Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 1:48 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Chcialbym sie dumnie pochwalić, że niedługo kolekcje w PL uzupelni wyjątkowe auto na skalę światową.

Bedzie to pierwsze 911 w historii serii S
Auto z numerem 0001 z 1966 roku !!!

Spod Koła Polarnego przyjedzie niezwykly wóz, którego udokumentowana historia ma wiele wcieleń.

Dokładnie TO 911 S należalo do dzialu rozwojowego fabryki Porsche i przez pierwszy rok służylo jako auto pokazowe do wszelkich prezentacji i promocji najmocniejszego 911 z Zuffenhausen.

Jezeli ktoś sie interesuje historią firmy czy wszelakimi memorabliami fabryki, to zapewne kojarzy TEN samochód z wszelkich okladek folderów czy prezentacji samego Ferrego Porsche. To auto było na prezentacji wielu targów itd.

Potem to konkretne 911S nalezalo do importera Porsche na Skandynawię i tam sie dumnie pręzyło do testów czy róznych promocji. Autem jezdzil Anderson i Waldegaard.
Finalnie wylądowało u zamożnego klienta firmy u ktorego spędzilo wiele lat.

W polowie lat 70 tych nowy nabywca zakupil pakiet poszerzen jak w S/T i zmodyfikowal auto na modłe wyscigów lat 70 tych.

Samochód nidgy nie przeszedl wiekszych remontów ani nigdy nie byl "opuszczony".

Teraz go czeka nowe życie i powrot do oryginalnego koloru.

Auto ma piękną kartotekę i jest bardzo dobrze udokumentowane dziesiątkami zdjęc.

Ponizej pare fotek . Wspolczesny wygląd. Oryginalne foldery w których jest TO auto.
Zdjecia z poprawek w fabryce w Zuffenhausen z 1969 r itd..

Cant wait :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 8:27 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 505
Gratulacje !!!
Kawał historii
PS- z tego to by zrobił serie na Youtubie :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 8:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 204
Nr klubowicza: 267
Marek ! Klękajcie narody ! Graty ….




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 9:38 

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 292
Mega - czy będzie okazja zobaczyć ją na jakimś zlocie Klubu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 10:27 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1651
Jaki ma aktualny kolor ? Ten ostatni ?
No niezła sztuka ! Gratulacje ! :) (składa właściel Boxstera 986) :P :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 10:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 833
Nr klubowicza: 667
Piekne auto. Piekna historia




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
evan napisał(a):
Gratulacje !!!
Kawał historii
PS- z tego to by zrobił serie na Youtubie :lol: :lol:


Tak "Szwedzkie Porsche", na poważnie to niesamowita historia. Gratulacje!




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 12:55 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 876
Ej już widzę tą serię na YT, byle była w klimacie hipotetycznej rozmowy Ferdka z Sobiesławem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 13:17 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 240
Sprawa dla reportera…😉 tzn REDAKTORA Mikiciuka😂


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.04.2022, 22:57 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 980
Super . Gratuluje !!
Nie wiem czy teraz PM nie będzie musiał zakończyć CELEBRYTACJI ;) :)
Na kiedy planujesz podoje PL - gdzie będzie można je obejrzeć ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2022, 20:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5072
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Marek
Super news! Poprosimy o więcej info :-) W jakim stanie jest obecnie auto, co się będzie z nim dziać w Polsce, no i w ogóle więcej…
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium 911/004 '00, 126p S ’78
sprzedam: R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 3:20 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
seteman napisał(a):
Sprawa dla reportera…😉 tzn REDAKTORA Mikiciuka😂



Niedoczekanie.. :D
Ja sie zajmuję prawdziwymi historiami z dobrą dokumentacją a nie bajdurzeniem z fusów.

Mata napisał(a):
Marek
Super news! Poprosimy o więcej info :-) W jakim stanie jest obecnie auto, co się będzie z nim dziać w Polsce..


Auto jest w doskonałym stanie blacharskim i jest normalnie zarejestrowanym i ubezpieczonym pojazdem.
Mialem nawet szalony pomysl aby nim na kolach wrócic z Uppsala.

Sam jestem niezwykle podeskcytowany w/w projektem i mamy na niego 2 scenariusze..

Jeden to powrot do pelnego oryginału z 1966 roku co do kazdego najmniejszego detalu.
Drugi pomysł, to zachowanie konwersji tego wozu z epoki lat 70 na wczesne ST.

Ja optuję za tą drugą opcją, ale auto nie jest moje, a ja jestem tylko wynajętym historykiem i budowniczym, który ma to zrealizować.

Sama historia sprowadzenia tego wozu która sie ciągnie zwrotami akcji poniewaz to auto zamówil znany kolekcjoner z Frisco, to material na dobrą powieść :)
Auto odkupiłem od skandynawskiego guru od historycznych Porsche, który przyjaźnil sie z cala wyscigową smietanką lat 70 tych.
Do tego posiadal wyscigowe auta k†órymi jezdzili Waldegaard, Mikkola, Alen, Frohde itd..

Ten pierwszy na świecie 911S nie ma aktualnie oryginalnego silnika i trwają o niego starania, gdyż jest on w posiadaniu innego zbieracza z Norwegii.
Silnik jaki w S911 sie znajduje teraz, to dopręzone S 3.0 ze skrzynia Turbo.
Generalnie to idzie "do śmieci" i na pewno bedzie powrót do silnika 2.0 S 160HP Weber P.
Skrzynie mamy oryginalną seri S901m02.
Jezeli nie uda nam sie odkupic orginalnego motoru, to mamy inny motor S 66 z numerem seyjnym 00028. Wiec jesteśmy prawie full matching.

Wnetrze auta jest swietnie zachowane, oprócz foteli ktore pochodza z jakiejs rajdowej konwersji.

Tak jak wspomnialem auto nie mialo nigdy zadnej korozji i nie było strukturalnie naprawiane. Podłogi sa nie ruszone i to łacznie z oryginalnymi wszystkimi wykladzinami ! SIC !
Auto nie mialo tez zadnej kolizji o dziwo także.

Mimo przerobek wzrokowych na jakies wyczynowe ST nie bylo nigdy uzywane w sporcie. A przynajmniej zaden papier tego nie potwierdza.

Mimo 3 wartstw lakieru (auto bylo org PoloRed potem przemalowane przez fabryke na srebrne a finalnie w 1974 prywatnie na niebiesko) na calym wozie nie ma grama szpachli i lakier jest na poziomie 180-250 mq !

Do dzis zachował sie taki ciekawy detal z 66 roku jak chlapacz na napisem Porsche który byl produkowany tylko przez pare miesiecy i to tylko na potrzebe Szwecji :)

Osobiście jestem za pozostawienim konwersji na ST, ze wzgledu na oryginalne i bardzo rzadkie poszerzenia
Tym bardziej ze są one z epoki. I takie konwesrsje sie wtedy zdzarzały więc jest to coś extra.

Poniewaz w aucie siedzieli zacni kierowcy na niejednej prezentacji, optuję aby go zrobić w takiej semi-rajdowej stylistyce a/la Waldegaard / Elford lat 67 - 69.
Oczywiście nie psując ani nie naruszając konstrukcji ani struktury oryginalnego wozu.

A sam jestem ciekaw jak wy byście postąpili mając do szarży takie wyzwanie. ?
8)

Auto bedzie mozna dla zainteresowanych zobaczyć u mnie w serwisie a może za zgodą wlasciciela pojawi sie na jakimś klasycznym zgrupowaniu.
:)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 8:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 833
Nr klubowicza: 667
Marek
Daj znac jak już będzie u ciebie. Chetnie wybiorę się na wycieczkę




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 16:16 

Dołączył: 17.01.2017
Posty: 57
Nigdy chyba nie będzie mnie stać na takie perełki ale cieszę się z Twojego szczęścia i że takie perełki goszczą w naszym kraju. Gratki !

PS widzę że masz olbrzymią wiedzę, byłbyś w stanie ,,odszukać,, historię pewnej 928 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 20:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5072
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Marek
Dzięki bardzo za wyczerpujące info na temat auta. Czytam te historie z wypiekami na twarzy :-)
Ja bym wrócił do stanu fabrycznego, toż to pierwsze 911S !!! Jakby było moje to tak bym zrobił a na tylnej półce woziłbym zestaw wszystkich katalogów Porsche 911S z „moim” autem na okładce :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium 911/004 '00, 126p S ’78
sprzedam: R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP