Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 17:41 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Mam pytanie z innej beczki,
ponieważ z 944 T jest słabo myślę o 986. Godzinę temu testowałem jednego, fajny ale nie tego motoru szukam. Zatem chciałem się zapytać o Waszą opinię co lepiej kupić 986 2.7L 228KM (6.4s) Manual, czy 986 3.2L 260KM (?s) ale w Automacie? Ew, jakie są opinie nt. przekładek? Z jednej strony moje zdanie - omijać takie auta z daleka bo nie wiadomo jak zostały zrobione, np. mogą poduszki nie zadziałać, z 2giej strony rozmawiałem z ASO i ogólnie mówią sprawdzić ale nie koniecznie się bać. Ja bym zachował dystans..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 18:39 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Jeśli Twoim głównym kryterium jest czas do 100 (ew ogólne przyśpieszenie), to Boxster zdecydowanie nie jest w czołówce, zwłaszcza w automacie (patrz np tańsze Z4). Generalnie te samochody sprzedają się raczej z innych względów. Jeśli ktoś chce mieć roadstera, to Boxy są chyba najbardziej praktyczne (2 bagażniki, dobrze utrzymane są bardzo niezawodne, dosyć wygodne jak na auto sportowe) i kapitalnie się prowadzą (silnik umieszczony centralnie ma tu duży wpływ). Ale nikt ich raczej nie kupuje dla osiągów ;) 3.2 w wersji z manualem powinien być ok pod tym względem. Ja miałem 2.7 w tip, teraz będę miał 987 też 2.7 tip i dla mnie to wystarcza. Automat jest wygodny do jazdy na codzień, ale przecież i tak jest to praktycznie wyłącznie kwestia preferencji, więc zdanie innych Ci nie pomoże za bardzo ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 20:47 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
To ja bym polaczyl te dwa
Kup 944 s2 cabrio :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
tsubasa napisał(a):
To ja bym polaczyl te dwa
Kup 944 s2 cabrio :)


+1, ale w manualu oczywiście.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 22:43 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Myślałem o Z4 ale nie podobają mi się - mają takie delfinie nosy;/, dopiero ostatnia generacja jest fajna, a nie rozumiem jak to Boxter nie jest w czołówce?:
986 vs Z4 II generacja
B6 2.5 204KM 6.9s = sDrive20i 6.9 184KM 6.9s
B6 2.7 220/227KM 6.6/6.4s = sDrive23i 204KM 6.6 sek
B6 3.2S 256/260KM 5.9/5.7s = sDrive28i/sDrive30i 258/306KM 5.7/5.8s

dopiero sDrive35i 306KM 5.2 sek może mierzyć się z 987 3.4L S, 228 kW (310 PS) 5.2/5.3s. Dopiero wer. sDrive35is 340KM z 4.8sek wypada poza ww. Boxtery i wpada już w model 981 z 330KM który rozpędza auto w 4.7sek.

Konfrontując jednak Boxtera z I gen BMW Z4 to dopiero od modelu 2.5Si do do 3.0si można porównywać dynamikę, zaś 3.2i M wpada w zakres 987,

wniosek: moim zdaniem twierdzenie, że Boxy nie jest w czołówce jest błędne.. razej jest i to mocno ponieważ starsze modele dobrze wypadają przy nowszych autach innych marek,
---
aha chciałem podkreślić że górna konfrontacja to Boxter produkowany w latach 96'-04' a BMW Z4 II 99' - 16'.. jednak co Porsche to Porsche.

Należy też pamiętać, że przyspieszenie oczywiście w konkretnym aucie może być gorsze zarówno w Boxterze, BMW czy innym bo zależy do stanu opon, kondycji silnika itd.. ww. to tylko wartości katalogowe i bez chiów itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 23:09 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Boxa nie kupuje się dla przyśpieszenia, dla mnie liczy się w nim świetne wyważenie, duża sztywność jak na roadstera, wygląd oczywiście i bezbłędny dźwięk silnika.
Duże przeskoki robisz, mam 944 i boxa i to zupełnie dwa światy, fakt dzieli je 18 lat, ale nie o tym mówię, idea samochodu zupełnie różna, powodzenia w zakupach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2018, 23:37 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Właśnie ja chcę dla przyspieszenia: wiem, że duże ale mam poprzeczkę postawioną mniej więcej 6.3 do 5.7 sek plus potem Tuning :D:

przeskoki bo oba mi się podobają i szukam albo 986 jak pisałem monotonnie od 2.7 228 do S-ki lub 944 T,
944 T-S mnie nie interesuję bo w tym pułapie cenowym to już bym wolał kupić 911. Ale to może kiedyś na razie cuś tańszego :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 0:03 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Masz rację, że w przypadku manuala różnicy prawie nie ma (poza ceną, Z4 jednak jest tańsze). Jak napisałem, chodziło mi bardziej o automat (moja preferencja).

Jeśli zależy Ci głównie na przyśpieszeniu, to chyba tipa nawet nie ma co rozważać. Jednak nawet w manualu odczucie nie będzie takie jak w silnikach z turbo. Boxster przyśpiesza bardzo równo i generalnie lubi bardzo wysokie obroty. Na codzień jeżdżę bmw z silnikiem 2.0 i powiem że odczuwalnego "kopa" ma znacznie większego niż 986 S. Nie mówię teraz o liczbach (osiągi są bardzo podobne, może bmw minimalnie szybsze), ale o samym odczuciu (krzywa momentu raczej tutaj robi robotę). Zgadzam się z przedmówcą, że Boxsterów nie kupuje się dla przyśpieszenia (chociaż wolne nie są) ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 0:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
macmk napisał(a):
Masz rację, że w przypadku manuala różnicy prawie nie ma (poza ceną, Z4 jednak jest tańsze). Jak napisałem, chodziło mi bardziej o automat (moja preferencja).

Jeśli zależy Ci głównie na przyśpieszeniu, to chyba tipa nawet nie ma co rozważać. Jednak nawet w manualu odczucie nie będzie takie jak w silnikach z turbo. Boxster przyśpiesza bardzo równo i generalnie lubi bardzo wysokie obroty. Na codzień jeżdżę bmw z silnikiem 2.0 i powiem że odczuwalnego "kopa" ma znacznie większego niż 986 S. Nie mówię teraz o liczbach (osiągi są bardzo podobne, może bmw minimalnie szybsze), ale o samym odczuciu (krzywa momentu raczej tutaj robi robotę). Zgadzam się z przedmówcą, że Boxsterów nie kupuje się dla przyśpieszenia (chociaż wolne nie są) ;)


Jak szukasz dla przyspieszenia to kup BMW i3, do 80km/h jest tak jak w M3. Więcej i tak bedzie cieżko w mieście :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 11:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tuning wolnossaka jest bez sensu. Coś tam uzyskasz, ale nie za wiele w porównaniu do kosztów




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1040
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
no chyba że w ramach tuningu po prostu redukujesz masę - to zawsze ma sens.

co do pytania - 2.7 czy 3.2 - 3.2 - naturalnie manuał byłby lepszy - ale i tak lepiej 3.2 tip.

natomiast - jak podajesz i porównujesz dane katalogowe - moim zdaniem nie tedy droga - znajdź jakiś model na sprzedaż - przejedz się i albo się przekonasz albo rozczarujesz.

inna sprawa że jak chcesz porsche a 911 jest poza zasięgiem to nie bardzo są alternatywy - boxster to najrozsądniejszy zakup.

(jak nawet znajdziesz 944T godne zakupu w tych pieniądzach to i tak eksploatacja i ogólnie serwis może okazać się bardziej kłopotliwy.)




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 23:08 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
wit007 napisał(a):
Tuning wolnossaka jest bez sensu. Coś tam uzyskasz, ale nie za wiele w porównaniu do kosztów


Chyba że dodasz turbinkę :lol:
Jak szukałem info o silnikach do 987 to znalazłem taki projekt, 400KM+. Raczej nie moja bajka, ale wydaje się to jakaś opcja jak wszystko Ci w Boxie pasuje tylko mocy brak. Poza kupieniem nowszego oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum