|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
///MM
|
Napisane: 5.05.2015, 22:33 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Witam wszystkich,
Szukałem informacji o Cayenne GTS, czytałem testy ale chciałem się również Was poradzić.
Rozważam zakup Cayenne '13 GTS a co za tym by szło sprzedaży 997.
Byłem nastawiony na przesiadkę na diesla jako auta rodzinnego ale coś tam w głowie zagrało że GTS to ostatnie autka z dużym sercem V8 i niedługo wszystko sie pokończy, poza turbiną naturalnie.
Wydaje mi się że przesiadając sie do GTS-a będę miał na tyle dużo frajdy z jazdy że 997, które już troche mi się znudziło (oglądam sie już stale za 991) będzie zbędne.
Nie chciałbym też trzymać w tej chwili dwóch tak drogich aut. Nie ten czas dla mnie na takie zabiegi, ale za to super czas na dużego SUV'a bo już dwójka dzieci jest z nami i wspólne wyjazdy coraz częściej.
Pytania:
Czy ten samochód nie będzie uciążliwy na codzień?
Znaczy czy w trasach nie będzie zbyt głośno?
Jakie spalanie uzyskam w trasie przy prędkościach rzędu 140km/h? Chciałbym mieć dobry zasię stąd wcześniejsze pomysły o dieslu.
Ten motor mnie elektryzuje, rozstałbym sie z 911 na jakiś czas bo etap taki w życiu że więcej jeździmy wspólnie a do 911 napewno bym wrócił.
Ciekaw jestem Waszych opinii/rad.
Pozdrawiam
Michał
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 5.05.2015, 22:44 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Dzwiek GTSa jest rewelacyjny, to wiesz. Jesli chodzi o spalanie, to przy predkosci 150km/h w Niemczech na trasie do Lipska trzylitrowe diesle (Cayenne i BMW) spalily po 10 l/100, a Cayenne GTS 16. Przy wiekszych predkosciach czesciej tankujesz, niz korzystasz z toalety, bo duze V8 ma swoje prawa.
Dla mnie zaden SUV nie bylby w stanie zastapic 911. Inny charakter. Dlatego w "dostawczaku" raczej widzialbym diesel (ten mocniejszy).
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
KMT
|
Napisane: 6.05.2015, 7:18 |
|
Dołączył: 30.04.2015 Posty: 71
|
Powiem tak. Krzywdy na pewno mieć nie będziesz. Prawda, że to dwie zupełnie inne bajki ale GTS też daje dużo frajdy. Zwalniasz, wyprzedzasz, zwalniasz, przyspieszasz żeby nacieszyć się pięknym dźwiękiem GTS-sa.
Ja swojego uwielbiam i co ważne moja rodzinka też )))
Pozdrawiam
K
Ps. Spalanie? Ja bez problemu w 16l się mieszczę )
|
|
Góra |
|
CeBe
|
Napisane: 6.05.2015, 16:31 |
|
Dołączył: 11.03.2011 Posty: 116
|
Fajną alternatywą jest Cayenne S Diesel 4,2 TDI V8 382 KM i moment obrotowy 850 Nm !!!
http://www.autocentrum.pl/prezentacje/p ... z-na-rope/
Przyśpiesza i jeździ jak GTS. Realne zużycie paliwa na poziomie 10-11 litrów/100km, a w środku (i na zewnątrz) słychać bulgot V8 i w ogóle nie słychać, że to diesel. Może nie ma takiego, regulowanego wydechu (klangu) jak GTS słyszanego na zewnątrz, ale ten minus rekompensują inne walory.
Po prostu warto tym przejechać się i przekonać się, że jest to niedoceniony model Cayenne Diesel o parametrach GTS-a.
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 6.05.2015, 19:17 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Cześć,
Absolutnie nie wątpię w walory użytkowe Diesla S.
4.2 TDI robi porządek.
Gdybym trafił na taki wóz zapewne wziąłbym pod uwagę. Motor malina, moment tak samo a i zasięg 10/10. Generalnie idealne rodzinne auto.
Absolutnie nie kwestionuję. Temat do przerobienia i samochód również na liście życzeń
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 6.05.2015, 21:28 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Nie wiem jakie masz duze dzieciaki ale ja robilem kiedys przymiarke do cayenne I GTS i bylem rozczarowany wielkoscia a raczej skromna przestrzenia w srodku. Dla mna jak zapakujesz 2 foteliki do tylu to juz ciezko o cokolwiek innego-no ale oczywiscie im wieksze dzieckaki tym zlom wozony jest nieco inny i wszystko zalezy od potrzeb. Ja myslac o samochodzie rodzinnym jestem pod duzym wrazeniem GL'a. Pisze to oczywiscie w kategorii ilosci miejsca a nie jakis sportowych czy offroadowych predyspozycji. Ja mialem okazje jezdzic poprzednim modelem z silnikami 420 i 450 CDI i na prawde dynamika byla zadowalajaca a i spalanie ok....
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.05.2015, 7:28 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Cayenne jest niestety dosc malym SUVem w srodku i do tego drogim, dlatego ja wybralem X5 m50d, osiagi jak Cayenne diesel S, a auto duzo tansze....za te same pieniadze moglem miec Cayenna 3.0d z gorszym wyposazeniem....
Mamy jeszcźe w domu Touarega V8 TDI i auto naprawde spoko, dzwiek silnika fajny, moment obrotowy 800, auto swietnie jezdzi. Na trasie pali 8-11 litrow, w miescie 12-14
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.05.2015, 8:24 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
no Touareg jak widać na zdjęciu niezle sobie radzi w konfrontacji z 997. (to możliwe tylko w USA)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 7.05.2015, 8:45 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
mgrab napisał(a): no Touareg jak widać na zdjęciu niezle sobie radzi w konfrontacji z 997. (to możliwe tylko w USA)
W Chinach.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.05.2015, 8:46 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 7.05.2015, 9:35 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Przesiądę się z X3 więc miejsca w każdym z wymienianych będzie więcej.
Uparłem się na pełną pneumatykę stąd też Cayenne by było komfortowo.
Byłem fanem E70 ale na F15 jakoś szkoda by mi wydać aż tyle pieniędzy choć prawda super się tym jeździ.
Myślałem też o Touaregu ale środek mnie nie elektryzuje, chyba najgorsza jest kierownica... gdyby dali na wzór BMW M czy z Porsche byłoby zupełnie inne wrażenie z punktu kierowcy.
Generalnie Cayenne podoba mi się najbardziej ze wszystkich obecnie.
Jutro protestuje GTS-a i zapewne coś mi się poprzejaśnia. Jestem bardzo ciekaw jak duża wolnossąca benzyna ciągnie ten czołg. Chyba nie dowierzam że może być szybka Jest to jakaś okazja by pojeździć jeszcze chwile V8-ką...
Waham się też czy od brokera nie wziąć nowego 3.0D zrobionego idealnie pod swoje potrzeby
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.05.2015, 10:24 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
|
Góra |
|
Langorio
|
Napisane: 7.05.2015, 15:28 |
|
Dołączył: 25.03.2015 Posty: 113
|
mgrab napisał(a): Nie wiem jakie masz duze dzieciaki ale ja robilem kiedys przymiarke do cayenne I GTS i bylem rozczarowany wielkoscia a raczej skromna przestrzenia w srodku.
Mam GTS'a I i faktycznie jest to klaustrofobiczny samochód Jakbym chciał jechać nim na wczasy to na dach musowo trumna
Chodź ostatnio na grilla załadowałem 150kg brykietu
Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z Panem Małyszem ,który stał się szczęśliwym posiadaczem najnowszej cayenki TURBO po lifcie , wcześniej miał najnowszą x5 , mówił ,że fajne jest x5 do puki nie wsiądzie się do Cayenne ...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.05.2015, 15:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
mgrab napisał(a): to, że Cayenne może być szybkie to wiadomo, ale że aż tak szybkie i sprawne na torze. Może widziałeś już to: https://www.youtube.com/watch?v=QYZart5XXUo
Krzysiek Kimbex na Poznaniu zrobił Cayennem GTS 1:58
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 19.05.2015, 7:56 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Cześć, Po dłuższym czasie ale wrzucę parę słówek. Miałem okazję przejechać się wspomnianym GTS-em. Pomysł by zastąpił 911 uleciał chyba jeszcze zanim wysiadłem z 11-ki by wsiąść do ciężarówki. To była zwykła fantazja Samochód jest świetny, praca motoru rewelacyjna jednak jako rodzinny wóz zapewne poszukam świeższego 3.0D Szczerze mówiąc jeżdżąc chwilkę później Cayennk'ą 3.0D nie odczułem braku aż 158 koni pod maską. Ten diesel nie ma się czego wstydzić. Ten motor w Suv'ie bardziej mi pasuje, a zużycie ON jest genialne tego szybkiego auta. Nie startuje jak GTS ale chyba czas zacząć się bać już o Nasze prawa jazdy:) Wspomniany wcześniej 4.2TDI to byłaby już malinka na torcie... Zacznę robić rozeznanie u brokerów za rodzinną ciężarówką Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|