|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PeterN
|
Napisane: 4.11.2012, 13:19 |
|
Dołączył: 15.09.2011 Posty: 111
|
Witam wszystkich! Przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnego problemu i niestety nic nie znalazłem... Ostatnio jadąc "autostradą", testując przyspieszenie Carrery 3.4 kolega jadący za mną w innym aucie zauważył, że podczas przeciągania auta na wyższych obrotach pojawia się biały dym z rur, bardziej z lewej rury z prawej minimalnie. Zastanawia mnie to bo auto generalnie jezdzi super , podczas odpalania rano nie dymi, moc ma tez właściwą. Kopcenie pojawia się przy 6000/7000 obr. Na wolnych obrotach słychać natomiast klekotanie hydraulika, choć nie zawsze. Zastanawiam się nad wymianą oleju, w tej chwili jest mobil 5w50, myślę nad Millersem 10w60. Czy miał/ma ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Carrera jest z 98roku i ma przebieg 115tys, ale wiadomo jak jest z przebiegami...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.11.2012, 13:32 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Twój silnik dokonuje żywota...
Jak większość 3.4...
|
|
Góra |
|
PeterN
|
Napisane: 4.11.2012, 13:38 |
|
Dołączył: 15.09.2011 Posty: 111
|
No nie ma to jak odrobina optymizmu...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.11.2012, 14:00 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Jak stan płynu chłodniczego?
Oleju ubywa?
Juz samo stukanie jest niepokojące...
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 4.11.2012, 14:19 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
to cholerne cykanie... - zbadaj to u jakiegoś specjalisty jak najszybciej !!! Objaw jasnego dymienia przy wysokich obrotach oznacza dużą zawartość pary wodnej. Może to tylko kiepskie paliwo a może pęknięty cylinder. Zobacz czy w płynie chłodniczym nie ma oleju - wsadź tam palca.
Normą jest, że dymienie pojawia się, na zimnym/chłodnym silniku - tym bardziej teraz, kiedy temperatura otoczenia jest niższa a gazy wylatujące są tak samo ciepłe jak zawsze - dym to norma, nowe też trochę dymią. więc może to jakaś drobnica. Sprawdź u specjalisty.
|
|
Góra |
|
PeterN
|
Napisane: 4.11.2012, 18:38 |
|
Dołączył: 15.09.2011 Posty: 111
|
Płyn jest czyściutki nie przybywa go ani nie ubywa, oleju ubywa niewiele max. 200ml / 1000km i również jest czysty, staram się utrzymywać stan w poblizu maxa na bagnecie. Tak jak juz wspomniałem na zimnym silniku nie dymi tylko troche pary wodnej. Odnośnie cykania pytałem u specjalisty powiedzial ze co druga tak cyka i to nic strasznego.
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 4.11.2012, 19:23 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
|
Góra |
|
PeterN
|
Napisane: 4.11.2012, 21:49 |
|
Dołączył: 15.09.2011 Posty: 111
|
tak, temat opiłków znam, śledziłem go juz wczesniej.
Miałem niedawno wymieniane plastykowe ślizgi, były wytarte i wyskakiwał błąd camshaft bank1, po wymianie juz się nie pojawia, była ściągana pokrywa zaworów i to wszystko co dało się obejrzeć jest podobno ok. Silnik chodzi jak ta lala tylko to kopcenie przy duzym obciazeniu 6000/7000 obr.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 5.11.2012, 20:37 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ja by się nie przejmował
Ogólnie jak nie ubywa płynu chłodniczego to sprawy nie ma .
Oeju też z tego co piszesz więc ten dymek jest albo niewielki albo jest z natury...
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|