pe.pe napisał(a):
Witam
niestety mam zle doswiadczenia z poprzednimi autami jesli chodzi o podnoszenie na lewarku u wulkanizatora poprzez niepoprawne podnoszenie tj.pekniety prog,raz spadl z lewarka itd
Jak pojedziesz do wulkanizatora to przeważnie podnosi auto na takiej płycie jak przy tej płycie nie ma łap ( tylko podkłada gumy pod progi , to lipa ) . Bezwzględnie samochód powinien być podnoszony za przewidziane fabrycznie punkty .
Podniesienie za inne miejsca powoduje uszkodzenie i korozję . Ponadto duże felgi powinny być wyważane przy pomocy uchwytu do dokładnego centrowania . Bez takiego uchwytu mała szansa na dobre wyważenie opon . Właściwie wyważone opony ( tak do 5 - 10 g) gwarantują iż przy prędkościach rzędu 200 - 250 km/h auto prowadzi się pewnie a prędkości się nie odczuwa . Przy felgach 17- 20 łatwo popełnić przy wyważaniu, błąd rzędu 40 -50 g będzie powodował iż przy prędkości 100 - 150 będziemy odmawiać modlitwę
i nie poczujemy radości z jazdy
Jak ktoś ma problemy z kołami to zapraszam do mnie - mam komplet maszyn możemy w sobotę podziałać . Możliwe nawet prostowanie felg i szorstkowanie opon .