|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SebastianP
|
Napisane: 18.02.2016, 22:15 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Witam wszystkich Panowie 3 dni temu mój tata przyjął ( nie było już opcji odzyskania gotówki) w rozliczeniu Cayenne'a, takiego jak mam ja tylko 2 lata starszego - 2004 3.2 litra. Raczej go zostawi bo jest w super stanie, serwisowany od nowością w Lellku, ale zwróciłem mu uwagę na dziwny dźwięk z dołu silnika. U mnie tego nie ma i od razu wpadło mi to w ucho. Wiem, że to jest silnik vw, ale może spotkaliście się z czymś takim. Pytam z ciekawości, ponieważ do Lellka dopiero jest umówiony na 29.02 http://youtu.be/8jyjaumUGYYChcę tylko dodać, że piwis nie pokazuje żadnych błędów ( myślałem, że będą błędy wałków), taki dźwięk pojawia się tylko, gdy silnik jest rozgrzany i słuchać go tylko na dole silnika, auto odpala i pracuje idealnie zarówno na zimnym, jak i gorącym silniku, obroty nie falują, moc i przyspieszenie fabryczne przy tak starym aucie, spalanie około 15 litrów pb98, ale jeździ dopiero 3 dzień, więc nie biorę tego pod uwagę . Ponadto dźwięk nie zmienia swojej intensywności wraz ze wzrostem obrotów silnika,a po porannym odpaleniu silnik chodzi równo i normalnie (nie słychać żadnych dziwnych dźwięków) Może to napinacz dolny, bo górny podmieniliśmy z mojego i dalej to samo
|
|
Góra |
|
polowiak
|
Napisane: 19.02.2016, 14:04 |
|
Dołączył: 5.01.2015 Posty: 114
|
Mówisz że przy rozgrzanym silniku...a czy to przypadkiem nie łożysko jakiegoś wentylatora, który dodatkowo chłodzi silnik (np od klimy)? Czy temperatura po rozgrzaniu silnika jest książkowa? Napisz proszę jak diagnoza, jeśli się czegoś więcej dowiesz
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 19.02.2016, 15:04 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Tak, tylko przy rozgrzanym silniku. Wentylatory i cały osprzęt (klima, alternator, rolka napinająca, napinacz paska) wykluczyłem, ponieważ tu jest cisza. Dźwięk dochodzi tylko z dołu silnika. Znajomy mówi mi, że może to być łożysko w skrzyni biegów (manual), ale nie daje ręki. Wskaźnik temperatury wody i oleju książkowy.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 2.03.2016, 9:49 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Witam ponownie Jest diagnoza z Porsche: rozciągnięty łańcuch pompy oleju. Za kompletny rozrząd Porsche życzy sobie dokładnie 3499,56 pln - ja zamówiłem ojcu kompletny oryginał Iwis za 938 pln Za wymianę w Lellku życzą sobie 7.910 pln - u znajomego w warsztacie, który robił niejeden V6 3.2 w touaregu i cayennie - 1.500 pln Największy koszt stanowią wariatory zmiennych faz rozrządu 2.623 pln/sztuka, a są dwa - w ASO VW 2.100 sztuka, w firmie, która sprzedaje oryginalny rozrząd za 938 pln, koszt wariatora 1.800 sztuka x2 + kółka od pompy oleju (małe 80, duże 260 pln). Jak ASO rzuciło ojcu ceny to szybko odeszła mu ochota wymiany rozrządu u nich Mam pytanie do osób, które przerabiały temat wymiany rozrządu w 3.2, jeżeli będzie wymieniony kompletny rozrząd (2 łańcuchy,2 napinacze,4 ślizgi) + kółka pompy oleju, a nic się nie dzieje z wariatorami faz rozrządu - to można je pominąć czy jednak lepiej wymienić pomimo wysokiego kosztu?
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 2.03.2016, 13:56 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Robiłem rozrzad w 911 996. Wymienilem wszystkie slizgi i napinacze. Wariatory zostały stare. Polecam Porschepana.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 8.03.2016, 9:55 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Zaraz padnę Przyjechał ojciec swoim Cayennem i zaraził mojego Właśnie dzwonił do mnie znajomy z warsztatu u którego zostawiłem wczoraj wieczorem swoje auto na wymianę oleju, filtrów, tarcz i klocków oraz ogólny przegląd po zimie i pyta czy nie słyszałem, że mi też łańcuch trze? Posprawdzał i na 100% do wymiany, a dopiero co ojciec odebrał swojego Cayenne'a z wymiany rozrządu (teraz jest cisza i ojciec mówi, że lepiej się zbiera). Tak, więc umówiony jestem na poniedziałek na rozrząd oraz olej i filtry To właśnie rozrząd się odzywał z błędami P0016 i P0017, kiedy pisałem, że to wina wtrysków, które zostały wymienione - tylko dziwne, że błędy mi się już nie pojawiły, ale o tym dalej. Ponoć, jak mechanik testował mojego na drodze z podpiętym skanerem to w pewnych momentach dziwnie się silnik zachowywał no i pojawił mu się błąd P0016. Najdziwniejsze jest to, że podłączając mój skaner z Viakena DS904 (poprosiłem go o to) nie wykazał żadnych błędów oczekujących - skaner ten wożę w aucie zamiast durametrica z laptopem ze względu na małe gabaryty i tu się okazuje, że było to błędem - znów muszę zgłaszać do Viakena reklamację i powrócić do laptopa Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 8.03.2016, 11:16 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
SebastianP napisał(a): Witam ponownie Jest diagnoza z Porsche: rozciągnięty łańcuch pompy oleju. Za kompletny rozrząd Porsche życzy sobie dokładnie 3499,56 pln - ja zamówiłem ojcu kompletny oryginał Iwis za 938 pln Za wymianę w Lellku życzą sobie 7.910 pln - u znajomego w warsztacie, który robił niejeden V6 3.2 w touaregu i cayennie - 1.500 pln Największy koszt stanowią wariatory zmiennych faz rozrządu 2.623 pln/sztuka, a są dwa - w ASO VW 2.100 sztuka, w firmie, która sprzedaje oryginalny rozrząd za 938 pln, koszt wariatora 1.800 sztuka x2 + kółka od pompy oleju (małe 80, duże 260 pln). Jak ASO rzuciło ojcu ceny to szybko odeszła mu ochota wymiany rozrządu u nich Mam pytanie do osób, które przerabiały temat wymiany rozrządu w 3.2, jeżeli będzie wymieniony kompletny rozrząd (2 łańcuchy,2 napinacze,4 ślizgi) + kółka pompy oleju, a nic się nie dzieje z wariatorami faz rozrządu - to można je pominąć czy jednak lepiej wymienić pomimo wysokiego kosztu? Wariatory też wymienili
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|