Hej, zdaję info dla potomnych.
Zmieniłem żarówkę na nową (1,5W brązowa/kremowa) i... problem pozostał
Bez zmian. Jednocześnie przyuważyłem, że cyfrowy wskaźnik poziomu oleju po prawej mruga ostrzegawczo. Oczywiście od razu kilkukrotna kontrola poziomu na bagnecie z tyłu - olej prawidłowy.
Odseparowałem delikatnie tylną ściankę licznika, przyuważyłem na przedniej płytce scalonej (tej od strony cyferblatów) delikatne naloty śniedzi przy scalakach. Być może to odpowiada za problemy z elektroniką licznika?
Na chwilę obecną podejrzewam przerwę w obwodzie zasilania licznika km.
Problem w tym, że aby do sprawdzić należałoby rozpołowić cały licznik (rozpiąć obie łączce dwie płytki taśmy) a potem zdemontować z tylnej płytki kasetę (pojedynczą tylko wyświetlacza km bądź w gorszym razie całość trzech wyświetlaczy) aby skontrolować tylną płytkę i obwód do zasilania żarówki. Przerosło to moją odwagę
Podmieniłem swój licznik na licznik z wersji 2.5 / 2.7.
W nim nie działała z kolei żarówka wskaźnika poziomu oleju. Po jej wymianie podświetlenie oleju w nim działa. Licznik km też działa.
Zdaję się, że na przegląd pojadę z tymi zapasowymi zegarami z 2.5 a swój oryginalny będę musiał zrewitalizować.
Tak czy owak chętnie nabyłbym zapasowy licznik do 986S rocznik 2000
986 641 115 EOD typ ROW
VDO 110.008.721/063
stan dowolny (sprawny, niesprawny, kompletny, niekompletny)
PS. dla zadeklarowanych purystów - oryginalnie Porsche używało żarówek marki OSRAM