Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2013, 16:56 

Dołączył: 22.06.2012
Posty: 3
Cześć

Miło mi wszystkich przywitać. Od jakiegoś czasu obserwuję to forum, a teraz przyszedł czas na kupo odpowiedniego auta. Czy możecie mi pomóc podjąć najlepszą decyzję? ;) Przejrzałem sporo wątków na forum ale nie na wszystko znalazłem odpowiedzi.

Interesuje mnie Cayenne S, wersja po lifcie. Jako alternatywę mam BMW X5 (4.8i lub 3.0 SD - wiem wiem, diesel :-). I oto jakie mam dylematy:

1. Silnik: potrzebuję czegoś co dobrze poradzi sobie z tymi ponad 2 tonami i powoli mi wygodnie i dynamicznie jeździć, dużo w trasie. Stąd wersja 3.6 odpada na miejscu, jest za słaba. Turbo - trochę przerażają mnie koszty ;) wersja S wydaje się więc być odpowiednia. Jak już napisałem, alternatywnie rozważam X5, może nawet w dieselu ze względu na elastyczność i podatność na podnoszenie mocy i momentu.
--> Jakie macie zdanie o tym silniku? Nie miałem okazji pojechać tym w dłuższą trasę więc ciężko mi oceniać. Krótkie jazdy testowe nie dają mi pełnego obrazu. A nie chcę auta które wymaga ciągłego kręcenia na pełnych obrotach.
--> Jak wygląda spalanie? Wiem, co niektórzy myślą o takich pytaniach, ale dla mnie jest to istotne ze względu na częstotliwość tankowania, nie chcę szukać stacji co chwilę, a jeżdżę sporo. Jednym słowem: jak wam palą w trasie przy normalnej jeździe, jak pali to w mieście, umiarkowane korki. Nie przeraża mnie spalanie w mieście na poziomie 17l, ale w Cayenne S to chyba znacznie więcej?

2. Pneumatyka - dealer Porsche twierdzi, że jak sam czegoś mechanicznie nie uszkodzę, to zawieszenie jest niezniszczalne i bezobsługowe. To prawda? Czy w aucie z przebiegiem około 100-130k km trzeba brać pod uwagę wymianę jakiś podzespołów w zawieszeniu? w BMW z dynamic drive raczej trzeba coś zrobić po przejechaniu 150k, a koszt pneumatyki jest spory. Mam to wliczać w koszty?

3. Jak sobie radzi w zimie na zaśnieżonych podjazdach? XDrive BMW nie powala, Quattro Audi znacznie lepsze, a jak prosiak?


To chyba tyle póki co, będę wdzięczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2013, 20:47 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
Mialem podobny dylemat. Po testach X5 vs Cayenne, watpliwosci same sie rozwialy. BMW to jednak ociezaly SUV, szczegolnie w dieslu. Cayenne prowadzi sie jak osobowka. U mnie skonczylo sie na wersji Turbo S, ale po prostu tak sie trafilo. Spalanie po miescie i na dojazdach spod Wwy do Wwy spalanie nie przekraczalo 20, mojej zonie wychodzilo ok. 17-18. Na autostradzie w PL ptzy V=ok 165-170 bral ok. 17. Ale juz w DE, gdzie predkosci bywaly sporo wyzsze, z dwojka z przodu, spalal ponad 22. No ale to bylo Turbo S. Sadze ze Turbo bez S wyjdzie tak samo.
Auto sprzedalem z przebiegiem ok. 90.000km i jedyne co ytzeba bylo naprawic to przewodu ukladu chlodzenia, dosc typowa usterka silnikow V8 i na szczescie nie jest to jakos szczegolnie drogie. Zawieszenie dzialalo wysmienicie, woz prowadzil sie jak duza i ciezka osobowka. W trudnych warunkach tez sobie radzil bez problemow, na pokladzie byl nawet reduktor, uzyty raz dla draki i checi sprawdzenia czy dziala.

Generalnie dobry wybor. Jak by Ci sie trafilo, to bierz GTS, wspaniale brzmienie silnika i wlasciwosci jezdne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.12.2013, 23:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Mam raczej krotkie doswiadczenia z Cayenne, za to calkiem sporo z X5 3.0d. BMW wydaje sie byc mniej sportowe (no coz...), mniej awaryjne (choc bywaja z nimi mniejsze problemy), tansze w obsludze. Spalanie bywalo na poziomie 10-11 litrow / 100 km do momentu zalozenia chipa, ktory podniosl moc do okolo 275 KM i moc do okolo 560 Nm. Nie chodzilo o max parametry, tylko o wieksza zwawosc. Efekt uboczny - spalanie mniejsze o 1.5 litra przy lepszej dynamice. Zimowa jazda autostradowa z predkosciami 120-170 km/h (w Niemczech) i srednie spalanie 8.4 l/100 km. W miescie 11. Silnik SD jest bardziej dynamiczny, spalanie w zasadzie takie samo. W BMW mozna miec trzy rzedy siedzen lub podwojny bagaznik. Wyglad - kwestia gustu. XDrive swietnie daje rade w zimie na sliskim, a slabo w terenie - to nie jest terenowka. Przy przebiegu 110 tys km nie mam zadnych powaznych problemow (odpukac), tylko kilka drobiazgow. Moim zdaniem zarowno X5, jak i Cayenne sa swietnymi autami - bardzo dobre jako alternatywa dla duzego kombi - gratuluje dylematu.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2013, 10:51 

Dołączył: 22.06.2012
Posty: 3
Dzięki panowie. Jeśli jeszcze znajdzie się ktoś kto ma S (4.8 V8 bez turbo) to chętnie posłucham jak sobie tan silnik radzi z prosiakiem.
GTS - tak, brzmienie powala, ale szczerze mówiąc nie pasują mi te wszystkie spoilery do tego auta. To nie jest 911 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 20:57 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 249
Odnośnie pneumatyki w Cayenne pozwolę sobie zacytować słowa pana Przemka (mechanika z PCP):
- Panie, tego w ogóle nie trzeba dotykać, nawet w najstarszych egzemplarzach.

Póki co (odpukać), wszystko się sprawdza :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 21:20 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
Pneumatyka cierpi przez awaryjny Airmatic w Mercedesach. A o awariach w Cayenne faktycznie nie slychac zbytnio, a funkcjonalnosc rewelka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2014, 8:07 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Jeśli chodzi o spalanie tylko że ja mam 4.5 S w trasie do 90 km/h - 11 litrów do 130-140 - 140 litrów, miasto - 17. Jeśli chodzi o napęd jest super, mam często oblodzony podjazd do domu i radzi sobie również na lodzie, tylko trzeba uważać na lód przy hamowaniu w aucie które ma 2300 kg :wink:

Miałem dylemat czy z pneumatykiem czy bez - niestety zdarzały się awarie dlatego też wybrałem standardowe zawieszenie. Ale jeśli chodzi o jakość jazdy - pneumatyka rewelacja !

A znajomy miał X5 4,8 i jedyne na co narzekał to na problemy po założeniu LPG :) Bez LPG - Ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum