Autor |
Wiadomość |
Hektorrr
|
Napisane: 1.05.2016, 13:35 |
|
Dołączył: 1.05.2016 Posty: 13
|
Witam, jestem posiadaczem BMW 328i z 2012 roku ten nowy model F30. Chciałem zmienić auto. Zastanawiałem się nad: Panamerą (raczej benzyna) - uzywany Cayenne (Raczej dieslem) - uzywany Macanem Diesel Benzyna - nowy lub roczny
Mam na oku Cayenna z 2012 w dieslu (wzglednie maly przebieg ok 80K) boję się tylko że za chwile zaczną się jakieś usterki i dokładanie do niego... Dlatego pomyślalem też o Macanie.
Może macie jakieś swoje spostrzezenia odnosnie takiego wyboru? Na co np zwrocic uwage przy kupnie Cayenna uzywanego lub Panemery?
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 1.05.2016, 15:50 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Jeżdżę Panamerą 4S i w ostatnim czasie miałem do czynienia z Cayenne'm 2013 w Diesel'u oraz 2015 Macanem S Diesel.
1. Panamera - dla mnie nie można porównać do C i M. Panamerą płyniesz po drodze, jako że mam benzynę to dźwięk silnika/wydech to inna liga/bajka. Spalanie na pewno wyższe niż w C czy M. Prowadząc P nie czuje że auto jest małe w środku, co przy M już odczułem (przód). Nie polecam Panamery w Diesel'u ze względu na brak 4x4. Jeździłem 2 dni i oddałem jak padało (deszcz i deszcz ze śniegiem), ze względu na dyskomfort ślizgania się i ruszanie jakby auto było zamulone (koła szukają przyczepności - opony nowe, auto nowe - kilka tysięcy miało), czego nie ma w 4S.
2. Macan - Silnik bardzo dynamiczny, mało spala, NM wyższy niż w Panamerze, co czuć. W środku w porównaniu do P i C mały. Napęd świetny, idzie jak burza, na plus dla mnie wskaźnik rozdziału napędu live. Wyglądem rozwala wg mnie system i bez porównania z Cayenem. Dla mnie skrzynia pracuje płynniej niż w Panamerze - tam mam PDK, może nie jestem do niej przyzwyczajony. MEGA MEGA minus - hamulce...jakaś dla mnie porażka. Są zbyt czułe na naciśniecie pedału, nawet opiekun serwisowy to potwierdził że sporo osób o tym mówi. Ciężko jest się z nimi zapoznać, a zrobiłem ponad 4,000km. Bardzo irytujące.
3. Cayenne - Na plus wielkość w porównaniu do macana. To czuć, zwłaszcza wnętrze i bagażnik. Spalanie tez dobre, co do dynamiki to gorzej niż w Macanie, ale to może była kwestia że Macan był S więc troszkę mocniejszy. Przy wyższych prędkościach trzyma się drogi lepiej niż Macan, którego czasem lubi ponieść po drodze (wiatr).
Na co zwrócić uwagę? Jak ja szukałem Panamery to było dla mnie bardzo ważne żeby była z PL salonu i najlepiej od 1 właściciela...no i jak najlepiej wyposażona. Znalazłem takową i kupiłem od Porsche Centrum Katowice. Na auto bez problemu wykupiłem gwarancję, a wyposażenie i konfiguracja kolorów to istna bajka.
|
|
Góra |
|
Hektorrr
|
Napisane: 1.05.2016, 21:08 |
|
Dołączył: 1.05.2016 Posty: 13
|
Przepraszam cos zle sie zacytowalo;) Dziekuje bardzo za odpowiedz, na pewno mi to pomoglo. Reasmujac panamery bym nie kupil diesla tylko celowalem w benzyne 4x4 Pytanie jeszcze czy ktos sie orientuje na co zwrocic uwage przy kupnie np Cayenne Diesla z 2012 przy okolo 80 k? I jesli kupowac panamere benzyne uzywana w granicy 200 K pln to na co zwrocic tez uwage:) Co do Macana wlasnie troche sie go boje czy na wietrze w trasie bedzie skakac po drodze jak moja F30 - potrafi dosc mocno rozczarowac w dlugich trasach...
aha jescze jedno, jesli panamera to jaka wersja jest optymalna 4 czy 4s? a moze GTS?
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 1.05.2016, 21:38 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 1.05.2016, 23:13 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Ja wybralem Panamere 4S, nie chciałem 6 garów w Porsche bo tyle miałem w TT :p Czy 200, czy 300 to mysle ze navto samo musisz zwracac uwage. Gdybys szukal kolo sierpnia to moglbym Ci moja zaproponowac ale teraz ja mam banana na twarzy jak ja odpalam
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.05.2016, 11:27 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Hektorrr napisał(a): (...) Co do Macana wlasnie troche sie go boje czy na wietrze w trasie bedzie skakac po drodze jak moja F30 - potrafi dosc mocno rozczarowac w dlugich trasach... Nie wiem czy Macan albo Cayenne będą stabilniejsze, jednak jestem zaskoczony tym co piszesz o F30. Ja właśnie uważam F30 za bardzo stabilne auto, które w przeciwieństwie do SUVów (ok, nie jeździłem dłużej na trasie Cayenne ani Macanem) prowadzi się bardzo pewnie > 200km/h. W każdym razie, nie wiem czy bym oczekiwał więcej od SUVa PS. jakie masz zawieszenie?
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 2.05.2016, 11:36 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Sedan do SUV w kwestii stabilności jest bez porównania...dlatego też pisałem że ciężko porównać Panamę do SUVów Porsche
|
|
Góra |
|
Hektorrr
|
Napisane: 2.05.2016, 14:18 |
|
Dołączył: 1.05.2016 Posty: 13
|
macmk napisał(a): Hektorrr napisał(a): (...) Co do Macana wlasnie troche sie go boje czy na wietrze w trasie bedzie skakac po drodze jak moja F30 - potrafi dosc mocno rozczarowac w dlugich trasach... Nie wiem czy Macan albo Cayenne będą stabilniejsze, jednak jestem zaskoczony tym co piszesz o F30. Ja właśnie uważam F30 za bardzo stabilne auto, które w przeciwieństwie do SUVów (ok, nie jeździłem dłużej na trasie Cayenne ani Macanem) prowadzi się bardzo pewnie > 200km/h. W każdym razie, nie wiem czy bym oczekiwał więcej od SUVa PS. jakie masz zawieszenie? Zawieszenie klasyczne bez dodatkow i modyfikacji. F30 tragicznie przy wiekszych predkosciach i wietrze na autostradzie zachowuje niestety. Tak jakby nie bylo docisku zadnego. Albo po prostu auto jest za lekkie. Generalnie bardzo fajnie sie prowadzi i przyspiesza super ok 5,8 do 100 ale mam sporo wad (glosnosc w srodku, tragiczny dzwiek silnika - brzmi jak diesel, slabe materialy)
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.05.2016, 15:03 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Hektorrr napisał(a): Zawieszenie klasyczne bez dodatkow i modyfikacji. F30 tragicznie przy wiekszych predkosciach i wietrze na autostradzie zachowuje niestety. Tak jakby nie bylo docisku zadnego. Albo po prostu auto jest za lekkie. Generalnie bardzo fajnie sie prowadzi i przyspiesza super ok 5,8 do 100 ale mam sporo wad (glosnosc w srodku, tragiczny dzwiek silnika - brzmi jak diesel, slabe materialy) To powiem Ci, że mamy dokładnie odwrotne wrażenia Przejechałem narazie 12tys moim i jestem pozytywnie zaskoczony. Tylko mam adaptacyjne zawieszenie, może to coś zmienia przy dużych prędkościach? Ale nie jest obniżony (xdrive). Jeśli chodzi o wyciszenie, to jest zagadka. Spotkałem się ze skrajnymi opiniami i wniosek jest taki, że to bardzo zależy od egzemplarza; mój na przykład jest cichy. Albo to kwestia bardzo subiektywna, nie wiem jednak czym w takim razie ludzie jeżdżą, że F30 jest dla nich głośne. Dźwięk silnika jest dla mnie ok (niestety nie to co Boxster), tylko też nie mam porówniania do silników N20 - parametry takie same co B48, ale może inny dźwięk? A może po prostu zawsze jeździłem 'słabymi' samochodami i stąd takie pozytywne odczucia Ok, sorry za off-topic. Wracając do tematu, jeździłem Macanem i prowadzi się bardzo dobrze, nieźle wyciszony, ale to nie to samo co Panamera. Jeśli chcesz coś, co będzie się doskonale trzymać drogi przy dużych prędkościach i będzie jak najciszej, to Macan z Cayenne moim zdaniem nie mają szans z Panamerą.
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 2.05.2016, 16:37 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Macan cichy? Przy 150 nie da sie normalnie rozmawiac przez bluetooth zwalnialem do 100 bo rozmowca pytal czy moge wejsc do srodka bo wiatr chyba
|
|
Góra |
|
Raihkim
|
Napisane: 2.05.2016, 17:21 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 110
|
Zamienić BMW serii 3 na SUV-a nigdy !
|
|
Góra |
|
Denar
|
Napisane: 2.05.2016, 18:02 |
|
Dołączył: 10.03.2015 Posty: 53
|
Jeżeli potrzebujesz limuzyny i szpanu to Panamera. Jeżeli potrzbujesz przestrzeni wewnątrz i czasami zjeżdżasz z trasy to Cayenne kosztem urody, jeżeli chcesz mieć bardzo ładny, zwinny samochód, który wszędzie wjedzie i w przypadku diesla niewiele pali to Macan (przy silnych porywach wiatru trzyma się w miarę stabilnie drogi).
|
|
Góra |
|
QbaqBA
|
Napisane: 2.05.2016, 18:49 |
|
Dołączył: 11.02.2012 Posty: 146
|
Każdy z tych samochodów jest inny i to Ty musisz zadecydować, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Na forum może być ciężko to rozstrzygnąć Jedna rada z głębi serca - jeśli zdecydujesz się na używane auto, weź takie w którym będziesz mógł przedłużyć gwarancję producenta.
|
|
Góra |
|
Hektorrr
|
Napisane: 2.05.2016, 19:01 |
|
Dołączył: 1.05.2016 Posty: 13
|
Cały czas myślę o Panamerze, szczeoglnie za zawsze marzylem o V8 Macie jakies sugestie, w ktora dokladnie wersje celowac i na co zwracac uwage?
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 2.05.2016, 21:54 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Zgadam się z hubi_pl jeżeli panamera to tylko 4S. Ale ja gdybym miał wybierać wśród tych trzech tylko jedno auto to bym wybrał Cayenne diesel. Moim zrobiłem już 82 tyś bez żadnej przygody. Miałem co prawda przygody z poprzednim cayenne 2010 - opisywałem je zresztą tu ale to był jakiś wyjątkowy egzemplarz ze wszystkimi chorobami wieku dziecięcego w odmianie złośliwej z nawrotami.
|
|
Góra |
|
Hektorrr
|
Napisane: 2.05.2016, 22:58 |
|
Dołączył: 1.05.2016 Posty: 13
|
adarek napisał(a): Zgadam się z hubi_pl jeżeli panamera to tylko 4S. Ale ja gdybym miał wybierać wśród tych trzech tylko jedno auto to bym wybrał Cayenne diesel. Moim zrobiłem już 82 tyś bez żadnej przygody. Miałem co prawda przygody z poprzednim cayenne 2010 - opisywałem je zresztą tu ale to był jakiś wyjątkowy egzemplarz ze wszystkimi chorobami wieku dziecięcego w odmianie złośliwej z nawrotami. Panamera 4s z serca bym wybral;) ale rozsadek podpowiada cayenne diesel;) Pytanie co sie dzieje z tym autem po 80 K ? jakie moga mnie przygody i koszty czekac? Mialem ladn cruisera, ktory po 360.000 dopiero mial wymieniane amortyzatory (wersja z podnoszonym zawieszeniem) W ogole jakie tu sa przykladowe koszty przegladow? klockow, tarcz itp?
|
|
Góra |
|
kian
|
Napisane: 3.05.2016, 17:09 |
|
Dołączył: 21.08.2013 Posty: 97
|
macan-nowy model. kupisz P lub C a za chwile okaze sie ze smigasz starym modelem.
z Macanem nie ma tego problemu.
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 3.05.2016, 19:01 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
kian napisał(a): macan-nowy model. kupisz P lub C a za chwile okaze sie ze smigasz starym modelem.
z Macanem nie ma tego problemu. Tzn co się stanie, nagle polskie drogi przestaną wspierać stary model? Czy Porsche przestanie produkować części zamienne?
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 3.05.2016, 21:22 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Haktorrr a propos land cruisera. Miałem dwa . model Prado 90 - 5 lat przejechane 270 tys i nic. model 120 - tez 5 lat, przejechane 210 tyś km zatarty silnik. Okazało się ze jakieś rozpuszczone części podkładek dostają się do oleju i zatykają sito w smoku oleju. Jak sie to stało to po pół roku producent zrobił akcje serwisowa wymiany tych badziewianych podkładek na nowe. Niestety mnie już to ie dotyczyło. A w ogóle to była to bolączka większości japońskich diesli z lat 90tych które używały tych podkładek. Wiem bo kolega w maździe 626 miał to samo. Tylko zdążył z wymianą. Dla mnie legenda wiecznego Land Cruisera tez umarła.
|
|
Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 3.05.2016, 21:55 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 277
|
Stałem przed podobnym dylematem...
Oprócz oczywistych różnic takich jak wielkość czy wrażenia z jazdy zwróciłem uwagę na kilka innych spraw: - w Cayenne zaciski są aluminiowe, a Macanie z tyłu niestety nie, - w Cayenne 6 zegarów, w Macanie 3, - dużo lepsza jakość plastików i ich spasowanie w Cayenne - wyciszenie wnętrza także na korzyść Cayenne
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|