Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 14:17 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Hejka . Prawie od początku jak mam to auto co jakiś czas pojawia się błąd p0430. Sprawdziłem że to niewydolność kata po str. kierowcy. Na forum club boxster usa była dyskusja na temat i po przetłumaczeniu stało że w ostateczności to kat kaput ale najpierw do sprawdzenia szczelność wydechu przed katem i sprawność sondy. Błąd potrafi mi się pojawić po kilkuset km a czasem po kilkunastu. Wydech obmacałem :D w czasie pracy i nie znalazłem przedmuchów. Mam pytanie jakie dane sprawdzić na zimnym a potem na ciepłym np sondy lub innych podzespołów i jakie powinny być prawidłowe odczyty by spróbować po kolei znależć winnego. Jakieś inne sugestie co oprócz kata i sondy może szwankować . DZięki .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 14:50 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Przeczyść jeszcze przepływkę :)
Tylko ostrożnie




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 16:37 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Przepływomierz miałem wyjęty, wyglądał czysto ,nie czyściłem . Czy przypadkiem przepływka nie dawała by innych oznak , bo odpala idealnie i zimny i ciepły i obroty ma w miarę równe ok 750-800. Myślę jeszcze o wtryskach ale to tak w ciemno że może trochę leją i zbyt bogata mieszanka robi korekty i zonka. :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 17:52 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Sonda lambda

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 18:42 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Domyślam się że to sonda za katem. Piszesz to jako pewnik czy że do weryfikacji. Mogę odczytać dane skanerem obd2 ale nie znam jakie odczyty są normą . Zamiany sondy stronami nie biorę pod uwagę bo z reguły są tak zapieczone że odkręcenie równa się zniszczeniu. :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 22:57 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Sprawność sondy sprawdza się chyba mierząc jej oporność.. Jakiś elektryk będzie wiedział więcej pewnie.
Czym kasujesz błędy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 12:57 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
O przepływomierzu piszę specjalnie ponieważ komputer porównuje ilość powietrza zasysanego oraz wypuszczonego w wydech przez sondę lambda i na tej podstawie wywala błąd katalizatora




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 18:39 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Tsubasa ,mam kostkę V gate Icarpro 3.0 łączność bluetoth a na tel. aplikację Car Scanner. Sprawdziłem że na sondzie za katem można sprawdzić napięcie , oraz korekty krótko i długoterminowe paliwa. Ponoć zakres wahań korekt pokazuje sprawność i gdy za często przekracza skalę to wywala błąd.. MPS myślę że odrobinę inaczej ale opiszę Ci mój punkt widzenia. Gdy naciskasz gaz ,otwierasz przepustnicę i przepływka mierzy ilość zasysanego powietrza i komp wg tego daje odpowiednią dawkę paliwa by zrobić odpowiednią mieszankę paliwowo-pow. 1 sonda przed katem sprawdza skład spalin= a nie ilość powietrza=i daje na kompa info do korekcji wg potrzeby dawki paliwa za bogatą / ubogą. 2 sonda to cholerne ustrojstwo do ekologii mierzy skład spalin za katem pod kątem zawartości tlenu i składników szkodliwych i daje znać błędem że spaliny są złe . Mój przypadek . I teraz zagwozdka -katalizator padł i nie oczyszcza, sonda pada i nie mierzy, zła mieszanka np. za bogata przez to złe spalanie-efekt złe spaliny i na końcu check , inne przyczyny. Najbardziej zależy mi na tych odczytach danych 2 sondy czy ona dobrze działa a potem będę próbował z jakością mieszanki i spalania. Uprzedzając pytania tych którzy próbują pomóc-nie dymi poza chwilą po odpaleniu zimnego po np dwudniowym postoju , Pali ok 14 l w jeżdzie mieszanej w której czasem są wciśnięcia przy wyprzedzaniu 8) To tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 18:47 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Sonda lambda – czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczany w układzie wydechowym silnika spalinowego. Pomiar taki pozwala na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Wikipedia




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 20:42 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Pierwsza sonda analizuje skład spalin i przesyła sygnał do sterownika silnika w celu ustawienia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, która następnie trafia do komory spalania. Druga - umieszczana za katalizatorem - to sonda diagnostyczna, która kontroluje pracę układu oczyszczania spalin - sygnały przed i po katalizatorze są monitorowane przez sterownik silnika w celu określenia efektywności pracy katalizatora. Odstępstwa od zaprogramowanej charakterystyki pracy są zgłaszane użytkownikowi pojazdu poprzez zapalenie lampki MIL - Malfunction Indicator Light (popularnie nazywanej Check engine light), tzw: "kontrolki silnika" w desce rozdzielczej pojazdu. Wikipedia kawałek dalej. Także nie wiem o co koledze chodzi :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 14:09 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
tylko o to : 1 sonda przed katem sprawdza skład spalin= a nie ilość powietrza

:)


Pozdrawiam




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 17:49 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
I co to ma wspólnego z moim problemem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2021, 16:57 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Sprawdziłem korekty paliwowe i długotrwałe mam na banku1 minus 1.6 a na banku 2 minus 2.3 i pytanie czy ujemne korekty czasu wtryskiwaczy oznaczają że sterownik ma dodać paliwa czy zmniejszyć , bo wyczytałem że niektóre marki mają odwrotnie. Jak jest w naszych autach :?: I drugie pytanko czy moje wyniki to jest duże odchylenie czy w normie bo nie mogę nigdzie znależć w jakich zakresach od ile plus do ile minus to są wartości graniczne. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.08.2021, 9:49 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Zna się ktoś na tych korektach i jaki jest ich dopuszczalny zakres czy mam pecha i bida. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum