Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.03.2014, 22:28 

Dołączył: 6.11.2013
Posty: 19
Witam
Panowie potrzebuje pomocy.Chce wymienic opony z tylu w prosiaku,niestety mam zle doswiadczenia z poprzednimi autami jesli chodzi o podnoszenie na lewarku u wulkanizatora poprzez niepoprawne podnoszenie tj.pekniety prog,raz spadl z lewarka itd.wiec chce zdjac kola sam i tu pytanie,za co go podniesc?zagladalem pod spod I nie widze miejsca pod lewarek,ktos doradzi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2014, 22:51 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Jeśli masz ori lewarek(taki aluminiowy) to pod przednią i tylną częścią progu są miejsca gdzie go się wsuwa ... nie jestem pewien czy na progu nawet nie ma oznaczeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.03.2014, 1:11 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Z przodu i z tyłu progu masz punkty do podnoszenia. Takie prostokatne pola kilka na kilka centymetrów - po zajrzeniu pod auto trudno ich nie zauwazyc. Mozna podnosic zwykłym lewarkiem, wulkanizator jesli choc troche ogarniety raczej progów ie powinien pouszkadzac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2014, 19:43 

Dołączył: 6.11.2013
Posty: 19
dziekuje Panowie,mieliscie racje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2014, 20:30 

Dołączył: 25.11.2013
Posty: 79
pe.pe napisał(a):
Witam
niestety mam zle doswiadczenia z poprzednimi autami jesli chodzi o podnoszenie na lewarku u wulkanizatora poprzez niepoprawne podnoszenie tj.pekniety prog,raz spadl z lewarka itd


Jak pojedziesz do wulkanizatora to przeważnie podnosi auto na takiej płycie jak przy tej płycie nie ma łap ( tylko podkłada gumy pod progi , to lipa ) . Bezwzględnie samochód powinien być podnoszony za przewidziane fabrycznie punkty .
Podniesienie za inne miejsca powoduje uszkodzenie i korozję . Ponadto duże felgi powinny być wyważane przy pomocy uchwytu do dokładnego centrowania . Bez takiego uchwytu mała szansa na dobre wyważenie opon . Właściwie wyważone opony ( tak do 5 - 10 g) gwarantują iż przy prędkościach rzędu 200 - 250 km/h auto prowadzi się pewnie a prędkości się nie odczuwa . Przy felgach 17- 20 łatwo popełnić przy wyważaniu, błąd rzędu 40 -50 g będzie powodował iż przy prędkości 100 - 150 będziemy odmawiać modlitwę
i nie poczujemy radości z jazdy :lol:

Jak ktoś ma problemy z kołami to zapraszam do mnie - mam komplet maszyn możemy w sobotę podziałać . Możliwe nawet prostowanie felg i szorstkowanie opon .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum