Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.10.2014, 19:38 

Dołączył: 15.10.2014
Posty: 29
OK, wszyscy wiemy, że do 2007 silniki v8 4.5 miały wadę fabryczną, która docelowo mogła powodować pęknięcie 4 cylindra. wiemy też, że da się to naprawić, chociaż wychodzi drogo :-). nie znalazłem jednak wątku mówiącego o tym, jak zadziałać prewencyjnie, żeby owa usterka nie wystąpiła? znajomy mechanik twierdzi, że przede wszystkim należy wymienić magistralę wodną z plastikowej na aluminiową, no plastik jest nieszczelny = utrata płynu chłodniczego = przegrzanie silnika = uszkodzenie feralnego cylindra. ktoś jeszcze dorzuca, żeby regularnie dolewać oleju do silnika, bo lubi sobie wypić, a jak poziom jest niski = smarowanie siada = zatarcie gładzi cylindra. ale czy to wystarczy? czy są jakieś dodatkowe rekomendacje, które mogą sprawić, że problem nie wystąpi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.10.2014, 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Bez przesady, silnik nie będzie smarowany jak poziom oleju spadnie (mocno) poniżej minimum. Gdyby było inaczej wszystkie silniki padały by jak muchy...
To w kwestii oleju, w kwestii magistrali się nie wypowiadam, nie wiem, ale pewnie żaden silnik nie lubi utarty chłodzenia…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.10.2014, 10:59 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Od połowy 2005 była fabrycznie magistrala aluminiowa :wink:

To fakt lepiej go nie przegrzać gdyż nikasil jest mało odporny z tego co wiem na przegrzanie (źródło: mój mechanik serwisujący Prosiaka), a jeśli chodzi o spalanie oleju to bynajmniej u mnie w ogóle nie występuje :wink:

Przez 10 tys poziom oleju nawet nie spadł o milimetr :wink:

Jeszcze jedna sugestia od mojego mechanika była taka żeby nie robić tak że np auto było rozgrzane, postoi 2 godziny i od razu go butować.

Jak kupowałem Prosiaka rok temu to miałem też na oku jednego z Krk ale sprzedający sam mi się przyznał że strzelił mu wąż podczas jazdy i silnik się przegrzał to niestety zadecydowało o zaniechaniu sprzedaży tego egzemplarza :wink:

Ogólnie ciekawy wątek i niech się wypowiedzą też Ci co mieli przejścia z tymi silnikami :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2014, 22:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ostatnio robilem Cayena z 2006 roku który miał magistrale plastikową (pekła) wiec ja raczej twierdze ze do końca wypuszczali cayeny 4,5 z plastikami a do 2006 na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum