Cześć
Miło mi wszystkich przywitać. Od jakiegoś czasu obserwuję to forum, a teraz przyszedł czas na kupo odpowiedniego auta. Czy możecie mi pomóc podjąć najlepszą decyzję?
Przejrzałem sporo wątków na forum ale nie na wszystko znalazłem odpowiedzi.
Interesuje mnie Cayenne S, wersja po lifcie. Jako alternatywę mam BMW X5 (4.8i lub 3.0 SD - wiem wiem, diesel
. I oto jakie mam dylematy:
1. Silnik: potrzebuję czegoś co dobrze poradzi sobie z tymi ponad 2 tonami i powoli mi wygodnie i dynamicznie jeździć, dużo w trasie. Stąd wersja 3.6 odpada na miejscu, jest za słaba. Turbo - trochę przerażają mnie koszty
wersja S wydaje się więc być odpowiednia. Jak już napisałem, alternatywnie rozważam X5, może nawet w dieselu ze względu na elastyczność i podatność na podnoszenie mocy i momentu.
--> Jakie macie zdanie o tym silniku? Nie miałem okazji pojechać tym w dłuższą trasę więc ciężko mi oceniać. Krótkie jazdy testowe nie dają mi pełnego obrazu. A nie chcę auta które wymaga ciągłego kręcenia na pełnych obrotach.
--> Jak wygląda spalanie? Wiem, co niektórzy myślą o takich pytaniach, ale dla mnie jest to istotne ze względu na częstotliwość tankowania, nie chcę szukać stacji co chwilę, a jeżdżę sporo. Jednym słowem: jak wam palą w trasie przy normalnej jeździe, jak pali to w mieście, umiarkowane korki. Nie przeraża mnie spalanie w mieście na poziomie 17l, ale w Cayenne S to chyba znacznie więcej?
2. Pneumatyka - dealer Porsche twierdzi, że jak sam czegoś mechanicznie nie uszkodzę, to zawieszenie jest niezniszczalne i bezobsługowe. To prawda? Czy w aucie z przebiegiem około 100-130k km trzeba brać pod uwagę wymianę jakiś podzespołów w zawieszeniu? w BMW z dynamic drive raczej trzeba coś zrobić po przejechaniu 150k, a koszt pneumatyki jest spory. Mam to wliczać w koszty?
3. Jak sobie radzi w zimie na zaśnieżonych podjazdach? XDrive BMW nie powala, Quattro Audi znacznie lepsze, a jak prosiak?
To chyba tyle póki co, będę wdzięczny za pomoc.