|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
hardtmuth
|
Napisane: 17.02.2024, 0:17 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
Cześć, Wreszcie kupiłem Boxster S manual, w ciekawej wersji, super przebiegu i fajnie zachowanym stanie . Z kodów najciekawsze: XLR - Felgi XLR 18" (18" Sport Design Rad Wheel (10-spoke) PSM hardtop Xenon OBC Bose nagłośnienie Zmieniarka CD i najciekawsze (nadające jakiegoś wyróżnienia): XAA Aerokit incl. 911 GT3 front spoiler, GT3-look side skirts (X76), unique rear wing Dwie fotki: https://ibb.co/Bw8ZLWfhttps://ibb.co/GFD6dVjNie mam zdjęcia środka, ale wnętrze wygląda jak nowe, zero zużycia . Pytania: 1. Lusterka zewnętrzne. Przyznam, że to 1 Porsche w jakim siedziałem :O (i prawie od razu je kupiłem) i ciężko mi odnieść się, ale pozostałe dwa auta, którymi jeżdżę na co dzień (znacznie świeższe ) tak nie mają. Tutaj w Boxsterze, prawe lusterko mam z zawinięta perspektywą, fajnie wszystko widzę, z daleka obiekty są odpowiednio widoczne, a to co blisko nie jest przesadnie "zaraz na zderzaku". Inaczej jest z lusterkiem kierowcy. Widzę w nim bardziej wszystko jakbym oglądał pościg policji w lusterku - mam uczucie, że wszyscy siedzą mi na zderzaku - brak perspektywy, jakbym miał lusterko od szklarza... Patrzyłem w oznaczenia P/N lusterek i dla tego auta jest kilka wersji. Czy Boxster tak ma, czy jednak wszystko powinno być inaczej? Po prostu wsiadam do auta i aż ciężko mi wzrok skupić na tym co w lewym lusterku, ciężko się pas zmienia na lewy, itd. Auto z USA jest, gdyby to coś zmieniało. Jakieś propozycje czego powinienem szukać, by było lepiej? 2. Skrzypienie delikatne przy kompletnej ciszy z zewnątrz dochodzące ze skrzyni przy naciskaniu sprzęgła. Robić coś z tym, czy 20 letnie auto tak może mieć już? 3. Biegi. Normalnie jeżdżę automatem i manualem, ale nowe auta. Tutaj jednak biegi wchodzą ciężko (nawet wydaje się, że bardzo). Smarowanie cięgien, czy szukać gdzie indziej? Auto mało jeżdżone, więcej stało przez całe swoje życie (przebieg 37kkm). Olej w skrzyni wymieniany w 2019 roku (od tego czasu przejechało auto jakieś 3000 km). 4. Jak w OBC zrobiłem sobie reset i wróciły mi mph, F i czas w opcji AM/PM to znaczy, że tak łatwo (bez PIWIS) nie wrócę na full Europa? Z menu dałem radę tylko kmh ustawić... Reszta niedostępna. 5. W instrukcji piszą, by lać 98, ale dopuszczają 93, bo komputer dostosuje zapłon, by nie było spalania stukowego. Lejecie 98, czy 95? E10 te silniki mają przeżywać. Auto jeżdżone 4fun, nie na tor/wyczyn. 6. Hamulce, tutaj mam uczucie, że wspomaganie hamowania jest dość słabe. Trzeba mocno dusić, na testach diagnostycznych siła hamowania była bardzo ok i równiutko, ale jednak jadąc po ulicy czuję, że muszę mocno nacisnąć by hamować. Na pewno nie ma zapadającego się pedału. Tak jakby serwo mało "pomagało". edit: 7. Mam jeden kluczyk, jaki jest koszt w pomorskim (w przybliżeniu) na dorobienie kluczyka, by wyglądał jak oryginał? Więcej kluczyków do Polski nie dojechało przy imporcie. Pozdrawiam sprzedawcę auta, jestem mega zadowolony z zakupu .
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 17.02.2024, 1:47 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gratulacje Ad 1. Jak masz w opcjach kod 270 to wiele wyjaśnia. Da się zamówić inny wkład lusterka. Ad 2. Przy wymianie sprzęgła trzeba będzie nasmarować kilka elementów i skrzypienie zniknie. No chyba, że Ci tak przeszkadza że chcesz zdjąć skrzynię tylko w tym celu. Możesz jeszcze sprawdzić czy to nie wina samego wysprzęglika (rzadkość), wtedy będzie łatwiej sobie z tym poradzić. Ad 3. Rzadko kiedy smarowanie poprawia coś. Trzeba wypiąć linki i zobaczyć (już przy samej skrzyni) czy biegi nadal ciężko wchodzą - czasem to tam trzeba coś rozebrać i przesmarować, ale zwykle potrzebne będą nowe linki. Będziesz zachwycony po ich wymianie. Koszt niemały niestety. Ad 4. Zwykle ja używam piwisa, więc inaczej nie kombinuje. Może rennlist coś podpowie. Ad 5. Ja bym na Twoim miejscu lał 98. Jak muszę wytłumaczyć czemu to: a) mało jeździsz, różnica w cenie w skali roku będzie żadna b) skoro mało jeździsz to E10 będzie teoretycznie chłonąc więcej wody kiedy auto stoi c) zawsze kilka koni więcej to jednak kilka koni więcej Ad 6. To jest bardzo ciekawy temat. Na przykład większość 996 ma też strasznie tępe hamulce. Czyli teoretycznie to samo auto pod wieloma względami, ale kurcze są dziwne wyjątki. Konkretnie spotkałem kilka 986 które mają tak duże wspomaganie hamulca że aż zbyt mocne. Że jak wsiadasz za kierownicę do takiego egzemplarza, to przy pierwszym naciśnięciu hamulca pasażer leci mocno do przodu. Nie wiem z czym to jest związane. Może jakieś minimalne ubytki w podciśnienia na tym długim przewodzie pod autem który biegnie od serwa do kolektora ssącego? Może same serwa po latach już przepuszczają trochę? Ad 7. Do ogarnięcia, pomimo tego że to pewnie 315MHz? Na północy to raczej tylko ASO, ale jakbyś czasem zawitał do stolicy to daj znać.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 17.02.2024, 23:24 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Gratuluję zakupu i zachęcam zapisać się do klubu. Jakbym nie miał Porsche to bym kupił tylko dla samych klubowych wyjazdów
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 18.02.2024, 20:18 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
@Qbak Dzięki za wiadomość. Ad1. Kody u mnie to: CO2 XAA XRL 012 237 288 375 376 476 502 550 551 601 659 680 692 983 Nie ma tam 270, ale! Po rozmowie z jednym użytkownikiem forum (dzięki Faza20!) zamówiłem z Allegro lusterko, niestety nie oryginalne..., ale cóż. Przyjdzie to wymienię. Ad2. Na pewno to skrzypienie mi tak nie przeszkadza, by teraz już zrzucać skrzynię. Auto ma 37kkm, więc IMS nie miał okazji się dobić (nie wiem ilu tu zwolenników dmuchania na zimne i wymianę IMS), do tego sprzęgło przy wjeździe do garażu (przez próg) trochę śmierdzi, więc nie wiem, czy za rok już będzie po nim (w końcu jest tam 20 letnie / 37kkm sprzęgło...). Przygotuję się i za jednym zrzuceniem skrzyni wymienię IMS+sprzęgło, nasmaruję mechanikę i będzie jak nowe. Ad3. Już usłyszałem ile za nowe linki - zobaczymy co z tego wyjdzie . Na razie jedną rzecz zauważyłem. Na zimnym silniku na pewno chodzi ciężej - czyli bliżej skrzyni, niż cięgien. Póki co da się jeździć. Zobaczę co szanowna Małżonka powie, czy da radę wbić jedynkę - ona wchodzi najtrudniej. Myślę, że nie zaszkodzi wymienić olej w skrzyni, ma 5-6 lat. Ad4. Fałszywy alarm, nie wiem jak tego nie ogarnąłem. Z menu OBC udało mi się zmienić. Jest druga strona ustawień... Nie wiem jak to przeoczyłem. Ad5. Przyjąłem i obiecuję poprawę. Kolejny bak i dalsze wyłącznie 98 będzie . Ad6. Na pewno z hamulcami też będzie do sprawdzenia. Tam tarcza i klocki są fabrycznie nowe. Tarcze zostały przetoczone po imporcie x lat temu i takie teraz są w użyciu. Jak będę miał więcej czasu i do zrobienia będą tylko detale, to sprawdzę jak się ma podciśnienie i samo serwo. Ad7. Tak kluczyk Delphi, na 316 MHz. Ogarnę w Sopocie, kwestia, czy zabiją mnie ceną . @Przemek KG Dzięki, rozważę. Po zapisaniu mógłbym przyśpieszyć wystawienie książki 101 projektów do 911 na giełdę, bo kupiłem na zaś, a teraz niepotrzebna . Dzisiaj puściłem ze zmieniarki CD muzykę, a nie z radia. Jakość nagłośnienia jest świetna . 8. Jaki jest najlepszy sposób na podpięcie do systemu źródła dźwięku. Jakie najlepsze pomysły na handsfree + muzyka z telefonu na głośnikach. Nie chciałbym zmieniać panelu/radia na coś innego, podoba mi się klasyczny styl. 9. Płyn chłodniczy, widzę, że jest jako lifetime, ale nie ma co chyba wierzyć i warto wymienić? Mój ma ~20 lat, wiem jak wygląda wymiana. Lekko nie będzie, ale katastrofy nie ma.
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 18.02.2024, 21:07 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
Gratuluję zakupu, bo to świetna sztuka. Paweł się nim nie nacieszył pomimo,że dosyć długo go miał, wolał konie 4 kopytne od mechanicznych . Mało brakowało, a byłby mój, ale się rozmyślił 4 lata temu i nie sprzedał Dokąd pojechał jeśli to nie tajemnica ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.02.2024, 0:31 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ad 1. Coś mało tych opcji. Podeślij numer vin na pw jak nie chcesz tutaj na forum podawać. Ad 2. No tak, jak śmierdzi to trzeba się liczyć że może nawet w tym sezonie, ciężko pracuje pod nogą? Czyli czy w korku czuć kolano po pewnym czasie? Z IMS - sprawdzić przy okazji wymiany sprzęgła, nie wymieniaj czegoś co jest ok i pracuje dobrze. Ad 3. Zrób ten prosty test i będziesz wiedział wszystko. Olej w skrzyni nie zaszkodzi oczywiście. Ad 6. No tak, pierwszeństwo mają oczywiste elementy. Ad 8. Wirtualna zmieniarka? Sam mam taką w aucie na co dzień, ale opcja bluetootha akurat tam jest niemożliwa aktualnie do ogarnięcia. Wiem, ze niektóry przerabiają radia żeby miały opcje łączenia się za pomocą bluetootha. Ad 9. Inhibitory korozji na pewno się przydadzą świeże, ale najważniejsze żeby miał prawidłową krzepliwość - to da się łatwo zmierzyć. Dobrze by było połączyć to z jakąś inną pracą serwisową.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 19.02.2024, 18:15 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 284 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
W miejsce zmieniarki podpinasz to:
yatour becker bluetooth
Mam w swoim radiu cdr-220 i działa super
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 21.02.2024, 14:35 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
@adam748: Skoro się wydało od kogo, to pozdrawiam Pawła , bardzo miły gość. Rzeczywiście się nie nacieszył. Obiecuję, że sam jednak będę autem więcej jeździł z należytym szacunkiem . Pojechał do Gdańska i mam nadzieję, że zostanie w moich rękach przez >10 lat przynajmniej. @Qbak: Ad1. VIN zaraz na PW pójdzie. Ad2. Nie męczy sprzęgło w korku, aż tak źle nie jest. Ślizgać na pewno się nie ślizga, więc liczę, że jeszcze pożyje. Do garażu mam już nowe najazdy, dzisiaj przetestuje, pewnie będzie się lżej wjeżdżało. Ad8. Już wiem, że jest emulator zmieniarki CD, odłącza się tę z bagażnika przy radiu i wpina emulator. Problem, że mam CDR-23 i połączenie na 99% światłowodem. Ad9. Teraz była delegacja, ale kupię miernik do sprawdzenia temperatury zamarzania. Choć mrozów już chyba nie będzie w tym roku pewnie. W samym zbiorniczku płyn wygląda crystal-clear. Jako, że wszystko chce sam robić, a doba nie ma 48h to trzeba to jakoś w kolejkę wbić. @mps: Jak wyżej pisałem, Yatour Becker jest ok, ale chyba ma tylko wersję po miedzi, a ja potrzebuję fiber. Będę szukał dalej.
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 21.02.2024, 17:55 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
Z tego co pamiętam to był tam problem z klimą. Jeżeli Paweł nic z nią nie robił to mój kolega ma serwis w Twojej okolicy. Polecam, sam jak jestem w 3m to zawsze u niego robię serwisy/naprawy https://bffserwis.pl
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.02.2024, 21:24 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Wirtualne zmieniarki są i po światłowodzie. Michał928 w swoim 996T zakładał a i zdaje się że u kilku klientów też. Trzeba poszukać chwilkę.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 22.02.2024, 0:27 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Panowie, a gdzie kupić zestaw pasujący do mojego Boxa ? Na Allegro widzę zestawy do różnych marek, ale nie ma do Porsche. Ta od VW / Audi pasuje ?
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 22.02.2024, 12:48 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
adam748 napisał(a): Z tego co pamiętam to był tam problem z klimą. Jeżeli Paweł nic z nią nie robił to mój kolega ma serwis w Twojej okolicy. Polecam, sam jak jestem w 3m to zawsze u niego robię serwisy/naprawy https://bffserwis.plDzięki. Na pewno jak zacznie mi klimy brakować to się odezwę. Na razie nie mam okazji sprawdzić, czy działa, bo jest za zimno. W lato bez dachu pewnie będzie i tak chłodno. Tak, czy inaczej - pewnie w tym roku czeka mnie serwis klimy. Szkoda przeciągać, gdyby sprężarka straciła smarowanie. @Qbak/rafie: Wydaje mi się, że to będzie odpowiednie: https://allegro.pl/oferta/zmieniarka-bt ... 1531489239ale na razie chcę się płytami CD nacieszyć i potestować zmieniarkę 6-CD.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 4.03.2024, 0:54 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Z tymi hamulcami to “ten typ tak ma” - mam od nowości tarcze i zaciski z turbo i bardzo dobrze działają ale są “waciane” w porównaniu do każdego chyba bmw
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 4.03.2024, 10:32 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
Zrobiłem kolejne setki kilometrów jeżdżąc po mieście i... 1. Sprzęgło luzik - skrzypienie jest prawie niesłyszalne. 2. Hamulce - przyzwyczaiłem się, na lekko mokrej mogę bez problemu przyblokować koła, pedał nie idzie w podłogę, hamuje mocno. Nie ma wspomagania jak w kilkuletnich autach, trzeba się przyzwyczaić . 3. Lusterko wymieniłem, mam wreszcie perspektywę i więcej widzę. 4. Biegi zauważyłem, że na ciepłym silniku chodzą perfekt (prawie), na zimnym, czasami ciężko, czasami lekko (może +10st.C już wystarczyło by było dobrze). Nic z biegami nie robię - jest dobrze. 5. Dach hardtop właśnie zdjąłem, pod nim ujrzałem, że po rozłożeniu softtop w perfekt stanie. Kojarzycie, czy dociąganie na przedzie dźwignią 1-2cm szczeliny jest akceptowalne, czy elektrycznie powinien dojść do końca i prawie zero siły, by domknąć dach? Robiłem to przy 10 stopniach, dach był nie wiem ile miesięcy (lat) zamknięty. 6. Całe auto umyte, tar, iron, glinka, ceramika - lśni . Teraz tylko dach umyć, zaimpregnować + skóry umyć i zaimpregnować, i gotowe do sezonu. 7. W filtrze i oleju grzebałem trochę, jakieś mini drobinki metaliczne znalazłem, kilka niemagnetycznych (metal) + bardzo drobne niemetaliczne wyglądające jak ślizgi (żółte/pomarańczowe łuski). Przy kolejnej wymianie za 4-5kkm zobaczę, czy jest coś nowego, bo ten olej miał wiele wiele lat. Na razie nie przewiduję myśleć o IMS, najwcześniej przy robieniu sprzęgła.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 4.03.2024, 16:58 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
W moim 986 przedlift dach dochodzi elektrycznie do końca , klamrą dociągam kilka milimetrów góra pół cm. Hamulce mam tak jak u ciebie , spory opór jakby wspomaganie było słabe.
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 5.03.2024, 11:15 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
Rozruszam dach, w końcu długo nie był używany. Teraz mam specjalnie zamknięty, by się ułożył/rozciągnął. Zobaczę za 2-3 miesiące, jak dalej będzie to czeka mnie kombinacja z regulacją.
Dzięki za info.
|
|
Góra |
|
hardtmuth
|
Napisane: 18.09.2024, 12:14 |
|
Dołączył: 10.11.2023 Posty: 19
|
Auto cały czas jeździ. Zrobione już 3000 km, cały czas cieszy. Na pewno płyn chłodniczy chce ogarnąć, mieć dostęp do kompa po OBD-2, płyn hamulcowy wymienić, itd.
Pytanko. Widzę, że Durametrica można za jakieś 300$ kupić. Kwestia, czy warto, czy może wystarczy Foxwell NT510 za 50% ceny Durametrica. Czy może coś innego ktoś poleci, by mieć w garażu (kompletnie amatorsko). Czy pod kompa, czy samodzielny interfejs z wyświetlaczem - nie ma znaczenia.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|