Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.04.2014, 19:18 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Hej,
Jestem nowy na forum. Do tej pory jeździłem vw scirocco 2010.
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie porsche. Tutaj pojawiają się dwa modele boxster i cayman roczniki 2010+. Co sądzicie o silnikach 2,9? Czy jest coś na co trzeba uważać przy zakupie takowego? Jak wygląda spalanie przy tym silniku?

Mam pytanie czy ktoś z was wie coś na temat tego auta:
http://otomoto.pl/porsche-cayman-pdk-sa ... 77568.html

Z góry dzięki za wszelką pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2014, 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Musisz uważać, żeby się nie przejechać wersją 3.4 ;)
Reszta to czysta przyjemność, szczególnie że jest już PDK.
Może sprawdź czy pompa paliwa (wysokiego ciśnienia) była już
wymieniana. Pewnie nie. W 911 potrafią się wysypać w tych wczesnych
rocznikach. Nie jest to jakaś reguła, ale trzeba mieć to na uwadze :)
Koszt ok. 800euro. Jak już kupisz to koniecznie się pochwal :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2014, 20:08 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Qbak napisał(a):
Musisz uważać, żeby się nie przejechać wersją 3.4 ;)
Reszta to czysta przyjemność, szczególnie że jest już PDK.

+1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2014, 23:28 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Qbak napisał(a):
Musisz uważać, żeby się nie przejechać wersją 3.4 ;)
Reszta to czysta przyjemność, szczególnie że jest już PDK.


Piekny komentarz! :wink:
Ale nawet z 2,9 będziesz zadowolony. Jeśli auto w BDB stanie to nie trac czasu na szukanie 3,4 tylko kupuj i ciesz się jazdą - zwłaszcza ze sezon się zaczyna.
Gwarantuje Ci, ze wsiąkniesz na dobre.
Ostatnio ktoś przyjechał do mnie na serwis świeżo nabytym autem i stwierdził, że:
"nie ma lepszego auta i żałuje, ze nie kupiłem porsche wcześniej"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2014, 10:29 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Zgadzam się z opiniami kolegów :) jeśli tylko auto nie budzi zastrzeżeń co do stanu technicznego i prawnego, to nie ma się specjalnie co zastanawiać. Za cenę golfa GTI dostaniesz świetny sportowy samochód. Dodatkowo PDK świetnie zamaskuje trochę niższą moc, a w kwestii prowadzenia się auta trudno o coś lepszego niż Cayman.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2014, 18:07 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.
Rozważam jeszcze zakup czegoś z niemiec, jest tam dużo większy wybór. Myślę, że w tym tygodniu podejmę jakąś sensowną decyzję.
Gdyby ktoś jeszcze coś wiedział na temat tego auta lub tego modelu z tym silnikiem to proszę o wypowiedź.
Z tego co czytałem to silnik 2,9 nie ma jeszcze bezpośredniego wtrysku. Czy to prawda? Jeśli tak to czy jest to odczuwalne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2014, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak, w 2.9 nie ma jeszcze bezpośredniego wtrysku, dotyczy to tylko
3.4 po 2009 i najnowszego 2.7. Zawsze silnik o niższej mocy i pojemności
będzie odczuwalnie słabszy. Wszystko zależy czym wcześniej jeździłeś :)
Na temat tego konkretnego auta nic nie wiem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2014, 23:07 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Nie sądzę, żeby rodzaj wtrysku (bezpośredni czy pośredni) dawał się jakoś zauważyć podczas jazdy. Na pewno wtrysk pośredni utrzyma w większej czystości kolektory i zawory ssące :) a co do mocy - różnica między wersją S i normalną zawsze będzie zauważalna, inaczej nikt nie płaciłby za mocniejsze wersje sporo większych pieniędzy. Dla mnie jednak kluczowe znaczenie miałby stan techniczny auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2014, 15:32 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Dzięki za odpowedź.
Domyślam się, że jest różnica miedzy podstawowym modelem, a S. Bardziej mi chodziło o ten wtrysk bezpośredni.
Czy 50-80 tyś przebieg to dużo dla tego typu samochodu? Wiadomo, że sprawdze w serwisie auto, ale zależy mi żeby auto jeździło, a nie żeby stało u mechanika. Czy w serwisie są w stanie wskazać mi co będzi do wymiany w najbliższym czasie, czy tylko stan auta na daną chwilę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2014, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wtrysk bezpośredni będzie o wiele droższy w serwisowaniu. Pompy drogie,
wtryski drogie. W standardowym nie będzie takich wydatków, a i prawdopodobieństwo
że coś się we wtrysku zepsuje jest o wiele niższe.

Są w stanie powiedzieć co będzie do wymiany w najbliższym czasie,
ale tylko z rzeczy które widać. Nikt nie powie że skrzynia za 20k będzie
do wymiany lub pompa paliwa za 10k ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2014, 9:23 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Spróbuj może wytargować u sprzedającego, żeby wykupił gwarancję Porsche Approved na rok. Zawarcie takiego ubezpieczenia gwarancji poprzedzone jest przeglądem 111 pkt kontrolnych w aucie i daje jakiś w miarę dokładny obraz stanu technicznego samochodu. A dla Ciebie, to dodatkowy rok spokoju :) Koszt dla Caymana to ca 5 tys pln.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum