Autor |
Wiadomość |
4s911Laufi
|
Napisane: 26.05.2017, 10:24 |
|
Dołączył: 10.10.2016 Posty: 227
|
Witam proszę o info jakie macie ciśnienie oleju przy temperaturze na połowie wskaźnika ja mam liqui moli top tec 4100 5-40. Mechanik jest fanem liqui I dodatek dwusiarczek I ciśnienie na wolnych obr. Ok 0,9 bar
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 28.05.2017, 20:57 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Około 2 barów powinno być , 0,9 to mało.
Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 29.05.2017, 19:40 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Na ciepłym nie ma szans na 2, nie strasz kolegi
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 29.05.2017, 20:39 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
patrz na temperature oleju i na poziom paliwa w baku.Tego wskaznika nie rozumie tutaj 98% użytkowników więc nie pytaj bo albo usłyszysz bzdury jak napisał kubuś albo nic nie usłyszysz.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 30.05.2017, 1:06 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Czyli Ty jesteś w tych 2% którzy rozumieją, duże znaczenie ma dobry olej, przy temperaturze oleju 105 stopni na wolnych obrotach mam 1.9 bara, instrukcja podaje przy 5 tys. obrotów na rozgrzanym silniku ciśnienie 3 do 5 barów, ja mam tą drugą wartość, mam najgorszy silnik 3.8 997.1, 60 tys. przebiegu, więc może to już jego koniec zacznijmy od jakości oleju. Pozdrawiam bystrzaka 964.
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 30.05.2017, 9:03 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Brawo Kubuś! Brawo Ty!
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 30.05.2017, 10:13 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Ale tak naprawdę to dalej nic nie wnosi, Przy 5000 to chyba nie będzie silnika żeby miał ciśnienie poniżej 3. Pytanie jak powinno być na wolnych, a może to nie ma znaczenia, jak przy 5000 jest powiedzmy 4. U mnie w 3,6 na wolnych na rozgrzanym oleju mam około 1,7 a przy 5000 jest 5, przebieg 90 tys.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 30.05.2017, 11:24 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Książkowa odpowiedz nie jest na temat
|
|
Góra |
|
4s911Laufi
|
Napisane: 30.05.2017, 13:07 |
|
Dołączył: 10.10.2016 Posty: 227
|
Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 30.05.2017, 14:47 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
964coupe napisał(a): Książkowa odpowiedz nie jest na temat Odpowiedź jest kontynuacją Twojej tezy, iż ciśnienie na rozgrzanym silniki około 2 bara jest niemożliwe, dodatkowo imputując mi, iż mylę ciśnienie z temperaturą lub paliwem, czyli brak chęci dyskusji, w końcu to forum na którym wymieniamy się swoimi doświadczeniami i w ten sposób zdobywamy wiedzę również. Dalej uważam, że 0,9 bara to mało i na początek zmieniłbym olej, chyba że ktoś ma 911 jak na obrazku, wtedy ciśnienie bez znaczenia. Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 30.05.2017, 14:51 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
4s911Laufi napisał(a): Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy Twoje 4S nie jest przypadkiem w cabrio i nie ma jasnej tapicerki i nie było ściągnięte z Italii do małopolski ? Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 30.05.2017, 16:17 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Nigdzie nie napisałem ze mylisz liczniki;)
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 30.05.2017, 17:18 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
964Coupe proszę wytłumacz dokładnie jak Twoim zdaniem inni rozumieją wskazania o których mowa w tym temacie, a jak według Ciebie powinni je rozumieć. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 30.05.2017, 18:16 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Duke napisał(a): 964Coupe proszę wytłumacz dokładnie jak Twoim zdaniem inni rozumieją wskazania o których mowa w tym temacie, a jak według Ciebie powinni je rozumieć. Pozdrawiam ad1. tak jak Kubuś72 czyli czym wyżej tym lepiej . ad2. ciśnienie oleju nie odczytuje się przy wolnych obrotach a przy 3rmp. i raczej służy do informowania kiedy można dać w palnik(wysokie ciśnienie na wolnych jest gorsze dla silnika od niskiego np. na rozgrzanym jak jest 2 lub 3 to jest zle zwłaszcza po torze ) Zmiana oleju który poleca Kubuś nic nie da bo pewnie 4s911Laufi ma zalany taki jak wskazał producent.Trudno to tylko kilka stów straty. w 997 miałem obróconą panewkę a i tak ciśnienie wskazywało wysoko. Duke teraz odpisz proszę na jedno pytanie: jeśli mam w 997.1 3.8 ciśnienie na rozgrzanym np.0,3bara to co to oznacza? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 30.05.2017, 20:47 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
0.3 bara oznaczałoby dla mnie że łożyska ślizgowe w silniku są zużyte lub został zastosowany olej o zbyt małej lepkości przy danej temperaturze, ewentualnie że obroty jałowe są ustawione za nisko i silnik prawie gaśnie, tylko że ja się nie znam na mechanice i fizyce.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.05.2017, 20:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W 997.2 mam przy rozgrzanym silniku 1,5 bara z wahaniem na grubość wskazówki, czyli od 1,4 do 1,6.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
4s911Laufi
|
Napisane: 30.05.2017, 22:40 |
|
Dołączył: 10.10.2016 Posty: 227
|
Kubuś72 napisał(a): 4s911Laufi napisał(a): Czyli mam Ok może zmienię na motul v300 i zobaczymy Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy Twoje 4S nie jest przypadkiem w cabrio i nie ma jasnej tapicerki i nie było ściągnięte z Italii do małopolski ? Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka Nie Ameryka cabrio mam 3 lata i zawsze jest takie ciśnienie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pitong
|
Napisane: 30.05.2017, 23:38 |
|
Dołączył: 11.08.2013 Posty: 160
|
Według przedstawionej instrukcji ciśnienie oleju powinno wynosić 3,5 bara, a nie od 3 do 5 bara! Tam jest przecinek a nie myślnik w instrukcji... Czytanie ze zrozumieniem się kłania
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 31.05.2017, 7:11 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
A po przecinku jest odstęp, trzeba zobaczyć co jest napisane w wersji niemieckiej i angielskiej. Niezależnie od werdyktu tłumacz się nie popisał.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 31.05.2017, 9:52 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Panowie, sprawdziłem w innych samochodach, na wolnych jest pomiędzy 1 a 2 bara, przy rozgrzanym silniku, faktycznie ten przecinek z odstępem jest niejednoznaczny, przy 5 tys. obrotów raczej 5 bar powinno być.
Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|