Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.05.2015, 22:33 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Witam wszystkich,
Szukałem informacji o Cayenne GTS, czytałem testy ale chciałem się również Was poradzić.
Rozważam zakup Cayenne '13 GTS a co za tym by szło sprzedaży 997.

Byłem nastawiony na przesiadkę na diesla jako auta rodzinnego ale coś tam w głowie zagrało że GTS to ostatnie autka z dużym sercem V8 i niedługo wszystko sie pokończy, poza turbiną naturalnie.

Wydaje mi się że przesiadając sie do GTS-a będę miał na tyle dużo frajdy z jazdy że 997, które już troche mi się znudziło (oglądam sie już stale za 991) będzie zbędne.
Nie chciałbym też trzymać w tej chwili dwóch tak drogich aut. Nie ten czas dla mnie na takie zabiegi, ale za to super czas na dużego SUV'a bo już dwójka dzieci jest z nami i wspólne wyjazdy coraz częściej.

Pytania:
Czy ten samochód nie będzie uciążliwy na codzień?
Znaczy czy w trasach nie będzie zbyt głośno?
Jakie spalanie uzyskam w trasie przy prędkościach rzędu 140km/h? Chciałbym mieć dobry zasię stąd wcześniejsze pomysły o dieslu.
Ten motor mnie elektryzuje, rozstałbym sie z 911 na jakiś czas bo etap taki w życiu że więcej jeździmy wspólnie a do 911 napewno bym wrócił.

Ciekaw jestem Waszych opinii/rad.

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 22:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Dzwiek GTSa jest rewelacyjny, to wiesz. Jesli chodzi o spalanie, to przy predkosci 150km/h w Niemczech na trasie do Lipska trzylitrowe diesle (Cayenne i BMW) spalily po 10 l/100, a Cayenne GTS 16. Przy wiekszych predkosciach czesciej tankujesz, niz korzystasz z toalety, bo duze V8 ma swoje prawa.

Dla mnie zaden SUV nie bylby w stanie zastapic 911. Inny charakter. Dlatego w "dostawczaku" raczej widzialbym diesel (ten mocniejszy).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 22:54 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Dostawczak 11-ki nie zastąpi. Sęk w tym że mało mam czasu by ją użytkować więc rodzinna fajna ciężarówka mogłaby być dobrym rozwiązaniem :idea: :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 7:18 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 71
Powiem tak. Krzywdy na pewno mieć nie będziesz. Prawda, że to dwie zupełnie inne bajki ale GTS też daje dużo frajdy. Zwalniasz, wyprzedzasz, zwalniasz, przyspieszasz żeby nacieszyć się pięknym dźwiękiem GTS-sa.
Ja swojego uwielbiam i co ważne moja rodzinka też )))
Pozdrawiam
K
Ps. Spalanie? Ja bez problemu w 16l się mieszczę )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 16:31 

Dołączył: 11.03.2011
Posty: 116
Fajną alternatywą jest Cayenne S Diesel 4,2 TDI V8 382 KM i moment obrotowy 850 Nm !!!
http://www.autocentrum.pl/prezentacje/p ... z-na-rope/
Przyśpiesza i jeździ jak GTS. Realne zużycie paliwa na poziomie 10-11 litrów/100km, a w środku (i na zewnątrz) słychać bulgot V8 i w ogóle nie słychać, że to diesel. Może nie ma takiego, regulowanego wydechu (klangu) jak GTS słyszanego na zewnątrz, ale ten minus rekompensują inne walory.
Po prostu warto tym przejechać się i przekonać się, że jest to niedoceniony model Cayenne Diesel o parametrach GTS-a.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 19:17 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Cześć,
Absolutnie nie wątpię w walory użytkowe Diesla S.
4.2 TDI robi porządek.
Gdybym trafił na taki wóz zapewne wziąłbym pod uwagę. Motor malina, moment tak samo a i zasięg 10/10. Generalnie idealne rodzinne auto.
Absolutnie nie kwestionuję. Temat do przerobienia i samochód również na liście życzeń :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 21:28 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
Nie wiem jakie masz duze dzieciaki ale ja robilem kiedys przymiarke do cayenne I GTS i bylem rozczarowany wielkoscia a raczej skromna przestrzenia w srodku. Dla mna jak zapakujesz 2 foteliki do tylu to juz ciezko o cokolwiek innego-no ale oczywiscie im wieksze dzieckaki tym zlom wozony jest nieco inny i wszystko zalezy od potrzeb. Ja myslac o samochodzie rodzinnym jestem pod duzym wrazeniem GL'a. Pisze to oczywiscie w kategorii ilosci miejsca a nie jakis sportowych czy offroadowych predyspozycji. Ja mialem okazje jezdzic poprzednim modelem z silnikami 420 i 450 CDI i na prawde dynamika byla zadowalajaca a i spalanie ok....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 7:28 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Cayenne jest niestety dosc malym SUVem w srodku i do tego drogim, dlatego ja wybralem X5 m50d, osiagi jak Cayenne diesel S, a auto duzo tansze....za te same pieniadze moglem miec Cayenna 3.0d z gorszym wyposazeniem....
Mamy jeszcźe w domu Touarega V8 TDI i auto naprawde spoko, dzwiek silnika fajny, moment obrotowy 800, auto swietnie jezdzi. Na trasie pali 8-11 litrow, w miescie 12-14




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 8:24 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
no Touareg jak widać na zdjęciu niezle sobie radzi w konfrontacji z 997. (to możliwe tylko w USA)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 8:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
mgrab napisał(a):
no Touareg jak widać na zdjęciu niezle sobie radzi w konfrontacji z 997. (to możliwe tylko w USA)


W Chinach.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 8:46 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
rzeczywiście w Chinach-znalazłem na rennlist i stąd to założenie że uSA.
tu więcej fotek http://www.dpccars.com/gallery/index.ph ... orsche-997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 9:35 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Przesiądę się z X3 więc miejsca w każdym z wymienianych będzie więcej.
Uparłem się na pełną pneumatykę stąd też Cayenne by było komfortowo.

Byłem fanem E70 ale na F15 jakoś szkoda by mi wydać aż tyle pieniędzy choć prawda super się tym jeździ.
Myślałem też o Touaregu ale środek mnie nie elektryzuje, chyba najgorsza jest kierownica... gdyby dali na wzór BMW M czy z Porsche byłoby zupełnie inne wrażenie z punktu kierowcy.
Generalnie Cayenne podoba mi się najbardziej ze wszystkich obecnie.
Jutro protestuje GTS-a i zapewne coś mi się poprzejaśnia. Jestem bardzo ciekaw jak duża wolnossąca benzyna ciągnie ten czołg. Chyba nie dowierzam że może być szybka :lol: Jest to jakaś okazja by pojeździć jeszcze chwile V8-ką...
Waham się też czy od brokera nie wziąć nowego 3.0D zrobionego idealnie pod swoje potrzeby


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 10:24 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
to, że Cayenne może być szybkie to wiadomo, ale że aż tak szybkie i sprawne na torze. Może widziałeś już to: https://www.youtube.com/watch?v=QYZart5XXUo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 15:28 

Dołączył: 25.03.2015
Posty: 113
mgrab napisał(a):
Nie wiem jakie masz duze dzieciaki ale ja robilem kiedys przymiarke do cayenne I GTS i bylem rozczarowany wielkoscia a raczej skromna przestrzenia w srodku.


Mam GTS'a I i faktycznie jest to klaustrofobiczny samochód ;) Jakbym chciał jechać nim na wczasy to na dach musowo trumna 8)

Chodź ostatnio na grilla załadowałem 150kg brykietu :P


Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z Panem Małyszem ,który stał się szczęśliwym posiadaczem najnowszej cayenki TURBO po lifcie , wcześniej miał najnowszą x5 , mówił ,że fajne jest x5 do puki nie wsiądzie się do Cayenne ...

:lol:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 15:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
mgrab napisał(a):
to, że Cayenne może być szybkie to wiadomo, ale że aż tak szybkie i sprawne na torze. Może widziałeś już to: https://www.youtube.com/watch?v=QYZart5XXUo


Krzysiek Kimbex na Poznaniu zrobił Cayennem GTS 1:58 :shock:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2015, 7:56 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Cześć,
Po dłuższym czasie ale wrzucę parę słówek.
Miałem okazję przejechać się wspomnianym GTS-em.
Pomysł by zastąpił 911 uleciał chyba jeszcze zanim wysiadłem z 11-ki by wsiąść do ciężarówki.
To była zwykła fantazja :lol:

Samochód jest świetny, praca motoru rewelacyjna jednak jako rodzinny wóz zapewne poszukam świeższego 3.0D
Szczerze mówiąc jeżdżąc chwilkę później Cayennk'ą 3.0D nie odczułem braku aż 158 koni pod maską. Ten diesel nie ma się czego wstydzić.
Ten motor w Suv'ie bardziej mi pasuje, a zużycie ON jest genialne tego szybkiego auta. Nie startuje jak GTS ale chyba czas zacząć się bać już o Nasze prawa jazdy:)
Wspomniany wcześniej 4.2TDI to byłaby już malinka na torcie...

Zacznę robić rozeznanie u brokerów za rodzinną ciężarówką

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum