Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 0:14 

Dołączył: 21.01.2019
Posty: 17
Witam, od dłuższego czasu rozglądam się za Boxsterem 986 i nachodzi mnie pytanie.
Jaki przebieg w tym samochodzie jest akceptowalny, jakiego należy się obawiać, przy jakim przebiegu mogą wychodzić ewentualne awarie?
Głównie oglądam 2.7-3.2.
Jako że jest to w głównej mierze auto „sezonowe” i przebiegi samochodów w znacznej części oscylują wokół 100-130k km ciekawi mnie co sądzicie o przebiegu 180-220k km.
Bac się? Jest problem ze sprzedażą?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 0:57 

Dołączył: 20.07.2017
Posty: 442
Jeszcze nie kupiłeś, a już martwisz się o sprzedaż? :wink:
Nie ma czegoś takiego jak "interwały awarii". Jak samochód jest poprawnie serwisowany i szanowany to 200kkm nie jest niczym strasznym...oczywiście działa to też w drugą stronę - auto może być zajechane po 100kkm czy nawet 50kkm jak trafi w "odpowiednie ręce".

Pewnie, że lepiej jak kilometrów jest mniej! Ale ja kupując auta używane zawsze pomijam przebieg jako kryterium wyboru - jest on raczej dobrą wskazówką jak poszczególne podzespoły powinny wyglądać i co powinno zostać w aucie zrobione przez poprzednich właścicieli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 0:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Nie patrz na przebieg, tylko na stan auta, a konkretnie silnika, bo jak pewnie wiesz, ma on swoje problemy, a naprawy sa bardzo drogie. Awarie moga byc przy kazdym przebiegu, zreszta gdzies kiedys czytalem, ze wiekszosc problemow z ims/rms bylo przy malych przebiegach. Kupujac Boxstera z duzym przebiegiem, mozesz tez trafic na sytuacje, ze mial juz remontowany silnik albo wymieniany. Na mobile mozna spotkac 986/996 z przebiegami grubo powyzej 200k, czasem nawet +300k. Problem z odsprzedaza na pewno bedzie, bo widac ile czasem wisza ogloszenia z takimi autami i ze dopiero po sporych obnizkach znikaja.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 14:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Z mojego doświadczenia:

"Porsche które ma nalatane ponad 200.000 km to złom"

taka jest opinia wielu, żeby nie napisać większości.

Moim zdaniem, a sam kupiłem rok temu 996 z przebiegiem 214kkm (i nikt nawet o nim na forum nie wspomniał w dziale o ciekawych ogłoszeniach Porsche) prawda jest taka, że nie przebieg jest ważny, a to w jakim auto jest stanie. Kto jak przestrzegał okresów wymiany filtrów, oleju, świec itd.
Kiedyś, w 3,5 roku nalatałem prawie 200kkm VW CC z silnikiem 1.4 TFSI DSG - wg opinii wielu osób auto nie ma prawa zrobić 150-160kkm, u mnie było po tym przebiegu jak nowe. Wymieniłem w nim prócz eksploatacji: chłodnicę (rozszczelniła się od kamyczków) i katalizator (chociaż tu mam pewne wątpliwości, czy aby nie było to na wyrost).

Oczywiście, jak będziesz kupować auto z przebiegiem 180-200kkm to w Polsce masz dobry argument, żeby zbić cenę :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 15:56 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Hej. Gdy 2-lata temu kupowałem mojego boxa to przebieg posłużył mi tylko do wizualnego porównania ze stanem wnętrza.Oczywiście zanim pojechałem oglądać miałem w ręku raport uszkodzeń i było zdjęcie licznika z przebiegiem -auto USA.Przy oględzinach silnika dla mnie najważniejsze było jak pracuje zimny i potem dobrze rozgrzany i następnie kompletny brak wycieków a w szczególności połączenie silnika ze skrzynią.A u nas jest tak że kupuje sobie klient auto sprowadzone,ma na budziku np.160 tyś i jest hepi. Po jakimś czasie trafia się awaria i się zaczyna gadanie a auto ma naprawdę 280tyś. bo zgubiło przy przekraczaniu granicy.Gdyby nie było przekrętów z przebiegami i większość by miało po ok 10 latach 200+ to byśmy tak się nie obawiali.Jak ci się auto podoba to dobrze sprawdż i ciesz się życiem. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 23:34 

Dołączył: 11.11.2018
Posty: 16
Witam
Myśle ze mnie usunięcie z forum po tym co napisze ale muszę....
80% z was na tym forum to powinna sprzedać swoje auta i kupic sobie fiata 126 p i nauczyć się troche o motoryzacji...prawie nikt tu w niczym nie jest pomocny wiem z doświadczenia jak składałem własnymi rękoma boxstera 987 i nikt w niczym mi nie pomógł....nawet ten dziwny klucz do wkładania tulejki i zabezpieczenia od tłoka dorobiłem sobie u tokarza za przysłowiowa flaszkę bo nikt nawet nie był skłonny mi podpowiedzieć skad lub od kogo moge go pożyczyć...a jak napisałem ze komplet pierścieni na 6 garów od producenta można kupic za 530zl a nie za 6 tys w serwisie to dziekuje nie zobaczyłem...no w sumie co tu oczekiwać od ludzi co potrafią tylko serwis odwiedzić...dla sprostowania silnik 2.7 jest tak śmieszny do składania nie tak jak tu wymyślacie ze to nie wiadomo co za technologia...
Jest mi przykro bo składałem równocześnie corvette tez ze stanów na forum corvetty jest pełno ludzi co naprawde maja sprzęty za duże pieniądze i każdy jest tam strasznie pomocny życzliwy i ma pojęcie o motoryzacji

W odpowiedzi na temat
Mój boxster miał przejechane 298 tys km sprowadzony ze stanów nie chodził na jeden tłok bo wypalił się zwor-zniknął całkowicie
Pozatym
Tłoki były idealne
Cylindry bez żadnej rysy
Panewki idealne

Wiec nie liczy się ile ma przejechane tylko jak był serwisowany dbamy i jeżdżony
I jaki olej był wlewany to podstawa!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 23:55 

Dołączył: 23.04.2017
Posty: 683
A nie przyszło Ci kolego do głowy że te przytoczone przez Ciebie 80% pracuje ,ma firmy i woli w tym czasie zarobić pieniądze i dać zarobić innym. Nie każdy
musi się znać na wszystkim.Jak pewnie już zauważyłeś nie same Boxtery istnieją na tym forum.Jeśli ktoś nie ma klucza którego akurat potrzebujesz to powinien Ci kupić żebyś uznał że forum zasługuje na Toje uznanie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2019, 23:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nikt nie pomógł bo akurat kilka osób, które mogą coś powiedzieć na ten temat widać nie zaglądało na forum. A za pierścienie nikt nie dziękował bo jednak rzadko zdarza się, by ktoś ich potrzebował. Poza tymi paroma osobami, o których wspomniałem wcześniej. To nie forum mechaników, a entuzjastów Porsche.

To co napisałeś na końcu to oczywiście prawda, ale są znane przypadki awarii naprawdę zadbanych i niekatowanych aut.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2019, 2:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Kuba-Bdg napisał(a):
... bo wypalił się zwor-zniknął całkowicie
Pozatym
Tłoki były idealne
Cylindry bez żadnej rysy
Panewki idealne

A świstak siedzi i zawija w papierki :D
zawór zniknął :O nie jestem mechanikiem, lecz entuzjastą ale z tego co wiem to główka zaworu chyba jest większa od gniazda? czy się mylę? i nie mogę uwierzyć w to, że zawór się rozpadł czy wypalił bez odłamków, które by nie zarysowały. Może Piotr czy inny mechanik mi to wyjaśni jak?




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2019, 20:25 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Kolega przez to ze zawor zniknal ma chyba na mysli ze kompresja zniknela.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2019, 23:06 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
Kupiłem swojego 986 z nalotem 200+ , dołożyłem w 2 lata prawie 20tys.

- awaria - IMS (akurat trafiło na mnie)

i nic poza tym.

Śmigał jak ta lala, i wnętrze bardzo zadbane. - mam nadzieję, że nadal cieszy nowego właściciela...

Ogólnie - jak dbasz tak masz - Ameryki tym nie odkryłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2019, 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Takie tematy jak zawsze fajnie się rozwijają 8)
To ze ktoś nie ma o czymś pojęcia, to nic złego, nikt z nas sie nie zna na wszystkim, gorzej jak się wypowiada w roli doradcy :lol:

Przepuściłem w zeszłym roku 996 z 340k na szafie (nieotwierany motor), dzisiaj ma już prawie 370 i jeździ. Jak dbasz tak masz. W USA nie bez przyczyny pisali (chyba w Volvo) ze silnik posiada turbinę i dopóki olej nie osiągnie temp. roboczej to nie należy „deptac” :)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum