Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2010, 23:10 

Dołączył: 9.11.2010
Posty: 78
Hej,

Jakie paliwo najlepiej lać do tego silnika? Słyszałem, że najbardziej lubi on zwykłą 95, jako, że był projektowany z myślą o USA, gdzie paliwo jest generalnie słabe.

Kal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2010, 9:49 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
a co pisze instrukcja obsługi ? takie informacje na 100%% są w niej zawarte, a w wielu przypadkach od wewnątrz na klapce paliwa też piszą ilośc oktanów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2010, 10:16 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Moim zdaniem Super Plus /98/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2010, 17:03 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
i watpie ze mamy lepsze paliwo niz usa :))))
trza lać vpowera czy tam cos innego moze maja to co powinna miec 98 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2010, 18:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja bym lał 95. Spróbuj i 95, i 98 - przekonasz się czy czuć cokolwiek.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2011, 14:52 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
oktany, mieszanka i kąt wyprzedzenia zapłonu mają ze sobą wiele wspólnego, więc najlepiej lać to co każe producent.

Druga kwestią jest ze nasze pb98 nie wiadomo ile ma na prawde oktanów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2011, 22:50 

Dołączył: 28.01.2008
Posty: 56
W instrukcji pewnie jest napisane min. PB95.
Od 95 (z dobrej stacji) krzywda mu sie nie stanie. Dla swietego spokoju mozesz lac 98.
Roznicy w osiagach miedzy 95, a nawet Vpower Racing nie odczujesz zadnej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2011, 1:19 

Dołączył: 25.10.2010
Posty: 67
I w instrukcjach (nawet wersji USA) i na klapce wlewu stoi 98 - więc zalecenia producenta są jednoznaczne.
Mam jednak pytanie do eksploatujących cayenne s - o ewentualne doświadczenia z 95 w normalnej eksploatacji. Słyszłem, że może to zaszkodzić, jeszcze nie sprawdzałem.

MicK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2011, 10:25 

Dołączył: 14.12.2010
Posty: 10
MicKrk napisał(a):
I w instrukcjach (nawet wersji USA) i na klapce wlewu stoi 98 - więc zalecenia producenta są jednoznaczne.
Mam jednak pytanie do eksploatujących cayenne s - o ewentualne doświadczenia z 95 w normalnej eksploatacji. Słyszłem, że może to zaszkodzić, jeszcze nie sprawdzałem.
MicK


hej
a u mnie w turbo (silnik ten sam) na klapce wlewu paliwa mam naklejkę dopuszczającą paliwo bezołowiowe 95 i 98. jak na razie jeżdżę na 95 :)
--
zdrówko
gpe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2011, 13:05 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
W razie czego LPG ma wyzsza liczbe oktanowa :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2011, 15:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Ja jeżdżę turbo na 98 z Orlenu i w stosunku do 95 jest spora różnica, podobnie było w Carrerce 993




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2011, 23:06 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja bym nie oszczedzal tych paru groszy i lal tylko i wylacznie 98...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 7:58 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
z oszczędnościami, to różnie bywa. Mój ojczym jest inżynierem i bardzo dokładnym człowiekiem, emerytura, wiec ma też czas.
no i założył sobie zeszyt i sprawdzał ile może przejechać autem na 95 oraz na 98 (mówimy o Oplu Astrze 1.4). No i po długich testach (chyba z rok, wszystko zapisane w zeszycie) wyszło mu, że Astra przejeżdża więcej na 98 i wychodzi taniej niż 95 :). i tankuje 98 mimo, ze "optycznie" wychodzi drozej..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 16:36 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
cayenne po fl ma na klapce wlewu paliwa oznaczenie 98/95 i oba są tej samej wielkości wiec chyba mu obojętne co się leje. sam zastanawialem sie co lac, probowalem i to i to i nie ma zadnej roznicy

cayenne II ma juz inne oznaczenie tzn 98 jest duze za 95 male wiec ewidentnie jest wskazanie na 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 16:37 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
hej
a u mnie w turbo (silnik ten sam) na klapce wlewu paliwa mam naklejkę dopuszczającą paliwo bezołowiowe 95 i 98. jak na razie jeżdżę na 95 :)
--
zdrówko
gpe[/quote]

jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? :shock:




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 19:10 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Jasmin napisał(a):
hej

jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? :shock:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayenne
Pojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 22:48 

Dołączył: 28.01.2008
Posty: 56
stach napisał(a):
Ja jeżdżę turbo na 98 z Orlenu i w stosunku do 95 jest spora różnica, podobnie było w Carrerce 993


Psychologia. Nie wierze, ze odczujesz roznice kilku koni mechanicznych w seryjnym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2011, 23:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Spokojnie, silnik jest bardziej żywy, chodzi płynniej,
I chyba nie różnica kilku koni tylko kilka oktan




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2011, 0:50 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Duke napisał(a):
Jasmin napisał(a):
hej

jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? :shock:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayenne
Pojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam.



Ok tyle ze te liczne zmiany robią z niego zupełnie inny silnik.
Jak to sie mówiło: prawie robi duża różnicę...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2011, 10:15 

Dołączył: 14.12.2010
Posty: 10
Jasmin napisał(a):
Duke napisał(a):
Jasmin napisał(a):
hej

jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? :shock:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayenne
Pojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam.



Ok tyle ze te liczne zmiany robią z niego zupełnie inny silnik.
Jak to sie mówiło: prawie robi duża różnicę...


byłem ostatnio na przeglądzie i zaciekawiony wątkiem z forum zapytałem się pana z serwisu na jakim paliwie powinienem jeździć (CT po lifcie). pan powiedział, że:
"przy polskim paliwie (które jest w większości od jednego dostawcy na wszystkie stacje) powinienem tankować tylko 98. można lać 95 ale silnik przestawia się w inny tryb pracy, jest słabszy i mogą pojawiać się błędy w sterowniku."

zrobiłem wczoraj 600 km na paliwie 98 i spalanie jest zauważalnie mniejsze. co do osiągów to nie zauważyłem różnicy (może dlatego, że ulice były mokre i jechałem z żoną ;))

jak ma być to lepsze dla silnika to leje 98 :)

--
zdrówko
gpe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum