|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kilazz
|
Napisane: 27.05.2009, 8:33 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Witam z pierwszym postem..
powoli zaczynam sie rozgladac za moim pierwszym Porsche, decyzja ze bedzie to boxster zapadla juz dosc dawno temu. Od pewnego czasu sledze ogloszenia i zauwazylem ze w przypadku boxsterow czesciej niz przy innych samochodach trafiaja sie egzemplarze z USA.
Czy ktos mi moze powiedziec jakie sa roznice pomiedzy porsche z europy a usa (poza takimi podstawowymi sprawami jak tylny zderzak czy licznik w milach)?
Interesuje mnie 986 od 2000 do 2004 2.7 - 3.2 l
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 27.05.2009, 9:02 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
W skrócie:
-symetryczne reflektory,
-prędkościomierze w mph (w tym liczniki dzienne w milach!),
-dwuwłóknowe przednie kierunkowskazy/pozycje lub obrysówki
-brak RDS-u i parzystych częstotliwości w R/O,
-hamerykańskie jednostki temp. i zużycia paliwa (°F, mile/gal),
-miejsce na małą rejestrację z tyłu (inny zderzak)
-na "ciepłe" stany (CA, FL, NV, TX..) inne ustawienia klimatyzacji, silnika, często dokładane dodatkowe chodnice automatów,
-na CA - ze względu na najbardziej rygorystyczne normy eko - dodatkowo dokładane ustrojstwa wtórnego obiegu oparów paliwa,
-przeważnie bogatszy wypas,
-przeważnie gówniane (wielosezonowe) opony,
-w starszych autach prawie zawsze 3-ci STOP,
-w starszych autach brak tylnego światła p/mgielnego (nie wymagane)
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 28.05.2009, 8:04 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Dzieki, to mi wiele pomoglo
A jak z czesciami zamiennymi? W moim obecnym samochodzie roznice miedzy Euro a USA sa tak spore, ze niektore czesci, mimo ze powinny byc takie same sa zupelnie inne (np. zawieszenie).
|
|
Góra |
|
Peter_Ch
|
Napisane: 8.06.2009, 10:32 |
|
Dołączył: 4.07.2007 Posty: 106
|
Mam takie auto z USA i przerabiałem parę rzeczy, więc tak.
1. Reflektory są symetryczne, ale w zasadzie nikomu to nie przeszkadza, pod warunkiem że zrobisz przegląd
2. W tylnym zderzaku masz odboje gumowe, które musisz odkręcić bo nie zmieści Ci się rejestracja, jak je odkręcisz pod nimi masz ich mocowania aluminiowe przykręcone do tylnej belki. By je odkręcić musisz ściągnąć tylny zderzak, ściągnąć tylne wzmocnienie i od spodu odręcić te mocowania. Ja tego nie robiłem i teraz mi rejestracja tylna sterczy na boki ale można się z tym pobawić.
3. W panelu klimatyzacji masz oczywiście Fahrenheity, więc wciskasz klawisz "+" razem z klawiszem nawiewu zewnętrznego i już klima gada po ludzku w stopniach celsjusza
4. Obrysówki oczywiście są ale z przodu elektryk przetnie Ci kabel od nich i pociągnie kawałek przewodu z kierunkowskazu w reflektorze zespolonym, przez co staną się w 5 minut zwykłymi kierunkowskazami bocznymi.
5. W tylnej lampie obrysówki niwelujesz wyjmując żarówki. Porsche nie posiada komputera który zgłasza awarię żarówki (przynajmniej 996 i 986) więc spokojnie możesz je wyjąc by nie świeciły
6. Na końcu licznik - jeśli kupisz wersję z Board Computer - a zapewne taką kupisz bo to USA to w liczniku tak jak kolega wyżej pisze masz wszystkie przebiegi w milach dodatkowo masz spalanie w galonach no i sam licznik kilometrów też w milach. Oczywiście tarcze analogowe są też w milach, więc jeśli chcesz mieć tylko prędkość w kilometrach to proste, stacyjka na poz 2, po czym pokrętło od ustawiania zegara w prawo na 5 sekund albo lewo na 5 sekund, wtedy zmienisz sobie mile na kilometry. I tylko tyle zrobisz na tym liczniku, jak reszta mil i galonów i analogowa tarczka będzie ci przeszkadzać to pozostaje zmiana całego zegara a to koszt od 500 - 1000 PLN w zależności gdzie kupisz.
To by było w skrócie na tyle a większych różnic nie zauważyłem. Całkiem możliwe że jak przywieziesz z Callifornia to będzie klima lepiej pracowała i będzie wydajniejsze chłodzenia, natomiast mój był z New Jersey i nie różni się praktycznie niczym, poza głupkowatymi naklejkami na wszystkich klapach od środka o emisji spalin i cyrkulacji podciśnień czyli to co amerykanie lubią najbardziej
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 8.06.2009, 10:43 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
a zawieszenia nie są bardziej miękkie w porszakach z USA (tak słyszałem)?
|
|
Góra |
|
Peter_Ch
|
Napisane: 8.06.2009, 12:57 |
|
Dołączył: 4.07.2007 Posty: 106
|
Marion napisał(a): a zawieszenia nie są bardziej miękkie w porszakach z USA (tak słyszałem)?
Powiem Ci Marion że jeśli chodzi o konkretny mój egzemplarz to jest twardy jak cholera. Nie mam pojęcia czy Amerykanin przypadkiem nie założył jakiś KONI albo BILSTEINÓW. Auto nie jest posadzone niżej, sprężyny wyglądają normalnie, nie są grubsze ale w stosunku do mojego 996 to normalnie taczka. Wjechanie w dziurę a we Wrocławiu nie brakuje powoduje to że auto traci tor jazdy i trzeba kontrować. Normalnie masakra. Planuję się w przyszłości tym zająć bo moim zdaniem ta moja wersja to przegięcie. Może na tor poznań nadawało by się idealnie bo zachowuje się jak gokart ale nie po naszych drogach. Napiszcie czy wasze Boxy też tak mają???
|
|
Góra |
|
Tomaz
|
Napisane: 16.06.2009, 20:49 |
|
Dołączył: 21.02.2008 Posty: 13
|
Marion napisał(a): a zawieszenia nie są bardziej miękkie w porszakach z USA (tak słyszałem)?
NIE
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 16.06.2009, 21:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tomaz napisał(a): Marion napisał(a): a zawieszenia nie są bardziej miękkie w porszakach z USA (tak słyszałem)? NIE
Są
Już pisałem o tym , każde zawieszenie(seryjne) ma z reguły 4 opcje ( Boxster 3) .Teleskopy ,stabilizatory ,sprężyny są oznaczone kolorami.
Na USA są inne kolory przy tym samym nadwoziu.
Oczywiście niechodzi tu wyłącznie o wysokość aut( bo to jest oczywiste że jest inna) ale właśnie o nastawy .Są wyjątki od tej reguły ale rzadkie...
Nawet jeśłi stabilzator ma tą samą średnicę to nieoznacza ,że ma identyczną sprężystość bo są one puste w środku....
Najpełniejsze zestawienie zmian było w April&May 2002 Issues Panorama.
( aktualnie link jest popsuty ale mam kopię wydrukowaną )
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 20.06.2009, 22:20 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
3. W panelu klimatyzacji masz oczywiście Fahrenheity, więc wciskasz klawisz "+" razem z klawiszem nawiewu zewnętrznego i już klima gada po ludzku w stopniach celsjusza
u mnie zadziałało dzięki, a czy jest sposób na zmianę wyświetlania temp. zewnętrznej w stopniach celsjusza, tej pod prędkościomierzem?
|
|
Góra |
|
SELES
|
Napisane: 26.06.2009, 0:35 |
|
Dołączył: 26.06.2009 Posty: 4
|
Podepnę się pod temat.
Rozważam kupno Boxstera z 1999 roku, z rynku amerykańskiego.
Auto ma silnik 2,5 l i automatyczną skrzynię biegów. Akurat taki egzemplarz mam na oku.
Proszę o opinię, czy taka konfiguracja jest dobra na dłuższą metę. Jakie są opinie na temat tego silnika i skrzyni automatycznej w Boxsterze?
Od lat jeżdżę autami amerykańskimi i wersja USA nie przeraża mnie.
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 26.06.2009, 6:40 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
SELES napisał(a): Podepnę się pod temat. Rozważam kupno Boxstera z 1999 roku, z rynku amerykańskiego. Auto ma silnik 2,5 l i automatyczną skrzynię biegów. Akurat taki egzemplarz mam na oku. Proszę o opinię, czy taka konfiguracja jest dobra na dłuższą metę. Jakie są opinie na temat tego silnika i skrzyni automatycznej w Boxsterze?
Od lat jeżdżę autami amerykańskimi i wersja USA nie przeraża mnie.
Skrzynia reaguje ciut za póżno choć zawsze mozna szybciej przełączyć bieg w kierownicy, ale jest komfortowa. Wygoda rekompensuje słabsze osiągi od manualnej. Co do silnika to to Ci nie pomogę bo mam 3.2, z wersją amerykańską nie ma kłopotu prędkościomierz i przebieg jest w km, klima w celsjuszach.Jedynie temp. zewn. będzie w faren.
|
|
Góra |
|
SELES
|
Napisane: 26.06.2009, 10:02 |
|
Dołączył: 26.06.2009 Posty: 4
|
Romanesku napisał(a): Skrzynia reaguje ciut za póżno choć zawsze mozna szybciej przełączyć bieg w kierownicy, ale jest komfortowa. Wygoda rekompensuje słabsze osiągi od manualnej. Co do silnika to to Ci nie pomogę bo mam 3.2, z wersją amerykańską nie ma kłopotu prędkościomierz i przebieg jest w km, klima w celsjuszach.Jedynie temp. zewn. będzie w faren.
A jeśli chodzi o usterkowość? Czy są jakieś typowe przypadłości 2,5 l silnika i skrzyni automatycznej w Boxsterze?
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 26.06.2009, 16:23 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Ja się nie spotkałem z jakimiś usterkami skrzyni tiptronic, silnika 2.5 nie znam , ale nie sądzę aby coś się działo. Prędzej kłopoty są z elementami zawieszenia, ale to normalne przecież musi się zużywać jak się jeżdzi.
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 12.09.2009, 18:36 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Witam ,
Panowie mam 996 z usa i wg. opisu udało mi sie zmienic mph- km/h ale poprosze o podpowiedz jak zmienic stopnie. przycisk + ale mam dwa od manual nawiew i stponie w górę.... a który to przycis nawiewu zewnętrznego ?? :(
|
|
Góra |
|
Daniel911
|
Napisane: 27.11.2009, 4:22 |
|
Dołączył: 16.11.2009 Posty: 8
|
Witam.
Gdzieś słyszałem że licznik z innego auta nie będzie działał.
Czy to prawda?
Jak jest z wymianą prędkościomierza w samochodzie z USA?
Czy faktycznie nie ma problemu kupić dobry prędkościomierz za 500-1000zł?
|
|
Góra |
|
Dadi
|
Napisane: 27.11.2009, 9:06 |
|
Dołączył: 14.05.2008 Posty: 581
|
Ja do mojego prędkościomierza dorobiłem same tarcze. Jest super.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|