Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.07.2010, 20:43 

Dołączył: 5.07.2010
Posty: 18
Czy znacie moze ktogos zaufanego w Warszawie, kto moze zrobic chiptuning do carrery z PDK - 345KM? Ile dodatkowo mozna wyciagnac, zeby nie zniszczyc zbyt szybko silnika.

Zastanawiam sie nad tym rozwiazaniem, bo nastawialem sie zawsze na carrere s, ale kupie chyba zwykla, bo akurat okazja mi sie trafila..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2010, 20:54 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
daj sobie spokój z tuningiem tego auta bo tylko go zepsujesz.
jeżdżę teraz takim autem chwilowo i jest dużo szybszy od 997 S z tiptroniciem pomimo tego że ma mniej mocy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2010, 23:19 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
daj sobie spokoj z chiptuningiem w aucie wolnossacym, bo maly bedzie przyrost a stracisz gwarancje.... proponuje zalozyc ladny dobry wydech i tyle...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2010, 20:37 

Dołączył: 12.09.2009
Posty: 63
Polecam kreator mocy.

Przyrost będzie , warto wjechać autem na pomiar i sprawdzić ile ma naprawdę KM. Prosiaki sporo odbiegają od normy książkowej więc warto skalibrować kompa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 8:24 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
telefonyminsk napisał(a):
Polecam kreator mocy.

Przyrost będzie , warto wjechać autem na pomiar i sprawdzić ile ma naprawdę KM. Prosiaki sporo odbiegają od normy książkowej więc warto skalibrować kompa

A czym poparta jest ta teza, że sporo odbiegają od normy? I ile to jest "sporo"? 1%, 2%, bardziej niż inne marki? Jesli tak, to dlaczego?
Pytam, tak bo nie lubie gołosłowynych tez.
Poza tym cały świat wie, że chiptuning się sprawdza przy turbinkach a nie wolnossakach!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 12:59 

Dołączył: 12.09.2009
Posty: 63
Jak byś znał dobrze temat to bys wiedział że każdy silnik tego samego modelu może mieć różne odchyły od normy podanej przez producenta.
Więc idąc twoim tokiem rozumowania nie da się określić czy jest to 1 , 2 czy 5 % tym bardziej że producent podaję maksymalną moc a nie średnią.
A jeśli chcesz mieć pewną informację to sprawdź swoje auto wtedy będziesz dokładnie wiedział :D
Nie widziałem jeszcze auta aby miał dokładnie tyle co napisał producent , a w przypadku turbo czy kompresora tym bardziej gdyż jak pewnie wiesz temperatura zewnętrzna ma spore znaczenie.....

Z pozdrowieniami


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Byłeś swoim autem na hamowni?
Jakbyś miał 944 S2 na przykład to mógłbyś się pozytywnie zaskoczyć, to
jest model Porsche który trzyma moc mimo upływu ponad 20 lat.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 13:45 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
jesli chodzi o stare przedniosilnikowe Porsche to najtrwalszy silnik ma 44 turbo (producent chwalil sie ze po calym sezonie racingowym silnik mial dalej fabryczne parametry).

jesli chodzi o nowe prosiaki to podajac np. moc 430KM jako fabryczna Porsche AG deklaruje ze najgorszy egzemplarz silnikla bedzie mial wlasnie tyle a nie mniej tak jak to mialo miejsce parenascie/paredziesiat lat temu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 14:15 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Dokladnie - producenci na wszelki wypadek podaja wartosci minimalne i np wiekszosc wlascicieli 2.0 TDI 170 KM na CR jest milo zaskoczona na hamowni.

Nieco inaczej sprawa miala sie z Audi RS4 ale to inna historia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2010, 19:34 

Dołączył: 20.03.2010
Posty: 52
potwierdzam opinie o 944 s2,
moje na ostatnim pomiarze pokazalo 208km z 211 oryginalnych, co przy 20 latkach na karku jest calkiem mile, a slyszalem ze i w jeszcze lepszej kondycji s2 u nas jezdza:)
no ale to bylo 20 lat temu, zupelnie inna epoka...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2010, 9:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Mowa o nowym Porsche z salonu??

1.Nowe auto nigdy niema pełnej mocy ,musi się dotrzeć - ułożyć silnik i łożyska w całym aucie.Np w Subaru to trwa nawet 20 000 km.

2.Niewolno brać na hamownie 911 pod grożbą utraty gwarancji.

3.Jak potwierdzisz wątpliwy zysk 1 % chiptuningu , skoro dokładność hamowni w Pl sięga 5 %.Dodam ,że zmiany ciśniena atmosferycznego i temperatury mogą dać zmiany nawet 5 %, między 2 kolejnymi dniami.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2010, 10:22 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
jurek968 napisał(a):
2.Niewolno brać na hamownie 911 pod grożbą utraty gwarancji.

Z czego wynika ten zapis i jak go tłumaczy Porsche? Bardzo dziwne się to wydaje...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2010, 12:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Wilson napisał(a):
jurek968 napisał(a):
2.Niewolno brać na hamownie 911 pod grożbą utraty gwarancji.

Z czego wynika ten zapis i jak go tłumaczy Porsche? Bardzo dziwne się to wydaje...


Porsche nietłumaczy ,ale samemu można łatwo dać sobie odpowiedż.
1.Znaczna część to auta 4x4 co czyni hamowanie wogóle problematyczne
2.Hamownia podaje moc orientacyjną a ta może mocno odbiegać od faktycznej,dlaczego Porsche miałoby się tłumaczyć np. z niedoboru mocy?
3.rzetelną ( w miarę) informację o mocy daje hamownia obciążeniowa a w tej niestety silnik pracuje faktycznie pełną "parą " i przez konkretny czas.
Załóżmy ,że silnik ma 300 kW ,na hamowni auto stoii brak więc wymiany ciepła a warto pamiętać ,że 14 kW to ilość ciepła potrzebna do ogrzania domku jednorodzinneg.Dodatkowo silnik jest z tyłu ,chłodzenie z przodu ,przewody wodne mają określoną średnicę ..itd. ogólnie warunki pracy niebyły zakładane przez konstruktora.
Nawet w drifcie ,gdzie auto jedzie dokłąda się ekstra chłodnice i ogólnie to jest problem.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum