|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kuntamarcin
|
Napisane: 20.09.2017, 13:54 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Czołem Koledzy,
może ktoś mi pomoże bo zaczynam tracić nadzieję. Jakieś 2 tygodnie temu rano po odpaleniu samochodu ładnie zakręcił, odpalił i po 10-15 sekundach zgasł. Wiele prób. Efekt ten sam. Pierwsza myśl? Immobiliser - wymiana baterii dupa - to samo. Samochód daje się utrzymać na obrotach 4tys, poniżej gaśnie. Po nagrzaniu go dopalaniem kilkanaście razy przełącza się na gaz i od tego momentu wszystko pięknie - próba przełączenia na benzynę zawsze kończy się tak samo. Momentalnie zdycha. Telefon do Irka umawiam się na wymianę filtra paliwa (oryginał). Po wymianie to samo. Dalej wymieniamy pompę paliwa - po wymianie to samo. Szukamy dalej - komputer diagnostyczny wskazuje na zawór odpowietrzający skrzyni korbowej (Crankcase Breather Hose 94811020201). Irek sprawdza, napięcie jest ale zawór nie pracuje. Kolejna część do wymiany - zamówiona z niemiec. Czekam na nią ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - czy taka pierdoła może być przyczyną takiego zachowania? Kolega zwrócił mi uwagę że to może być problem z gazem (centralką czy sterownikiem zwał jak zwał). Boję się że kolejna wymiana i wydana kasa nie wyeliminuje problemu. Gazwonik nie miał czasu się ze mną jeszcze umówić ale chciałem zasięgnąć Waszej opinii. Co sądzicie?
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 20.09.2017, 17:26 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Może druga pompa paliwa, one działają różnie w zależności od ilości paliwa i obciążenia, dwie działają powyżej iluś tam obrotów i może dla tego jak gazujesz to nie gaśnie bo zaczyna działać ta druga, lub przekaźniki pomp pod maską.
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 20.09.2017, 19:30 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Wymieniałem lewą czyli główna. Druga zdaje się jest tylko do wyrównywania poziomów. To raczej nie to.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 20.09.2017, 20:32 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Druga pompa martwa. Obydwie pompy muszą być sprawne. Nie ma pompy głównej ani przepompowujacej. Która z nich działa zależy od ilości paliwa w zbiorniku.
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 20.09.2017, 21:43 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Dzięki za odpowiedz. Piszesz to z dużą pewnością. Dziwne że Irek z Osowej na to nie wpadł. Czy jeżeli dotankuje do pełna to coś powinno sie zmienić?
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 20.09.2017, 22:59 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Wczytałem sie w forum reinlist i tam podali jeden tip żeby sprawdzić działanie pomp. Kazali wyciągnąć bezpiecznik numer 14 (lewa pompa) i sprawdzić czy na samej prawej pracuje Ok. Właśnie to zrobiłem i problem zniknął czyli na prawej pompie pracuje prawidłowo. Czegoś nie rozumiem bo to właśnie lewa pompa została wymieniona. Komputerem Irek wymuszał działanie lewej pompy i wydawało sie ze pracuje (było słychać prace). Nie rozumiem jaka jest logika podziału na działanie tych 2 pomp. Prawa podaje tylko przy wyższym stanie paliwa a lewa przy niższym? O co chodzi? Dlaczego wymieniona pompa nie podaje paliwa?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.09.2017, 23:03 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Logika działania tych pomp jest podana w manualu. W necie można znaleźć, ale to nie przybliży Cię do znalezienia problemu. Lewa czyli ta po stronie kierowcy ma się rozumieć.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 20.09.2017, 23:42 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Dokładnie ta po stronie kierowcy. W necie znalazłem teorię że lewa to główna ale widać to nie do końca tak. Chwilowo mogę jeździć na prawej z wyłączoną lewa i rozkminiać co jest nie tak. Wymieniona lewa pompa i filtr na oryginały. Gdzie szukać dalej problemu? Dlaczego nowa pompa nie podaje paliwa? Z tego co rozumiem prawa podaje paliwo na filtr zamontowany nad leweą i wszystko idzie dalej. Jedyne co mi przychodzi do głowy to niepracująca lewa pompa bo wszystko za nią już chodzi. Możliwe żeby mechanik z takim doświadczeniem jak Irek z Osowej zamontował pompę nie tak?
|
|
Góra |
|
Lockbud
|
Napisane: 21.09.2017, 13:07 |
|
Dołączył: 2.05.2016 Posty: 240
|
Może padł przekaźnik pompy są pod maską obok bezpieczników.
|
|
Góra |
|
993
|
Napisane: 21.09.2017, 21:51 |
|
|
Najprawdopodobnie padala albo pada pompa , a jesli wymieniles filter to zwroc uwage czy dobrze zamontowano oring uszczelniajacy w innym przypadku nie bedzie cisnienia na pompie i nie odpali !! Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 9.11.2017, 0:21 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Auto naprawione jakiś czas temu. Okazało się że przyczyna leżała w jakimś starym "satelitarnym" systemie antykradzieżowym który zgnił i odciął pompę na dobre. Irek z Osowej wybebeszył instalację i pozbył się szkodnika. Fakt że mam 2 nowe pompy pomimo tego że stare były dobre. Życie...
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 14.11.2017, 10:34 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Jak auto sprawuje sie na LPG ?? Sam mam Cayenne Turbo i zastanawiam sie czy zakladac czy nie Spalanie to jedno a koszt instalacji to drugie i praktycznie brak bagaznika bo przy systemie Bose butla w kole nie wchodzi w gre i nie mam ochoty co 150km zagladac na stacje !
|
|
Góra |
|
kuntamarcin
|
Napisane: 17.11.2017, 19:11 |
|
Dołączył: 13.04.2016 Posty: 45
|
Przejechane 30 tys. Różnicy w mocy nie czuć. Obecnie mam problem z nagarem na zaworach i na jednym cylindrze stale wypada zapłon. Nie wiem czy to wina gazu. Ja mam zbiornik 40l w kole i faktycznie trudno zrobić 200 km .
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|