Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.06.2021, 10:28 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Coś o cenach Porsche na 2021rok.

Nie widać spadków cen. Obecna sytuacja rynkowa sprawia że coraz więcej osób szuka lokaty nie tylko w nieruchomościach.

Ten czarny pesymistyczny scenariusz o którym ktoś rok temu pisał na szczęście się nie sprawdził. Nowych aut również brakuje na rynku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2021, 14:57 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Te ceny są pobierane skąd? Na podstawie sprzedaży? Bo wydają się być mocno zawyżone.
Jak interpretować Note1/Note2 itd, są jakieś wytyczne aby klasyfikować swoje auto w jedną lub drugą stornę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2021, 15:49 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
Masz może ciąg dalszy z cenami 996?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2021, 15:51 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
dawid012 napisał(a):
Te ceny są pobierane skąd? Na podstawie sprzedaży? Bo wydają się być mocno zawyżone.
Jak interpretować Note1/Note2 itd, są jakieś wytyczne aby klasyfikować swoje auto w jedną lub drugą stornę?


https://www.classic-data.de/classic-data-zustandsnoten/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.06.2021, 23:28 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
996 jeszcze nie kwalifikują się do tego cennika.
Co do skali 1,2,3 itd to zawsze trudny temat.
Dla każdego z nas nasze auta najładniejsze i dopasowujemy je do oceny 1.

Niestety 1- to auta zachowane bez renowacji w idealnym stanie z pasującymi nr silnika , skrzyni itd..
2 - auta doskonałe jak nowe ale odrestaurowane.
3- auto do codziennej jazdy z widocznymi śladami eksploatacji
4 - run and drive do renowacji
5 - do renowacji z brakującymi elementami nie jeżdżące

Te wnioski to nie moja opinia a rzeczoznawców co znają się na klasykach.

Wielu z nich niestety nie uznają 964 i 993 za klasyki lecz jako youngtimer.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2021, 15:53 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
Sugerowałem się dopiskiem z ostatniego skanu ze w numerze 5/2021 następna część z innymi modelami w tym 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2021, 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Klasyki to kończą się na 930 szeroko rozumianym, może niebawem zaliczą do tego 964.
993 to już nowoczesny samochód w porównaniu z powyższymi.
996 to nie jest żaden klasyk, ludzie tak to nazywają żeby ego sobie podwyższyć.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2021, 17:39 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
Ta tabelka jest dla podbicia ego właścicieli S ,F 912 czy wszelkiej maści carrera z G modelu.O 964 i nowszych nie ma co nawet gadać bo to są oldtimery z zawyżonymi cenami.
Z tej śmiesznej tabelki tylko kilka modeli to klasyki. Tak jak berni500 napisał 930 i rzadkie modele typu speedster itp.mogą mieć odniesienie do tych cen.
Gdyby brać pod uwagę ceny wartości z jakiś tabelek to np.takie auto jak w linku nie sprzedawało się pół roku tylko ktoś z bogatego kraju europy już dawno przyjechałby zabrać lawetą.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 5a636fd5f9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2021, 19:31 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
Ee przecież tu nic nie było o klasykach tylko o cenach porsche i to raczej nie na naszym rynku.. Dlatego ciekawi mnie jaki będzie cennik dla 996 bo starszych cenowo nie znam.. Na mój gust większość aut w ogloszeniach to jest nota 2/3 więc chyba się to cenowo pokrywa np przy 993...

Ten z linku w nocie 1 z tego co widzę 66tys euro a 2 to 54tys więc zbliżone do ceny z ogłoszenia.. A za ile się to realnie sprzedaje to już inna kwestia..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2021, 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Kuźwa macie problemy , że co że nie klasyk? kupcie wóz z wołem to na 100% będzie klasyk, jakieś bzdurne progi co jest a co nie? komu to potrzebne? pseudo inwestorom co sztucznie klasyfikują i podbijają ceny aut,
Berni 993 nie klasyk? a wyprodukowano przez 3 lata nieco ponad 60 tys ale G gdzie tłukli przez 10 lat dużo więcej bo blisko 200 tys szt to klasyk? ta bo połowa zardzewiała i zgniła.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2021, 0:11 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Chyba najsensowniejszym rozwiazaniem jest po prostu wiek auta.
W/g mnie ten próg powinien być określony na 40 lat.
Bo za moment będa klasyczne Astry na gaz i Transity po lifcie z 92..

Do naszych kryteriów nie piję bo są tacy co uważaja za klasyka np. Boxtera 2.5.

Co to rozważan cenowych to zawsze jest to taki bełkot i wrożenie z fusów ze szkoda komentować.

Te trendy, te opinie, ględzenie godzinami czy G będzie drożec i czy F stanieje..
Ktoś widział .. ktoś słyszał.. Eksperci radzą..
Kompletne głupoty nijak sie mające do rzeczywistości i kwot transakcyjnych.
Jakieś tabelki z gazetek o dupie marynie..
Znam F co poszła za 45 $ i znam taką za 2 miliony $..
Dla laika to to samo nadwozie..

Transakcje robi konkretny wóz, stan, zachowanie, oryginalnośc, historia itp..
I konkretna kwota na stole.
A nie jakaś idiotyczna tabelka.

Ktoś kto jest carfinderem i ogarnia kolekcje prywatnym odbiorcom bedzie mial diametralnie inne podejście i opinie rynku niż ktoś kto posiada salon z autami sportowymi a jescze diametralnie inne niż np. dom aukcyjny.. itd.
Sa domy typu Coys a sa typu Bohnams.. i to są 2 rózne światy..

Ale poględzić o cenach można :)
Rownie dobrze można poględzić czy cena stali spadnie w przyszlą sobote o 3% czy podniesie sie o 14%..

Podobno na świeta ma spaść śnieg.

Tyle w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2021, 8:52 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
Dla każdego moim zdaniem klasyk znaczy coś innego i podstawową wytyczną jest nostalgia. Prawo ustanowiło co jest zabytkiem motoryzacyjnym z definicji i ile ma mieć lat. Dla mnie i dla wielu osób klasykiem będą auta z ich wczesnej młodości, te które wisiały na plakatach. Czyli w moim przypadku jest to dekada 90-00, to są auta które znam z katalogów samochody świata, gum turbo, i to są w mojej głowie klasyki. Auta starsze niż ja są dla mnie zabytkami i w większości leżą poza kręgiem moich zainteresowań, są ok ale nie chciałbym ich mieć na własność. Zainteresowanych takimi mlodszymi autami będzie przybywało wraz z dorabianiem się kolejnego pokolenia, a starszymi będzie ubywało, tak jak ubywa obecnie chętnych na auta, które interesuja mojego tatę, czyli przedwojenne i lekko powojenne.. Nie mówię tu o supercarach bo te zawsze będą w cenie, ale o motoryzacyjnej klasie średniej

Podsumowując - dla mnie mentalnie 996 to klasyk ale wiem, że dla starszych ode mnie klasykiem może on jeszcze nie być, tak jak dla mnie klasykiem nie jest 987 czy cayman a pewnie dla niektórych niedługo będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.06.2021, 10:46 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Ale dyskusję wzbudził ten zwykły cennik który pojawia się co roku.
Cen 996 nie było w tym nr ale zdecydowana większość różnych wersji 996 i artykułów o nich jest.
Potwierdzam że coraz więcej młodszych osób szuka 993,996,997 co widać na zlotach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.06.2021, 21:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2101
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Szkoda, że to forum nie posiada funkcji „lajk” bo dałbym swoją przy wypowiedziach marko356 i kilazz’a - obydwie trafiają w punkt.

Poziom „klasyków” moim zdaniem zależy od wieku osoby pytanej. Dla mnie jest to moje 944, no i może 993 (chociaż jeszcze długo nie będę nim jeździć). 986/996 to youngtimer - auto z czasów liceum - dzisiaj fajne na daily, dla kogoś kto nie chce jeździć z różnych powodów kosmicznymi 991/992.
Dla mojego syna - klasyk to 944, ale dla córki ukochane auto to 986 i … 944.
W sumie to widzę, że wyśmiewane przez wielu osób transaxle w mojej rodzinie nabierają z każdym zlotem/wypadem więcej uznania i szacunku :)

Fajnie kilazz napisał: są klasyki i są zabytki.
Dla mnie zabytkiem jest 356, 912 itp. Klasyk to 964 :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum