Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.05.2017, 10:24 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
Witam proszę o info jakie macie ciśnienie oleju przy temperaturze na połowie wskaźnika ja mam liqui moli top tec 4100 5-40. Mechanik jest fanem liqui
I dodatek dwusiarczek
I ciśnienie na wolnych obr. Ok 0,9 bar


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2017, 20:57 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Około 2 barów powinno być , 0,9 to mało.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2017, 19:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na ciepłym nie ma szans na 2, nie strasz kolegi




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2017, 20:39 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
patrz na temperature oleju i na poziom paliwa w baku.Tego wskaznika nie rozumie tutaj 98% użytkowników więc nie pytaj bo albo usłyszysz bzdury jak napisał kubuś albo nic nie usłyszysz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 1:06 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Czyli Ty jesteś w tych 2% którzy rozumieją, duże znaczenie ma dobry olej, przy temperaturze oleju 105 stopni na wolnych obrotach mam 1.9 bara, instrukcja podaje przy 5 tys. obrotów na rozgrzanym silniku ciśnienie 3 do 5 barów, ja mam tą drugą wartość, mam najgorszy silnik 3.8 997.1, 60 tys. przebiegu, więc może to już jego koniec zacznijmy od jakości oleju.
Pozdrawiam bystrzaka 964.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 9:03 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Brawo Kubuś! Brawo Ty! :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 10:13 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Ale tak naprawdę to dalej nic nie wnosi, Przy 5000 to chyba nie będzie silnika żeby miał ciśnienie poniżej 3. Pytanie jak powinno być na wolnych, a może to nie ma znaczenia, jak przy 5000 jest powiedzmy 4.
U mnie w 3,6 na wolnych na rozgrzanym oleju mam około 1,7 a przy 5000 jest 5, przebieg 90 tys.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 11:24 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Książkowa odpowiedz nie jest na temat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 13:07 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
Obrazek

Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 14:47 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
964coupe napisał(a):
Książkowa odpowiedz nie jest na temat

Odpowiedź jest kontynuacją Twojej tezy, iż ciśnienie na rozgrzanym silniki około 2 bara jest niemożliwe, dodatkowo imputując mi, iż mylę ciśnienie z temperaturą lub paliwem, czyli brak chęci dyskusji, w końcu to forum na którym wymieniamy się swoimi doświadczeniami i w ten sposób zdobywamy wiedzę również.
Dalej uważam, że 0,9 bara to mało i na początek zmieniłbym olej, chyba że ktoś ma 911 jak na obrazku, wtedy ciśnienie bez znaczenia. ;)

Obrazek

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 14:51 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
4s911Laufi napisał(a):
Obrazek

Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czy Twoje 4S nie jest przypadkiem w cabrio i nie ma jasnej tapicerki i nie było ściągnięte z Italii do małopolski ?

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 16:17 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Nigdzie nie napisałem ze mylisz liczniki;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 17:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
964Coupe proszę wytłumacz dokładnie jak Twoim zdaniem inni rozumieją wskazania o których mowa w tym temacie, a jak według Ciebie powinni je rozumieć.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 18:16 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Duke napisał(a):
964Coupe proszę wytłumacz dokładnie jak Twoim zdaniem inni rozumieją wskazania o których mowa w tym temacie, a jak według Ciebie powinni je rozumieć.
Pozdrawiam


ad1. tak jak Kubuś72 czyli czym wyżej tym lepiej .
ad2. ciśnienie oleju nie odczytuje się przy wolnych obrotach a przy 3rmp. i raczej służy do informowania kiedy można dać w palnik(wysokie ciśnienie na wolnych jest gorsze dla silnika od niskiego np. na rozgrzanym jak jest 2 lub 3 to jest zle zwłaszcza po torze )
Zmiana oleju który poleca Kubuś nic nie da bo pewnie 4s911Laufi ma zalany taki jak wskazał producent.Trudno to tylko kilka stów straty.
w 997 miałem obróconą panewkę a i tak ciśnienie wskazywało wysoko.
Duke teraz odpisz proszę na jedno pytanie:
jeśli mam w 997.1 3.8 ciśnienie na rozgrzanym np.0,3bara to co to oznacza?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 20:47 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
0.3 bara oznaczałoby dla mnie że łożyska ślizgowe w silniku są zużyte lub został zastosowany olej o zbyt małej lepkości przy danej temperaturze, ewentualnie że obroty jałowe są ustawione za nisko i silnik prawie gaśnie, tylko że ja się nie znam na mechanice i fizyce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 20:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 997.2 mam przy rozgrzanym silniku 1,5 bara z wahaniem na grubość wskazówki, czyli od 1,4 do 1,6.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 22:40 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
Kubuś72 napisał(a):
4s911Laufi napisał(a):
Obrazek

Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czy Twoje 4S nie jest przypadkiem w cabrio i nie ma jasnej tapicerki i nie było ściągnięte z Italii do małopolski ?

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

Nie Ameryka cabrio mam 3 lata i zawsze jest takie ciśnienie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 23:38 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
Według przedstawionej instrukcji ciśnienie oleju powinno wynosić 3,5 bara, a nie od 3 do 5 bara! Tam jest przecinek a nie myślnik w instrukcji...
Czytanie ze zrozumieniem się kłania :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 7:11 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
A po przecinku jest odstęp, trzeba zobaczyć co jest napisane w wersji niemieckiej i angielskiej. Niezależnie od werdyktu tłumacz się nie popisał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 9:52 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Panowie, sprawdziłem w innych samochodach, na wolnych jest pomiędzy 1 a 2 bara, przy rozgrzanym silniku, faktycznie ten przecinek z odstępem jest niejednoznaczny, przy 5 tys. obrotów raczej 5 bar powinno być.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum