Autor |
Wiadomość |
kal800
|
Napisane: 30.12.2010, 23:10 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Hej,
Jakie paliwo najlepiej lać do tego silnika? Słyszałem, że najbardziej lubi on zwykłą 95, jako, że był projektowany z myślą o USA, gdzie paliwo jest generalnie słabe.
Kal
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 31.12.2010, 9:49 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
a co pisze instrukcja obsługi ? takie informacje na 100%% są w niej zawarte, a w wielu przypadkach od wewnątrz na klapce paliwa też piszą ilośc oktanów.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 31.12.2010, 10:16 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Moim zdaniem Super Plus /98/
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 31.12.2010, 17:03 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
i watpie ze mamy lepsze paliwo niz usa )))
trza lać vpowera czy tam cos innego moze maja to co powinna miec 98
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.12.2010, 18:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ja bym lał 95. Spróbuj i 95, i 98 - przekonasz się czy czuć cokolwiek.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 2.01.2011, 14:52 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
oktany, mieszanka i kąt wyprzedzenia zapłonu mają ze sobą wiele wspólnego, więc najlepiej lać to co każe producent.
Druga kwestią jest ze nasze pb98 nie wiadomo ile ma na prawde oktanów
|
|
Góra |
|
spoon
|
Napisane: 3.01.2011, 22:50 |
|
Dołączył: 28.01.2008 Posty: 56
|
W instrukcji pewnie jest napisane min. PB95.
Od 95 (z dobrej stacji) krzywda mu sie nie stanie. Dla swietego spokoju mozesz lac 98.
Roznicy w osiagach miedzy 95, a nawet Vpower Racing nie odczujesz zadnej.
|
|
Góra |
|
MicKrk
|
Napisane: 5.01.2011, 1:19 |
|
Dołączył: 25.10.2010 Posty: 67
|
I w instrukcjach (nawet wersji USA) i na klapce wlewu stoi 98 - więc zalecenia producenta są jednoznaczne.
Mam jednak pytanie do eksploatujących cayenne s - o ewentualne doświadczenia z 95 w normalnej eksploatacji. Słyszłem, że może to zaszkodzić, jeszcze nie sprawdzałem.
MicK
|
|
Góra |
|
Gpe
|
Napisane: 5.01.2011, 10:25 |
|
Dołączył: 14.12.2010 Posty: 10
|
MicKrk napisał(a): I w instrukcjach (nawet wersji USA) i na klapce wlewu stoi 98 - więc zalecenia producenta są jednoznaczne. Mam jednak pytanie do eksploatujących cayenne s - o ewentualne doświadczenia z 95 w normalnej eksploatacji. Słyszłem, że może to zaszkodzić, jeszcze nie sprawdzałem. MicK
hej
a u mnie w turbo (silnik ten sam) na klapce wlewu paliwa mam naklejkę dopuszczającą paliwo bezołowiowe 95 i 98. jak na razie jeżdżę na 95
--
zdrówko
gpe
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 5.01.2011, 13:05 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
W razie czego LPG ma wyzsza liczbe oktanowa
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 5.01.2011, 15:14 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Ja jeżdżę turbo na 98 z Orlenu i w stosunku do 95 jest spora różnica, podobnie było w Carrerce 993
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 5.01.2011, 23:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
ja bym nie oszczedzal tych paru groszy i lal tylko i wylacznie 98...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 6.01.2011, 7:58 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
z oszczędnościami, to różnie bywa. Mój ojczym jest inżynierem i bardzo dokładnym człowiekiem, emerytura, wiec ma też czas.
no i założył sobie zeszyt i sprawdzał ile może przejechać autem na 95 oraz na 98 (mówimy o Oplu Astrze 1.4). No i po długich testach (chyba z rok, wszystko zapisane w zeszycie) wyszło mu, że Astra przejeżdża więcej na 98 i wychodzi taniej niż 95 . i tankuje 98 mimo, ze "optycznie" wychodzi drozej..
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 6.01.2011, 16:36 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
cayenne po fl ma na klapce wlewu paliwa oznaczenie 98/95 i oba są tej samej wielkości wiec chyba mu obojętne co się leje. sam zastanawialem sie co lac, probowalem i to i to i nie ma zadnej roznicy
cayenne II ma juz inne oznaczenie tzn 98 jest duze za 95 male wiec ewidentnie jest wskazanie na 98
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 6.01.2011, 16:37 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
hej
a u mnie w turbo (silnik ten sam) na klapce wlewu paliwa mam naklejkę dopuszczającą paliwo bezołowiowe 95 i 98. jak na razie jeżdżę na 95
--
zdrówko
gpe[/quote]
jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 6.01.2011, 19:10 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Jasmin napisał(a): hej jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayenne
Pojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam.
|
|
Góra |
|
spoon
|
Napisane: 6.01.2011, 22:48 |
|
Dołączył: 28.01.2008 Posty: 56
|
stach napisał(a): Ja jeżdżę turbo na 98 z Orlenu i w stosunku do 95 jest spora różnica, podobnie było w Carrerce 993
Psychologia. Nie wierze, ze odczujesz roznice kilku koni mechanicznych w seryjnym aucie.
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 6.01.2011, 23:17 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Spokojnie, silnik jest bardziej żywy, chodzi płynniej,
I chyba nie różnica kilku koni tylko kilka oktan
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 7.01.2011, 0:50 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Duke napisał(a): Jasmin napisał(a): hej jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_CayennePojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam.
Ok tyle ze te liczne zmiany robią z niego zupełnie inny silnik.
Jak to sie mówiło: prawie robi duża różnicę...
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Gpe
|
Napisane: 7.01.2011, 10:15 |
|
Dołączył: 14.12.2010 Posty: 10
|
Jasmin napisał(a): Duke napisał(a): Jasmin napisał(a): hej jak to jest możliwe, ze w Cayenne S i turbo jest ten sam silnik? http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_CayennePojemność ta sama, po prostu w Turbo jest uturbiony silnik z eSki, pewnie z jakimiś innymi licznymi zmianami, ale blok wydaje się być ten sam. Ok tyle ze te liczne zmiany robią z niego zupełnie inny silnik. Jak to sie mówiło: prawie robi duża różnicę...
byłem ostatnio na przeglądzie i zaciekawiony wątkiem z forum zapytałem się pana z serwisu na jakim paliwie powinienem jeździć (CT po lifcie). pan powiedział, że:
"przy polskim paliwie (które jest w większości od jednego dostawcy na wszystkie stacje) powinienem tankować tylko 98. można lać 95 ale silnik przestawia się w inny tryb pracy, jest słabszy i mogą pojawiać się błędy w sterowniku."
zrobiłem wczoraj 600 km na paliwie 98 i spalanie jest zauważalnie mniejsze. co do osiągów to nie zauważyłem różnicy (może dlatego, że ulice były mokre i jechałem z żoną )
jak ma być to lepsze dla silnika to leje 98
--
zdrówko
gpe
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|