Witam
Posiadam Cayenne 3.2, rocznik 2005 z klasycznym zawieszeniem (bez pneumatyki).
Opony : 235 65 R17, czyli katalogowe
Według instrukcji powinno się pompować koła :
Przód: 2.6 Tył: 2.9
Samochód jest bardzo twardy, bardziej jak wyścigówka, a nie SUV, każdą dziurę czuć i twardo jak się jedzie przez spowalniacz.
Mam teraz Przód 2.4 Tył 2.6 Czy tak może być ?
Czy może oponę uszkodzę ?
np. BMW X5 każą pompować Przód 2.2 i tył 2.2
Czy to nie jest trochę tak, że instrukcja w Porsche Cayenne każde aby napompować duże wartości dla SPORTU ? dla szybkiej jazdy ?
Znalazłem instrukcję, chyba z USA, która mówi, że dla zimówek i wielosezonówek można pompować 2.4 i 2.7....
w inne zaś czytałem , że z takim ciśnieniem tylko to prędkości 160 km/h
Ja jeżdżę wolno, więc po co mam mieć twarde opony do prędkości 200 km/h ?
Co o tym sądzicie ???
Instrukcja w załączniku
Jeszcze sprawdziłem, np. Land Rover Discovery 3 4,4 litra ciężki czołg,
powinien mieć ciśnienie Przód 2.3 i Tył 2.3
Więc nie wiem ? jak to jest z tym Cayennem ?
Czy to naprawdę ten sport wymaga takiego wielkiego ciśnienia i wybitych zębów na dziurach ?