Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 21:39 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Olej silnikowy wymieniam co 15 tyś. km. Komputer żąda bym zmieniał olej co 30 tyś. i mam wątpliwości czy dobrze robię wyprzedzając fabryczne resursy.
Czy ktoś z Was wymienia zgodnie z zaleceniem, tj. co 30 tyś.?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 22:02 

Dołączył: 8.07.2017
Posty: 26
Bardzo dobrze robisz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 22:21 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Wg. mechanika to zbyteczna zapobiegliwość.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 22:22 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
To lepiej zmień mechanika


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.04.2018, 23:47 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
+1

Powiedz mu, aby się dokształcił.

I co 30k, a max 45k, wymień olej w transfer case'ie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2018, 1:49 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Elberoth napisał(a):
+1

Powiedz mu, aby się dokształcił.

I co 30k, a max 45k, wymień olej w transfer case'ie.


OK, dziękuję.
Co 15k silnik, co 30k-45k w skrzyni biegów? Coś jeszcze ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2018, 8:24 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
IwoBru napisał(a):
Elberoth napisał(a):
+1

Powiedz mu, aby się dokształcił.

I co 30k, a max 45k, wymień olej w transfer case'ie.


OK, dziękuję.
Co 15k silnik, co 30k-45k w skrzyni biegów? Coś jeszcze ?


W transfer case, a nie w skrzyni. Dwie różne rzeczy. To pięta achillesowa Cayenne 958. Niektórzy mówią nawet, że wymienia się równo często jak klocki hamulcowe :shock: To oczywiście nieprawda, bo wymienia się równie często co tarcze hamulcowe, a nie klocki :lol:

Koszt to 8000zł za element regenerowany i kilka tysięcy za robociznę.

Jedną z przyczyn jest szybkie zanieczyszczenie oleju, mimo że instrukcja serwisowa Porsche zaleca wymianę co 240.000km. Dlatego w stanach, gdzie tych aut jeździ jakieś 1000x więcej i ludzie mają je lepiej rozpracowane, polecają częstą prewencyjną wymianę oleju w transfer case. Jak robisz przeglądy co 30.000km, to wymieniaj co 60.000km minimum.

Nie jest to drogie - wchodzi tam 1L specjalnego oleju + trzeba każdorazowo zastosować dwa nowe korki (wlewowy i spustowy).

Jak byłem wczoraj w Porsche Okęcie, to na wymianę TC stały 3 Cayenniaki :lol:

Tylko musisz dopytać czy ten problem także dotyczy Hybrydy, bo szczerze to nie wiem jak tam jest zbudowane przeniesienie napędu. Dotknięte tą wadą są na pewno wszystkie zwykłe benzyny i diesle.

Acha - i nie pytaj ich czy warto wymieniać olej, bo usłyszysz że 'Olej w TC wymienia się co 240.000km'. Po prostu każ im to wykonać.

Ci ludzie nie mają pojęcia o naprawach samochodów, a jedynie o wymianach elementów i modułów. No i o tym, jak wystawić fakturę na 15kzł - no na tym to znają się perfekcyjnie :D

Ostatnio byli nawet zaskoczeni, gdy im powiedziałem, że wszystkie elementy TC można normalnie kupić, i nie trzeba wymieniać całego TC, gdy do wymiany jest tylko łańcuch lub sprzęgiełka (czyli zamiast 8000zł, wystarczy 2000zł). Pan zrobił takie oczy :shock: bo wg programu serwisowego Porsche TC występuje tylko jako całość i nie ma do niego części zamiennych.

Temat rzeka i nie dotyczy to tylko serwisu Porsche - tylko wszystkich ASO, gdzie pracują obecnie wymieniacze modułów, a nie mechanicy. Ostatnio Adam Sernawit - właściciel najlepszego niezależnego serwisu Audi S/RS - opowiadał mi historię, jak to przyjechało do niego RS6 z diagnozą wymiany skrzyni biegów @ 60.000zł. 24h i jeden oring za 5zł później, auto już było naprawione :D

Anyway, pojedź do serwisu, zapytaj się czy masz taki sam TC jak w innych Cayenne i po prostu każ im wymienić ten olej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2018, 0:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Elberoth napisał(a):
W transfer case, a nie w skrzyni. Dwie różne rzeczy. To pięta achillesowa Cayenne 958. Niektórzy mówią nawet, że wymienia się równo często jak klocki hamulcowe :shock: To oczywiście nieprawda, bo wymienia się równie często co tarcze hamulcowe, a nie klocki :lol:
Koszt to 8000zł za element regenerowany i kilka tysięcy za robociznę.


Drobna uwaga - ponoć większość regenerowanych "wysypuje się" po max kilkunastu tys km.

U mnie było to dokładnie 1 tys km... Spokojnej jazdy w dodatku...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2018, 0:28 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Jak mój TC się posypie, to nie zamierzam go robić w ASO, tylko oddać do dobrego fachowca. Pewnie uderzę z tematem do Dominika z ECU Performance na Parowcowej w W-wie. Człowiek jest jednym z nielicznych na świcie, który obudzony o 24 w nocy jest w stanie bezbłędnie rozłożyć i złożyć skrzynię do GTRa - a więc urządzenie 100x bardziej skomplikowane niż ten TC.

Wszystkie części są dostępne, choć jak wspomniałem, Porsche ci o tym nie powie - nawet nie dlatego że nie chce, tylko dlatego, że ludzie tam pracujący po prostu nie mają o tym pojęcia (co jak się nad tym zastanowić, jest jeszcze bardziej smutne):

https://awd.tech/collections/pl72-atc-vag


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2018, 0:59 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Elberoth, znasz może symbole tych korków (wlewowego i spustowego) do TC?
A co do warsztatów, to nie lubię ASO od czasu kiedy zapłaciłem za naprawę która znalazła się na fakturze ale jej po prostu nie zrobili. Nie było to ASO Porsche, ale zasada taka sama.
Mam swoich "ulubionych" mechaników którym ufam i choć często nowoczesne samochody przekraczają ich możliwości co oznacza że muszę sam poszukać w internecie rozwiązań bolączek które dotykają mojego pojazdu to jak na razie się nie zawiodłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2018, 1:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Numer to 95530111501. Wymieniałem "kilka" razy ten olej i nie wydaje mi
się, żeby nowy korek był wymagany. Jest na nim co prawda klej, ale nigdy
nie spotkałem się z przypadkiem żeby ciekł przy ponownym użyciu.
To zawsze 2x15euro.

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to to że wymianę tego oleju trzeba kliknąć
w komputerze serwisowym. Dyferencjał (a raczej jego elektronika) sam
zgłasza potrzebę wymiany oleju. Po wymianie zrobi mała kalibrację tego
elementu.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2018, 8:05 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dzięki za info odnośnie korków. Następną wymianę będę robił na starych, bo teraz już zamówiłem.

Komputer TC robi adaptację periodycznie. W komputerze serwisowym można ją wymusić. Jest tam dodatkowo podana całkowita liczba wykonanych adaptacji - człowiek na Rennlist forum podzielił przebieg przez liczbę wykonanych adaptacji TC i wyszło mu, że wykonywana jest ona średnio co 150km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2018, 19:38 

Dołączył: 21.01.2017
Posty: 25
Panowie, natchniony chęcią wymiany płynów w transfer case i dyferencjałach pojechałem do "swojego ulubionego" miejsca z olejami by zakupić odpowiednie płyny.
I tu pojawił się problem. Jest do transfer case i do dyfra z przodu (na zamówienie za tydzień Ravenol), ale do tylnego dyfra są dwa rodzaje.
1. normalny (cokolwiek to znaczy) i
2. o "podwyższonym tarciu".
Skąd mam wiedzieć jaki jest potrzebny do mojego skoro podanie numeru VIN nie pozwala odpowiedzieć na to pytanie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2018, 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ad 2. Podaj VIN na pw lub mailu, dam Ci znać. Chociaż ja osobiście wlałbym
Mobila SHC 75W90 bez znaczenia czy jest szpera czy nie. Porsche w katalogu
tego nie rozgranicza i do obydwu dyferencjałów leje ten sam olej, my
też tak czynimy od lat i jest wszystko ok. Tylko przy robimy to przy
założeniu że wlewamy bardzo dobry olej, a nie pierwszy lepszy 75W90 :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum