Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.05.2025, 20:15 

Dołączył: 25.03.2025
Posty: 7
Zwracam się do Szanownego Grona o pomoc w temacie jaki powinien być akumulator w Cayenne GTS rok 2008? Nigdzie nie udało mi się uzyskać jednoznacznej informacji. A podejrzewam, że źródłem występujących szaleństw może być niewłaściwy akumulator (analogicznie jak miałem w E65 750i). Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2025, 22:15 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 251
Fabrycznie zamontowany był aku o poj. 110Ah i 900A prądu rozruchowego. Radzę pozostać przy tej samej pojemności, a ten drugi parametr zazwyczaj waha się w granicach 900-950A zależnie od producenta aku. Jaki byś nie wybrał i tak trzeba kodować. Oczywiście koniecznie sprawdzić ładowanie i potem regularnie jeździć 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2025, 8:53 

Dołączył: 25.03.2025
Posty: 7
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale jakiego typu ten aku - nie jest to AGM?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2025, 19:29 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5292
GTS z 2008 roku nie miał jeszcze systemu start-stop, więc ja bym się nie pchał w AGM. Oczywiście nie zaszkodzi.
W tym roczniku jeszcze nie było zdaje się kodowania akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2025, 2:30 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 251
A mnie parę lat wstecz w PorschePana möwiono, że trzeba kodować :angel4:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2025, 20:20 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5292
Na pewno mowa była o tym roczniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2025, 21:11 

Dołączył: 25.03.2025
Posty: 7
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o Porsche to jest to moje pierwsze Porsche i uczę się tej technologii i filozofii pojazdów tej marki. Natomiast elektronika w moim egzemplarzu zachowuje się delikatnie mówiąc dziwnie. Jak już pisałem w BMW E65 750i rocznik 2006 polift działy się podobne "jaja" całe serie błędów czujników problemy z uruchomieniem po tygodniu stania pojazdu. By Was nie zanudzać, reasumując winnym był akumulator ale nie jego parametry a typ. Po założeniu właściwego w moim przypadku AGM nastąpiło cudowne uzdrowienie. I tu dlatego pytałem o typ aku. Choć jeśli nie był kodowany w Porsche to jest to dziwne, a objawy takie same. Może ktoś z Was miał taki przypadek? Uprzedzam pytania - po diagnostyce komputerowej błędy zasilania różnych czujników. Dosłownie randomowo. Wczoraj jedne jutro inne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2025, 11:18 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5292
Ja bym sprawdzał wiązki. Może zalane, może jakiś sterownik zalany. Oczywiście zakładam że wszystko jest podłączone poprawnie. Może coś ciągnie prąd. Przyczyn może być wiele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP