Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 10:15 

Dołączył: 30.10.2021
Posty: 3
Witam ,
Szukam porady czy lepiej kupić Cayenne z lat produkcji 2012 -2014 z silnikiem 3.0 Tdi czy 4.2 Tdi ?
Samochód będzie niestety robił rocznie tylko 10-12 tyś km i 90% jazdy typowej po mieście .
Zastanawia mnie o ile większe będzie spalanie silnia 4.2 w takich warunkach .
Jak do tej pory jeździłem BMW X5 E70 40d - czyli 306 KM i spalanie nie schodziło w mieście poniżej 13L/100 km
Na oku mam 2 fajne egzemplarze i każdy z nich ma swoje za i przeciw dlatego szukam porady osób , które jeżdżą takimi samochodami na co dzień.

Z góry dziękuje !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 11:32 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Ciężką nogę masz.
Mi 4.0 d palił mniej niż 10 litrów.
A odnośnie pytania, przy takim przebiegu rocznym kupiłbym GTSa, a nie diesla.
A jeżeli już diesla to nie 3.0, bo będzie wolniejszy od 4.0d.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 12:56 

Dołączył: 30.10.2021
Posty: 3
Eclipser napisał(a):
Ciężką nogę masz.
Mi 4.0 d palił mniej niż 10 litrów.
A odnośnie pytania, przy takim przebiegu rocznym kupiłbym GTSa, a nie diesla.
A jeżeli już diesla to nie 3.0, bo będzie wolniejszy od 4.0d.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 13:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Podobnie jak kolega wyżej uważam, że do miasta i tak małych przebiegów sensowniej wziąć benzynę. 4.2 jeździ na co dzień Piterson, zapewne się odezwie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 21:24 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Miałem 3,0tdi tyle że model 957 a teraz mam 4,2tdi 958 polift. Jeżeli chodzi o osiągi to jest przepaść...- tu nie ma co porównywać. A spalanie w 4,2 w moim przypadku jest niższe niż w 3,0. Z tym że ja korzystam tylko w trasie. Jeżdżąc w miarę zgodnie z przepisami po Europie (bez Niemiec) 3,0 palił 9-10 a 4,2 pali 8-9. Nie bez znaczenia jest też fakt że mój 3,0tdi był jeszcze sześciobiegowy. Ogólnie do miasta Cayenne jest trochę za duże i trochę za ciężkie. Myślę że np. Macan by się lepiej spisał. No i przy przebiegach od odpalenia do celu poniżej 20 kilometrów to zdecydowanie benzyna.
A tak abstrahując od tego co lepsze do miasta czy trasę itp... to Cayenne 4,2tdi jest po prostu super. To jedno z niewielu aut które po zakupie pozytywnie zaskakuje w stopniu dużo większym niż mogliśmy sobie wymarzyć przed zakupem. :D

Cayenne S diesel 958.2 MY2016:-)
Cayenne diesel MY2009 - było
Cayenne S MY2006 Pb+LPG - było


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2021, 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Oj tak,ja ciągle piszę w samych superlatywach o 4.2. To auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło od samego momentu zakupu. Jeżdżę od ponad 4 lat na co dzień - miasto (mam 12km dom-praca), trasy, zrobione już 80 tys km.
Przy baku 100 litrów udało się już zrobić 1100km. W trybie eko można spokojnie zejść do ok 7-8/100, w trasie spokojnej pali ok 9-10/100, szybsza jazda autostradami 170-180 to ok 11-12/100. W mieście bez korków ok 12/100, w korkach ok 15/100. Maksymalne spalanie jakie widziałem (sądny korkowy dzień) to było chyba ok 17/100.
3.0 spali może kapkę mniej ale względem nawet dłubniętego 3.0 jest przepaść. Tu masz potężny moment obrotowy który powoduje że Cayenne w każdej chwili rwie do przodu jak głupi - szybciej niż moja 996.

Szczerze mówiąc to nie pozbędę się tego auta jeszcze przez dłuuugi czas - takich już nie robią.

A kwestia benzyny w mieście - no coż, dla przeciwwagi mam Macana GTS. Tam średnie spalanie w mieście oscyluje w okolicach 15-16, w korkach dobija spokojnie do 20. Cięższy Cayenne podejrzewam pali jeszcze więcej (a paliwo jak wiadomo na fali rosnącej).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2021, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 408
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
W stu procentach zgadzam się z kolegą pitersonem z tą różnica, że mam cięższa nogę i litr więcej pali :D Również długo się go nie pozbędę właśnie wykupiłem kolejną gwarancję na trzy lata.
Tak sobie myślę, że podobne doznanie z Porsche odniosłem trzy razy. Pierwszy jak przejechałem się moim pierwszym Cayenne S w 2004 roku, drugi jak na torze w Bednarach przejechałem się 997GTS z PDK a trzeci jak wracałem ze Stutgartu do domu Cayenne 4,2. Uśmiech z gęby długo mi nie schodził. Samochód genialny ,niestety już takich nie robią :cry:




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2021, 15:49 

Dołączył: 18.11.2020
Posty: 25
Popieram przedmówców w 100% Jak jest jeszcze w pakiecie S z wydechem to już cud miód:) Tak ładnie buczy, że jak na początku pod pracę podjeżdżałem to nikt nie wierzył że to diesel:)Do pracy mam 37 km w jedną stronę drogami krajowymi, żeby mi na komputerze wskoczyło ponad 8/100 to muszę się postarać, przeważnie jest 7,5-7,8 na felgach 21.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 9:32 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 60
Zdecydowanie polecam 4.2, po roku użytkowania nie znajduję w nim minusów. Dźwięk, moc, potęga momentu obrotowego dają ogromną frajdę z jazdy.
Za każdym razem prowadząc go mam wrażenie jazdy czymś wyjątkowym i potężniejszym :D
Ale jak się domyślam jest to domena wszystkich Porsche :)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to naprawdę trzeba się bardzo postarać w mieście, żeby doszło do 13, na autostradzie, robiąc długi przelot, gdzie po kilkuset kilometrach średnia prędkość wyszła mi 148km/h, spalanie to 12,8l.
Więc chyba wszystko w temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Gixxer napisał(a):
Popieram przedmówców w 100% Jak jest jeszcze w pakiecie S z wydechem to już cud miód:) Tak ładnie buczy, że jak na początku pod pracę podjeżdżałem to nikt nie wierzył że to diesel:)Do pracy mam 37 km w jedną stronę drogami krajowymi, żeby mi na komputerze wskoczyło ponad 8/100 to muszę się postarać, przeważnie jest 7,5-7,8 na felgach 21.


Ładnie buczy, ale to nie jest czasem aktywny wydech, który imituje dzwięk?




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 10:06 

Dołączył: 18.11.2020
Posty: 25
Chyba nie mam nic takiego, wydech to takie cztery końcówki trapezowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum