Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.06.2025, 14:01 

Dołączył: 9.03.2021
Posty: 28
Wygląda na to, że niebawem będę musiał wymienić amortyzatory w swoim 986, czuć że prawy przedni zaczyna powoli niedomagać. Z racji wieku auta chciałbym to zrobić kompleksowo i myślę o wymianie wszystkich czterech amortyzatorów, sprężyn, odbojów i mocowań.

Auta nie używam na torze, ale dużo jeżdżę po szybkich winklach i górskich przełęczach oraz okresowo dłuższe wypady po Europie. Obecnie mam standardowe oryginalne zawieszenie i chętnie bym trochę usztywnił, ale nie drastycznie. Na pewno odpada gwint oraz sprężyny obniżające typu Eibach, H&R. Jeżdżę na felgach 16, więc mam i tak najniższy możliwy seryjny prześwit, nie mogę sobie pozwolić na obniżenie o kolejne 25-30mm, bo zacznę przycierać o różne miejsca.

Czy macie jakieś sprawdzone opcje? Jeśli chodzi o sprężyny, to nie ma zbytnio wyboru i skłaniałbym się do oryginałów. Amortyzatory to myślę o Bilstein B6 lub B8 w zależności od doboru sprężyn. I tu pytanie, bo oryginalne sprężyny są w dwóch opcjach: standard i sportowe M030, które są nieco sztywniejsze i obniżają o 10mm, co chyba jeszcze bym zniósł. Pytanie czy warto i jak dużo rzeczy musiałbym wymienić żeby założyć te sportowe sprężyny? Macie jakieś doświadczenia? Czy do nich Bilsteiny B6 lub B8 będą pasować?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2025, 7:30 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1227
Dlaczego masz tak małe felgi , jakiś nietypowy fajny wzór. Felga nie wpływa na prześwit , chyba że założone nieprawidłowe ogumienie. Wysokość całkowita koła powinna być zachowana niezależnie od wielkości felgi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2025, 18:16 

Dołączył: 9.03.2021
Posty: 28
Mam założone oryginalne felgi 16, które były podstawowym wyposażeniem Boxstera w Europie (w USA chyba takich nie było) - zdjęcie poniżej. Ogumienie jest zgodne z wytycznymi producenta, 205/55 R16 przód, 225/50 R16 tył. Masz rację, że teoretycznie średnica całego koła powinna być z grubsza taka sama niezależnie od felg, ale jednak pewne różnice są. W stosunku do felg 17 i 18 to jest około 5mm średnicy mniej na przodzie, na tyle to odpowiednio 4,4mm i 11,3mm mniej. Tabelka z serwisówki z porównaniem wysokości też potwierdza, że Boxster na 16 jest zawieszony ok. 5-7mm niżej względem 17 i 18. Warto też wspomnieć, że wersje z USA mają wyżej zawieszony przód niż europejskie. Moje obecne zawieszenie to RoW Series.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 21:53 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 272
Nr klubowicza: 584
A masz może stronę 44 gdzie jest pokazany pkt pomiarowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 10:40 

Dołączył: 9.03.2021
Posty: 28
Całą serwisówkę można łatwo znaleźć na anglojęzycznych stronach. To o co pytasz jest pokazane na przykład tutaj: https://986forum.com/forums/boxster-rac ... eight.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP