Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2013, 14:09 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
TKacki napisał(a):
Zapytaj w serwisie w ilu % aut wymieniają silniki na gwarancji. Odpowiedź z pewnością skłoni cię do wykupienia.


No jak z nimi ostatnio rozmawiałem, to niby ten mój silnik nie sprawia problemów. Na pff.de też nie znalazłem info o awariach. Ale pewnie lepiej na zimne dmuchać, szczególnie że mam też skrzynię PDK, której naprawa czy wymiana tez pewnie do tanich nie należy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: 997
PostNapisane: 10.07.2013, 20:53 

Dołączył: 24.01.2010
Posty: 133
TKacki napisał(a):
Padają wszystkie 3.4, 3.6 i 3.8 bez turbo. Problem zaczyna również masowo dotyczyć 997. Znam przypadki przebiegu 100-150k w 997, bez upalania i drugi lub trzeci silnik w aucie.


Wszystkie silniki 996 i 997 poza gt3 i Turbo maja wady
Porsche wydało milony euro na reklamacje i wymiany w 997

Chcesz być pewien kup auto tylko z gwarancja lub Turbo/gt3


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2013, 7:44 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
wszystkie ? no to Porsche to najgorsza firma świata...więcej nie kupię ;-)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2013, 8:19 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Ferment siejecie. Porschaka brać i jeździć - nie da się przewidzieć co i kiedy się zepsuje. ...a porkowy sezon nie trwa wiecznie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 997
PostNapisane: 28.12.2013, 1:25 

Dołączył: 12.10.2012
Posty: 18
hans napisał(a):
TKacki napisał(a):
Padają wszystkie 3.4, 3.6 i 3.8 bez turbo. Problem zaczyna również masowo dotyczyć 997. Znam przypadki przebiegu 100-150k w 997, bez upalania i drugi lub trzeci silnik w aucie.


Wszystkie silniki 996 i 997 poza gt3 i Turbo maja wady
Porsche wydało milony euro na reklamacje i wymiany w 997

Chcesz być pewien kup auto tylko z gwarancja lub Turbo/gt3


Wytłumaczcie mi jedno. Skoro Turbo są takie niezawodne, to czemu ich cena w modelu 996 jest taka niska? Na mobile.de chodzą z prywatnych rąk w granicach 120-160k zł, a na alledrogo jeszcze taniej...

Jak wygląda kwestia kosztów ich utrzymania? Sprzęgło widzę po 5-8k zł co jest dla mnie znośne. Klocki i tarcze (nie ceramiki) podobnie lub taniej jak u mnie w rajdowym Subaru, więc obleci. Opony jak to opony. Jak się ma sprawa wymiany rozrządu? Jak występują jakieś typowe usterki tych silników to jakie? Jaki jest koszt naprawy/wymiany silnika w Turbo?

Jeszcze na koniec, wytrzymałość skrzyni, napędu AWD, dyfrów, półosi?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2013, 3:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3195
wymiana rozrządu w turbo droga bo trzeba silnik w mak rozkrecic najlepiej już kupic po tym zabiegu lub z przebiegiem poniżej 100tys , jak kupisz na mobile to albo automata albo przed liftem albo malowany w cenie do 32tys euro te dobre od 35tys doliczając opłaty wyjdzie koło 200tys , wiec nie warto w pl ceny za manuala po lifcie eu to od 120 w zaleznosci od stanu , nie pytaj czemu w pl tanio bo odp prosta to pl , polosie padaja jak w każdym aucie jak dobra guma i strzał ale uzywak to 500pln , skrzynia leci po jakims czasie bo nm robi swoje , trzeba robic inspekcje likwidować luz miedzyzebny bo potem już wałek z kołem trzeba a to same części 10tys pln do tego łożyska olej i robota wiec licz dużo , często idzie synchro 3 , lepiej zmieniac na te z gt3 , generalnie to najsłabszy element tego auta , naped awd nie słyszałem żeby komus poszedł bo on tak naprawdę nie działa :) , jezeli masz więcej pytan wal smiało , a jak szukasz dobrego turbo będzie po nowym roku za 140tys do oddania po wymianie rozrządu po lifcie bezwypadek eu ze skrzynia po inspekcji :) , z silnikami w tych autach nic się nie dzieje i zniosa 2x taka moc jak seria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2013, 11:38 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Dwoma Carrerami zrobiłem w sumie około 50 tys km. Jedna 996 3.6 litra, druga 997 S z pierwszego roku produkcji. Obie jeździły i w długie trasy i kilka razy po torze na max obrotach. Oprócz tego ze po track day'u trzeba było dolać ciut oleju w żadnym silniku nic kompletnie sie nie dzialo. 996 poszło do sprzedaży przy przebiegu > 60 tys km, 997 miało prawie 110 tys. Obie do dzis sa zdrowe i nic im nie dolega.
Wiec nie nakrecajmy sie tutaj sami ze te silniki nie dają rady bo dają i to wyjątkowo dobrze jak na ich ostrą eksploatację.

Poczytałem tez wyżej ze ktoś jeszcze musi poczytać internet co sie dzieje z tymi motorami. Wiecie jak to jest, piszą Ci co maja problemy, więc będziesz czytał o problemach. Ci u których wszystko jest ok nie piszą, bo takich postów nie ma - "mój silnik jest ok"
Kupując używane auto zawsze ryzykujesz w pewnym sensie.
Moim zdaniem tyle na temat.
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2014, 3:57 

Dołączył: 7.05.2012
Posty: 28
Ja swoja 996 3.4 Carrera 4 zrobiłem już prawie 100 tysięcy, mam ja około 8 lat i tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Nigdy nie wzięła ani grama oleju. W tym momencie ma przebieg około 160-165 tyś. A jeździ identycznie jak w dniu zakupu, jak nóweczka. Generalnie nie dzieje się nic, nie to co w cayenne ;/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2014, 6:06 

Dołączył: 4.12.2011
Posty: 29
Na naszym niezbyt wielkim rynku sa w tej chwili co najmniej 2szt. 997.1 po wymianie silnika:

http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 57001.html


http://allegro.pl/show_item.php?item=3855248783

Z tydzien temu byl jeszcze jeden sprowadzony z Wloch ale w tej chwili go nie widze w ogloszeniach.

Cos chyba jest na rzeczy, bo pisza na ten temat w zagranicznej prasie i portalach. Nikt niestety nie jest w stanie oszacowac skali bo wiele samochodow robi wiele tys km bez generalnych remontow/wymian.
Czyzby to byla kwestia podejscia wlascicieli i ich zaniedban??


P.S. przepraszam za brak polskich liter, taki sprzet;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2014, 14:57 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
fulnek napisał(a):

Poczytałem tez wyżej ze ktoś jeszcze musi poczytać internet co sie dzieje z tymi motorami. Wiecie jak to jest, piszą Ci co maja problemy, więc będziesz czytał o problemach. Ci u których wszystko jest ok nie piszą, bo takich postów nie ma - "mój silnik jest ok"
Kupując używane auto zawsze ryzykujesz w pewnym sensie.
Moim zdaniem tyle na temat.
Adam


Na rennlist.com jest dobry watek dotyczący statystyk awarii IMS w silnikach m96 i m97. Dotychczas 6,34% użytkowników serii 997.1 wskazało, że mieli do czynienia z awarią jednostek. Udział w ankiecie wzięło 670 właścicieli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2014, 0:01 

Dołączył: 4.12.2011
Posty: 29
Nie wiem czy to juz bylo ale:

Wyglada na to, ze amerykanie cos ugrali przeciwko Porsche Cars North America w sprawie IMS.

http://www.imsporschesettlement.com/

Tu mozna sprawdzic po VIN ktore samochody to obejmuje:

http://www.imsporschesettlement.com/faqs/#qq5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2014, 4:27 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
Tutaj wynik całej sprawy.

http://www.imsporschesettlement.com/sta ... s-hearing/

Tak więc amerykanie najpóźniej w ciągu 120dni od ogłoszenia werdyktu czyli 30 Stycznia 2014 dostaną zwrot kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z awarią IMS.

Cóż wnioski każdy wyciągnie sam ale ja już inaczej patrzę na opinie że to wina wyłącznie złego serwisowania auta lub wina wyłącznie użytkowników którym awaria się przytrafiła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2014, 15:01 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3195
zawsze twierdziłem ze to wina producenta , dobrze ze przyznali się do błędu , dużo marek tak robi i dobrze na tym wychodzi , podobna sytuacja była pare lat temu z pekajaca podłaga w bmw e46 coupe złaszcza m3 , skończyło się to tak ze jezeli auto nie miało - nie ma więcej niż 10 lat bmw w Niemczech wymiania podłogę kufra itd. praktycznie za darmo oczywiście pl serwisy twierdza ze nic nie wiedza i robisz to na swój koszt ( mnie to kosztowało niecałe 20tys pln ) a niemiec podjedzie u siebie do salonu i po tygodniu ma auto z usunieta usterka ... pomijam koszt części bmw które w niemieckich salonach sa dużo tansze niż u nas :shock:

Z Porsche tez to dziwnie wygląda bo niby czemu w usa zwroca koszt a Polakowi nie :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1650
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
porscheee napisał(a):
(…)

Z Porsche tez to dziwnie wygląda bo niby czemu w usa zwroca koszt a Polakowi nie :(


Bo nasz rynek (z całym szacunkiem) jest gówniany w porównaniu z amerykańskim.
Gdybym był właścicielem samochodu, w którym uznano gdzieś na Świecie reklamacje, rozważyłbym opcje skorzystania z drogi prawnej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron