Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.08.2025, 10:50 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 12
Witam,
Zakupiłem 997.1 turbo z Japonii. Auto w dokumentach wyprodukowane na rynek niemiecki i wywiezione do Japonii, teraz wróciło do Europy. Moją uwagę przykuło, że auto nie pokazuje ciśnienie w oponach na zegarach, mimo, że w konfiguracji posiada "482 Układ kontroli ciśnienia w oponach, RDK 433 Mhz". Lampka od opon także się nie zapala się nawet kontrolnie w chwili włączenia zapłonu. Podobni jest z tempomatem, który działa ale nie świeci się na zielono na zegarach. Podobo często to było usuwane na rynki Japonii. Czy można te funkcje przywrócić? Czy polecicie kogoś od kodowania (Śląsk), o ile kodowanie może pomóc przywrócić te funkcje?
Dodam, że tempomat faktycznie działa, tylko nie sygnalizuje aktywacji
Opony mają także czujniki ciśnienia w wentylach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 10:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2291
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Zapytaj w Auto-Dusza w Mikołowie lub w Auto-Technika w Kędzierzynie-Koźle.
Często auta z Japonii posiadają nieoryginalną jednostkę sterującą.




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/957/970
986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 10:51 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 12
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 19:48 

Dołączył: 9.08.2021
Posty: 93
Chilli_W napisał(a):
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic.
Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2025, 10:11 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 81
Co do tempomatu to sprawdz czy dziala - utrzymuje prędkość. Też sie martwiłem, że mam cos z tempomatem namieszane, bo po wciśnięciu przycisku nie miałem kontrolki na zegarach, a okazało sie, ze przepaliła sie żaróweczka w zegarach. Po jej wymianie wszystko działa.
Bez niej tempomat tez powinien działać, ale nie pomyślałem, żeby to sprawdzić :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2025, 10:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2291
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
KJK napisał(a):
Chilli_W napisał(a):
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic.
Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.


Często nieoryginalne radio jest wpinane w CAN i czasami robi zakłócenia gdy jest źle skonfigurowane, lub nie w 100% zgodne. Miałem tak z moim Cayenne (auta są z podobnego rocznika to zakładam, że może być podobnie).




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/957/970
986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.08.2025, 8:46 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 12
tak, radio to Japoński wynalazek dwa din, którego musze się pozbyć. Już zamówiłem PCCM + więc jak dojdzie będzie wymina. Mam nadzieję, że Japończycy nie pocięli oryginalnych kabli i wymiana pójdzie sprawnie. Jak wymienię jednostkę, wybiorę się do serwisu, który ma PIWIS i postara się wszystko uporządkować. Szkoda, że dla Porsche nie ma łatwo dostępnych aplikacji z możliwością prostego kodowania jak w bardziej popularnych markach. Znacie jakiś serwis wyspecjalizowany w kodowaniu i elektronice Porsche? Może można to zrobić online, jak w wielu innych markach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.08.2025, 10:03 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 179
Zapomnij że podmienisz to plug and play , z mojego doświadczenia będziesz musiał odtworzyć instalację ze schematu. Są 2 opcje w autach z Japonii. Jeśli było importowane z fabryki to masz okablowanie pod radio japońskie, Pioneer lub podobne z zupełnie innymi wtyczkami. Wersja 2 „prywatny import” auta ze specyfikacją EU , to instalacja jest pocięta i zrobione druciarstwo pod radio japońskie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2025, 15:51 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 12
Spoko, damy radę ;-)

Obrazek

Już daliśmy :-)
Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.

Obrazek

Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra 8)
A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2025, 11:04 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 179
Gratulacje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2025, 18:58 

Dołączył: 13.12.2021
Posty: 27
Chilli_W napisał(a):
Spoko, damy radę ;-)

Obrazek

Już daliśmy :-)
Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.

Obrazek

Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra 8)
A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.


Ale pajęczyna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 21:21 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 12
zielony.m napisał(a):

Ale pajęczyna


No niestety spaghetti było potężne. Jak to wyjąłem, to nie wiedziałem za co się zabrać, od czego zacząć. Dwa głębsze oddechy i bez paniki, kabel po kablu. Usunięte co zbędne. Ucieszyłem się, że co potrzebne, było całe. Ciągnąć instalację od nowa było by bardzo trudno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP