|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Cetus911
|
Napisane: 1.05.2018, 17:41 |
|
Dołączył: 21.01.2018 Posty: 127
|
Mam pytanie z innej beczki, ponieważ z 944 T jest słabo myślę o 986. Godzinę temu testowałem jednego, fajny ale nie tego motoru szukam. Zatem chciałem się zapytać o Waszą opinię co lepiej kupić 986 2.7L 228KM (6.4s) Manual, czy 986 3.2L 260KM (?s) ale w Automacie? Ew, jakie są opinie nt. przekładek? Z jednej strony moje zdanie - omijać takie auta z daleka bo nie wiadomo jak zostały zrobione, np. mogą poduszki nie zadziałać, z 2giej strony rozmawiałem z ASO i ogólnie mówią sprawdzić ale nie koniecznie się bać. Ja bym zachował dystans..
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 1.05.2018, 18:39 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Jeśli Twoim głównym kryterium jest czas do 100 (ew ogólne przyśpieszenie), to Boxster zdecydowanie nie jest w czołówce, zwłaszcza w automacie (patrz np tańsze Z4). Generalnie te samochody sprzedają się raczej z innych względów. Jeśli ktoś chce mieć roadstera, to Boxy są chyba najbardziej praktyczne (2 bagażniki, dobrze utrzymane są bardzo niezawodne, dosyć wygodne jak na auto sportowe) i kapitalnie się prowadzą (silnik umieszczony centralnie ma tu duży wpływ). Ale nikt ich raczej nie kupuje dla osiągów 3.2 w wersji z manualem powinien być ok pod tym względem. Ja miałem 2.7 w tip, teraz będę miał 987 też 2.7 tip i dla mnie to wystarcza. Automat jest wygodny do jazdy na codzień, ale przecież i tak jest to praktycznie wyłącznie kwestia preferencji, więc zdanie innych Ci nie pomoże za bardzo
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 1.05.2018, 20:47 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
To ja bym polaczyl te dwa Kup 944 s2 cabrio
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 1.05.2018, 21:21 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
tsubasa napisał(a): To ja bym polaczyl te dwa Kup 944 s2 cabrio +1, ale w manualu oczywiście.
|
|
Góra |
|
Cetus911
|
Napisane: 1.05.2018, 22:43 |
|
Dołączył: 21.01.2018 Posty: 127
|
Myślałem o Z4 ale nie podobają mi się - mają takie delfinie nosy;/, dopiero ostatnia generacja jest fajna, a nie rozumiem jak to Boxter nie jest w czołówce?: 986 vs Z4 II generacja B6 2.5 204KM 6.9s = sDrive20i 6.9 184KM 6.9s B6 2.7 220/227KM 6.6/6.4s = sDrive23i 204KM 6.6 sek B6 3.2S 256/260KM 5.9/5.7s = sDrive28i/sDrive30i 258/306KM 5.7/5.8s
dopiero sDrive35i 306KM 5.2 sek może mierzyć się z 987 3.4L S, 228 kW (310 PS) 5.2/5.3s. Dopiero wer. sDrive35is 340KM z 4.8sek wypada poza ww. Boxtery i wpada już w model 981 z 330KM który rozpędza auto w 4.7sek.
Konfrontując jednak Boxtera z I gen BMW Z4 to dopiero od modelu 2.5Si do do 3.0si można porównywać dynamikę, zaś 3.2i M wpada w zakres 987,
wniosek: moim zdaniem twierdzenie, że Boxy nie jest w czołówce jest błędne.. razej jest i to mocno ponieważ starsze modele dobrze wypadają przy nowszych autach innych marek, --- aha chciałem podkreślić że górna konfrontacja to Boxter produkowany w latach 96'-04' a BMW Z4 II 99' - 16'.. jednak co Porsche to Porsche.
Należy też pamiętać, że przyspieszenie oczywiście w konkretnym aucie może być gorsze zarówno w Boxterze, BMW czy innym bo zależy do stanu opon, kondycji silnika itd.. ww. to tylko wartości katalogowe i bez chiów itp.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 1.05.2018, 23:09 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Boxa nie kupuje się dla przyśpieszenia, dla mnie liczy się w nim świetne wyważenie, duża sztywność jak na roadstera, wygląd oczywiście i bezbłędny dźwięk silnika. Duże przeskoki robisz, mam 944 i boxa i to zupełnie dwa światy, fakt dzieli je 18 lat, ale nie o tym mówię, idea samochodu zupełnie różna, powodzenia w zakupach
|
|
Góra |
|
Cetus911
|
Napisane: 1.05.2018, 23:37 |
|
Dołączył: 21.01.2018 Posty: 127
|
Właśnie ja chcę dla przyspieszenia: wiem, że duże ale mam poprzeczkę postawioną mniej więcej 6.3 do 5.7 sek plus potem Tuning : przeskoki bo oba mi się podobają i szukam albo 986 jak pisałem monotonnie od 2.7 228 do S-ki lub 944 T, 944 T-S mnie nie interesuję bo w tym pułapie cenowym to już bym wolał kupić 911. Ale to może kiedyś na razie cuś tańszego
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.05.2018, 0:03 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Masz rację, że w przypadku manuala różnicy prawie nie ma (poza ceną, Z4 jednak jest tańsze). Jak napisałem, chodziło mi bardziej o automat (moja preferencja). Jeśli zależy Ci głównie na przyśpieszeniu, to chyba tipa nawet nie ma co rozważać. Jednak nawet w manualu odczucie nie będzie takie jak w silnikach z turbo. Boxster przyśpiesza bardzo równo i generalnie lubi bardzo wysokie obroty. Na codzień jeżdżę bmw z silnikiem 2.0 i powiem że odczuwalnego "kopa" ma znacznie większego niż 986 S. Nie mówię teraz o liczbach (osiągi są bardzo podobne, może bmw minimalnie szybsze), ale o samym odczuciu (krzywa momentu raczej tutaj robi robotę). Zgadzam się z przedmówcą, że Boxsterów nie kupuje się dla przyśpieszenia (chociaż wolne nie są)
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 2.05.2018, 0:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2073 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
macmk napisał(a): Masz rację, że w przypadku manuala różnicy prawie nie ma (poza ceną, Z4 jednak jest tańsze). Jak napisałem, chodziło mi bardziej o automat (moja preferencja). Jeśli zależy Ci głównie na przyśpieszeniu, to chyba tipa nawet nie ma co rozważać. Jednak nawet w manualu odczucie nie będzie takie jak w silnikach z turbo. Boxster przyśpiesza bardzo równo i generalnie lubi bardzo wysokie obroty. Na codzień jeżdżę bmw z silnikiem 2.0 i powiem że odczuwalnego "kopa" ma znacznie większego niż 986 S. Nie mówię teraz o liczbach (osiągi są bardzo podobne, może bmw minimalnie szybsze), ale o samym odczuciu (krzywa momentu raczej tutaj robi robotę). Zgadzam się z przedmówcą, że Boxsterów nie kupuje się dla przyśpieszenia (chociaż wolne nie są) Jak szukasz dla przyspieszenia to kup BMW i3, do 80km/h jest tak jak w M3. Więcej i tak bedzie cieżko w mieście
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 2.05.2018, 11:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tuning wolnossaka jest bez sensu. Coś tam uzyskasz, ale nie za wiele w porównaniu do kosztów
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 2.05.2018, 22:35 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
no chyba że w ramach tuningu po prostu redukujesz masę - to zawsze ma sens.
co do pytania - 2.7 czy 3.2 - 3.2 - naturalnie manuał byłby lepszy - ale i tak lepiej 3.2 tip.
natomiast - jak podajesz i porównujesz dane katalogowe - moim zdaniem nie tedy droga - znajdź jakiś model na sprzedaż - przejedz się i albo się przekonasz albo rozczarujesz.
inna sprawa że jak chcesz porsche a 911 jest poza zasięgiem to nie bardzo są alternatywy - boxster to najrozsądniejszy zakup.
(jak nawet znajdziesz 944T godne zakupu w tych pieniądzach to i tak eksploatacja i ogólnie serwis może okazać się bardziej kłopotliwy.)
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.05.2018, 23:08 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
wit007 napisał(a): Tuning wolnossaka jest bez sensu. Coś tam uzyskasz, ale nie za wiele w porównaniu do kosztów Chyba że dodasz turbinkę Jak szukałem info o silnikach do 987 to znalazłem taki projekt, 400KM+. Raczej nie moja bajka, ale wydaje się to jakaś opcja jak wszystko Ci w Boxie pasuje tylko mocy brak. Poza kupieniem nowszego oczywiście.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|