiem Ci co do 2.0 ale mam takie porównanie z innych silników. Swego czasu na zmianę jeździłem Carrera T (3.0 + dwie turbosprężarki) i 718 4.0 (4.0 wolnossące). Oba manualne, masa zbliżona, moc maksymalna zbliżona. Jeździłem podobnie. Różnica w spalaniu przy normalnej warszawskiej, relatywnie płynnej jeździe bez korków na poziomie litra na 100 km. - 15 vs 16 l/100 km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 28.11.2023, 15:11 

Dołączył: 20.11.2022
Posty: 7
U mnie średnia z 10000 km 12,7 l/100
Używane tylko w lato dość dynamicznie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 28.11.2023, 16:12 

Dołączył: 21.09.2021
Posty: 42
chill81 u Ciebie czyli w jakim aucie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Boxster 981
PostNapisane: 28.11.2023, 16:15 

Dołączył: 20.11.2022
Posty: 7
Boxster 718T 2.0 Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum