Autor |
Wiadomość |
TomRS
|
Napisane: 10.07.2013, 14:09 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
TKacki napisał(a): Zapytaj w serwisie w ilu % aut wymieniają silniki na gwarancji. Odpowiedź z pewnością skłoni cię do wykupienia.
No jak z nimi ostatnio rozmawiałem, to niby ten mój silnik nie sprawia problemów. Na pff.de też nie znalazłem info o awariach. Ale pewnie lepiej na zimne dmuchać, szczególnie że mam też skrzynię PDK, której naprawa czy wymiana tez pewnie do tanich nie należy.
|
|
Góra |
|
hans
|
Napisane: 10.07.2013, 20:53 |
|
Dołączył: 24.01.2010 Posty: 133
|
TKacki napisał(a): Padają wszystkie 3.4, 3.6 i 3.8 bez turbo. Problem zaczyna również masowo dotyczyć 997. Znam przypadki przebiegu 100-150k w 997, bez upalania i drugi lub trzeci silnik w aucie.
Wszystkie silniki 996 i 997 poza gt3 i Turbo maja wady
Porsche wydało milony euro na reklamacje i wymiany w 997
Chcesz być pewien kup auto tylko z gwarancja lub Turbo/gt3
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 11.07.2013, 7:44 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
wszystkie ? no to Porsche to najgorsza firma świata...więcej nie kupię ![Wink ;-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) ...
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 11.07.2013, 8:19 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
Ferment siejecie. Porschaka brać i jeździć - nie da się przewidzieć co i kiedy się zepsuje. ...a porkowy sezon nie trwa wiecznie ![Very Happy :D](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
|
Góra |
|
Janosik
|
Napisane: 28.12.2013, 1:25 |
|
Dołączył: 12.10.2012 Posty: 18
|
hans napisał(a): TKacki napisał(a): Padają wszystkie 3.4, 3.6 i 3.8 bez turbo. Problem zaczyna również masowo dotyczyć 997. Znam przypadki przebiegu 100-150k w 997, bez upalania i drugi lub trzeci silnik w aucie. Wszystkie silniki 996 i 997 poza gt3 i Turbo maja wady Porsche wydało milony euro na reklamacje i wymiany w 997 Chcesz być pewien kup auto tylko z gwarancja lub Turbo/gt3
Wytłumaczcie mi jedno. Skoro Turbo są takie niezawodne, to czemu ich cena w modelu 996 jest taka niska? Na mobile.de chodzą z prywatnych rąk w granicach 120-160k zł, a na alledrogo jeszcze taniej...
Jak wygląda kwestia kosztów ich utrzymania? Sprzęgło widzę po 5-8k zł co jest dla mnie znośne. Klocki i tarcze (nie ceramiki) podobnie lub taniej jak u mnie w rajdowym Subaru, więc obleci. Opony jak to opony. Jak się ma sprawa wymiany rozrządu? Jak występują jakieś typowe usterki tych silników to jakie? Jaki jest koszt naprawy/wymiany silnika w Turbo?
Jeszcze na koniec, wytrzymałość skrzyni, napędu AWD, dyfrów, półosi?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 28.12.2013, 3:32 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
wymiana rozrządu w turbo droga bo trzeba silnik w mak rozkrecic najlepiej już kupic po tym zabiegu lub z przebiegiem poniżej 100tys , jak kupisz na mobile to albo automata albo przed liftem albo malowany w cenie do 32tys euro te dobre od 35tys doliczając opłaty wyjdzie koło 200tys , wiec nie warto w pl ceny za manuala po lifcie eu to od 120 w zaleznosci od stanu , nie pytaj czemu w pl tanio bo odp prosta to pl , polosie padaja jak w każdym aucie jak dobra guma i strzał ale uzywak to 500pln , skrzynia leci po jakims czasie bo nm robi swoje , trzeba robic inspekcje likwidować luz miedzyzebny bo potem już wałek z kołem trzeba a to same części 10tys pln do tego łożyska olej i robota wiec licz dużo , często idzie synchro 3 , lepiej zmieniac na te z gt3 , generalnie to najsłabszy element tego auta , naped awd nie słyszałem żeby komus poszedł bo on tak naprawdę nie działa ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) , jezeli masz więcej pytan wal smiało , a jak szukasz dobrego turbo będzie po nowym roku za 140tys do oddania po wymianie rozrządu po lifcie bezwypadek eu ze skrzynia po inspekcji ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) , z silnikami w tych autach nic się nie dzieje i zniosa 2x taka moc jak seria
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 28.12.2013, 11:38 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Dwoma Carrerami zrobiłem w sumie około 50 tys km. Jedna 996 3.6 litra, druga 997 S z pierwszego roku produkcji. Obie jeździły i w długie trasy i kilka razy po torze na max obrotach. Oprócz tego ze po track day'u trzeba było dolać ciut oleju w żadnym silniku nic kompletnie sie nie dzialo. 996 poszło do sprzedaży przy przebiegu > 60 tys km, 997 miało prawie 110 tys. Obie do dzis sa zdrowe i nic im nie dolega.
Wiec nie nakrecajmy sie tutaj sami ze te silniki nie dają rady bo dają i to wyjątkowo dobrze jak na ich ostrą eksploatację.
Poczytałem tez wyżej ze ktoś jeszcze musi poczytać internet co sie dzieje z tymi motorami. Wiecie jak to jest, piszą Ci co maja problemy, więc będziesz czytał o problemach. Ci u których wszystko jest ok nie piszą, bo takich postów nie ma - "mój silnik jest ok"
Kupując używane auto zawsze ryzykujesz w pewnym sensie.
Moim zdaniem tyle na temat.
Adam
|
|
Góra |
|
Damian448
|
Napisane: 17.01.2014, 3:57 |
|
Dołączył: 7.05.2012 Posty: 28
|
Ja swoja 996 3.4 Carrera 4 zrobiłem już prawie 100 tysięcy, mam ja około 8 lat i tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Nigdy nie wzięła ani grama oleju. W tym momencie ma przebieg około 160-165 tyś. A jeździ identycznie jak w dniu zakupu, jak nóweczka. Generalnie nie dzieje się nic, nie to co w cayenne ;/
|
|
Góra |
|
alphecca
|
Napisane: 17.01.2014, 6:06 |
|
Dołączył: 4.12.2011 Posty: 29
|
Na naszym niezbyt wielkim rynku sa w tej chwili co najmniej 2szt. 997.1 po wymianie silnika:
http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 57001.html
http://allegro.pl/show_item.php?item=3855248783
Z tydzien temu byl jeszcze jeden sprowadzony z Wloch ale w tej chwili go nie widze w ogloszeniach.
Cos chyba jest na rzeczy, bo pisza na ten temat w zagranicznej prasie i portalach. Nikt niestety nie jest w stanie oszacowac skali bo wiele samochodow robi wiele tys km bez generalnych remontow/wymian.
Czyzby to byla kwestia podejscia wlascicieli i ich zaniedban??
P.S. przepraszam za brak polskich liter, taki sprzet;-)
|
|
Góra |
|
mick
|
Napisane: 17.01.2014, 14:57 |
|
Dołączył: 25.05.2007 Posty: 182
|
fulnek napisał(a): Poczytałem tez wyżej ze ktoś jeszcze musi poczytać internet co sie dzieje z tymi motorami. Wiecie jak to jest, piszą Ci co maja problemy, więc będziesz czytał o problemach. Ci u których wszystko jest ok nie piszą, bo takich postów nie ma - "mój silnik jest ok" Kupując używane auto zawsze ryzykujesz w pewnym sensie. Moim zdaniem tyle na temat. Adam
Na rennlist.com jest dobry watek dotyczący statystyk awarii IMS w silnikach m96 i m97. Dotychczas 6,34% użytkowników serii 997.1 wskazało, że mieli do czynienia z awarią jednostek. Udział w ankiecie wzięło 670 właścicieli.
|
|
Góra |
|
alphecca
|
Napisane: 8.04.2014, 0:01 |
|
Dołączył: 4.12.2011 Posty: 29
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 8.04.2014, 4:27 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Tutaj wynik całej sprawy.
http://www.imsporschesettlement.com/sta ... s-hearing/
Tak więc amerykanie najpóźniej w ciągu 120dni od ogłoszenia werdyktu czyli 30 Stycznia 2014 dostaną zwrot kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z awarią IMS.
Cóż wnioski każdy wyciągnie sam ale ja już inaczej patrzę na opinie że to wina wyłącznie złego serwisowania auta lub wina wyłącznie użytkowników którym awaria się przytrafiła.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 8.04.2014, 15:01 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
zawsze twierdziłem ze to wina producenta , dobrze ze przyznali się do błędu , dużo marek tak robi i dobrze na tym wychodzi , podobna sytuacja była pare lat temu z pekajaca podłaga w bmw e46 coupe złaszcza m3 , skończyło się to tak ze jezeli auto nie miało - nie ma więcej niż 10 lat bmw w Niemczech wymiania podłogę kufra itd. praktycznie za darmo oczywiście pl serwisy twierdza ze nic nie wiedza i robisz to na swój koszt ( mnie to kosztowało niecałe 20tys pln ) a niemiec podjedzie u siebie do salonu i po tygodniu ma auto z usunieta usterka ... pomijam koszt części bmw które w niemieckich salonach sa dużo tansze niż u nas
Z Porsche tez to dziwnie wygląda bo niby czemu w usa zwroca koszt a Polakowi nie ![Sad :(](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 9.04.2014, 10:24 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1650 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
porscheee napisał(a): (…) Z Porsche tez to dziwnie wygląda bo niby czemu w usa zwroca koszt a Polakowi nie ![Sad :(](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
Bo nasz rynek (z całym szacunkiem) jest gówniany w porównaniu z amerykańskim.
Gdybym był właścicielem samochodu, w którym uznano gdzieś na Świecie reklamacje, rozważyłbym opcje skorzystania z drogi prawnej.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|