Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.12.2020, 23:00 

Dołączył: 25.09.2019
Posty: 10
Czy Porsche Cayman będzie youngtimerem? Jeśli tak to które wersję opłaca kupić się pod inwestycje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2020, 23:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Chyba tylko Cayman R (987) albo GT4 (981)...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2020, 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Jedyny problem inwestycyjny jest taki, że w przypadku Cayman R ceny raczej nie podskoczą, wahają się od 55kEUR do 80kEUR a Ceny GT4 to okolice 100kEUR z czasem będą tanieć właśnie do okolic Caymana R. Ale to prawda, że te dwa modele będą klasykami. Auta pod inwestycję muszą być albo starsze albo mega wyjątkowe np. Speedster. Pamiętam jak Kimbex wystawiał swojego za 700kPLN obecnie jest 1000kPLN i to jest zabawa. Problem z takimi inwestycjami jest taki, że później ciężko z nich wyjść z oczekiwanym zyskiem w miarę szybkim czasie, ale to inna historia.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2020, 15:17 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 75
Patrząc po cenach starszych Porsche to mam wrażenie, że tylko w 911 jest tak, że ceny spadają, a w pewnym momencie skaczą gwałtownie do góry. Tak było z 964, 933, pewnie niedługo będzie z 996 (już mam wrażenie, że podrożały w porównaniu z rokiem / dwoma do tyłu) i pewnie za jakiś czas z 997. Wynika to chyba głównie z sentymentu do 911.

Inne modele typu 924 czy Boxster 986 spadały i w końcu ich cena się ustabilizowała. W zależności od wersji i stanu na różnym poziomie, ale mam wrażenie, że one już nie podskoczą. Tak samo 987 myślę, że będzie spadać aż się zatrzyma i plusem wtedy będzie sprzedać za tyle za ile się kupiło, a kosztem jazdy będzie tylko paliwo, wszystkie serwisy i naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2020, 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Miki14 napisał(a):
Patrząc po cenach starszych Porsche to mam wrażenie, że tylko w 911 jest tak, że ceny spadają, a w pewnym momencie skaczą gwałtownie do góry. Tak było z 964, 933, pewnie niedługo będzie z 996 (już mam wrażenie, że podrożały w porównaniu z rokiem / dwoma do tyłu) i pewnie za jakiś czas z 997. Wynika to chyba głównie z sentymentu do 911.

Inne modele typu 924 czy Boxster 986 spadały i w końcu ich cena się ustabilizowała. W zależności od wersji i stanu na różnym poziomie, ale mam wrażenie, że one już nie podskoczą. Tak samo 987 myślę, że będzie spadać aż się zatrzyma i plusem wtedy będzie sprzedać za tyle za ile się kupiło, a kosztem jazdy będzie tylko paliwo, wszystkie serwisy i naprawy.


Zgadzam się ze wszystkim, tylko że teraz trzeba brać także pod uwage normy spalin i elektromobilność. Jak to wszystko dalej tak będzie pędzić w tym kierunku, a będzie, to większość sportowych aut z lat 2000-2015 będzie klasykiem, ostatnimi samochodami bez hybryd, turbin, dużej ilości elektroniki, z normalnymi wydechami. Będzie dużo chętnych na takie auta. W Mercedesie C63 AMG: z silnika 6.3 N/A na 4.0 Biturbo a w następnym ma być 2.0 Hybryda. W Porsche 718 podobnie, jak szukałem 981 GTS w Niemczech to dobre egzemplarze znikały w 1-2 dni po wystawieniu, w wysokich cenach, porównywalnych z rocznymi 718 GTS... Tak samo jest z 991.1 a 991.2 Carrera.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2020, 9:21 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Miki14 napisał(a):

Inne modele typu 924 czy Boxster 986 spadały i w końcu ich cena się ustabilizowała. W zależności od wersji i stanu na różnym poziomie, ale mam wrażenie, że one już nie podskoczą. Tak samo 987 myślę, że będzie spadać aż się zatrzyma i plusem wtedy będzie sprzedać za tyle za ile się kupiło, a kosztem jazdy będzie tylko paliwo, wszystkie serwisy i naprawy.

Ceny 987 będą spadać ale tylko w wersji bez S .Ski juz drożeją patrząc na ceny na mobile.de. Teraz większosc ciekawych egzemplarzy ma dwójkę z przodu w porównaniu do cen z 2018, 2019 roku teraz są wyższe.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum