IwoBru napisał(a):
Elberoth napisał(a):
+1
Powiedz mu, aby się dokształcił.
I co 30k, a max 45k, wymień olej w transfer case'ie.
OK, dziękuję.
Co 15k silnik, co 30k-45k w skrzyni biegów? Coś jeszcze ?
W transfer case, a nie w skrzyni. Dwie różne rzeczy. To pięta achillesowa Cayenne 958. Niektórzy mówią nawet, że wymienia się równo często jak klocki hamulcowe

To oczywiście nieprawda, bo wymienia się równie często co
tarcze hamulcowe, a nie klocki
Koszt to 8000zł za element regenerowany i kilka tysięcy za robociznę.
Jedną z przyczyn jest szybkie zanieczyszczenie oleju, mimo że instrukcja serwisowa Porsche zaleca wymianę co 240.000km. Dlatego w stanach, gdzie tych aut jeździ jakieś 1000x więcej i ludzie mają je lepiej rozpracowane, polecają częstą prewencyjną wymianę oleju w transfer case. Jak robisz przeglądy co 30.000km, to wymieniaj co 60.000km minimum.
Nie jest to drogie - wchodzi tam 1L specjalnego oleju + trzeba każdorazowo zastosować dwa nowe korki (wlewowy i spustowy).
Jak byłem wczoraj w Porsche Okęcie, to na wymianę TC stały 3 Cayenniaki
Tylko musisz dopytać czy ten problem także dotyczy Hybrydy, bo szczerze to nie wiem jak tam jest zbudowane przeniesienie napędu. Dotknięte tą wadą są na pewno wszystkie zwykłe benzyny i diesle.
Acha - i nie pytaj ich czy warto wymieniać olej, bo usłyszysz że 'Olej w TC wymienia się co 240.000km'. Po prostu każ im to wykonać.
Ci ludzie nie mają pojęcia o naprawach samochodów, a jedynie o wymianach elementów i modułów. No i o tym, jak wystawić fakturę na 15kzł - no na tym to znają się perfekcyjnie
Ostatnio byli nawet zaskoczeni, gdy im powiedziałem, że wszystkie elementy TC można normalnie kupić, i nie trzeba wymieniać całego TC, gdy do wymiany jest tylko łańcuch lub sprzęgiełka (czyli zamiast 8000zł, wystarczy 2000zł). Pan zrobił takie oczy

bo wg programu serwisowego Porsche TC występuje tylko jako całość i nie ma do niego części zamiennych.
Temat rzeka i nie dotyczy to tylko serwisu Porsche - tylko wszystkich ASO, gdzie pracują obecnie wymieniacze modułów, a nie mechanicy. Ostatnio Adam Sernawit - właściciel najlepszego niezależnego serwisu Audi S/RS - opowiadał mi historię, jak to przyjechało do niego RS6 z diagnozą wymiany skrzyni biegów @ 60.000zł. 24h i jeden oring za 5zł później, auto już było naprawione
Anyway, pojedź do serwisu, zapytaj się czy masz taki sam TC jak w innych Cayenne i po prostu każ im wymienić ten olej.