|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zmylla
|
Napisane: 25.07.2010, 14:54 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
witam,mam Cayenne S od tygodnia,2005r,przed zakupem sprawdzony w aso Poznań,auto sprawne technicznie,bezproblemowe,żadnych oznak wycieków.Wczoraj zauważyłem wyciek ok.200 ml czerwonej cieczy,wygląda jak płyn do chłodnicy?Sprawdzilem poziomy, po stronie pasażera pod korkiem z symbolem termometra nie ma płynu,widoczne oznaczenia min,max,sucho.Nie mam instrukcji obsługi do auta,moje pytanie więc brzmi,co tam się wlewa.Przy uruchamianiu silnika nie mam żadnych komunikatów ,że czegoś brakuje.Na wszelki wypadek nie odpalam,proszę doświadczonych o pomoc.Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
MaxiJazz
|
Napisane: 25.07.2010, 16:18 |
|
Dołączył: 25.06.2010 Posty: 8
|
Samochód łapie temperaturę? Do chłodnicy leje się zazwyczaj wodę rozrobioną z płynem chłodniczym. A co do czerwonego płynu to taki płyn lało się kiedyś do miedzianych chłodnic ponieważ posiadał jakieś przeciwutleniacze, teraz leje sie normalny niebieski płyn dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym. Dolej płynu i zobacz czy wycieknie jesli tak to posprawdzaj węże itd.
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 25.07.2010, 20:14 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
nie łapie temperatury,chodziło mi głównie czy ten wlew oznaczony termometrem na korku to jest wlew płynu chłodnicy.Wszystkie płyny wg informacji od sprzedającego były wymienione przed kupnem,więc dlaczego czerwony?Płyn jest oleisty,zostawia plamy na kostce jak olej.Nic mi komputer nie wskazuje,że czegoś brak.Myślę ,żę uzupełnie teraz wodą destylowaną braki,przy naprawie i tak obecny płyn bedzie do wylania,tak będzie dobrze?
|
|
Góra |
|
MaxiJazz
|
Napisane: 25.07.2010, 20:28 |
|
Dołączył: 25.06.2010 Posty: 8
|
Uzupełni płyny w samochodzie i jeśli komputer nic nie pokazuje i wyciek jest jednorazowy to ruszaj śmiało w drogę może wtedy coś się okaże. Jeśli cieknie cały czas no to warsztat:)
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 25.07.2010, 20:37 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
Tak zrobię,tylko zastanawiam się czy w tej klasie auta może byc wyciek jednorazowy,stoi od rana w garazu i jest plama ok 50 ml.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 25.07.2010, 21:49 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Wyciek oznacza nieszczelność - raczej nie jednorazową.
Dolej wody destylowanej i jedź do warsztatu, chociaż zdiagnozować.
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 25.07.2010, 22:03 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
ok,tak zrobie,dzięki z porady
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 25.07.2010, 22:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
zmylla napisał(a): ok,tak zrobie,dzięki z porady
Moment - jeśli płyn jest oleisty to z pewnością niebędzie to płyn chłodzący
Czerwony płyn jest z serwo.Niedolewaj wody gdzie popadnie.
Pierwszym objawem niedobory płynu w serwo będzie piszczenie przy max . skręconych kołach.
Płyny chłodzące są też czerwone ale chyba rocznik 2005 miał jeszcze płyn zielony.Nowszy jest czerwony ,tak czy owak nie są to płyny oleiste.
Zdarza się też , ale to piszę dla porządku jednorazowy wyciek oleisto - czerowny z poduszki zawieszenia pod silnikiem.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 25.07.2010, 22:40 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
tak własnie,czerwony płyn oleisty,nie wiem skąd wycieka,nie mam kanału.Tylko jak pisalem w zbiorniku z korkiem oznaczonym symbolem termometru nie ma płynu,to pierwszy korek od deski po stronie pasażera
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 26.07.2010, 2:32 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Z tego co pamietam ATF jest czerwony i oleisty. W starszych autach uzywalo sie go do skrzyn biegow i (jak pisal przedpisca) wspomagan.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.07.2010, 10:42 |
|
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 26.07.2010, 15:41 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
Tak,to jest wyciek na połączeniu skrzyni z silnikiem.Teraz nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni.W zasięgu wzroku i w kanale nie widzialem nigdzie miarki,oraz czy jest możliwość uzupełnienia poziomu oleju a jeśli jest to gdzie jest wlew(jak mówilem nie mam instrukcji auta).Mechanik który może się do tego zabrać obecnie jest na urlopie więc muszę uzupełniać przez kilka dni.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 27.07.2010, 19:39 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
Przepraszam jeżeli ton wyda się negatywny ale...
Z tego co jest napisane wnioskuję o jak najszybszym dostarczeniu auta do serwisu, który jest w stanie zdiagnozowac i naprawić usterkę.
Czerwone płyny w Cayenne oryginalnie są dwa. Olej czerwono-malinowy lub ciemniejsze odcienie w zależności od zużycie -> olej ATF do skrzyni biegów. Drugi to płyn chłodzący -> słodkawy zapach. Płyn do układu wspomagania to Pentosine (nie jest czerwony).
Jeżeli brakuje któregoś płynu to ten ucieka...
Szkoda czasu/nerwów na zastanawiania się -> naprawdę proponuję odwiedzić warsztat.
Skrzynia biegów nie ma możliwości sprawdzenia poziomu oleju dla "śmiertelnika". Poziom płynu chłodzącego ma być na zimno pomiędzy MIN a MAX.
|
|
Góra |
|
zmylla
|
Napisane: 27.07.2010, 21:07 |
|
Dołączył: 23.07.2010 Posty: 11
|
Ton wypowiedzi odbieram jako bardzo pozytywny i zyczliwy,dzieki za poradę.Juz wiem ,że to wyciek ze skrzyni biegów i nic sam nie bedę z tym robił,poza szybkim dostarczeniem auta do warsztatu.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|