Tsubasa ,mam kostkę V gate Icarpro 3.0 łączność bluetoth a na tel. aplikację Car Scanner. Sprawdziłem że na sondzie za katem można sprawdzić napięcie , oraz korekty krótko i długoterminowe paliwa. Ponoć zakres wahań korekt pokazuje sprawność i gdy za często przekracza skalę to wywala błąd.. MPS myślę że odrobinę inaczej ale opiszę Ci mój punkt widzenia. Gdy naciskasz gaz ,otwierasz przepustnicę i przepływka mierzy ilość zasysanego powietrza i komp wg tego daje odpowiednią dawkę paliwa by zrobić odpowiednią mieszankę paliwowo-pow. 1 sonda przed katem sprawdza skład spalin= a nie ilość powietrza=i daje na kompa info do korekcji wg potrzeby dawki paliwa za bogatą / ubogą. 2 sonda to cholerne ustrojstwo do ekologii mierzy skład spalin za katem pod kątem zawartości tlenu i składników szkodliwych i daje znać błędem że spaliny są złe . Mój przypadek . I teraz zagwozdka -katalizator padł i nie oczyszcza, sonda pada i nie mierzy, zła mieszanka np. za bogata przez to złe spalanie-efekt złe spaliny i na końcu check , inne przyczyny. Najbardziej zależy mi na tych odczytach danych 2 sondy czy ona dobrze działa a potem będę próbował z jakością mieszanki i spalania. Uprzedzając pytania tych którzy próbują pomóc-nie dymi poza chwilą po odpaleniu zimnego po np dwudniowym postoju , Pali ok 14 l w jeżdzie mieszanej w której czasem są wciśnięcia przy wyprzedzaniu
To tyle.