Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 8:51 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Witam i proszę o podpowiedzi. Sprawa pierwsza -wymieniłem korek wlewu paliwa na nieoryginalny z kluczykiem i zauważyłem że po zakręceniu jest on łatwy w obracaniu , oryginał po zakręceniu kliknął i trzymał z dość dużym oporem = czy ten korek może być powodem że przy zwalnianiu hamowaniem lekko czuć paliwem . Przy pełnym baku nie zauważyłem ale gdy teraz mam połowę to gdy zwalniam zaleci chwilę benzyną. Na postoju nic nie czuć , oględziny z góry i z dołu nic nie dały , zdjąłem osłonę silnika i osłony aku by sprawdzić okolice koło aku nad pompą paliwa i podczas pracy silnika nic. Podejrzewam przewalanie sie paliwa + nieszczelny nowy korek - co sądzicie. Po sprawdzeniu i poskładaniu osłon zrobię próbę ze starym korkiem. Sprawa druga-Gdy zdjąłem osłonę przednią to kilka cm przed filtrem kabinowym jest miejsce gdzie w gumowej osłonie przez karoserię wychodzi srebrna rurka od klimy , wiązka elektryczna , czarny sztywny ok 8 mm wężyk który idzie do kabiny oraz jasny ,przezroczysty wężyk ok 6mm który u mnie leży lużny ,długi do połowy aku. Pytanie od czego te wężyki a szczegulnie ten jasny , czy ma leżeć luzem czy gdzieś powinien być wpięty - nie znalazłem gdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 9:04 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 627
Romcio napisał(a):
Witam i proszę o podpowiedzi. Sprawa pierwsza -wymieniłem korek wlewu paliwa na nieoryginalny z kluczykiem i zauważyłem że po zakręceniu jest on łatwy w obracaniu , oryginał po zakręceniu kliknął i trzymał z dość dużym oporem = czy ten korek może być powodem że przy zwalnianiu hamowaniem lekko czuć paliwem . Przy pełnym baku nie zauważyłem ale gdy teraz mam połowę to gdy zwalniam zaleci chwilę benzyną. Na postoju nic nie czuć , oględziny z góry i z dołu nic nie dały , zdjąłem osłonę silnika i osłony aku by sprawdzić okolice koło aku nad pompą paliwa i podczas pracy silnika nic. Podejrzewam przewalanie sie paliwa + nieszczelny nowy korek - co sądzicie. Po sprawdzeniu i poskładaniu osłon zrobię próbę ze starym korkiem. Sprawa druga-Gdy zdjąłem osłonę przednią to kilka cm przed filtrem kabinowym jest miejsce gdzie w gumowej osłonie przez karoserię wychodzi srebrna rurka od klimy , wiązka elektryczna , czarny sztywny ok 8 mm wężyk który idzie do kabiny oraz jasny ,przezroczysty wężyk ok 6mm który u mnie leży lużny ,długi do połowy aku. Pytanie od czego te wężyki a szczegulnie ten jasny , czy ma leżeć luzem czy gdzieś powinien być wpięty - nie znalazłem gdzie.


Cześć
Dlaczego wymieniasz korek paliwa ?
W 986 us będziesz miał kontrolkę silnika w razie nieszczelności na korku.
Wężyk jest od odpowietrzenia akumulatora, powinien być na jego końcu taki plastikowy kątownik (90st) który jest wpięty do aku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 10:23 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Witaj . Mój aku nie ma rurki odpowietrznika czyli rozumiem że zostawiam luzem. Korek wymieniłem gdyż mam niesprawny mechanizm blokady klapki paliwa i kiedyś wychodząc z marketu miałem otwartą klapkę , a sam korek nie ma zabezpieczenia. Z tym nowym korkiem jeżdżę już ok pół roku i nie ma checka .Chwilowy zapach paliwa pojawił się dopiero teraz , podczas dłuższej trasy , motor mocno rozgrzany i chyba chodziły wentylatory. Czy ten błąd silnika to chodzi o zwykły check czy inny błąd widoczny tylko po podpięciu skanera. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 13:00 

Dołączył: 17.07.2021
Posty: 43
Pojawi się klasyczny czek. Kod p0442 evap,small leak detected.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 15:22 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Czyli wychodzi na to że to nie korek, jeśli zapaszek będzie się pojawiał to planuję szukać z przodu w okolicach zbiornika i połączeń. Dzięki za podpowiedzi. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 19:23 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 627
Cytuj:
Mój aku nie ma rurki odpowietrznika czyli rozumiem że zostawiam luzem

Nie, za koszt frytek kupujesz kątownik u Qbaka, ten system jest po to jak ci się zagotuje akumulator to kwas wyleci rurką poza auto i nie zaleje ci podstawy.
Cytuj:
Korek wymieniłem gdyż mam niesprawny mechanizm blokady klapki paliwa i kiedyś wychodząc z marketu miałem otwartą klapkę , a sam korek nie ma zabezpieczenia.

Ręce mi opadły, zacząłeś od złej strony, trzeba było nas zapytać jak uruchomić/naprawić układ centralnego zamka klapki wlewu paliwa.
Cytuj:
Czyli wychodzi na to że to nie korek, jeśli zapaszek będzie się pojawiał to planuję szukać z przodu w okolicach zbiornika i połączeń.

Nie grzeb przy paliwie, zostaw w oryginale Amerykanie robili nawet kiedyś akcję na korek A209, według mnie korek zamiennik nie naciska prawidłowo zaworu przy wlewie (taki mały plastik wychodzący z uszczelki
wokoło wlewu).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 20:09 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Więc Szwagierek po kolei . Nie znalazłem na aku miejsca na odpowietrznik , czy aku tzw sucho ładowane te bez korków mają takowy. Co do mechanizmu blokady to kupiłem bez niego , od strony drzwi jest pusty otwór. Porównałem jak głęboko wkręca się korek ori i zamiennik i jest podobnie ale teraz zrobię próbę na ori. Nie planowałem nic grzebać przy paliwie tylko zaobserwować czy gdzieś nie ma wycieku albo zapocenia na wężach itp.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 22:49 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 627
Romcio,
Każdy dobrej firmy akumulator ołowiowy ma z dwóch boków otwory odpowietrzające które są zaślepione, kątownik to element numer 3.

Których elementów centralnego zamka klapki paliwa tobie brakuje, numer 11 ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2022, 23:30 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
To może przy okazji podpowiecie ?
Górny schemat, nr.10. Takie cienkie "pociągadełko", jak powinno być założone/użyte?
Leży u mnie luzem....jakoś mnie nie interesowało. Sądząc z rysunku to coś do awaryjnego otwierania, ale jak, którędy ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
PostNapisane: 29.08.2022, 7:45 
Wszystkie te awaryjne cięgna leżą trochę luzem - to jest zapewne to widoczne po otwarciu drzwi, pod prawym błotnikiem, do otwierania klapki wlewu


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2022, 19:11 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Dokładnie Eternit to jest cięgno którego u mnie nie ma, jest pusty otwór. Szwagierek rzeczywiście zaślepione otworki po bokach są ale no właśnie zaślepione :? Kurcze miałem kilkanaście różnych aut i pierwszy raz takie ustrojstwo widzę . Porsche lubi udziwiać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2022, 21:59 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Znalazłem miejsce do zamocowania tego cięgienka. Jak założyć ? Bez istotnych prac - demontaż/montaż - nie mam pojęcia.
Ponieważ wiem jak niebezpieczne jest "zacięcie się" otwierania wlewu paliwa, od lat jeżdżę bez elementu "7", którego wyjęcie z klapki wlewu paliwa to...2 sekundy. Wciąż ufam, że nikt paliwa mi nie ukradnie ani nie "ochrzci".




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2022, 12:25 

Dołączył: 17.07.2021
Posty: 43
Jeżeli chodzi o element nr 7 z pierwszego rysunku, to u kolegi Qbak kosztuje 9 zł. Przy okazji innych zakupów można się zastanowić:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2022, 18:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Pfemek napisał(a):
Jeżeli chodzi o element nr 7 z pierwszego rysunku, to u kolegi Qbak kosztuje 9 zł. Przy okazji innych zakupów można się zastanowić:)

...sam go zdjąłem i wożę w schowku.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum