|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mgrab
|
Napisane: 30.03.2015, 11:19 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Kiedyś podobny temat już na forum poruszyłem ale chciałbym się też z Wami podzielić moją obserwacja ostatnią.
Do niedawna jeździłem na oleju Shell 10W60 (wymiana w Auto Dusza). Może z powodu tego, że na codzień jeżdżę praktycznie nowymi samochodami to a moim 997 jestem wyczulony na każdy pisk, trzask czy inne niestandardowe zachowanie. W każdym razie zauważałem, że ciśnienie oleju było niemal zawsze wysokie-czyli 5. Po dłuższej jeździe spadało do 3,5 jak stawałem na światłach (ale nie zawsze).
Ostatnio w Auto Nek (Irek Osowa) wymieniono mi olej na Mobil 0W40 i widzę dużą różnicę w zachowaniu wspomnianego wskaźnika ciś oleju. Po starcie oczywiście mam 5, ale już po krótkiej jeździe jak staję to ok 3,5 natomiast rozgrzane auto na "luzie" to wskaźnik potrafi wskazać 1,5. Czytałem, że Porsche podaje tylko że w przy pewnych obrotach podczas jazdy to ciś powinno być 3,5. Ale jestem ciekaw Waszych doświadczeń i opinii
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 30.03.2015, 11:48 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 688
|
na oleju o większej lepkości (10w60) zawsze będziesz miał wyższe ciśnienie. druga liczba po W oznacza lepkość oleju po rozgrzaniu. im wyższa, tym większa lepkość.
objawy, które opisujesz są więc jak najbardziej normalne, z tym że ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~ 2 barów.
ale niech ktoś bardziej obeznany w temacie to potwierdzi/lub nie.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 30.03.2015, 12:15 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Czytałem na rennlist o sytuacji gdzie na biegu jałowym ciś było poniżej 1 i to wg opinii tamtych formułowiczów było wcześniej niespotykane. Natomiast przy oleju 10W60 nawet po długiej jezdzie nie spadało mi ciśnienie poniżej 3,5. Generalnie przyzwyczaiłem się do tych wcześniejszych odczytów . No ale czekam na Wasze komentarze.
Zaznaczę tylko, że silnik pracuje bez zastrzeżeń
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.03.2015, 12:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie pamiętam, jakie ciśnienie na gorąco miałem w 996, ale w 964 na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosiło ok. 1,5 bara, a czasem i mniej (nie poniżej 1). A jeździłem na Motulu 15W-50. Więc Twoje wskazania wydają się zupełnie OK.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 31.03.2015, 6:48 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
Kiedyś opisałem wskazania oleju u mnie i były jak u Ciebie przed wymianą.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 31.03.2015, 7:49 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
tak Jarek pamiętam co wtedy napisałeś-pewnie dlatego to zupełnie inne zachowanie zauważyłem teraz
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 31.03.2015, 9:05 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
Ciśnienie oleju jest jak najbardziej OK nie ma się czym przejmować, pamiętaj tylko o częstym sprawdzaniu poziomu oleju, niski stan oleju w tych silnikach powoduje jego zatarcie na gładziach, szczególnie w tych silnikach!
Osobiście nie leję Shella gdyż uważam że Mobil jest zły ale niestety tego drugiego traci się za dużo z silnika a to bardzo szybko prowadzi do katastrofy tych jednostek napędowych
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
mirekGD
|
Napisane: 6.04.2015, 19:13 |
|
Dołączył: 18.01.2014 Posty: 27
|
Witam
Ciekawe ze po 10W nalali ci olej 0W. To raczej patrząc na inne marki samochodów dość dziwna taktyka.
Olej 0W zaleca sie do świeżych silników, później w miarę zużycia leję się 5W 10W itd.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.04.2015, 20:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
0W-40 jest olejem nalewanym fabrycznie, więc nie ma się co temu dziwić. Zmiana lepkości wraz ze zużyciem? Ciekawa teoria...
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 6.04.2015, 21:04 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
RaFFi napisał(a): Osobiście nie leję Shella gdyż uważam że Mobil jest zły ale niestety tego drugiego traci się za dużo z silnika a to bardzo szybko prowadzi do katastrofy tych jednostek napędowych
Trochę nie rozumiem kontekstu. Znaczy: nie lejesz Shella czy nie lejesz Mobila.. czy uważasz, że Mobil jest zły, więc którego ( tego drugiego?) traci się za dużo ? Myślę, że to jakieś przejęzyczenie, więc Shell czy Mobil ?
Czy masz jakieś zdanie co do oleju do Boxstera ?
Moje, stare i zużyte 3.2 (84-89) lepiej pracowały na Shellu niż Mobilu, ale rewelacyjny okazał się półsyntetyczny Millers 10/60 !
Natomiast iluzją okazały się różnice między 5/50 a 0/40 czy 10/40.
Lepkość nie do końca znaczy gęstość !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.04.2015, 21:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Rafał leje Shella, bo Mobila za dużo ubywa. Ja tak to zrozumiałem.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
mirekGD
|
Napisane: 6.04.2015, 21:20 |
|
Dołączył: 18.01.2014 Posty: 27
|
wit007 napisał(a): 0W-40 jest olejem nalewanym fabrycznie, więc nie ma się co temu dziwić. Zmiana lepkości wraz ze zużyciem? Ciekawa teoria...
Nie jest to teoria tylko fakt znany przez większość mechaników.
Odnosi się do większości silników nie wiem jak porsche.
Nie wspomnę o względach czyszczących oleju 0W.
Powszechna praktyka jest następująca po oleju 5W lub 10W nie lejemy oleju 0W ze względu na jego właściwości czyszczące.
Ja osobiści do wszystkich aut używam Valvoline i jestem mega zadowolony.
Wcześniej używałem Motula , Castrola, ale Valvoline jest moim zdaniem o niebo lepszy-ale to tylko moje zdanie.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.04.2015, 22:22 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Trzy lata temu kupiłem Octavię dla żony , pierwsze 15 tys km przejechała na Castrolu, wtedy brała olej dolewałem kilka razy, potem w serwisie zmieniono na mobil o tych samych parametrach i od tamtej pory przestało ubywać oleju. Dziś ma 110 tys i nadal nie bierze oleju. Podobną sytuację miałem wcześniej w Passacie z 2006.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.04.2015, 22:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Postawiłbym dolary przeciw orzechom, że to nie zasługa oleju. Nowe silniki, a zwłaszcza diesle, często biorą trochę oleju. Więc akurat do pierwszej zmiany
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.04.2015, 23:07 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Jest to bardzo możliwe Witku, że chodzi o nowe silniki, a nie o markę oleju.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 7.04.2015, 8:40 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
pdmobil napisał(a): Trochę nie rozumiem kontekstu. Znaczy: nie lejesz Shella czy nie lejesz Mobila.. czy uważasz, że Mobil jest zły, więc którego ( tego drugiego?) traci się za dużo ? Myślę, że to jakieś przejęzyczenie, więc Shell czy Mobil ? Czy masz jakieś zdanie co do oleju do Boxstera ? Moje, stare i zużyte 3.2 (84-89) lepiej pracowały na Shellu niż Mobilu, ale rewelacyjny okazał się półsyntetyczny Millers 10/60 ! Natomiast iluzją okazały się różnice między 5/50 a 0/40 czy 10/40. Lepkość nie do końca znaczy gęstość !
Tak chodziło o to że leję Shella gdyż Mobila ubywa znacznie więcej z silników, szczególnie tego 0W i wcale nie twierdzę że Mobil jest zły po prostu dla klienta wygodniej jak nie musi co 500km zaglądać na miarkę oleju i bezpieczniej dla samego silnika.
Aha dużo rozbieramy tych silników i tych pracujących na Mobilu i tych na Shellu i innych olejach powiem tak jak na Mobilu i Shellu silniki są czyste nie ma nadmiaru nagaru w nich może bardziej na korzyść Mobila ale nie wiele, natomiast po rozebraniu silnika który pracował na innych olejach zdarza się że w środku jest masakra oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że zależy to również od przebiegów miedzy przeglądowych…
Jeśli chodzi o olej do Bosxtera to podobnie gdyż to ta sama konstrukcja silnika chyba że to 2,5 lub 2,7 te biorą oleju znacznie mniej od pozostałych ale nie ma na to konkretnego schematu...
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 7.04.2015, 9:15 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
mgrab napisał(a): tak Jarek pamiętam co wtedy napisałeś-pewnie dlatego to zupełnie inne zachowanie zauważyłem teraz
Maciej, u mnie bez zmian, bo nadal ten sam olej Shell wymieniony w czerwiec/lipiec ubiegłego roku, za około 3 miesiące będzie wymieniony na nowy.
Jak zauważę zmianę dam znać.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.04.2015, 10:56 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Pisząc o olejach to wydaje mi się, że w przypadku mojego auta to lepiej silnik pracował po wizycie w Auto Dusza-stąd też mój post-rzeczywiście w przypadku Mobila trzeba być czujnym jeżeli chodzi o poziom
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|