Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 10:19 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Witajcie. Mam pytanie o skrzynie automatyczną w Boxsterze 986 2.5 z 1997 roku z przebiegiem 180 tkm. Nie pytam o szybkość, kulturę pracy czy osiągi ale o awaryjność tej przekładni. Czy jest się czego bać ? Czy w samochodzie ponad 25 letnim ta skrzynia może być OK czy kupno takiego auta to pchanie się na minę ? Ewentualnie czy koszt naprawy jest w miarę normalny czy zamiast powiedzmy 5 tyś zł jak robiłem np w E39 za generalkę tutaj w Porsche zapłacę 20 ??? Pytam nie dlatego, że mam jakieś obiekcje co do inżynierów z Porsche, ale miałem kiedyś samochód (diesel 400Nm, skrzynia GM) który skrzynie rozwalał jak chciał bo silnik był za mocny i skrzynie siadały i sam robiłem dwa remonty....

Jest na otomoto Boxster, niedrogi w automacie może by warto było ? Mam inne też na oku droższe o 10-15-20 tyś ale może bym spróbował na początek od najtańszej oferty, one przecież będą tylko zyskiwać na wartości.

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... GdQoY.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 10:35 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
w kazdym aucie skrzynia moze poleciec ale to jest stary boxster, są skrzynie uzywki, mozna też je naprawiać w normalnych pieniądzach bo to stare skrzynie hydrokinetyczne, gdyby była skrzynia pdk to juz zupełnie inna bajka, naprawa kilkadziesiąt tysi, ale nie ma tam pdk to kupuj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 17:56 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Tutaj mam drugiego:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... GpuyE.html

Pochodzenie Japonia, ponoć certyfikat przebiegu, jeden właściciel, manual, przebieg o połowę mniejszy od tamtego. Niby wszystko za nim przemawia, ale skreślać tego z automatem już na starcie ? Różnica w cenie nie jest jakaś duża. Z tych dwóch który będzie bardziej OK według Was ? Czy widzicie jakieś rażące szczegóły np. niezgodność elementów z rocznikiem lub jakieś druciarstwo ? Pytam tutaj bo nie znam fachowca czy też mechanika który zna Porsche. Oczywiście zamówię raport do obydwu ale czy oni w tych raportach wiedzą co boli Porsche albo wiedzą w jakim roczniku występowała konkretna lamp, maska czy inny element ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 18:35 

Dołączył: 22.12.2021
Posty: 69
Tu znajdziesz sporo informacji.

https://www.stuttcars.com/porsche-model-research/porsche-boxster-research/porsche-boxster-1st-generation-research-hub/

Nie skreślałbym auta z Tipem.

Oba z powyższych mają nieseryjne przednie zderzaki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 21:12 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Mam od siedmiu lat , Dobrze pogonić przed zakupem , sprawdzić na zimnym czy dobrze zmienia w górę i w dół a potem na mocno rozgrzanym to samo i brać. Na pewno większe prawdopodobieństwo że silnik mniej dostał w dupę bo ta skrzynia trochę ogranicza wariowanie. Jeśli twoja jazda to więcej miasto niż trasa to tym bardziej warto. A jak już kupisz to łatwo samemu zrobić wymianę filtra i oleju, są na aukcjach całe dedykowane zestawy do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2024, 22:42 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
Z tych dwóch to ten japończyk wygląda dużo lepiej, pomijając już przebieg to ten pierwszy jakoś słabo poskładany z przodu jest, nienaturalnie duże szpary między drzwiami a przednim błotnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2024, 16:58 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Rynak w Polsce jest specyficzny, nie licz na wielkie wzrosty cen na auta które mają pozmieniane lampy , zderzaki i inne elementy. W tej marce bardziej ceniona jest oryginalność. Ja też mam pokombinowanego boxa ale oryginalne elementy w pudełkach w razie ewentualnej sprzedaży.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 10:16 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Zegary do 300 km w wersji 2.5 to była rzeczywiście część pakietu czy to przeszczep zegarów z 911 ? Czcionka zupełnie inna niż w każdym boxsterze i dodatkowe dwa zegary voltomierz i ciśnienie oleju.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 10:43 

Dołączył: 22.12.2021
Posty: 69
Marshall napisał(a):
Zegary do 300 km w wersji 2.5 to była rzeczywiście część pakietu czy to przeszczep zegarów z 911 ? Czcionka zupełnie inna niż w każdym boxsterze i dodatkowe dwa zegary voltomierz i ciśnienie oleju.
986 ma 3 zegary, 996 - 5.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 11:02 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Faza20 napisał(a):
Marshall napisał(a):
Zegary do 300 km w wersji 2.5 to była rzeczywiście część pakietu czy to przeszczep zegarów z 911 ? Czcionka zupełnie inna niż w każdym boxsterze i dodatkowe dwa zegary voltomierz i ciśnienie oleju.
986 ma 3 zegary, 996 - 5.


Czyli przeszczep ??? No bo jest 5 w Boxsterze. Sorry za moze oczywiste dla Was pytania ale od poniedziałku zaczynam jeździć za samochodem i chciałbym od razu wykluczyć te które są nieoryginalne lub składane z pięciu, żeby nie jeździć po Polsce tracąc czas i paliwo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 11:09 

Dołączył: 13.04.2023
Posty: 51
Marshall napisał(a):
Faza20 napisał(a):
Marshall napisał(a):
Zegary do 300 km w wersji 2.5 to była rzeczywiście część pakietu czy to przeszczep zegarów z 911 ? Czcionka zupełnie inna niż w każdym boxsterze i dodatkowe dwa zegary voltomierz i ciśnienie oleju.
986 ma 3 zegary, 996 - 5.


Czyli przeszczep ??? No bo jest 5 w Boxsterze. Sorry za moze oczywiste dla Was pytania ale od poniedziałku zaczynam jeździć za samochodem i chciałbym od razu wykluczyć te które są nieoryginalne lub składane z pięciu, żeby nie jeździć po Polsce tracąc czas i paliwo


Nie było takich zegarów w 986 nawet w opcji. Ktoś wsadził zegary z 996. Nalezy założyć, że 2 skrajne zegary nie działają i będą raczej jako atrapy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 11:23 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Super - o taką odpowiedź mi właśnie chodziło. Nie jadę więc oglądać tego samochodu. Tańszy od innych o jakieś 8-12 tysięcy, z tego samego roku. Czasem trafi się że ktoś musi szybko sprzedać i obniża cenę ale w tym przypadku cena wynika nie z okazji czy sytuacji życiowej tylko z braku oryginalności. Felgi, zderzaki, zegary... za dużo tych zmian jak dla mnie, szukam w oryginale i mam dwie sztuki na oku, jedną w mazowieckim, drugą w zachodniopomorskim, szykują się podróże :D Wielkie dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 20:33 

Dołączył: 12.07.2024
Posty: 7
Po rozmowie z Wami odpuściłem samochody z nieoryginalnymi lampami, zderzakami itd. Znalazłem oryginalną "jajecznicę" serwisowaną w PorschePana w Raszynie, z kwitami na wymieniony rozrząd, sprzęgło, hamulce kompletne. Wczoraj auto dostało nowe opony a w poniedziałek jedzie na serwis olejowy. Wygląda on tak:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... GrWNr.html

Natomiast martwi mnie inna kwestia, mianowicie przebieg 188 tkm.
Czytam ostatnio wszystko co jest w necie na temat Boxstera i jedno zdanie doprowadza mnie do skrajnych emocji, a mianowicie "Boxster zamiast upragnionej lokaty kapitału może zostać kosztowną studnią bez dna" ponieważ przy 150 tkm trzeba zmienić rozrząd (w tym jest zmieniony) a przy 200-250 trzeba się liczyć z naprawą główną koszt kilkanaście tyś zł ale może się również przy tym przebiegu obrócić panewka demolując wszystko i remont wtedy wyniesie kilkadziesiąt tysięcy zł...

Mam więc pytanie - czy w tym Boxterze zostało tylko ok 12 tyś km zabawy i już niedługo strach nim będzie jechać w dalszą trasę ? Nie ukrywam, że widzę go w Chorwacji, na Lazurowym czy w Alpach. Czy przy dbaniu (a jest dotąd o to dbane i będzie nadal) o regularne wymiany oleju przy niskim interwale km lub co rok ten silnik naprawdę tylko 200-250 zrobi ?
Odnośnie remontu, czy rzeczywiście kilkanaście tyś zł załatwia sprawę i mam silnik na kolejne 250 tyś, kto w PL robi takie remonty ?
Właściwie każdy 986 ma przebieg ok 200 tyś więc warto kupować te samochody czy są to miny na jeden sezon ?
W tym konkretnym cieszy fakt, że są na wszystko papiery i samochód technicznie ma na czas wszystko czego potrzebuje ale to 200 to fakt czy wymyslona sensacja na potrzeby Auto-Świata czy innych portali motoryzacyjnych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 22:11 

Dołączył: 13.04.2023
Posty: 51
Nie ma reguły, silniki w 986/996/997.1 mają kilka specyficznych bolączek. Równie dobrze mogą paść przy 100 tys jak i 200 tys, mogą również nie paść wcale. No i kwestia ewentualnego remontu- kilkanaście tysięcy nie wystarczy, bardziej trzeba liczyć 30-40 tys przy dobrych wiatrach. Moim zdaniem nie powinno się traktować takiego auta jako inwestycji i warto mieć odłożone trochę grosza na potencjalnie negatywny scenariusz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gwarancji nikt nie da, ale przy silniku 2,5l ja bym się raczej nie spodziewał remontu związanego z gładziami. Tam częściej pojawiały się problemu z uszczelkami pod głowicami, ale to też żadna reguła.

Ja po wielu latach "szukania" kupiłem zupełnie innego typu auto które 99% stoi a tylko czasem jak mam ochotę wsiadam i jadę przez pola. Żałuję że tak późno... Jak wtopisz to wtopisz. Stracisz trochę, ale wrażeń z jazdy i obcowania z Boxem nikt Ci nie odbierze :) Jeździłeś już jakimś? Przejedź się, zobaczysz że warto zaryzykować.

Dla świętego spokoju można rzucić okiem na gładzie cylindrów przed zakupem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum