Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.04.2017, 0:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 24.01.2014
Posty: 302
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Nr klubowicza: 942
Witajcie, wiele obiło mi się o uszy/rzuciło w oczy postów o problemach z silnikami tak w 911, głównie 996 sprzed liftu, jak i Boxsterów 986 i 987, efektem jest... mętlik.
Chciałbym poznać w miarę jednoznaczną odpowiedź od osób o szerszej wiedzy i doświadczeniu od mojego - jakie przebiegi znoszą silniki w S-kach ? Na co zwrócić uwagę ? Co najczęściej podlega wymianie i przy jakim mniej więcej przebiegu ? Z jakim kosztem należy się liczyć ? Lepsze jednostki po lifcie, czy przed liftem ?




_________________

Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3

Garaż:
982C - MY18 718 Cayman


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2017, 8:28 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Awaryjność jak w każdym innym silniku, zależy jak był traktowany i czy przeglądy i szeroko pojęte wymiany serwisowe były na czas. Jeśli auto było zadbane to będzie jezdziło. Jedna z pewnie niewielu wpadek inżynierów to łożysko IMS(znajdziesz o tym na YT) które wg. użytkowników jest za słabo smarowane i dosyć szybko się zużywa, ale i na to znaleziono różne rozwiązania. Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz i jak będziesz sam go traktował. Koszty napraw do zniesienia, ale jak w klasie takich sportowych aut.
Poczytaj też takie ogólne informacje zebrane przez redaktorów motoryzacyjnych:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/porsch ... rie/5179d4
http://autokult.pl/11858,porsche-boxste ... i-problemy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2017, 10:16 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Jest już bardzo dużo wątków w tym temacie na forum poszukaj. Wypowiadają się tam mądrzejsi (długoletni posiadacze, mechanicy) ode mnie.

Moja opinia jest taka:

Generalnie sztucznie nadmuchany jest problem z ims (może poza 996 3.4 z przed MY2000). Natomiast silniki tej generacji mają dość często inne problemy - z panewkami, korbowodami, smarowaniem - > w efekcie czesto z gladziami/ścianami cylindrów.

Najlepiej trzymają się 2.5 oraz 2.7 z 986 i 987 (pomijam 3.6 z 996.2/997). Najgorzej 3.8 z 997.1.

Natomiast pojawia się pytanie co znaczy często? Strzelam 5 może 10%.

Są takie na forum, które przy dobrym serwisie zrobiły bezproblemowo 180 czy 200 tys. km. Zdarzają się też takie gdzie przy 100-120 tys. km trzeba silnik rozbierać.

Nie jest to 1.9 na pompowtrysku albo 3.0 diesel z W124 i na bezawaryjne 300 czy 500 tys km nie ma co raczej liczyć ale jeśli auto nie bylo zameczone i odpowiednio serwisowanie (to jak pisał kolega wcześniej najważniejsze) to tragedii nie ma się co spodziewać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2017, 21:38 

Dołączył: 14.03.2013
Posty: 58
Co do problemu IMS wczesne modele do roku 2000 są bezpieczniejszą opcją (Porsche zastosowało podwójne łożysko) około 1% awarii, te po roku 2001 są dużo bardziej narażone na awarie, około 10% wszystkich silników ulega awarii (pojedyncze łożysko).

Więcej można przeczytać tu:
http://www.ferdinandmagazine.com/porsch ... 96-boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2017, 22:49 

Dołączył: 19.02.2017
Posty: 33
Wlasnie zastanawialo mnie powielane na tym forum wielokrotnie twierdzenie ze silnik M96 3.4 jest bardziej narazony na awarie IMS niz 3.6. Praktycznie wszystkie zrodla z UK i US jakie widzialem twierdza odwrotnie - wskazujac ze podwojne lozysko jest wytrzymalsze na obciazenia.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2017, 16:03 

Dołączył: 29.06.2013
Posty: 90
Z mojego punktu widzenia najistotniejsze są standardowe rzeczy. Wiadomo, ze bieżący serwis bezwarunkowo. Ponadto absolutnie nie wolno lekceważyć najmniejszych usterek. Usuwane w porę nie powodują problemów. Potrzebne jest po prostu świadome użytkowanie, nic ponadto

Co do samego sprawdzenia przed zakupem, to podszedłbym tak samo skrupulatnie do inspekcji przy samochodzie z przebiegiem > 100 czy 200 tys. km jak do tego z 50 tys


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum